مشاهدات یک تور آمریکایی از استقبال گرم ایرانی ها

مشاهدات یک تور آمریکایی از استقبال گرم ایرانی ها

گردشگران یک تور آمریکایی که در هفته های اخیر به ایران سفر کرده اند اعلام کردند که از استقبال گرم ایرانی ها متعجب شده اند.

به گزارش عصر ایران تور گردشگری 36 نفره آمریکایی که اخیرا به مدت 3 هفته از 6 شهر ایران از جمله تهران و اصفهان بازدید کرده اند ، در توصیف مشاهدات خود از ایران گفتند که انتظار این استقبال گرم را نداشتند. این تور گردشگری از سوی دانشگاه " استنفورد " پشتیبانی می شد و سفیر سابق آمریکا در پاکستان نیز در آن حضور داشته است .دو گردشگر آمریکایی که در شهر "سان دیه گو" زندگی می کنند در توصیف مشاهدات خود در ایران می گویند : هر جا رفتیم فورانی از محبت و ابراز علاقه را نسبت به خود و آمریکایی ها مشاهده کردیم .این دو گردشگر آمریکایی افزودند :‌" هر جا می رفتیم از سوی انبوه جمعیت علاقه مند  محاصره می شدیم . جمعیتی 50 تا 60 نفره ما را محاصره کرده در آغوش گرفته و می بوسیدند به گونه ای که ما در اثر فشار جمعیت در حال خفه شدن بودیم .این دو گردشگر در توصیف نتایج مشاهداتشان نوشتند :‌" آنها از ما می پرسیدند : " آیا شما آمریکایی هستید ؟ و وقتی پاسخ مثبت ما را می شنیدند می گفتند : ما مردم آمریکا را دوست داریم . حتی زنانی چادری در پیاده روی خیابان ها وقتی ما را می دیدند به ما ابراز محبت می کردند.آنها می افزایند :‌" جوانان بسیار علاقه مند بودند و هر جا که می رفتیم با ما عکس می گرفتند."یکی از توریست های آمریکایی می گوید :‌"‌ما انتظار این استقبال گرم ایرانی ها را نداشتیم و این برداشت را داشتیم که به خاطر حمله به عراق و افغانستان و حمایت از اسراییل ایرانی ها مخالف آمریکایی ها هستند ".وی می افزاید :‌"‌ هر کجا که می رفتیم ایرانی ها به ما می گفتند : به مردم آمریکا بگویید که آنها را دوست داریم ".

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بله حساب مردم از این تازیان ضد ایرانی کثیف جدا میباشد
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

ghorobe sabalan - انگلستان - لندن
ملت بدبخت خارجی ندیده ,تو روحت خمینی که چه بلایی سر یه ملت بزرگ اوردی, زمانی نه چندان دور ایرانی هر جا میرفت نمیدونست چرا خارجیها اینجوری بهش احترام میگذارند, حالا انقدر ذلیل شدیم که توریست میاد ایران جوری دورش حلقه میزنند که فکرمیکنه تام کروز . مگه میشه یه کشور تو 30 سال اینقدر سقوط کنه و جووناش تو خارج از کشور خجالت میکشند که بگن ایرانیند.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

love-iran - ایران - چابهار
خواب دیدی خیر بوده انشالاه مردم ایران با محبت ترین ادم های جهان هستن اما واسه امریکایی ها تره هم خورد نمیکنن اونهایی که شما دیدید همون خل های هستن که فکر میکنن شما پول پخش میکنی مثل خامنه ایی خودشون دارن میگن با این همه گندی که زدیم به ایران و تحریم هواپیماهای مسافری و سوخت و اینها ما رو دوست دارم من یکی که حالم ازتون بهم میخوره مثل خامنی ایی نجس هستید
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
بلای این مردم مهربان, مهماندوست و فرهنگی بخوره بر سر سالی فیلد و هزاران نفر دیگر که " دانسته " اداب و رسوم ایرانی را زیر سوال بردند و با غلوبازی انرا به مردم بیسواد و حسود جهان معرفی کردنند, زیرا ما میدانیم و اینرا هم در ایران کشف کردیم : بنی ادم اعضای یک دیگرند . که در افرینش زیک گوهرند / چو عضوی بدرد آورد روزگار . دگر عضوها را نماند قرار / میازار موری که دانه کش است . که جان دارد و که جان شیرین خوش است ! شاد و نماد ایرانی باشیم .
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

hamed-irooni - ایران - سیستان
حالا توریست هاش مرد بودند یا زن؟
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

khode_khoda - فنلاند - هلسینکی
انسان هارو نه باید به خاطر معروف بودن ستایش کرد نه به خاطر خارجی بودن مورد استقبال قرار داد نه به خاطر خوشگل بودن مورد لطف قرار داد نه به خاطر تحصیلکرده بودن بهش باج داد به انسان فقط به خاطر کارهای شایسته میشه افتخار کرد و لطف کرد و باج داد همین و بس.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
مخالفت من با دولت آمریکا باعث نمیشه که مردم آمریکا رو دوست نداشته باشم.
سه‌شنبه 31 خرداد 1390

سوییس - سوییس - برن
ghorobe sabalan - انگلستان - لندن . . باهات موافقم .هم خندیدم هم خجالت کشیدم.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

Pezhman - اتریش - وین
hamed-irooni - ایران - سیستان حتما" مخلوط بودن.چون تاحد خفگی فشارشان میدادند.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

yashainiran - ایران - ایران
ghorobe sabalan - انگلستان - لندن. ملت بدبخت خارجی ندیده..... آقا یا خانم خارجی دیده معلومه که پیام این متن را دریافت نکردی!! ایرانی ها از زمانهای قدیم به مهربانی و محبت ورزیدن معروفند و به زعم کامنت شما خارجی دیده و خارج رفته بی شعور و عقب مانده نیستند که با دیدن یک خارجی بپرند بغلش و اونودرآغوش بگیرند بلکه نهایت مهر و محبیت ایرانی ها را می رساند که با این کار خودشان پیام مهرورزی و انسانیت را به خارجی ها می رسانند و با این رفتارشان اعلام می کنند که حساب ما ملت ایران از سران مملکت جداست.
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

mahan87 - سوئیس - زوریخ
البته که ایرانی ها مهماندوستند ولی این جوری که دور یه عده آدم حلقه بزنن واقعا باعث شرمندگیه !! منم موافقم با ghorobe sabalan - انگلستان - لندن...
چهار‌شنبه 1 تیر 1390

morgan123 - امریکا - واشینگتن
من هم که از امریکا رفتم ایران در برخی موارد مورد توجه بودم دلیلش هیچ ربطی به خوبی امریکا نداره فقط مربوطه به انزجار مردم "با فرهنگ ایران" از حکومت ایران است و دشمنی این حکومت با امریکا . یعنی دشمن دشمن من دوست من است.
پنج‌شنبه 2 تیر 1390

h.k - دانمارک - اودا
ملتهاهیچگاه باهم دشمنی نداشتند.امالعنت به بعضی دولتهاکه ملتهارارودرروی هم یابرای جنگ یابان ادانی وراسیسم بودن,,که ازنادانی,سرچشمه میگیرد,,وفرهنگ واداب انان راموردمسخره ولودگی ازطریق رسانه ای شایعه میکندوملتهاراازیکدیگرمتنفرمیکنند.مردم ایران چه دشمنی بامردم عراق داشتند?اینهمه تلفات جانی ومالی دادند?یابعضی افراد نادان وبیسواد کهخودرارابرترازدیگران حس میکنند.....اماکافیست اسم شخصی رابشنود.وشروع کند.به امیداگاهی همه دوستان بافهم.
جمعه 3 تیر 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.