نحوه ورود ستاره های زن به سینمای ایران


نحوه ورود ستاره های زن به سینمای ایران


بازیگران زن محبوب سینمای ایران که چهرهای دهه 60 و 70 و 80 سینمای ایران بودند از کجا وارد سینما شدند؟
ثریا قاسمی
ثریا قاسمی سال 1319 در تهران متولد شد. اوایل دهه 1340 با گویندگی رادیو کار حرفه ای خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال ها به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش هایی مثل «آنتیگون» و «از پشت شیشه ها» (رکن الدین خسروی) و «آندورا» (حمید سمندریان) روی صحنه رفت.
نیکی کریمی

نیکی متولد ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران با مدرک تحصیلی دیپلم است. او فعالیت هنری را بازی درتئاترهای مدرسه آغاز کرد و پس از پایان تحصیلات اولین بازی سینمایی خود را در ساخته ای از جمشید حیدری با عنوان وسوسه ارئه داد در حالی که فقط 18 سال داشت . اما سال بعد بهروز افخمی ازاو برای عروس دعوت به عمل در آورد و بازی در این فیلم برگ برنده ای برای حضور جدی و مستمر در سینما.پیشنهادها یکی پس از دیگری از راه رسیدند و کریمی برای یک دهه تنها بازیگر سینمای ایران که حضورش ضامن فروش فیلم ها بود و دراین میان علی رغم چند کار ضعیف مابقی آثارش جملگی آثار با ارزش از کارگردانهای معتبر بودند.
مهناز افشار

افشار که تا مقطع دیپلم در رشته تجربی تحصیل کرده است متولد 1356 می باشد و مدتها به خاطر شباهت و به خواننده و بازیگر پیش از انقلاب یعنی فایقه آتشین در بورس جنحالهای مطبوعات شایع پرداز قرار داشت.
افسانه بایگان

شروع فعالیت هنری با بازی در فیلم کوتاه بوق در سال 1351است. شروع فعالیت سینمایی با بازی در فیلم گمشده (مهدی صباغزاده) در سال 1364 است.با بازی در مجموعه تلویزیونی سربداران (محمدعلی نجفی، 1363) ایفای نقش مقابل دوربین را تجربه کرد و پس از آن بلافاصله به سینما راه یافت. او در دهه شصت پرکارترین بازیگر زن سینما بود.
رویا نونهالی

متولد بیست و چهارم بهمن ۱۳۴۱ در تهران هست. لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است. شروع فعالیت از سال ۱۳۶۲ با نمایش غم غریب غربت بود.
پانتا آبهرام

در عرصه تئاتر با کسب بیش از پنج جایزه از جشنواره های مفاوت تئاتر، یکی از بهترین ها بود.با بازی قدرتمندش در مجموعه تلویزیونی “مسافر” (سیروس مقدم، ۱۳۷۸) به شهرت رسید و بعد از آن فعالیت خود را در عرصه سینما متمرکز کرد. بازی او در فیلم “چهارشنبه سوری” یکی از بهترین های کارنامه سینمایی بهرام است.
باران کوثری

با بازی در فیلمهای مادرش به سینما‌ آمد. و سرانجام در فیلم « زیر پوست شهر » بود که خوش درخشید. باران کوثری سال 1381 را با بازی در فیلمی غیر از ساخته مادرش آغاز کرد: « رقص در غبار ». بازی او در « خوابگاه دختران » فراتر از حد تصور است.باران کوثری سرانجام یکی از درخشان ترین بازیهایش ارائه کرد و موفق شد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بیست و پنجم را بی چون و چرا از آن خود کند: « خون بازی ».
نیوشا ضیغنی

دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال در چشم باد مسعو جعفری جوازانی در سال 1382 کار حرفه ای را آغاز کرد.یک سال بعد با بازی در فیلمتر دست محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت تا این باعث شد که محمد علی سجادی نام اورا در کنار بازیگرهای مورد علاقه اش قرار دهد.بعد از تجربه تردست محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم شوریده در اواخر سال 1383 انتخاب کرد.نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم شوریده گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره 24 فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند.که خودش گوشه ایی از موفقیتش را بازی در فیلم شوریده و همکار اش با محمدعلی سجادی می داند.
لادن طباطبایی

وی ابتدا با گرایش نمایش عروسکی به تحصیل پرداخت که حاصل آن چند تجربه عروسک گردانی ، نمایشنامه نویسی عروسکی و کارگردانی دو نمایش( مهمانهای ناخوانده ، به شیوه زنده )و ( جوجه طلایی ، عروسکی ) بود . سپس با تغییر گرایش به رشته بازیگری فعالیت خود را در این زمینه متمرکز کرد .در بهمن ماه 1373 با ارایه پایان نامه نظری و عملی از دانشکده فارغ التحصیل شد . پایان نامه نظری وی تحت عنوان « بازیگر و اشیا » به بررسی ارتباط بازیگر و اشیا از دیر باز تاکنون میپردازد و ضمن نگاهی به دیدگاههای پیشینیان به نقش و حضور اشیا در حیطه نمایش و زندگی ، کارکرد اشیا را در جریان نزدیکی به نقش بررسی میکند .
آناهیتا همتی

با بازی در نقش کوتاهی در فیلم « هیوا » فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد . بازی او در مجموعه تلویزیونی پر طرفدار « مسافر » شاید یکی از نقاط درخشان بازیگری او می باشد.در سال 1372 با نمایش تنبورنوازان (هادی مرزبان) بازی در تئاتر را آغاز کرد و در سال 1374 با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضراء (اکبر خواجویی) شناخته شد. او تا به امروز در مجموعه های بسیاری بازی کرده است.آناهیتا همتی بازی در سینما را در سال 1375 و با فیلم به نمایش درنیامده افسانه پوپک طلایی (خسرو شجاعی) آغاز کرد و اولین فیلمی که از او بر پرده سینماها به نمایش درآمد در سال 1378 و با نام عشق کافی نیست (مهدی صباغزاده) بود.آناهیتا همتی هیچگاه ندرخشید. هیچگاه آنطور که باید دیده نشد، اما حضور فعالش در تلویزیون و بازیهای روان و راحت او باعث شده تا همچنان پرکارترین بازیگر تلویزیونی باشد.
kian ahvaz - ایران - اهواز
نحوه ورود خانم ها رو نگفت که از کجا وارد سنما میشوند و پله ترقی شان از کجا شروع می شود..........
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

yashainiran - ایران - ایران
چرا از بقیه هنرمندان نامی نبرده شده به خصوص اونایی که آقای شریفی نیا تائیدشان می کند؟
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
خانم ثریا قاسمی هنرمند و هنرپیشۀ بسیار پسندیده و نیکوئی است . به نظر میرسد که جراحی و عمل بینی در ایران (بعد از رفوگری بکارت) بالاترین تقاضا را دارد !
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
نحوه ورود خانم ها : لبخند اسلامی, بوسه اسلامی, گریه اسلامی, نگاه شهوتی اسلامی و و و !
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

محموداحمدی نژاد - ایران - گنبدکاووس
ممنون از جمع آوری اخباربازیگران.مرسی ایرانیان انگلستان
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

shaki59 - ایران - ملاط اباد
جون من دماغاشونو داشتی؟؟؟همه سربالا.همه از زیر تیغ جراحی رد شدن.دماغ همشون عملیه...این که گفتین رزومه کاریشون بود نه راه ورود به عرصه سینما.نمیخام تهمت بزنم ولی فقط خدا میدونه یکسریشون با چه کثافتکاریهایی یکشبه سوپراستار شدن.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
متاسفانه بعضی از بازیگران زن بشکل وحشتناکی آرایش میکنند ،مانند نیوشا ضیغنی و خواهر گلشیفته فراهانی و یکی دوتا دیگر ،من با آرایش زنان موافقم ولی یک زن باید در آرایش چنان مهارتی از خودش نشان بدهد که انسان بجای دیدن رنگ و روغن چهره اصلی زن را تشخص بدهد که با آرایش مناسب و مهارت زیباتر شده . غلو کردن در آرایش نه تنها زن را زیبا نمیکند بلکه برعکس زیبائیهای طبیعی او را هم پنهان میکند.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

Royan - المان - المان
نیوشا ضیغنی انگار از صافکاری و رنگ کشیدنش بیرون من اناهیتا همتی را خیلی دوست دارم . نمی دانم چرا نادره (حمیده خیر ابادی ) به اون شیرینی یه همچین دختر تلخی تلخ ونچسبی داردولی بازیگر خوبیه.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

fredoparto - انگیس - آکسفورد
در پاسخ به سؤال دوست عزیزمان kian Ahvaz باید عرض کنم بیشتر این علیا مخدرها از روشی که به اصطلاح سینمائی به آن couch casting می گویند وارد عالم سینام می شوند. البته احتیاجی به ترجمه این عبارت نیست چون هر کسی می تواند معنی آن را حدس بزند.
سه‌شنبه 30 فروردین 1390

dariush 777 - ایران - تهران
بدبخت اقایون که اون چیزرو ندارن باید دستشونو بذارن رو چیزشون واسه یه لقمه نون از صبح تا شب توئ اجتماع فیلم بازئ کنن.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

بابک خرم دین - آلمان - هامبورگ
متاسفانه اکثر هنرپیشه های که مدرک دانشگاهی بازیگری و سینما را ندارند و دارای هنر و استعداد آنچنانی هم نیستند .سوال کردید از کجا یکشبه سوپراستار میشوند ؟ از توی تختواب کارگردانها و صاحبان فیلم و اول زیر میزکار کارگردانها و آدمهای پرنفوذ و بعد از توی اطاق خواب آنها وبعد پشت دوربین و..... متاسفانه واقعیت تلخی است
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
pelle - سوئد - استکهلم درود بر شما دوست عزیزم. منم با کامنت شما صد در صد موافقم منم همیشه آرایش ملایم رو میپسندم
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

mori021 - دانمارک - ارهوس
پوریا پور سرخ با پول دادن هنر پیشه شد.هدیه تهرانی پشت چراغ قرمز یه کار گردان میبینتش بهش پیشنهاد میده که تو یه فیلم بازی کنه بعدهنر پیشه میشه.سروش صحت میره خونه دوستش مهران مدیری رو اونجا میبینه مدیری بهش پیشنهاد میده و هنر پیشه شد.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

kian ahvaz - ایران - اهواز
fredoparto - انگیس - آکسفورد مرسی از توضیح مفید و مختصرت....اینهم یه راهی هستش از راههای بیشمار رسیدن بخدا....شاد باشید....
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

shervin-iran - ایران - خرم آباد
محل تولد نیکی کریمی رو اشتباه گفت...نیکی کریمی متولد تفرش دراستان مرکزی هست نه تهران ..مجید دلبندم....
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

high class - کانادا - ونکوور
نیکئ کریمی و اناهیتا همتی دماغاشون طبیعی کوچک و قشنگن یعنی عملی و جراحی نیست.
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
حتمأ لبهای Botox شدۀ نیوشا ضیغنی هم مادر زادیه !! Yeah Right
چهار‌شنبه 31 فروردین 1390

pelle - سوئد - استکهلم
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد -خوشحالم که شما هم با من هم عقیده اید. شاد باشید دوست مهربانم.
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

kooroshebozorg - ایران - رشت
اه اه اه. با دیدن قیافه این که اسم خودشونو هنر پیشه گذاشتن آدم استفراغش می گیره. بدتر از اون کارگردانهای فیلمای آب دوغ خیاریشونه. دیگه واسه این مملکت هیچی نمونده همه چیزش یه گند کشیده شده. این حکومت که هیچی حکومت طالبان هم از سر ایرانیهای بد جنس و بد ذات و بد خواه زیاده
پنج‌شنبه 1 اردیبهشت 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +471شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +325پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +292یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد