شورای همکاری خلیج فارس ازجمله درباره ایران بحث میکند


شورای همکاری خلیج فارس 'از جمله درباره ایران بحث می کند'

به گزارش خبرگزاری فرانسه رهبران کشورهای امیرنشین خلیج فارس روز سه شنبه در ریاض دیدار کردند تا درباره روابط متشنج با ایران، طرح متوقف شده انتقال قدرت در یمن و قیام های عمومی در کشورهای عربی بحث کنند.

گفته شد که در این نشست درباره ایران نیز بحث می شود.

یک مقام شورای همکاری خلیج فارس که نخواست نامش فاش شود به این خبرگزاری گفته است که در این اجلاس درباره "تحولات در یمن و میانجیگری شورای همکاری خلیج (فارس)، وضعیت لیبی و سایر کشورهای عرب" گفتگو خواهد شد.

به گفته این مقام این گروه همچنین درباره "روابط با ایران" و سفر منطقه ای اخیر علی اکبر صالی وزیر خارجه ایران بحث خواهد کرد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، قطر، عمان و بحرین تشکیل دهنده شورای همکاری خلیج هستند.

روابط ایران و کشورهای عربی منطقه خلیج فارس اخیرا به شدت به وخامت گراییده است. در پی بروز ناآرامی ها در شماری از کشورهای عربی، گروه شورای همکاری خلیج فارس ایران را متهم به تلاش برای بی ثبات کردن حکومت های عربی کرده است.

ایران به شدت از عربستان سعودی به خاطر اعزام نیروی نظامی به بحرین برای کمک به دولت آن کشور در برابر معترضان انتقاد کرده است.

در بحرین شیعیان، که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، علیه حکومت سنی دست به اعتراض زده اند. بحرین و کویت تعدادی از دیپلمات های ایرانی به جاسوسی متهم کرده و اخراج کرده اند.

روزنامه الوطن چاپ عربستان روز سه شنبه نوشت که رهبران شورای همکاری خلیج فارس باید درباره "تلاش های ایران برای دخالت در امور داخل خود" بحث کنند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در بحرین، که بخشی از موج اعتراضات در کشورهای خاور میانه و شمال آفریقاست، دولت بحرین ایران را به حمایت از گروه‌های ناراضی شیعه این کشور متهم کرده است.

دولت ایران همواره این اتهامات را رد کرده، اما دولت بحرین را به دلیل نحوه برخورد با تجمع‌های اعتراضی مورد انتقاد شدید قرار داده است.

روزنامه الوطن همچنین این شورا را ترغیب کرد "برای متوقف کردن خونریزی در یمن از طریق ابتکار عمل شورا که شامل استعفای علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن بود" بیشتر بکوشد.

تلاش شورای همکاری خلیج فارس برای جلب توافق آقای صالح با یک طرح انتقال قدرت با مخالفان پارلمانی بی نتیجه ماند و آقای صالح آن طرح را امضا نکرد.

avareh swed - سوئد - بوروس
باز بگوئید ما دخالتی در کشورهای دیگر نداریم .ما چکاره هستیم که باید در مورد کشور دیگری نظر ویا دخالتی داشته باشیم .مرگ خوب است برای همسایه .اگر انگشت درسوراخ مار نکنی .مار نیشت نمیزنه .ترا به خدائی که نمیشناسید این پولهای بی زبان را خرج ملت کنید .بیمه ودرمان را رایگان کنید .اغای محصولی عزیز که کنج مردم نشسته .به به چه بخور بخوری باشد چطوره یک کمی از بیت المال صرف دوا درمان کشورهای دیگری بشود خدارا خوش نمیاید انها پول دوا ودرمان بدهند ما یارا نه میگیربم انها که ندارند .دولت دل سوز .اغتشاش ودروغگو .چمپولی اسلامی .
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

mnm - کره - اینچان
این گاومیشهای عرب میخواهند در مورد ایران صحبت کنند .بروند اون شکمهای بی صاحب رو لاغر کنند
چهار‌شنبه 21 اردیبهشت 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
avareh swed - سوئد - بوروس . سلام دوست عزیز خوش بحالت فرانسه ای .ما که در زندان ایران گرفتاریم. شما جای ما از زندگی لذت ببر.
پنج‌شنبه 22 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +438شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +277رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +255یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +232سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +220‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +213پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +194کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +181پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +160«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد