بن لادن چگونه ایمیل می‌زد؟!

بن لادن چگونه ایمیل می‌زد؟

یک پزشک- علیرضا مجیدی- بن لادن در اقامتگاه‌اش دسترسی به اینترنت نداشت، با این همه ارتباط ایمیل‌ای او با دوستان‌اش بسیار زیاد بود و در عین حال این ارتباط باعث ردگیری او نمی‌شد.

به تازگی خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مسئولان واحد ضد ترور آمریکا، نحوه کار بن لادن را توضیح داده‌اند:بن لادن سال‌ها در شمال شرق پاکستان در ابیت آباد زندگی می‌کرد اما «عامدانه» نه تلفن داشت و نه به اینترنت متصل بود، اما در عین حال از طریق ایمیل با اعضای القاعده در سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کرد. اما او هیچ رد پایی از خود باقی نمی‌گذاشت.پس از کشته شدن بن لادن، نظامیان آمریکایی در محل اقامت او شواهد رد و بدل شدن هزاران ایمیل و صدها آدرس امیل‌ای که او با آنها در ارتباط بود، پیدا کردند.نحوه کار بن لادن متکی بر اعتماد و انضباط بود. او متن ایمیل‌ها را با کامپیوترش تایپ می‌کرد، آنها را در یک فلش درایو ذخیره می‌کرد و به فرد معتمد خود می‌داد. فرد معتمد سپس به یک کافی‌نت با فاصله بسیار زیاد از خانه بن لادن می‌رفت و ایمیل‌ها را ارسال می‌کرد و ایمیل‌های دریافتی را در فلش درایو ذخیره می‌کرد و برای بن لادن می‌آورد.در خانه بن لادن ۱۰۰ فلش داریو پیدا شده است که حاوی ایمیل‌های بسیار زیاد و آدرس‌های ایمیل بسیار زیاد هستند. گرچه این ایمیل‌ها حاوی نقشه‌های احتمالی ترور نیستند، اما نشان می‌دهند که بن لادن در سال‌های آخر عمرش، عملا درگیر مدیریت القاعده بود و چنان که برخی تصور می‌کردند مسئولیت‌ها را به ایمان الظواهری نداده بود.حجم این ایمیل‌ها آنقدر زیاد است که مقامات اطلاعاتی و امنیتی امریکا، فهرستی از افراد عرب‌زبانی که می‌توانند در خواندن و ترجمه آنها کمک کنند، تهیه کرده‌اند.گرچه به احتمال فراوان، تا حالا همه اعضایی که بن لادن با آنها در تماس بوده، آدرس ایمیل خود را تغییر داده‌اند و اقدامات امنیتی احتیاطی را انجام داده‌اند، اما این ایمیل‌ها ممکن است به پیدا کردن ترورویست‌ها، لااقل به صورت غیرمستقیم کمک کنند: این ایمیل‌ها نحوه کار معمول اعضا را افشا می‌کنند و بنابراین اعضای القاعده بایستی شیوه معمول کار خود را تغییر دهند، همین تغییر و تحولات آنها را مستعد اشتباه و در نتیجه کشف شدن می‌کند.نکته جالب دیگر این است که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند، یکی از چیزهایی که باعث لو رفتن مخفیگاه بن لادن شده است، همین نداشتن نبود اینترنت در خانه او بوده است:فقدان هرگونه خدمات اینترنتی و ارتباطی در ویلای یک میلیون دلاری در منطقه‌ای اعیان‌نشین، باعث شد نیروهای امنیتی آمریکا، مشکوک شوند و بیش از پیش این ویلا را زیر نظر بگیرند. ویلای مذکور در منطقه اعیان‌نشین‌ای قرار دارد که محل سکونت افراد متمولی است که اغلب تویوتا سوار هستند و منازل و خودروهای آنها مجهز به انواع و اقسام مختلف تجهیزات و رایانه‌ها است. بنابراین طبیعی است در این شرایط فقدان این تجهیزات، یعنی اینکه خبری هست.اما خبر کشته شدن بن لادن و انتشار تصاویری از ساختمان محل زندگی او باعث شده است که سازندگان گیم‌ها و همچنین ساکنان دنیای مجازی «سکند لایف» به فکر شبیه‌سازی محل اقامت او بیفتند.شرکت Kuma Games به تازگی بازی Kuma War 2 خود را به روز کرده است. در مهم‌ترین قسمت این به‌روزرسانی، اقامتگاه او شبیه‌سازی شده است و گیمرها می‌توانند به مانند به مانند تیم ویژه SEAL آمریکا، به خانه بن لادن حمله کنند و او را به قتل برسانند.

به این ترتیب کاربرها می‌توانند سوار بر هلیکوپترهای بلک هاوک و شینوک شوند و در این بازی آنلاین چندکاربره، کشتن بن لادن را شخصا تجربه کنند.در گوگل ارث هم شما می‌توانید مدل‌ها‌ی سه‌بعدی از خانه بن لادن را پیدا کنید.اما اعضای یک تیم به نام Avatarian  با استفاده از اطلاعات گوگل ارث و تصاویر منتشر شده در اینترنت و تلویزیون، در مدت کوتاهی در دنیای مجازی «سکند لایف» خانه بن لادن را در ابیت آباد بازسازی کرده‌اند، خانه‌ای که گمان می‌رود به زودی توسط مقامات پاکستانی نابود شود.


اما اعضای یک تیم به نام Avatarian  با استفاده از اطلاعات گوگل ارث و تصاویر منتشر شده در اینترنت و تلویزیون، در مدت کوتاهی در دنیای مجازی «سکند لایف» خانه بن لادن را در ابیت آباد بازسازی کرده‌اند، خانه‌ای که گمان می‌رود به زودی توسط مقامات پاکستانی نابود شود.

مرگ بر امریکا - ایران - ایذه
لعنت خدا بربن لادن این دجال زمانه و امریکا که به افراد خودش هم رحم نمیکند. لبیک یا خامنه اى.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

angelina20 - ایران - تهران
ادامه :. اما وقتی دولت جنایتکار ایران میگه حرف زندن مانعی نداره. هیتلر هم همینطوری شد و کسی جنازش رو ندیدو گفتن خودکشی کرده. تمام تاریخ پر از مرگهای مشکوکه/ من حتی هنوز هم باور نمیکنم صدام اعدام شده باشه و فکر میکنم زندست و دلیل هم دارم تا دلتون بخواد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

angelina20 - ایران - تهران
تاحالا فکر کردید چرا هرچی تصویر و فیلم از بن لادن هست مربوط به دوران جوانیش هست و اثری از بن لادن پنجاه و چند ساله نیست. مسولان آمریکایی مردم جهان را احمق فرض کرده اند. دو احتمال بیشتر وجود نداره . یک اینکه اصلا بن لادن نمرده و این یک بازی سیاسی است و پشت پرده خبرهایی است که ما بی خبریم. 2- بن لادن خیلی وقت پیش مرده یا بر اثر مرگ طبیعی و یا کشتنش. مگر میشه که بن لادن زنده بوده باشه در این سالها و حتی یک ویدئو هم نده. یک عکسی چیزی. و اصلا اینکه سربازان آمریکایی فلش پیدا کردن چیز عجیبی نیست همین دولت جنایتکار ایران کلی مدارک جعلی ، حتی مواد مخدر جاسازی میکنه و برات حکم اعدام میبره. مسئولان آمریکایی فکر کردن که 100 تا فلش پیدا کنند ما هم باور میکنیم؟خجالت داره کسی این چیزها رو باور کنه. اصلا چرا باید وقتی آمریکا یه حرفی میزنه ما همه خفه بشیم و هیچی نگیم؟
شنبه 24 اردیبهشت 1390

love-iran - ایران - چابهار
بن لادن خیلی وقت هست مرده مگه میشه رهبر تروریست های امریکا 3 سال فیلم جدید نده خب معلومه که نبوده که بده 1 یا تمام اینها دست نشان ده امریکا هستن 2 یا که القاعده مرگ اون رو نگفته که کسی دل سرد نشه و نزدیکاشون و امریکا حالا که از مرگ اش مطمئن شده گفته ما کشتیم اش القاعده هم نمیتونه بگه من دورغ گفتیم و اون خیلی وقته مرده پس یکی از این 2 گزینه هست در کل مرگ بر اخوند چلاغ مرگ بر امریکا
شنبه 24 اردیبهشت 1390

nader46 - انگلیس - لندن
در مرگ بن لادن دوحالت وجود داره وتاریخ هم ثابت خواهدکرد!!! که بن لادن یا در شب مرده ویا در روز.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
angelina20 - آدمهایی مانند شما مشکل خودفریبی دارند، وگرنه خود القاعده نکبت مرگ این سمبل جنایت را جار زد و چند بمبگذاری هم به تلافی کردند. ان صدام نکبت گور به گور شده هم سرش بالای دار رفت، فیلمش هم چند سد بار پخش شد، یعنی این اندازه باورش سخت است؟ اگر سندی برای زنده بودنش بود تا اکنون مدیا چاپ کرده بود نیازی به این همه داستانپردازی شما نبود.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ایران- ایذه 32 سال مرگ بر این و مرگ بر ان گفتید چه گ....خوردید فقط ابروی ایرانی را در تمام دنیا بردید با ان رهبر چلاق تو بشکه رفته ات
شنبه 24 اردیبهشت 1390

Arash آرش - بریتانیا - لندن
ابر تروریست بن لادن در ضدیت با بشریت همکار و همفکر خمینی، سردمدار اصلی تروریزم ضد بشری قرن بیستم بود. صدها اعضای القاعده هنوز در تهران و سایر نقاط ایران تحت حمایت خامنه ای و احمدی نژاد و پاسداران غارتگر و جانی و اشغالگر ایران هستند. با کنار زده شدن بن لادن، ملتهای جهان متمدن و رسانه ها و نماینده هاشون در پارلمانها، دولتهای خودشونو مجبور خواهند کرد که پدر خوانده تروریزم در جهان رو هدف بگیرن، این پروسه هم اکنون در رسانه ها و پارلمانهای مختلف شروع شده. حمایت ملتهای جهان به ملت ایران در مبارزات سی و چند سالش کمک می کنه که بقایای پست و ضد ایرانی رژیم اهریمنی خمینی شیاد و دزد حق حاکمیت ملت رو کنار بزنه. این مبارزه هم اکنون نیز باعث تکه پاره شدن رژیم و شکاف عمیق حتی بین خامنه ای و احمدی نژاد شده که به جون هم افتادن. ملت تاریخی و بزرگ ایران با برکناری تروریستهای اشغالگر، آزادی و رفاه و شکوفائی رو به میهن و صلح و همزیستی دوستانه رو به خاورمیانه و جهان به ارمغان میاره و این لکه لنگ رو از دامان بشریت متمدن بزودی پاک خواهد کرد.
شنبه 24 اردیبهشت 1390

louisette - فرانسه - مارسی
بن لادن دوست مورد اعتماد داشت ودوستانش با او یکرنگ بودند.اگر جای دیگر بود فورا برای گرفتن جایزه رد او را لو میداد.
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

ali1111 - ایران - تهران
angelina20-تو با این همه خرد و کمالات حیف نیست وقت عزیزتو برای این سایت از بین میبری، دنیا به نخبگانی مانند تو که کم هم نیستن نیاز داره..خواهشاً بیشتر آبروی آمریکا و سران آن را نبر...
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
بن لادن رو امریکاییها کشتند. القایده هم تایید کردوتوکشورهای عربی هم گروهش و حامیانش تظاهرات کردن. تو باکستان هم به تلافیش بمب گذاشتن و دولتش هم تایید کرد و زنهاش رو دستگیر و بازجویی. حالا شما که لابد رفت و امد خانوادگی باهاش داشتین بهتراز گروهش اطلاع دارید! که با دلایلی که چرا ریشش سیاهه یا چرا چاق شده حرف مصلحی که گفت دروغه و بن لادن سالها قبل دراثرناراحتی کلیه مرده رو تکرار میکنید گرچه زن بن لادن هم گفت که مریض نبوده و مریضیش خوب شده بوده. ولی خب اونها نمیدونن و شما و حکومت اسلامیتون از زن بن لادن بهش نزیکتر بودین و بهتر میدونید!!!!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

iranking - المان - مونیخ
مرگ بر امریکا - ایران - ایذه . پسر جان از این اسمی که واسه خودت انتخاب کردی میزان احساسی قضاوت کردنت کاملا مشخصه ...چون هیچ ادم با شعور و دانایی مرگ رو برای یه کشور دیگر نمیخواد ....همونطورکه اگه کسی بگه مرگ بر ایران و یا بخواد پرچم ما رو لگد مال کنه فاقد شعور اجتماعی و سیاسی و مظهر بلاهت محسوب میشه .....دوم اینکه فکر میکنی همون ادم که گفتی درود بهش ...به تو و امثال تو که پا اندازش محسوب میشید رحم میکنه ؟ اگه نمیدونی بدون که اسراییل هم با تمام تشابهاتش با رژیم دینی ایران به مردم کشور دشمنش هم اینقد سخت نمیگیره که این رژیم با مردم خودش انجام میده ....به امارها هم یه نگاهی بنداز اگه سوادش رو داری ...در تورم ..در سرعت اینترنت ..در ازادی مطبوعات . در ارزش ویزا ..در ارزش پول ..در پاکی ارکان اداری و دولتی و شفافیا اون ...در امار بیکاری ..در نرخ اعدام ...در امار زندانیان سیاسی ...در متوسط احساس خوشبختی و شادی ....در همه اینها اخر اخریم و منفی منفی نسبت به سایر کشورها ..کمی عقل و خرد هم خوب چیزیه
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
یکی تو این محفل میتونه بمن بگه که چرا امریکائی ایتقدر بی تربیت هستن و مثل مهمون ناخوده خودشون خودشون رو به خونه مردم دعوت می کنند ؟ -چرا مثل جیمز باند 007با شخصیت و خنده رو باکت شلوار و کراوت و اتومبیل شیک نرفتن در منزل بن لادن زنگ برنند و زن بن لادن که با مغنه و چادر سه چهار لا در منزل رو باز می کنه اول ازش سئوال کنن که مامورما و یا شوهر ایشان که حقوق بیشتر می خواستند تو منزل تشریف دارند ؟ آخر چرا بی تربیتی کردند و نامرحم وار از رو دیوار رفتن تو منزل و سرکار خانم بن لادن جان که مشغول گدو لیسدن آقای بن لادن جان بودن غافلگیر کردن ؟ و بعدش هم اون درگیری زشت و نامناسب و بی شخصیت وار و پلید که باعث ناکام ماندن آقای بن لادن از خانم بن لادن شد؟ هی خانم بن لادن زجه می زد و میزد تو سر صورت خودش و به امریکائی ها می گفت که هرچی که گفتید شوهرم براتون انجام داد فقط اون یه چند دلار بیشتر می خواست ..عراق رو که بهتون داد افغانستان رو بهتون داد و....!!
یکشنبه 25 اردیبهشت 1390

aghakian - ایران - تهران
این یانکیها مردم دنیا را حسابی ....فرض کرده اند بن لادن بهانه بود 11 سپتامبر و از بین بردن صدام بهانه بود برای بدست گرفتن منطقه خیلی بعضیا ساده و گچ مغز تشریف دارن
چهار‌شنبه 28 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد