احمدی نژاد به رییس مجلس: قانون را بخوانید

احمدی نژاد به رییس مجلس: 'قانون را بخوانید

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در جلسه امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در جلسه هیات دولت گفت: "رییس محترم مجلس ظاهرا فکر می کنند عین قانون هستند که این تصور درستی نیست و باید توجه داشت که نباید فضای کشور را بی جهت آلوده و مشوش کرد."

محمود احمدی نژاد گفت: "متاسفانه برخی در تلاش هستند که به زعم خود دولت را به اقدام خلاف قانون متهم کنند.

محمود احمدی نژاد این سخنان را در پاسخ به صحبت های دیروز علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران بیان کرد. آقای لاریجانی به دولت هشدار داد که ابلاغ مصوبه دولت برای ادغام وزارتخانه ها قبل از تصویب مجلس، "هزینه زیادی" خواهد داشت و باید جلوی آن گرفته شود.

آقای لاریجانی همچنین گفته بود اگر دولت تصمیم خود مبنی بر ادغام هشت وزارتخانه را برای اجرا ابلاغ کرده باشد، خلاف قانون عمل کرده است.

محمود احمدی نژاد هم در پاسخ به این اظهارات دولت نهم و دهم را "قانونمندترین دولت های تاریخ کشور" برشمرد که از لحاظ تکلیف قانونی و اعتقادی احترام زیادی برای قانون قائل هستند.

آقای احمدی نژاد همچنین گفت: "متاسفانه عده‌ای با طرح برخی مطالب در تلاش هستند که به زعم خود دولت را به اقدام خلاف قانون متهم کنند، اما تاکنون کسی نتوانسته این موضوع را اثبات کند."

محمود احمدی نژاد با اشاره به ماده ۵۳ برنامه پنجم پیشرفت و توسعه که در آن دولت را مکلف به کاهش تعداد وزارتخانه ها می کند این ماده قانون را برای رعایت قانون اساسی دانست و گفت: "دولت انتظار دارد قانونگذار بیش از همه پایبند قوانین باشد از این رو طرح برخی تقاضاهای غیرقانونی از دولت درست نیست چرا که اجرای قانون بر عهده قوه مجریه است."

هیات وزیران ایران اعلام کرده بود که وزارتخانه های "راه و ترابری" با "مسکن و شهرسازی"، "نیرو" با "نفت"، "صنایع و معادن" با "بازرگانی" و "رفاه و تامین اجتماعی" با "کار و امور اجتماعی" ادغام خواهند شد.

به نوشته خبرآنلاین، نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس "توسط پیامک" از "خداحافظی وزیر نفت از معاونانش" مطلع و متعجب شده اند که چگونه قبل از تصویب ادغام وزارت نفت و نیرو، وزیر نفت خداحافظی کرده است.

علی لاریجانی در مقابل، با اظهار بی اطلاعی از این موضوع تذکر داده است: "کسی نمی تواند کارش را ترک کند. وزاریی که از مجلس رای اعتماد گرفته اند تا عزل نشده اند باید به کارشان ادامه دهند. مگر آنکه رئیس جمهوری آنها راعزل کرده باشد."

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه "مملکت حساب و کتاب دارد" افزوده است: "وزیر که نمی تواند سرش را بیندازد پایین و برود خانه اش. باید پاسخگو باشد و به کارش برسد."

از سوی دیگر آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ادغام وزارتخانه ها در گذشته هم سابقه داشته گفت: " قانون دولت را مکلف کرده که تعداد وزارتخانه‌ها را به ۱۷ وزارتخانه کاهش داده و براساس آن شرح وظایف وزارتخانه‌های جدید را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند و دولت در حال حاضر مشغول این کار است و متهم کردن دولت در این شرایط کار درستی نیست."

او همچنین گفت: " مگر می شود ۸ وزارتخانه را برای ادغام معطل کرد و سپس چند ماه دیگر نیز این پروسه در مجلس ادامه پیدا کند این بدان معناست که یک سال هیچ کاری از سوی این وزارتخانه ها در کشور انجام نشود."

آقای احمدی نژاد با لحن تندی خطاب به علی لاریجانی و با بیان اینکه فضاسازی هایی که علیه دولت صورت می گیرد صحیح نیست اعلام کرد: "زیرا در کشور مرجع رسیدگی به تخلفات قانونی وجود دارد و نمی شود رییس مجلس بخواهد شخصا به تخلفات رسیدگی کند. این وظیفه برعهده دیوان عدالت اداری کشور است و اگر اختلافی نیز بین قوا بروز کرد رهبر معظم انقلاب این مساله را حل می کنند."

محمود احمدی نژاد با اظهار امیدواری به اینکه رئیس مجلس و قانونگذاران پایبند قانون باشند گفت: "قانونگذار قانون را نوشته و بهتر است امروز یک بار دیگر آن قانون را بخواند. منطق مدیریتی هم اقتضا می کند که این قانون به همین شکل که نوشته شده اجرا شود و دولت به طور کامل از آن دفاع می کند."

چندی پیش، عده ای از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که در حال پیگیری طرح سوال از رئیس جمهوری هستند که یکی از موارد آن، "اقدامات غیر قانونی دولت و معرفی نشدن وزرای وزارتخانه های ادغام شده" است.

khosh bavar - ایران - یزد
یکی مثل جنی نژاد از خواندن " قانون " داد میزند, دیگری از خواندن " قران " مینالد و دیگری هم از خواندن رساله ملا نخاله سخن میگوید و احمد خاتمی بدترکیب هم فقط و فقط از عشق ورزیدن از ولایت فقیه ضحاک سخنها دارد ! یک کشور و 10ها قانون و حکم و منطق !
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

sourena.de - المان - ااشتوتگارت
کدوم قانون?!! قانون جنگل ولی وقیح خامنه ای!!!
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

hassan5 - ایران - تهران
گربه شدعابد و زاهد و مسلمانا.حالا احمدینژاد شده قانون مند ترین دولت.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

ممقلی - ایران - شیراز
یکی را به ده راه نمیدادن ،سراغ کدخدا را می گرفت.مردک مموتی مونگول فکرش رو می کردی میکروفون بهت بدن صحبت کنی
شنبه 24 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد