انتقاد از تشویق برگزاری مراسم عروسی در کربلا توسط تلویزیون ایران

انتقاد از تشویق برگزاری مراسم عروسی در کربلا توسط تلویزیون ایران

شهر کربلا یکی از مقدس ترین اماکن مذهبی شیعیان است

سرتیپ محمد (میرفیصل) باقرزاده، رئیس "بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس" از پخش مراسم عروسی یک زوج ایرانی در کربلا توسط تلویزیون ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس آقای باقرزاده روز جمعه ۵ فروردین ( ۲۵ مارس) با اشاره به اینکه این زوج "با اعتقاد به آثار معنوی حرمین" مراسم خود را در کربلا انجام داده اند، گفت: "مراسم عروسی با حاشیه و افراط و تفریط هایی همراه است و بهتر است زوج های جوان پس از برگزاری مراسم ازدواج و برای آغاز زندگی به اماکن مقدس مشرف شوند."

روز گذشته واحد مرکزی خبر از ازدواج یک زوج ایرانی در کنار آرامگاه امام حسین و حضرت عباس در کربلای عراق خبر داد.

بنابر این گزارش، مراسم ازدواج این زوج دانشجو با استقبال گسترده زائران ایرانی حاضر در بین الحرمین روبرو شد.

اما آقای باقرزاده برگزاری چنین مراسمی در چنین مکان ها و روزهایی را نادرست خواند و گفت: "این مکان یادآور صحنه های جانسوزی است که بر اهل بیت رفته است و در چنین روزهایی نیز مردم بحرین و دیگر کشورهای اسلامی در سوگ عزیزانشان عزادارند."

او با بیان اینکه برپایی چنین مراسمی ممکن است تبعات منفی داشته باشد گفت: "در عرف مردم عراق برپایی مراسم عقد و عروسی در بین الحرمین ممکن است پسندیده نباشد و نارضایتی علما و مسئولین این کشور را در پی داشته باشد."

او از مسئولان خواست که نظارت بیشتری بر اینگونه امور داشته باشند و از زائرین خواست که حرمت اماکن مقدس مذهبی را حفظ کنند.

پس از حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به عراق که به سقوط حکومت صدام حسین منجر شد، زائران ایرانی برای دیدار از شهرهای مقدس شیعیان به عراق می روند.

نجف، سامرا و کربلا از مهمترین شهرهایی است که زائران شیعه از جمله از ایران، بحرین، عربستان، عمان، امارات و کویت به آنجا سفر می کنند.

شهر کربلا در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و مدفن دو شخصیت مذهبی شیعه است. این شهر بیش از دیگر شهرهای زیارتی عراق، پذیرای زائران است.

kili_patilaki - قطر - دوحه
با اینکه سر تا پا گناهم اما دلم میخواد یک روز بتونم برم کربلا.
جمعه 5 فروردین 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
اره حیف عروسی نیست . اونجا فقط باید عزاداری کرد.به امید روزی که عزای رهبر را در کربلا جشن بگیریم .
جمعه 5 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
سرزمین عجایب ! بهترین و شیرین ترین لحظه زندگی خود را در کنار قبر و ارواح بگذرانی و جشن بگیرید ! بیاد فیلمهای شیطانپرستی هالیودی میافتم که شیطانپرستان بر روی قبر مردم کارهای عجیب و غریبی مانند سکس بعنوان احترام به شیطان انجام میدهند ! شاد و ایرانی باشیم .
شنبه 6 فروردین 1390

behnam2009 - انگلستان - لندن
خراب شه اون کربلا و نجف
شنبه 6 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
اگر اتاق حجلۀ عروس خانم هم در داخل حرم آراسته میشد که دیگه مجلسشون حسینی حسینی میشد .
شنبه 6 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
حقا که از شما خل و چل تر خودتانید.
شنبه 6 فروردین 1390

پویا استانبول - ترکیه - استانبول
اگه می خواهید نظر بدید لطفا به خدا قران پیامبر ربط ندهید چون در قران حرفی از خرافات وادابازی نیست //چهره ی اسلام قشنگ تراز این ادابازی های بی مورد ..ازدواج کناره قبر یعنی چی.
شنبه 6 فروردین 1390

Hoja Verde - ونزوئلا - کاراکاس
مردم بدبختی که مراسم عروسی خود را به جای این که با نشاط و جشن و سرور بگیرند میروند حرم یک بیگانه که جای عزاداری و کارهای کوتاه فکرانه است.
شنبه 6 فروردین 1390

ekman - ایران - شیراز
اتوبوس بین راه کنار قهوه خانه ای جهت استراحت چند دقیقه ای ایستاد،مسافری جهت قضای حاجت به طرف دستشوئی روانه گردید،مردی آفتابه ها را آب کرده بود و هر کس پولی میداد و با آفتابه به دستشوئی میرفت،مسافر آفتابه ای برداشت وهمینکه قصد رفتن به توالت کرد،مردیکه آفتابه میفروخت ناگهان گفت:اون آفتابه را بذار سرجاش و این یکی را بردار،مرد مسافر هم اطاعت کرد ولی هنگام خروج از دم دستشوئی از مردک سئوال کرد که آقاجان چه فرقی بین آفتابه ایکه من خودم برداشتم و آفتابه پیشنهادی شما داشت که شما برآشفته شدید؟مرده لبخندی زد و گفت هیچ فرقی نداشت ولی من که اینجا آفتابه آب میکنم بوق نیستم،شما بایستی از من اجازه میگرفتی!!!حالا تو مملکت ما هم هر مقامی در هر لباس و پستی که هست باید در هر موردی دخالت کند،از شیخ گرفته تا سپاهی و نظامی،بابا دو نفر بنا به اعتقاداتشان مراسم عقدشان را تو حرم برگزار کردند،حتمأ لازم بود که از همه اجازه بگیرند که بوق بودن یا بوق نبودن شما زیر سئوال نرود!!!.
شنبه 6 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
محمد (میرفیصل) ..کی گفته نمیشه عروسی و شادی کنند نمیشه که فقط عزا و ماتم بگیرند امیدواریم روزی برسد که کابارا و میخانه هم درست کنند والا جون تو.دنیا 2 روزه زیاد به خودت سخت نگیر .....همین مکانها اوائل درست مثل قبر خمینی بوده چون در آینده خمینی دجال جای همین بین الحرمین را میگیرد و راه نزدیکر میشود و بدبختهای افراطی باید پول قرض کنند خانه بفروشند از گلوی فرزندانشان بگیرند.مثلا که چی میخواد برود زیارت. میخوام 100 سال سیاه..بدبختها ماه عسل برید آنتالیا.بیروت.جای.حال.صفا.تماشا.عروس خانم شانس آورده برادران انتحاری فلسطینی اونجا نبودند وگرنه برای گل چیدن بایستی به اون دنیا میرفتند. . .
شنبه 6 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
پویا استانبول - شما لطفأ برای نظریات و عقاید دیگران چهار چوب و مرز بندی نفرمائید, چرا که دیگران نیز برای شما تعیین تکلیف نکرده و افکار شما را کنترل نمیکنند. در ضمن قبر این بابا گوشه ای از چهرۀ زیبای خون چکانِ اسلام شماست .
شنبه 6 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
پویا استانبول به هر چیزی که می پرستی.کامنت هات حالمو بد میکنه.خیلی چندش اور مینویسی...
شنبه 6 فروردین 1390

Royan - المان - المان
ای خاک تو سر سرتیپ محمد (میرفیصل) باقرزاده، و همه کسانی که عزا داری را به جشن سرور پایکوبی ترجیح میدن من اصلا نمیتوانم هضم کنم که این ها چرا با شادی و شادمانی مشکل دارن و اصلا به کس که کی کجا عروسی کرده یا کجا میخواد بره ماه عسل مهم اینه که اونها راضی باشن. این خاله خانمها به عبارتی خاله خ... دار ها به همه چی کار دارن.
شنبه 6 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
kili_patilaki - قطر - دوحه ..حالا چرا گیر دادید به کرببلا ,خمینی دجال که نزدیکتر و تازه تره.چه بار را ببری پیش چیزک.چه چیزک را ببری پیش بار.اینها همگیشان سرو ته یک کرباسند.خدا به فرزندانتان رحم کند لااقل طفلکیها را خرافاتی بار نیارید چون گناهشان به گردن پدر و مادره .
شنبه 6 فروردین 1390

bita tehrani - کانادا - ونکوور
همه چیز مملکت گلل و بلبل قاطیه,مردم هم قاطی کردن....برای نماز میرن دانشگاه,برای خواب میرن نمازخونه,برای عزاداری کوچه و خیابون,اما توی قبرستون نمیتونی عزاداری کنی (چون جان برکفان اطلاعاتی با بیسیم و چماق اونجا هستن),برای عیدها نوحه از تلویزیون پخش میشه(فقط بجای سینه دست میزنن,از نوع ولایی/اسلامی بالای سرش)برای تاسوعا/عاشورا شون که حسین پارتی دارن و ارگ و بلندگو(گور بابای خوابیده ها و مریض ها)مراسم ازدواجه دم به دم صلوات میفرستن.این یکی هم که اخرش بود!...بری پهلوی قبر یکی مراسم عروسی بگیری!بعد میگن مصرف داروی ایرانیها چهاربرابر است.مردم را دیوانه کردند با این ادا و اصولهای مسخره شون.انگار قبل از اینها نه کسی عروسی کرده نه عزاداری....
شنبه 6 فروردین 1390

بابک - ایران - سبزوار
اقای . behnam2009 - انگلستان - لندن. چی به تو می رسه با خراب شدن این ارزو را بگور ببر.
شنبه 6 فروردین 1390

بابک - ایران - سبزوار
اقای . behnam2009 - انگلستان - لندن. چی به تو می رسه با خراب شدن این ارزو را بگور ببر. همچنین اقای Hoja Verde - ونزوئلا - کاراکاس ممکنه به عقاید دیگران کاری نداشته باشی و خودت را ضایع نکنی اقا دوست داشتند اونجا عروسی برگزار کنند به تو چه ربطی داره؟؟؟؟.
شنبه 6 فروردین 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این میرفیصل عرب زاده خونش بجوش آمده چون دکان دینش را درخطر میبیند، از این پس مردم نه برای توسر زدن و گریه زاری که برای شادی به این جای خطرناک میروند.انهم با یک مشت اتوبوس درب و داغان در راه های خراب و میان بمب گذاری ها و ... این مردم چه حالی میکنند با عروسی کردن در جایی که کنار گوششان بمبی می ترکد و مردمی جان میدهند؟!!
شنبه 6 فروردین 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
همچین تیتر زدین که من فکر کردم میخواسته اینکار رو تقبیح کنه ، این بابا زورش گرفته که یکی اونجا مراسم شیرینی خورون داشته باشه ، . منم خوشم نیومد از اینکار ، عروس خانوم نه آرایشی ، نه لباس عروسی ، نه کل و شاباشی ، نه ساز و آوازی ، نه جهاز برونی ، . نه دست و رقصی ، نه میوه و شیرینی و ماست و عسلی ، . دوماد دیگه از عروس گاگول تر بود ، . ولی من حدس میزنم دختره از خانواده فقیر و تنگدستی بوده که حاضر شده در این شرایط مراسم عقد بگیره ، حالا فوقشم اگه خییلی علاقمند بوده کنار حرم عقد بگیره خب چرا نرفته مشهد ؟!. اونجا که داخل ایرانه و امکانات و استقبال خیلی بیشتر و آبرومندانه تر هم هست ، مجبور هم نیستن این مدلی مثل بدبخت بیچاره ها توی فسقل جا زیر آفتاب و گرد و خاک ، کنار هم بچپن .
شنبه 6 فروردین 1390

باقلوا - ایران - ایرانشهر
. بعید میدونم تا این حد شستشوی مغزی شده باشه ، احتمالا مجبور بوده یا شاید بخاطر خودنمایی بوده و بعدا برمیگرده ایران و یه جشن مفصل میگیره و به ریش همه میخنده .. خدا میدونه ...
شنبه 6 فروردین 1390

benitala - ژاپن - یوکوهاما
bita tehrani - کانادا - ونکوور...اینو باهاتم.الان 4تا سریال داره میده 2 تاش همش توی قبرستون واز مردن و ...... مثلا عید ها...
شنبه 6 فروردین 1390

Esfahan_20 - ایران - اصفهان
یه روزی ما ایرانیها این مکانهای خرافاتی را نابود میکنیم
شنبه 6 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
یا حسین(ع)جانم به فدایت مولا.عالم همه قطره اند و دریاست حسین***خوبان همه بنده اند و مولاست حسین(ع). خیلی کار خوبی کردند من فیلم جشنشون دیدم, عروس با چادر سفید و روسری ابی,و داماد با کت شلوار,نشستند کنار یک سفره عقد ساده ذائران حرم مولا هم دورشون بودند. ویک روحانی عقدشون را خواند ومراسم تمام شد و عروس داماد پا شدند رفتند.درود بر انها که زندگیشون را با معصیت اغاز نکردند.این مراسم کجا, مراسمی که در ان به بهانه جشن چه معصیتها که نمیکنند.همش چشم به هم چشمی.سر سال هم از هم جدا میشوند.
شنبه 6 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
behnam2009 - انگلستان - لندن:به کوری چشم تو وامثال تو هر روز اباد تر میشه.اون خونه وزندگی تو هستش که خراب میشه????
شنبه 6 فروردین 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
خانه به دوش - سوئد - استکهلم:کدام خرافات؟من بچه ام رو در انتخاب دین آزاد میگذارم.شما نگران نباشید.
شنبه 6 فروردین 1390

eshqali - امارات - دبی
دیگران هر کار می کنند حرفی نیست ما همیشه گفتیم به جای توهین وتهمت راه حل ارایه کنید الان این موضوع چه ربطی به امام خمینی ره دارد یا اقای خامنه ایی. انان که به اهل بیت توهین می کنند بیایید با تحقیق صحبت کنید هر دین ومسلکی که دارید ایا راضی می شوید به دین وایین شما توهین کنند یا به شما وشخصیت شما توهین کنند ایا یک انتقاد کردند خوب که فحش بنویسید ویا به مذهب توهین کنید ایا به خاطر این موضوع شماها باید به امام حسین ع یا به حضرت ابوالفضل عباس ع توهین کنید کجا رفته ان فرهنگ ایرانی بودن شماها ایا این است ادب ایرانی .
شنبه 6 فروردین 1390

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
li_patilaki - قطر - دوحه .چون بچه نداری اینجور قاطی کردی وگرنه اینها همش خرافات قدیمه که پدران شما تو گوشتان تزریق کرده اند و با هیچ آنتی ویروسی پاک نمیشود مگر به مرور زمان بهتر شوید.التماس دعا و شفا را از هیفاوهبی برایت خواستارم , ستاره لبنان جگر بیروت,,( اون کسی که رایانه و این شبکه رسانی را ساخته باید به او فکر کنی و هرشب جمعه فاتحه ای را برای روح پاکش بفرست چون کاری کرده که تو از دوبی شهر سوسماران بشینی و به اروپا نامه بنویسی.میگید نه از شیخت بپرس
یکشنبه 7 فروردین 1390

bawafa1385 - المان - هامبورگ
حماقت که حد و اندازه ندارد والبته میتوان مردم احمق را هم سالیان دراز در جهالت و حماقت محض نگهداشت . من بشخصه کاری باین گنبد و بارگا هها ندارم و بدرستی و نادرستی ان هم اظهار نظری در این رابطه نمیکنم . اما برای اینکه از خرد خودم استفاده کنم گاها با خود فکر میکنم مگر این اقایان بزرگوار که در این منطقه خوابیده اند شخصا ازدواج نکردند. مگر همین بزرگواران با همسران قانونی خود همخوابگی نداشته اند . مگر همین بزرگواران همسران خود را نمیبوسیدند. ایا این اقایان رفتار و کردارشان با یک انسان تفاوتی داشته.پس اگر کردار انها مطابق با نفس یک انسان نیست . جواب ان مشخص است پس انسان نیستند . و اگر مطابق با انسانهای دیگر زندگی و معاشرت کردند پس این مزخرفات وا راجیفی که از دهان این افراد که بنام روحانی یا متولی یا حجت الاسلام یا ثقته الاسلام در میاید درست عر عر خر میباشد که فقط گوش شنونده را ازار میدهد. اگر این بزرگواران همیشه در حال جنگ بودند پس بچه های اینها را چه کسی درست میکرد و ضعیفه های این بزرگواران با چه کسی همبستر میشدند. چقدر ما باید شاهد شنیدن مزخرفات از دهان یک مشت دین فروش باشیم
یکشنبه 7 فروردین 1390

kili_patilaki - قطر - دوحه
خانه به دوش - سوئد - استکهلم:من مجبور نیستم مثل تو فکر کنم.ضمنا من دبی نیستم. باقی حرفات هم چرت و پرت بود.
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.