کارلوس کی‌روش: عاشق بازیکنی‌ام که حرفش را در زمین بزند نه خارج از آن

کارلوس کی‌روش:

عاشق بازیکنی‌ام که حرفش را در زمین بزند نه خارج از آن

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که فرقی میان تیم ملی بزرگسالان و امید نیست و همه برای یک هدف مبارزه می‌کنند، گفت: عاشق بازیکنی هستم که حرفش را درون زمین بزند نه خارج از آن.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارلوس کی‌روش در نشست خبری بعد از بازی حضور پیدا کرده بود، درباره اردوهای برگزار شده تیم ملی اظهار کرد: یک اردوی سه روزه دیگری را در راستای کمپ‌های کوچک‌مان به پایان رساندیم. هدفمان این بود که راجع به بازیکنان به شناخت برسیم و در این سه روز به هدفمان رسیدیم.

وی افزود: در حال حاضر فصل به پایان رسیده است و وقت استراحت بازیکنان است و بعضی از آن‌ها خسته هستند، اما از تعهد بازیکنان تیم ملی رضایت دارم و مرحله اردوهای ما برای آماده سازی مسابقات جام جهانی است.

کی‌روش درباره تاریخ برگزاری گفت: فکر می‌کنم در کنفرانس‌های قبلی در مورد این موضوع صحبت شده است و روی سایت فدراسیون اعلام شده است. از هشتم تیر اردوی اتریش شروع می‌شود و یک اردوی 10 روزه در اتریش داریم، پس از آن به کشور بر می‌گردیم و 9 روز تا بازی با مالی فرصت داریم.

وی با اشاره به تیم ملی امید بیان کرد: مرحله بعدی آماده سازی تیم المپیک برای مسابقات انتخابی المپیک است. از همه دست اندرکاران می خواهم که تمرکزشان را بر روی این موضوع معطوف کنند، چون بازی مقابل عراق برای ما بسیار مهم است.

کی‌روش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید، شما بازیکنانی همچون فیگو را به فوتبال معرفی کردید، آیا در بازیکنان ایرانی نیز این پتانسیل وجود دارد؟ گفت: فکر می‌کنم در همه جای دنیا که ایران هم شامل آن می‌شود، پتانسیل وجود دارد. آن چیزی که اهمیت دارد،‌ درست بازی کردن است. بازیکنانی همچون فیگو یا علی دایی سوپر استار به دنیا نیامده‌اند، بلکه سخت کار کرده‌اند که به این مرحله رسیدند. اگر یک بازیکنی سوپر استار می‌شود با جادوگری نیست، بلکه سخت کار کرده است. تمام دست اندرکاران باید دست به دست هم بدهند و با هم تعامل داشته باشند. هر کسی به بهترین شکل باید کار خود را انجام بدهد.

در ادامه این نشست خبرنگاری پرسید که تذکر شما در میان بازی به آرش افشین چه بود؟ که کی‌روش با خنده پاسخ داد: این یک صحبت خصوصی بود.

خبرنگار دیگری هم به مطلب یکی از روزنامه‌های انگلیسی اشاره کرد و گفت: در این روزنامه علت پیروز نشدن منچستر مقابل بارسلونا را نبودن کارلوس کی‌روش در کنار فرگوسن می‌داند که کی‌روش نیز با شنیدن نام منچستر ابتدا با لبخند اظهار کرد: در مورد تیم من چیزهای بدی نگویید.

وی در ادامه بیان کرد: تمام مربیان دنیا برد و باخت را تجربه می‌کنند، این اتفاقی است که در مورد پرتغال و اسپانیا هم برای ما افتاد. پرتغال مقابل اسپانیا بد بازی نکرد، اما اسپانیا بهتر از ما بود، در فینال لیگ قهرمانان نیز همین طور است. بارسلونا از منچستر بهتر بازی می‌کرد.

کی‌روش در ادامه در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند دعوت از 9 بازیکن پرسپولیس پیش از دیدار این تیم برابر فولاد خوزستان انگیزه‌های این بازیکنان را بیشتر از حریف کرده است، اظهار کرد: من یک مربی حرفه‌ای هستم و درباره نظرات دیگران درباره خودم دوباره صحبت نمی‌کنم. در اردوی قبلی بازیکنان فولاد در تیم ملی حضور داشتند، ولی بازیکن پرسپولیس نبودند. دلیل این که بازیکنان پرسپولیس و فولاد پیش از بازی‌ نیمه نهایی اعلام شدند، این بود که در صورت شکست هر دو تیم‌ها ممکن بود این بازیکنان به خارج از کشور سفر کنند و نتوانند در اردو شرکت کنند، بنابراین باید لیست را سریع‌تر اعلام می کردیم. ضمن این که همزمان با پرسپولیس بازیکنان فولاد نیز به تیم ملی دعوت شدند که این شرایط را برای هر دو تیم یکسان می‌کرد.

وی در ادامه با بیان این که تصور نمی‌کند دعوت از بازیکنان پرسپولیس به تیم ملی روحیه بازیکنان فولاد را خراب کرده باشد، گفت: ذهنیت من کاملا برعکس است. اگر این گونه باشد که دعوت از بازیکن پرسپولیس انگیزه بازیکن فولاد را کم کرده باشد. آن بازیکن باید با تلاش بیشتری بازی می‌کرد، من را مجاب می‌کرد که او را به تیم ملی دعوت کنم. من عاشق بازیکنی هستم که حرفش را درون زمین بزند، نه بیرون آن.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه درباره دیدار تیمش برابر تیم ملی امید نیز اظهار کرد: چیزی که من امروز درون زمین دیدم، نه دو تیم که یک تیم. و آن هم تیم ملی ایران بود. آنچه امروز دیده شد تمرین و بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود که همه با یک هدف که سربلندی ایران است، کار می‌کردند. بنابراین نتیجه‌ اصلا مهم نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علی کریمی و حمید بابازاده ، مربی و دروازه‌بان‌های تیم ملی خاطر نشان کرد: من درباره علی کریمی و هیچ بازیکنی جداگانه صحبت نمی‌کنم، بلکه همه بازیکنان تیم ملی در نظر من یکسانند.‌ درباره بابازاده هم نمی توانم پاسخی بدهم، چرا که تکلیف همکاری او با تیم ملی فدراسیون فوتبال مشخص می‌کند که در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

کی‌روش در ادامه درباره برنامه‌هایش برای ادامه اردوهای تیم ملی تصریح کرد: اردوی که در چند هفته اخیر داشتیم ، برای ارزیابی بازیکنان بود که البته باید بگویم که هنوز تمام نشده است، بلکه باید از این پس بازیکنان امید را زیر نظر بگیریم. ولی در اردوی اتریش که پیش رو داریم، 30 بازیکن را دعوت می‌کنیم و در آن اردوی که مدت طولانی‌تری دارد با آن‌ها تمرین می‌کنیم.

وی ادامه داد: این که می گویم 30 نفر به تیم ملی دعوت می‌شوند ، به معنی این نیست که درب‌های تیم ملی بر روی دیگران بسته می‌شود. تیم ملی مانند یک قلعه محصور نیست که کسی نتواند به آن داخل شود، بلکه مانند یک خانه بدون درب و پنجره است که هر کس حقش باشد وارد آن می‌شود. همچنین باید بگویم بازیکن ملی بودن، ضمانتی برای بازیکن ملی ماندن نیست و هر کس ضعیف کار کند، از تیم ملی خط می‌خورد.

کارلوس کی‌روش در پایان نشست خبری به خبرنگاران گفت: دو نکته مهم وجود دارد که می خواهم به آن‌ها اشاره کنم. اولین نکته این است که می خواهم از مسئولان ورزشگاه دستگردی صمیمانه تشکر کنم که تیم ملی همکاری خوبی داشته‌اند و نکته دوم دعوت از شما اهالی رسانه است که با تمام وجودتان از تیم ملی امید حمایت کنید و تماشاگران را به ورزشگاه بکشانید تا این تیم بر حریفانش پیروز شود.

pandora - آلمان - کلن
اخرش فامیلی این بابا چی شد توی ایرانp:
سه‌شنبه 17 خرداد 1390

همه فن حریف - ایران - ایران
ولی خودمونیم این بنده خدا هم تو بد مخمصه ای گیر کرده. دیری نخواهد پایید که با تیپا میندازنش بیرون. فوتبال ایران از پایه مشکل داره. حالا شما هی مربی عوض کن.
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
همه فن حریف - ایران - ایران دوست عزیز منم با کامنت شما موافقم
چهار‌شنبه 18 خرداد 1390

morteza00 - ایران - رشت
دوستان من بانظرشما مخالفم-ایران ازپایه حکومت مشکل دراه!
شنبه 21 خرداد 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند