ابی، نوروز ۹۰ و آرزوی دیرینه بازگشت به ایران

ابی، نوروز ۹۰ و آرزوی دیرینه بازگشت به ایران

کنسرت نوروزی ابی در دبی در فروردین ۸۹

رادیو فردا , پیام رضی : ابراهیم حامدی یا ابی، از پرطرفدارترین خوانندگان موسیقی پاپ ایران است که در دهه‌های گذشته آثاری به یاد ماندنی برای چندین نسل از ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر جهان ارائه کرده است.


ابی نوروز امسال کنسرتی در دبی برگزار کرد که در قابل ویژه برنامه پخش‌زنده کنسرت‌های نوروزی، از طریق رادیو فردا پخش شد. او در گفت‌وگویی اختصاصی با رادیو فردا ضمن تبریک نوروز به مخاطبان رادیو، از کارهای جدیدش می‌گوید.
«خدمت شنوندگان رادیو فردا سلام عرض می‌کنم و سال نو را به تک تکتان تبریک می‌گویم. آرزو دارم سالی پر از سلامتی، سرشار از موفقیت در زیر خورشید تابان آزادی در پیش رو داشته باشید.»

ابی عزیز، قرار است آلبوم جدیدی از شما منتشر شود. ممکن است در مورد مجموعه کارهایی که در این آلبوم در کنار هم جمع شده‌اند و گویا قرار است که به زودی هم منتشر بشوند، کمی برای ما و شنوندگان رادیو فردا بگویید لطفاً؟


نام این آلبوم همان «حس تنهایی» است. مثل تمام آلبوم‌هایی که من در سابق منتشر کرده‌ام، مجموعه‌ای است از عاشقانه‌ها، یکی دو ترانه اجتماعی که همیشه در آلبوم های من هست، منتها این بار در این آلبوم، تعداد آهنگ‌ها بیشتر شده است.در این آلبوم ما یازده آهنگ داریم. آهنگسازی اکثر کارهای این آلبوم را آقای شوبرت آواکیان که یکی از موزیسین‌ها و آهنگسازان بسیار بسیار خوب است، انجام داده‌اند و در این آلبوم پنج آهنگ دارند که هم این آهنگ را ساخته و هم تنظیم کرده‌اند.یک آهنگ از آقای آندرآنیک دارم، که اسم این آهنگ «جهان‌بینی» است و دو آهنگ هم از آقای شادمهر عقیلی، هنرمند عزیز و دوست بسیار خوبم، در این آلبوم وجود دارد که شادمهر جان این دو آهنگ را به من هدیه کرده‌اند و من همین جا از ایشان تشکر می‌کنم.بیشتر ترانه‌هایم، ترانه‌هایی هستند که ترانه‌سرایان جوان مملکتمان از ایران برایم فرستاده‌اند. بسیار از این بابت خوشحالم که برای اولین بار با ترانه‌سرایان جوان این مملکت که بسیار بسیار هم خوب هستند، همکاری‌ام را آغاز کرده‌ام. امیدوارم در آلبوم یا آلبوم‌های بعدی هم بتوانم این همکاری را ادامه بدهم.یک آهنگ هم از زنده‌یاد بابک بیات در این آلبوم وجود دارد.

اگر من اشتباه نکنم ترانه‌ای که در حوالی انتخابات ریاست جمهوری ایران از شما منتشر شد به نام «از این تصمیم می‌ترسم» و بسیار هم در حال و هوای آن روزها تأثیرگذار بود، نیز در این آلبوم حس تنهایی وجود دارد. کاری هم اخیراً با یک ویدیو کلیپ زیبا منتشر شده است به نام «خدا با ماست» که آن هم در این آلبوم منتشر شده است. پیام‌هایی که این دو ترانه ارائه می‌دهند به نوعی از همدیگر فاصله دارند. در ترانه اول از ترس از آینده پیش رو می‌گوید و ترانه دوم از امید به تغییری که در آینده به وجود خواهد آمد سخن می‌گوید و اینکه همیشه دست خدا یا انرژی مثبتی با ماست، و بسیار ترانه امیدواری است. می‌خواهم بپرسم این روندی که از آن ترانه در طول یکسال و نیم پیش به سوی این ترانه امیدوارنه طی شده، چطور پیش رفته است؟ و از نظرحسی، پیام این دو ترانه در کنار هم چگونه بوده‌اند؟


در واقع این ترانه‌ها را من از قبل داشته‌ام و اغلب این ترانه‌ها نزدیک به دو یا سه سال است که نزد من امانت مانده است تا بتوانم در زمان مناسب از آن استفاده کنم.بالطبع این آهنگ‌هایی که با شوبرت کار کرده‌ام که باز هم از او تشکر می کنم، اینها را همیشه مد نظر داشته‌ام. ترانه خدا با ماست ، قبلاً کار شده بود. به همین دلیلی که شما گفتید برای اینکه ما بتوانیم یک انرژی مثبتی را ارائه بدهیم و ترانه دیگری را کار کنیم.البته آهنگ تصمیم که در این آلبوم هم آمده، قبلاً هم کار شده بود. اما ترانه دیگری در این آلبوم به نام «یه روزی» هست که بسیار امیدوارکننده است و ارتباط پیدا می‌کند با همین ترانه «خدا با ماست».

آرزوی شخصی شما برای خودتان و خانواده‌تان در سال ۱۳۹۰ چیست؟


یک آرزو دارم و آن هم این است که خودم به اتفاق خانواده‌ام بتوانم در ایران باشم. آرزوی دیگری تقریباً ندارم به جز این آرزو، که آرزوی دیرینه‌ای است.
shahryar-khan - کانادا - مونترال
من نمیدانم این شمس الله از کی تاحالا اسمش شده خواننده!! بیشتر به درد این میخوره که روی گاری عر بزنه وتربچه بفروشه!!! لووول
یکشنبه 7 فروردین 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
تو اگر میهن پرست هستی پس چرا در کنسرت دبی بخاطر پول خلیج فارس را به دستور سوسمار خورها نخواندی برو خودت را سیاه کن
یکشنبه 7 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
ششم فروردین ماه, زادروز زرتشت پاکنهاد بر همگان فرخنده باد.
یکشنبه 7 فروردین 1390

edius - ایران - مشهد
ایشالله روزی برسه که هم ابی و هم سیاوش جون بیان ایران و بتونن توی کشور مادریشون برای همیشه برنامه داشته باشن و به امید روزی که همه نخبه های ایرانی برگردن و ایرانی قدرتمند داشته باشیم
یکشنبه 7 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
به امید خدا انشاالله ابی عزیز ما هم آرزو داریم شما رو از نزدیک دیدار و زیارت کنیم به امید آن روز اندکی صبر سحر نزدیک است!!. قربون اون نفس و صدای بینظیرت واقعا محشر میخونی . دوستت داریم
یکشنبه 7 فروردین 1390

parsaus - امریکا - لوس انجلس
دلم برای بچه های ایران میسوزه که پول میدن این دوزاری رو ببینن.به خدا یک بلیط باغ وهش بخرین بیشتر بهتون حال میده .اون وقت میگن لوس انجلسی ها چنین و چنان هستن .به خدا ما تو اینجا اگه ابی و دار و دسته گری گوری ها رو ببینیم پوست هندونه هم براشون خرد نمیکنیم.ما لوس انجلسی ها برای دانشاه و درس از مملکت زدیم بیرون اما ایرانی نشینها برای قردادن وبشکن زدن پول رو تو جیب عرب ریختن زن بیرون .امریکا لوس انجلس
یکشنبه 7 فروردین 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
خواننده خوب و خوش صدا و طبیعتا حاشیه دار , موق باشی با خلیج همیشگی فارس و بقیه ترانه های دلنشینت.
یکشنبه 7 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
میدانم ابی خواننده محترم و محبوب ایرانیهاست ولی چون منم ایرانیم حق انتخاب و ازادی بیان را دارم, بدینجهت از ازادی بیان استفاده کرده و نظرم را در مورد ابی خواهم فرمود : با توجه به اینکه کوچولو بودم و بیغم و غش, وقتی این 3 خواننده ابی, ستار, شهلای من کجایی را در tv شاه شاهان بزرگ ارتشداران میدیم, خنده پاک و کودکی و بی غل و غشی ام تبدیل به عزا میشد و با ان ریش و پشمشان نمیتوانستم نمونه ای از این ارایش در محیطم ببینم , و انان برایم حکم Aliens را داشتند و هنوزم وقتیکه انان را گاهی اوقات در tv و internet میبینم و میشنوم به یاد غمی که انان بمن داده بودند میافتم و جالب اینجاست خوانندگانی مانند فرهاد , داریوش و فروغی را میتوانستم تحمل کنم و بشنوم ولی امان از دست این 3 نفر ! شاد و خندان باشیم !
یکشنبه 7 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
parsaus-امریکا- از شُمای لوس آنجلسی بسیار هویداست که در کدام باغ وهش (باغ وحش) و کدامین دانشاه (دانشگاه) دانش ِ پوست هندوانه ای را کیلوئی از پُشت وانت کسب کرده اید. در ضمن از جانب همۀ ایرانیان مقیم لوس آنجلس موعظه نفرمائید. شما همچنان سوار بر حمار اهلی خود, راهی "دانشاه" باشید و بیاموزید که به علائق و سرگرمی های دیگران ناخنک نزنید!
یکشنبه 7 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
این ابی بنده خدا تو این کارای اخیرش هی سعی میکنه یه موزیک ویدیو احساسی بده بیرون هی قیافش رو چپه راسته میکنه که حس بگیرتش که بیننده بعده اینکه شو تموم شه با خودش بگه بابا دمش گرم دیدی چه کار شاخی بود و نمیدونم از این حرفا ولی ابی جون زور نزن این کاره نیستی . غیر چند تا کار قوی که همون اولا دادی بیرون دیگه ... از تو در نمیاد
یکشنبه 7 فروردین 1390

Royan - المان - المان
من عاشق صدای ابی هستم و هیچ ایرادی هم نمیگیرم که چرا خلیج فارس را در دبی نخوانده هرکسی ازاد است برای خودش تصمیم بگیره شاید انقدر معرفت داشته که نخواسته تو خونه مردم باعث دلخوری بشه وشاید هم فکر کنسرتهای بعدی بوده ونخواسته نون خودشو اجر کنه اگه دفعه بعد بهش ویزا ندن ما ایرانیها مسائل مالی اش را حل نخواهیم کرد.ادم نباید با خودخواهی راجع به دیگران قضاوت کنه .فقط من پیشنهاد میکنم یه کمی وزن کم کنه.
یکشنبه 7 فروردین 1390

بیگلی بیگلی - ایران - مشهد
چرا به جای این خواننده های گلابی منش (ها ها چی گفتم ) یه عکسی خبری مطلبی چیزی از خوانندهای تحت فشاری که شعرای سیاسی پر محتوا میخونن و واقعا هم غریبن نمیذارین مثل بهرام (رپر) محسن نامجو یا خیلیای دیگه
یکشنبه 7 فروردین 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
مطمئا باش همون دوتا اهنگی که شادمهر با التماس مجانی بهت داده گند میزنه به کل البوم .
یکشنبه 7 فروردین 1390

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
ابی هم جز خواننده های خوب کشورمان است بعضی از دوستان کم لطفی میکنند اگر از کسی خوشمان نمیاید نباید درمورد آن شخص بد بگوییم ای کاش این صفت بد یعنی بد گویی را در وجودمان ریشه کن کنیم که خیلی از مشکلات حل میشود پاینده وپیروز باشید.
دوشنبه 8 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
parsaus - امریکا - لوس انجلس . برای دانشاه!!! درد شما فقط درس خواندن بود یعنی همه چیز ایران در جای خود بود جز ادامه ی تحصیل.اعدام و شکنجه و فقر و اعتیاد نیست.!!.خودت لس انجلسی هستی. در ضمن ابی از نظر صدا بهترین خواننده ی پاپ بود و هست بقیه ی مسائل بخودش مربوط است.
دوشنبه 8 فروردین 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
باور کن ابراهیم خان این انقلاب برای هرکی بد شد برای تو و داریوش خوب شد اخه شما تو چه ملیتی سراغ دارین که شعرای هچل هفت بخوانه و 32 سال محبوب باشه تازه به عربای پاپتی هم بگه چشم کرتونم هستم خلیج فارس رو نخونم مایه بیاد تو حساب خوب نمیخونم. اما ایشالا یه روزی به همین زودیها همون خلیج فارس رو تو میدون ازادی بخونی مجانی نه پولکی, راستی ایشون چندسال پیش میخواست که بازنشست کنه خودشو اما این کلشم نگرفت. پاینده ایران
دوشنبه 8 فروردین 1390

SSEPEHR - ایران - زیر گنبد کبود
خدمت دوست گرامی کانادا مونترال خیلیها میدونند که ابی جزخواننده های خوش آوا انتخاب شده بود این بی انصافی است که بهشون توهین میکنید ودوست گرامی آلمان فرانکفورت شما هم اگر میهن پرست بودید می موندید ایران وبه میهنتون خدمت میکردید مثل خیلی از ایرانیهای دیگه با همه شرایط سخت وبا اینکه میتونند برند هستند وبه سرزمین پاکشون خدمت میکنند پس لطف بفرمایید برای ابی ویا امثال ابی نسخه نپچید پاینده باشید.
دوشنبه 8 فروردین 1390

Ehsan_14 - اتریش - وین
خاک بر سر ما ایرانیها که هر جا باشیم بیفرهنگ هستیم و فقط بلدیم همدیگه را خراب کنیم و هر جا میرسیم دم از ٧٠٠٠ سال فرهنگ میزنیم ما بیفرهنگ ترین مردم دنیا هستم
دوشنبه 8 فروردین 1390

parsaus - امریکا - لوس انجلس
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس و feminism - انگلستان - لندن بهتون بر خورد یا ناراهت شدید.خوب بشید. خوانده محبوبتون شر و ور سر هم میکنه تو دبی پول ایرانی ها رو میکشه بالا و... البوم اخرش با خدا چای مینوشه .پس کجا رفته اشعار سعدی و فردوسی و حافظ .شما دوست ایرانی برو پولت رو بده ابی در ضمن ما سواد نداریم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
parsaus - جناب لوس آنجلسی از کنار "دانشاه" رد شده شما هم اگر از این خوانندۀ محبوب و مردمی خوشتان نمیآید, خوب نیاید. در ضمن نگرانِ پول و جیب دیگران نباشید هر زمان از شما بهائی را طلب کردند صورت خود را برگردانید . و نداشتن ِ سوادِ شما اصلأ نیازی به بازگو کردن نداشت چرا که چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!
دوشنبه 8 فروردین 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
Ehsan - 14 اتریش- وین خاک بر سر خودت تو اگر خودت بی فرهنگی چرا به بقیه توهین میکنی اتفاقا مردم ایران خیلی هم با فرهنگ هستند 7000 سال فرهنگ باعث افتخاره
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +499شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +355پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +312یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +295رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد