پنج قانون ارتباطی همسران


پنج قانون ارتباطی همسران




قانون ارتباطی 1به جای "تو و شما " جملات خود را با من شروع کنید.قانون ارتباطی 2تا جایی که امکان دارد از کلمات "همیشه و هرگز " استفاده نکنید. مثل اینکه می‌گویید: "هیچ‌وقت دست به سیاه و سفید نمی‌زنی " واژه‌های "هرگز و همیشه " بیش از اندازه قدرتمند هستند و بی‌آنکه لازم باشد طرف مقابل را خشمگین می‌سازند، از این گذشته بسیار ضعیف هستند، زیرا به راحتی می‌توان در مقام تکذیب آن حرف زد، البته مردم وقتی از این کلمات استفاده می‌کنند، می‌خواهند بگویند از این موضوع به شدت ناراحت هستند و بیشتر قصد تاکید دارند و می‌خواهند مطمئن شوند که طرف مقابلشان متوجه موضوع شده است. ولی نمی‌دانند کسی که فقط دو سه بار اشتباهی را مرتکب شده است چقدر از این موضوع ناراحت می‌شود.قانون ارتباطی 3رشته‌ کلام همسرتان را پاره نکنید. در هنگام صحبت کردن بگذارید همسرتان حرفش را کاملا بزند. زمانی که صحبتش را قطع می‌کنید وی را عصبانی می‌کنید و به او این احساس را می‌دهید که کسی به حرف شما گوش نمی‌کند و برای آن ارزشی قائل نیست. از آنجائی که اجازه نداده‌اید جمله‌اش تمام شود، ممکن است نتیجه‌گیری شتاب زده و غیر واقعی بکنید.ممکن است هر چقدر تلاش کنید نتوانید این رفتار خود را کنترل نمائید در این شرایط بهتر است بگویید "نوبت صحبت به من هم بده زیرا به نظر می‌رسد حرف‌های غیر منصفانه می‌زنی ولی خواب ادامه بده " و یا اینکه بگویید: "می‌دانم نباید صحبت را قطع کنم ولی می‌خواهم بدانی غیر منصفانه قضاوت می‌کنی " در این شرایط گوینده به اندازه کافی اعتراض خود را بیان می‌کند و احساس خود را نیز مطرح می‌سازد و در موقعیتی قرار می‌گیرد که بتواند پایان سخن همسرش را بشنود. در عین حال اعتراض به اندازه کافی کوتاه است و طرف مقابل را عصبانی نمی‌کند و می‌تواند به حرف زدن ادامه دهد.قانون ارتباطی 4حرف همسرتان را به زبان خود خلاصه کنید "دانیل بی‌وایل "، یکی از متخصصین مهارت‌های ارتباطی می‌گوید وقتی همسرتان سعی دارد احساسش را با شما در میان بگذارد سعی کنید سخن او را با عبارات خود خلاصه کنید تا بدانید منظور او را فهمیده‌اید و بعد از او سوال کنید آیا درست می‌گویم. در این شرایط هر دو به حرف‌های یکدیگر گوش فرا می‌دهند.قانون خلاصه کردن مبتنی بر یک فراست مهم است و تلاشی است تا طرفین ازدواج وقتی حرف‌های یکدیگر را خلاصه نمی‌کنند آن را بفهمند. سعی کنیم از این قانون سود ببریم و بپذیریم که گوش دادن به حرف‌های همسر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.قانون ارتباطی 5از ذهن خوانی پرهیز کنید. ذهن خوانی یکی از خطاهای ارتباطی است، یعنی شما برداشت‌های خود را به دیگران نسبت می‌دهید، تصور می‌کنید مردم چگونه فکر می‌کنند، چه احساسی دارند و چه می‌خواهند بکنند. ذهن خوانی می‌تواند کاملا تحریک کننده و خشم برانگیز باشد عباراتی از قبیل:"تو می‌خواستی مرا مجازات کنی ""تو دوستان مرا نمی‌پسندی ""تو از مسئولیت فرار می‌کنی "می‌خواستی کاری بکنی که من احساس گناه بکنم "عباراتی از این قبیل می‌تواند مانع گفتگوی منطقی شود. اشخاص دوست ندارند که دیگران درباره احساسات و علائق آنها به حدس و گمان متوسل شوند، به خصوص حدس اشتباه آنها را به شدت ناراحت می‌کند و این اتفاقی است که اغلب روی می‌دهد. ذهن خوانی ممکن است یک بیان ناقص باشد که از آن برای پی بردن به همه مطالب استفاده کنید. توجه داشته باشید که گاه "ذهن خوانی " مبین ترس شماست که به شکل اظهارنظر درباره احساسات و انگیزه‌های دیگران متجلی می‌شود.
khosh bavar - ایران - یزد
باز این جزوه نویسی و نسخه پیچی زن و شوهری شروع شد ! من هنوز نسخه نوشته شده قبلی را امتحان نکردم ! چه عجله ای دارید شماها !? همسری که دلش شکسته شد و ازت دل کند, محال است که راضیش کنید و برگرده و و و ! شاد و خوش باور باشید .
پنج‌شنبه 25 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
باسلام. 90درصدجدایی وطلاق رامامردهامقصریم.یامدسالاری,اعتیاد,تنبلی,و.......سرانجام طلبکاری.هموطنان لطفان فرض کنیدخانمتان هم مثل بقیه دوستانتان.که صددرصدباوفاترازدیگردوستانتان است.کسی که مرابرای همیشه قبول کرده که درهرشرایط بامن باشه.من چگونه به اوبیحرمتی کنم?بهترین حامی من درزندگیم بوده.زندگی بسیارزیباست.ولی سلیقه نیازدارد.مثل,,باغ وبوستان,,باغبان خوبی باش .اشتباهات خانواده همسرتان,والدین .خواهر.برادر,,انقدربه رخ اونکشید.نسبت به خودتان هم فکرکنید.مامعایب خودمان رانمیبینیم.مانمیتوانیم دیگران رااصلاح کنیم.بزرگترین اشتباه است.که خانم وفرزندت رابرای اشتباه دیگران فناکنی عزیز.البته همه رابرای خودم نوشتم.شایدراهنماباشید.
جمعه 26 فروردین 1390

kh-p - ایران - رشت
h.k -دانمارک - اودا عزیر ! کاش همه مردان مثل شما فکر میکردند . خیلی از جداییها بخازر همین موضوع لج و لجیازی بر سر خانواده همسر است . به امید روزی که هیچ مشکل زناشویی در خانواده ها نباشد .
شنبه 27 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
h.k - دانمارک - اودا سلام به شما. بسیار زیبا گفتی و هزاران درود به این تفکرات محشر شما. و به قول دوست خوب ما یعنی kh-p - ایران - رشت واقعا کاشکی همه مردها مثل شما فکر میکردند. موفق و سلامت باشید.
یکشنبه 28 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم، بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند
  • (تصاویر) بازدید ارزشی ‌ها از اتاق بستری شدن خمینی
  • حسین سلامی، فرمانده سپاه: ترجیح میدم جای سخنرانی نتانیاهو، کارتون گوریل انگوری ببینم
  • ظریف: «شهرک‌نشینان اسرائیلی از نظامیان بدترند، سرباز اسرائیلی زورکی می‌جنگد»
  • شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • (تصاویر) چرا زنانی که اندام پُرتری دارند برای مردان جذاب ترند؟
  • دفاع عجیب نماینده سابق تهران از هیتلر در کشتن یهودیان: هیتلر درست تشخیص داد
  • +477شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +331پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +295یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +289رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +238سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +227‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +205نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +203کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +189پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +169«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد