پیشنهاد برای اسلامی کردن دانشگاهها


پیشنهاد برای اسلامی کردن دانشگاهها


آیت الله جعفر سبحانی، یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، مشکل دانشگاههای ایران را متون درسی، اساتید و مختلط بودن دانشگاهها دانست.به گزارش خبرگزاری مهر، آقای سبحانی در دیدار با فراکسیون دانشگاهیان مجلس گفت: "وزیر علوم دو سال قبل پیش من آمد و من به ایشان گفتم تا مشکل دوجنسیتی و علوم انسانی حل نشود، دانشگاههای فعلی با زمان شاه فرقی ندارد."او به روایاتی اشاره کرد که "غضب و شهوت" را دشمن انسان دانسته اند و گفت که "دختر دارای جاذبه است و پسر نیز در دوران جوانی خود به سر می برد"، پس برای جلوگیری از پیش آمدن مشکل، باید دانشگاههای آنها را از هم جدا کرد.وزیر علوم، پیش از این گفته بود که که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفکیک جنسیتی باید در دانشگاههای ایران اعمال شود.کامران دانشجو سال گذشته و در مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در وزارت علوم گفته بود: "در مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۶۶ که درباره حدود اخلاق اسلامی است، آمده است که دانشجویان زن و مرد باید در کلاسهای درس، در دو ردیف جداگانه بنشینند."آقای دانشجو گفته بود که باید حتی المقدور کلاس های دختران و پسران از هم جدا شوند و آنها از آزمایشگاه ها، کارگاه ها و سالن های تشریح جداگانه استفاده کنند.آیت الله جعفر سبحانی درباره تغییر متون درسی دانشگاهی هم گفت: "در ابتدا باید متون درسی اسلامی شود و پس از آن به اساتیدی نیاز است که متون جدید را بتوانند تدریس کنند."آقای سبحانی راه حل پیشنهادی برای اجرای این کار را بازنشسته کردن اساتید قدیمی عنوان کرد و گفت: "البته این کار باعث بهانه جوئی دشمنان می شود."او در ادامه افزود: "اصلاح متون درسی نباید تنها به رشته های علوم انسانی خلاصه شود و تاریخ نیز باید عوض شود و به جای آنکه شاه محور باشد، انبیا محور شود."پیش از این آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز از آموزش علوم انسانی غربی در دانشگاه ها ابراز نارضایتی کرده و گفته بود: "آموزش بسیاری از علوم انسانی در دانشگاه ها باعث بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود".آیت الله خامنه ای از مراکز تصمیم گیری از جمله دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته بود که به این موضوع رسیدگی کنند.پس از آن بود که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این کشور را در حوزه علوم انسانی برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.محمود احمدی نژاد که از ابتدای ریاست جمهوری اش بر لزوم تصفیه دانشگاههای ایران از اساتید سکولار تاکید کرده بود، مصوبه ای را برای اجرا به بخش آموزشی دولتی و خصوصی ابلاغ کرد که به موجب آن شورایی تخصصی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحول و ارتقای علوم انسانی تشکیل شود.سعید قدیمی، مدیرکل دفتر پشتیبانی و حمایت آموزش عالی وزارت علوم ایران نیز از بازنگری سرفصل دروس دانشگاهی در سطح گسترده خبر داده بود.
لک لک دریایی - ایران - گنبدکاووس
پس ما کجا دختر واسه طوی وازدواج انتخاب کنیم حاج آقا؟
شنبه 27 فروردین 1390

pendare nik - ایران - تهران
چه .. ! فکر کردی می تونی هر غلطی خواستی بکنی؟ مگه جوانای ما علاف آدمهای سبک مغزی مثل تواند که سر کلاس از هم جدا باشند؟ جوانای دانشجو به تو و گنده تر از تو اجازه نمی دند واسه اونها تصمیم بگیری. خودشون هر جا صلاح بدونند می شینند پای درس و هر چی بپسندند می خونند و یاد می گیرند و برای اراجیف شما و امثال شما هم تره خرد نمیکنند! پاشو برو تو همون حوزت را بچسپ. پس فردا از اونجام میندازنت بیرون!
شنبه 27 فروردین 1390

گلیا - ایران - تهران
چه غلطا زیادی!!!!!!!!!!!!! برا همین روز به روز وحشی تر و ندید بدیدتر میشن به جای این کارا فرهنگ درست و صحیح رو جا بندازن نه جدایی دختر و پسرا رو. اصولا انسان از هر چی منع میشه بی دلیل تشنه تر و مسر تر در بدست آوردن نداشته هاش میشه .
شنبه 27 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اشغال بی پدر مادر/دانشگاهها را گورستان//با از بین بردن مدارس مختلط قبل از عنقلاب تجاوز فحشا و قتلهای جنسی و ناموسی را 100برابر کرده اید/ با اعتلای دین ننگین و پر از خونتان شهید ساختید در جنگی که خود بیشرفتان بوجود اوردید/ رواج فحشای اسلامی صیغه وتعدد زوجات کثیف/ و دردهای بی درمان دیگر و تمام این جنایات را دین خونینتان بعنوان دستورالعمل در اختیارتان قرار داد و متاسفانه تعدادی که اگاهانه یا نااگانه در همین سایت به تبلیغ ان می پردازند و تعدادی هم اشخاص مثل عنتر یا ملا را مقصر می دانند بی انکه به درد اصلی که خود این دین است بپردازند.
شنبه 27 فروردین 1390

89562389 - ایران - نجف آباد
این بنده خدا فهمیده دختر پسرای ایرانی جنبه ندارند.
شنبه 27 فروردین 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
یه طریقه اسلامی کردن دانشگاه های ویران "ایران سابق" بسیار ساده و کم خرج و بشرح ذیل است !! لوله فاضلاب های توالت های دانشگاه ها را بجای تخلیه کردن در چاه توالت در صحن و حیاط دانشگاه در حال پخش و روان شدن آزاد بگذارید و برای هدر نشدند اطراف آن را هم را با عبا و عمامه حصار بسازید !! این عمل بابت طراوت و تقویت موی سبیل و ریش و فهم " حیفجوهای اسلامی" ویا دانشجوهای اسلامی میشود !!! هی حاجی هواست کجاس داداش ..به فهم و اقتصاد اسلامی ضرر نزن دیگه نزار دیگه همین طوری خوراک دانشجوهای اسلام پرست بره تو چاه پائین. جمع کن بریز تو کاسه شون !! این وفادارن به نوکری انگلیس و فرانسه بهشون برس دیگه !!
شنبه 27 فروردین 1390

l3e4uty9irl - امریکا - بربنک
فقط همینشون کم بود. ساخت لوله گاز اسلامی. اینترنت اسلامی. حالا هم اسلامی کردن دانشگاهها. اب
شنبه 27 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
جناب سنجاب. دانشگاههای فعلی فقط شده جای کفتارهای مفتخور ... -بسیج دانشجوی ناموس فروش-وحراست پشمالو همچون گوسفند استرالیایی-. .و اراذل و اوباشهای بی اصل و نسبی مثل کامران دانشگو چون حیف که فامیلیش دانشجو باشد-و اما زمان شاه محیط دانشگاه جای دانشمندان.استادان.وطنپرستان بود. فرقش همینه نظر تو هم اینه که من نوشتم کاملا درسته.".
یکشنبه 28 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
زمان شاه که مختلط بود لابد هیچ دانشمند و فیلسوف و پژوهشگر و.. نداشتیم و ولی حالا اگر بخواهیم تفکیک کنیم یک دفعه دانشمند و.. میزنه بیرون؟ اساتیدی که در زمان شاه تربیت شدند خیلی بهتر از اساتیدی هستند که بعد از انقلاب تربیت شدند. کسانی که در ایران دانشگاهی هستند می دونند چی میگم.
یکشنبه 28 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
80 دانشمند فضائی ایرانی در ناسا ی امریکا کار می کنند و دکتر نادری مسئول پروژه ی مریخ نیز یکی از برترینهاست تحصیلات اکثریت انها مربوط به قبل از عنقلاب و تعدادی دوره ی تکمیلی را در خارج گذرانده اند و مایه ی افتخار ایرانی ولی من در برخوردی که با تحصیلکرده های بعد از 57 داشته ام نوعی پسرفت فرهنگی و علمی در انها مشهود البته اکثریت چنین هستند از برکت حکومت ملایان 100 پدر.
دوشنبه 29 فروردین 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز، دوست عزیز ممکنه برای مدت کوتاهی نتونم به سایت سر بزنم. خوشحال می شم کامنتهای شما رو ببینم و راجع به مطالب فرهنگی تبادل نظری بکنیم. شاد باشید
دوشنبه 29 فروردین 1390

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
Dionysos - فرانسه - پارسی لطف دارید عزیز. من هم زیاد وقت نمی کنم که کامنت بذارم البته اگر لازم ببینم در جواب یک عده ای کامنت خواهم گذاشت ولی بطور کلی وقت ندارم و بیشتر میخونم تا بنویسم. دو تا گوش دارم و یک زبون تا دو برابر چیزی که میگم بشنوم!! شاید این یک دلیلش باشه. بهرحال خوشحال میشم که از نظرات شما گرامی بهره مند بشم. شاد و خرم و موفق باشید.
دوشنبه 29 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +471شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +325پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +292یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +288رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +202کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +201نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +188پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +168«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد