دوست دارید پسر داشته باشید یا دختر؟

دوست دارید پسر داشته باشید یا دختر؟

سلامت نیوز : حتما می دانید که انتخاب جنسیت کودک از طریق اسپرم مردان است، یعنی جنسیت را مرد تعیین می کند. مهم ترین مسئله در تعیین جنسیت، مشخص کردن زمان نزدیکی و زمان تخمک گذاری است. هر دوره قاعدگی معمولا از 21 تا 35 روز طول می کشد، همیشه تخمک گذاری 14 روز قبل از قاعدگی بعدی اتفاق می افتد، پس وقتی متوجه روز تخمک گذاری می شویم که دیگر کار از کار گذشته و تخمک گذاری انجام شده است و قاعدگی بعدی شروع شده است. بنابراین زمان دقیق آزاد شدن تخمک از تخمدان را نمی توان دقیقا پیش بینی کرد.

راه های ساده و گاها تخصصی برای تعیین زمان تخمک گذاری داریم، شما می توانید برخی از آنها را در منزل و برخی را با مراجعه به پزشک انجام دهید:
 1- روش سنجش دمای پایه بدن به راحتی می توانید یک دماسنج طبی از داروخانه تهیه کنید. حداقل برای سه ماه متوالی، صبح قبل از آنکه از رختخواب برخیزید در ساعت معینی درجه حرارت بدن خود را زیرزبانی اندازه بگیرید و عدد آن را یادداشت کنید. درست قبل از تخمک گذاری درجه حرارت مدت کوتاهی موقتا پایین می آید. در عرض 12 ساعت که تخمک گذاری انجام می شود، دمای بدن چند درجه بالا می رود و تا زمان قاعدگی بعدی به همان حالت بالا می ماند.2- ارزیابی ترشحات دهانه رحم در یک دوره قاعدگی طبیعی معمولا پس از خونریزی قاعدگی چند روزی مهبل خشک است، سپس به تدریج ترشحات لغزنده و سفید شروع می شوند، تدریجا این ترشحات لغزنده تر می شوند، موقعی که ترشحات فراوان تر و لغزنده تر می شوند و خیلی کش می آیند، معمولا زمان تخمک گذاری است. با یادداشت کردن میزان ترشحات و پیدا کردن فراوان ترین و لغزنده ترین روز، می توانید روز تخمک گذاری را مشخص کنید. هنگام تخمک گذاری ممکن است شما، احساس تورم در پستان ها و حساس شدن آن ها را پیدا کنید، یا در دهانه رحم احساس تورم و حساس شدن داشته باشید که این علائم همیشه وجود ندارند. روش های آزمایشگاهی نیز برای مشخص کردن زمان تخمک گذاری هست، انواعی از کیت های خانگی نیز وجود دارند که برای استفاده از آنها بهتر است با پزشک مشورت کنید.مهم ترین عامل در تعیین جنسیت، عامل تعیین زمان مقاربت است که باید با زمان تخمک گذاری هماهنگ باشد. بعد از انجام مقاربت، اسپرم اگر چه تا پنج روز در دستگاه تناسلی خانم ها زنده می ماند ولی اکثر آنها بعد از 2 روز از بین می روند. در صورتی که مقاربت سه روز قبل تا سه روز پس از تخمک گذاری انجام شود، احتمال وقوع حاملگی زیاد می شود. اگر زمان تخمک گذاری و زمان مقاربت با هم اختلاف داشته باشند چون قابلیت حیات اسپرم نر کمتر است، زودتر از بین می رود، پس اسپرم های ماده با تخمک لقاح می یابند و در نتیجه احتمال بیشتری هستت که فرزند شما دختر باشد. اگر زمان مقاربت و زمان تخمک گذارب به هم نزدیک باشند، احتمال دختر یا پسر شدن فرزندتان برابر است.برگرفته از کتاب کلید برنامه ریزی برای بارداری سالم ( انتشارات کلید آموزش )

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
به نظر من جنسیت اصلا مهم نیست مهم تربیت اولاده چون تربیت از خود اولاد عزیز تره. بنظر من دختر پسر نداره . اما در بعضی از جاهای ایران این غلط زشت و عقب ماندگی هنوز رواج داره خودم علنا بارها دیدم. اگه بخوام بگم باور کنید نصف جمعیت ایران پسر پرستن من اینقدر از این عقاید بدم میاد که نگو. مثلا هنگامی که نوزادی متولد میشن میپرسن جنسیت چیه وقتی بگن دختره میگن عیب نداره سالم باشه اما وقتی بگن پسره میگن باریکلا آفرین ماشاالله. و..... خوب که چی چرا ؟؟مگه خون پسرها رنگینتر از دختراست. بخدا وقتی کسی میگه فقط پسر اینقدر بهم بر میخوره ناراحت میشن چون اینجور عقاید و تفکرات برای یک عده آدمهای روستایی و بیسواده.
شنبه 6 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
ودر آخر فرزند فقط یکی اونم دختر ناز مامانی و جیگر. به نظر من دختر خیلی خیلی شیرینتره فقط دختر.
شنبه 6 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
در ایران دختر داشتن واقعا دردسر در درجه اول برای خود دختر و بعد برای والدین و ثالثا برای پسر ( عمو, خاله, دایی, عمه ) و پسرهای همسایه و محل و کوچه و شهر ! همش بخاطر فرهنگ خراب اسلام ایرانی و فرهنگ فضول بودن افراد فامیل ! دشت بی فرهنگی ما .. ! شاد و ایرانی و فرهنگی باشیم .
شنبه 6 فروردین 1390

sapho - ایران - اصفهان
من دوست دارم نازا بشم !! چقدرم که لجم میگیره از مردای بچه دوست ! مخصوصا اینایی که ترجیح میدند پسر یا دختر داشته باشند !
شنبه 6 فروردین 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
دختر یا پسر بودن مهم نیست. اول از همه سلامت بچه و بعد هم تربیت خوب.
شنبه 6 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
دوستان عزیز به نظر شما چرا وقتی **دختری متولد میشه میگن عیب نداره سالم باشه**!! ولی بر عکس اگه پسری متولد شه میگن ماشاالله پسره باریکلاه خدا ببخشه !!!. این جور تفکرات و عقاید باور کنید دوستان منو رنج میده
شنبه 6 فروردین 1390

Royan - المان - المان
پسر دختر نداره بچه ادم وقتی به دنیا میاد سالم باشه و در اینده سر براه و سالم باقی بمونه و یاد بگیره که زندگی فراز ونیشب وسختی و اسودگی داره که باید با همش کنار بیاد.
شنبه 6 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
دوستان کامنت اولی رو تصحیح میکنم **فرهنگ زشت و غلط ***.
شنبه 6 فروردین 1390

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
اخ که چقدر دوست دارم 6 تا دختر مو بلند و سبزه داشته باشم. وای دختر یعنی بیمه عاطفی واسه روزگار پیری.
یکشنبه 7 فروردین 1390

بهار سبز - ایران - تهران
Fanoos. بچه فقط دختر. من هم باهات هم نظر هستم. من عاشق دختر هستم. پسر تا کوچولو است خوب است ولی بزرگ که شد نره خر می شود و اگر درست تربیت نشده باشد که دیگر بدرد لای دیوار می خورد.
یکشنبه 7 فروردین 1390

sapho - ایران - اصفهان
چقدر بده که یه عده عشقشون میکشه بچه این جوری یا اون جوری باشه و یا این که این مدلی یا اون مدلی بار بیاد !! هیچ چیز بدتر از به بچه به چشم اسباب بازی نگاه کردن و سلیقه ای بچه بزرگ کردن نیست !! به قول ایمانوئل کانت والد شدن افرادی که آموزش و تربیت بلد نیستند یعنی مشکلات زندگی را در خود تکرار کردن!
یکشنبه 7 فروردین 1390

atena10 - ایران - تهران
مادرها هر جفتشونو به یک اندازه دوست دارند (ولی اکثرا یا بهتره بگم همیشه مادرها علاقه بیشتری به پسرهاشون و پدر ها دخترشونو دارند) و این طبیعیه
یکشنبه 7 فروردین 1390

sapho - ایران - اصفهان
" فرزندان شما فرزندان شما نیستند. آنها پسران و دختران عشقی هستند که زندگانی به خویش دارد. آنها از شما نمی آیند بلکه به واسطه ی شما می آیند. و با این که با شمایند متعلق به شما نیستند. عشق خود را به آنها بدهید نه اندیشه هایتان را زیرا آن ها اندیشه های خودشان را دارند. جسم شان را پیش خود نگه دارید نه روحشان را. روح آنها به دنیای فردا پا می گذارد و شما را به دنیای فردا راهی نیست حتی در رویاهایتان. سعی کنید خود را شبیه آن ها سازید ولی سعی نکنید آنها را شبیه خودتان سازید زیرا دنیا هیچ گاه به عقب برنمی گردد و در بند دیروز نمی ماند " جبران خلیل جبران
یکشنبه 7 فروردین 1390

pesar shoja - استرالیا - استرالیا
اول جوانان ما ایران باید زن داشته باشند یعنی بتونن زن بگیرن و داماد بشن بعد فکر بچه و اسم بچه بکنند. ولی خوب اگه زن داشتی و بچه دار شدی فرقی نداره همین که گفتین سلامتی مقدم تر از جنسیت بچه است تا بچه ای کور یا معلول داشته باشی. ولی اگه هر دو هم سالم بودن اگه تو ایران باشه دوست ندارم دختر باشه چون مدام باید از دولت ناحقی و مزاحمت بینه و از مردم متلک و مزاحمت بشنوه. بسر هم دوست ندارم چون اون هم باید بعد تصیل بیکار بمونه و اگه هم زن بهش بدن یکی دیگه هم شاید بدبخت تر کنه. اینجا اگه باشه باز هم بسر یا دختر یا چند تاش فرقی نداره و احتمالا هر چی بیشتر بهتر مثلا 10- 15 یا عمری باشه 20 تا بچه و به بالا!
یکشنبه 7 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
اگر انسانها بلد بودند حق خود را بگیرند و مدبرانه تر رفتار کنند با وضعیت کنونی باید بر علیه خدا اعتصاب کرده و اصلا بچه دار نشوند. وقتی هیچ چیز این دنیا بر روی اصول خودش نیست چه اجبار که یه موجود دیگه رو بدبخت کنیم و تو این دنیای دیوونه وارد کنیم. پسر و دختر هر دو مشکلات و گرفتاری های خودشون رو دارن. درسته که زندگی با بچه هدف دار میشه و آدما سرگرم. اما واقعا ظلم محضه هر کی بچه بیاره چه بخودش چه به اون بچه ی بیچاره. از بس که ما آدما بی بخاریم وگرنه در یک اقدام جمعی باید سوژه رو از دست خدا می گرفتیم تا به فکر ساختن یه دنیای دیگه باشه و یه موجوداته دیگه. واسه انسانها موش آزمایشگاهی بودن دیگه بسه. رو هم برا خدا خوب چیزیه. حمال و مشنگ گیر آورده و خنگ تر و مفلوک تر از آدم گیر نیاورد. همه ی موجودات زبل تر و با هوش تر از انسان بودن و فهمیدن خدا چه خوابی براشون دیده. از بس که بشر جاه طلبه و منمیت داره نمی خواد کم بیاره.
یکشنبه 7 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
بهار سبز - ایران - تهران زنده باد گل گفتی
یکشنبه 7 فروردین 1390

anohe - هند - میسور
مگه اسپرم نر و ماده داره ??????????????????????????????????????? هند میسور
یکشنبه 7 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
anohe - هند - میسور : اخ, سال نو مبارک, دختر خانم ! چقدر باعث مشغله فکریم شدی که ان دخترخانم از هند اسمش چی بوده !? کجایی شما ? هنوز توی خماریم که معنی اسمت چی میتونه باشه ?! اگه بمن معنیش رو بگی, منم خیلی قشنگ توضیح خواهم داد که فرق اسپرم نر و ماده در چیست ?! شاد و پاسخگو باشیم !
یکشنبه 7 فروردین 1390

گوش آزاد - ایران - تهران
fanoos عزیز ، در قدیم ( عصر کشاورزی )، تقریبا در همه جای دنیا ،جامعه و خانواده ، به نیروی کارِ " مرد " ، که باعثِ ازدیادِ درامد می شد ، توجه خاصی داشت . از این رو ،( مانند کشور ما) فرهنگ " پسر خواهی " نهادینه شد. به همین دلیل ، این تفکر هنوز هم در جامعهء کنونی موجود است که خواستگاه آن نیز عمدتا روستاهاست .. من هم فرزند دختر رو بسیار دوست دارم گر چه خدا وند " پسر " عطا کرد . شُکر فراوان.
دوشنبه 8 فروردین 1390

anohe - هند - میسور
خوش باور/سال نو شما هم مبارک/این اسم رو از جایی نگرفتم/از خودم گفتم/پس معنی خاصی هم نمی تونه داشته باشه
دوشنبه 8 فروردین 1390

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
گوش آزاد - ایران - تهران ممنون بابت لطف و توضیحات بسیار خوب و مفید شما. خدا براتون ببخشه و نامدار باشند
دوشنبه 8 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
anohe - هند - میسور: مرسی از بابت جوابت ! زیاد مهیج هم نبود ولی خوشم امد منو کنجکاوتر کردی ! ولی با این جوابت کار منو زیاد کردی و مچم را گرفتی, زیرا بهت قول داده بودم که اگه جوابم رو بدی, منم خیلی " قشنگ " تفاوت انان را بیان دارم و چون مرد هستم و قول مردانگی دادم, میبایستی بقولم عمل کنم ! ولی نمیدانم که واقعا نمیدانی و یا خواستی با خوش باور به خوش و بش بپردازی و الکی این سوال شیطانی را طراحی کردی ? میگی چکار کنم ?! شاد و خوش قول باشیم .
دوشنبه 8 فروردین 1390

anohe - هند - میسور
من تا اونجایی که اطلاع دارم, اسپرم جنسیت نداره ولی الان نمیدونم اطلاعات من غلط هست یا این متن غلطه ,بجای اینکه هی بگین دختر خوبه یا پسر, یکی هم جواب منو بده
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
anohe عزیز, فکر و صفت بیشتر مردم " امروزی " حاصل صفتهای هزاران ساله مردم " دیروزی " که از طریق ژن بما منتقل شده ! در زمان قدیم پسر داشتن یعنی کمک به پدر در کار کشاورزی و شکار و دختر داشتن یعنی زحمت الکی کشیدن, زیرا بعد از ازدواج به غار شوهرش میرفت ! از طرفی پدریکه فاقد پسر است, انگار انها ( مردم غارنشین ) میدانستند که نسل پدری رو به " نابودی " است که حق هم داشتند که اینطور فکر بکنند زیرا کروموزم مرد از XY تشکیل شده که صفت پدری بر روی کروموزم Y نهفته است که اگر این کروموزم با یکی از کروموزم های XX زن متصل بشود, از ان نطفه یک پسری که دارای کروموزم XY و مشخصات پدریست بوجود خواهد امد و اگر کروموزم X پدر که از مادرش به ارث برده با کروموزم X زنش منتقل شود, فرزند انان XX خواهد بود که دختر است !
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسمت 2): Anohe عزیز, شما حاصلی از صفتهای مادربزرگ پدری و مادریتان هستید و من خوش باور دارای صفت پدربزرگ پدریم و صفت مادربزرگم مادریم هستم ! در مطلبی خوندم که روزی خواهد رسید که کروموزم Y قادر به بازسازی خود نخواهد بود و نابود خواهد شد و این Mr. Y از روی Ms. X بوجود امده, یعنی اول همه بشر مانند کرم خودزایی میکردند که " منطق " طبیعت به این نتیجه رسیده که " نسلی " که از 2 کروموزم " مختلف " تشکیل شده باشد, نسل ان به این زودی رو به " انقراض " نمیرود, بدینجهت ما پدیده ازمایشات " ufo " هستیم که ادیان از ان بعنوان "خدا " یاد میبرنند و شما میتوانید, چون در هندوستان هستید با رجوع کردن به کتابهای سانسکریتی که از جنگهای خدایان با ارابه های جنگیشان با هم داشتند که توصیفات ان خدایان و ارابه های جنگیشان انگار داستانهای Science-Fiction امروزی بیشتر با پدیده ufo اشنا سازید ! شاد و کنجکاو باشیم .
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

anohe - هند - میسور
مرسی خوش باور بابت توضیح
سه‌شنبه 9 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
anohe - هند - میسور : ولی شما چرا ایندفعه اینقدر مظلوم و ارام و خجالتی شدی ?! ان Anohe که خودتو انموقع به من نشان داده بودی نیستی ?! یعنی خوب از من انموقع چشم زهر گرفته بودی که موفق هم شده بودی ! شاد و مهربان باشیم .
چهار‌شنبه 10 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +495شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +351پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +310یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +294رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +207کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +194پاسخ وزیر دادگستری اسرائیل به پُست علی خامنه‌ای: «به پایان سلام کن»
  • +174«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد