جزییات تازه از ترور ابراهیم تاتلیسس

جزییات تازه از ترور ابراهیم تاتلیسس

خبرآنلاین:عبدالله اوچماک دخالت در ترور ابراهیم تاتلیسس را در حالی انکار کرده که تصاویر ضبط شده وی را کنار ضارب نشان می دهد.

سایت ورلد بولتن متعلق به خبرگزاری آی اچ ای با انتشار تصویری که در مرکز خرید آتلانتیس در استانبول گرفته شده، عبدالله اوچماک مظنون (متهم به رابطه با پ.ک.ک) به طراحی ترور را کنار ارسین آلتون (ضارب) و یونس آیک (راننده اتومبیلی که ابراهیم بوسیله آن ترور شد) دو هفته قبل از ترور نشان می دهد.سایت زمان در این رابطه نوشت: بازپرسان با انجام تحقیقات شبانه روزی تا کنون 7 نفر متهم که از اعضای حزب پ.ک.ک هستند و سه نفر از اعضای حزب صلح و دموکراسی (BDP) را بازداشت کرده اند.مظنون اصلی در رابطه با ترور ابراهیم تاتلیس عبد الله اوچماک است. وی 15 سال پیش بنا به گفته خودش بعد از مشاجره با ابراهیم تاتلیس مورد هدف قرار گرفته و زخمی می شود. بازپرسان می گویند دشمنی ایجاد شده میان این دو انگیزه قابل قبولی برای ترور تاتلیس بوده است، تروری که ممکن است منجر به فلج شدن و از کار افتادن قسمت چپ بدن ابراهیم تاتلیسس برای همیشه شود!بازپرسان به نوشته سایت زمان غیر از اوچماک، حزب پ.ک.ک نیز درگیر این ترور بوده است. کلاشینکف کشف شده (سلاح مورد علاقه پ.ک.ک) موید این مطلب است. گزارشات نشان می دهد ابراهیم تاتلیسس اخیرا تصمیم گرفته بود بعنوان کاندید حزب توسعه و عدالت(AK Party) در انتخابات 12 ژوئن شرکت کند و بدلیل اینکه ابراهیم کرد تبار و از اهالی اورفا (شهر کرد نشین در جنوب غرب ترکیه) است، حزب پ.ک.ک از این موضوع بشدت عصبانی بوده است.


حزب توسعه و عدالت را دولت ترکیه جهت پایان دادن به جدایی طلبی کردها در ترکیه راه اندازی کرد و به همین خاطر پ.ک.ک آنرا مخالف منافع خود تلقی کرده است. پ.ک.ک اخیرا سیوان پرور خواننده کرد، اورهان میراوغلو،محسن کیزیل کایا و مهمت متینر؛ نویسندگان کرد را بدلیل حمایت این افراد از حزب توسعه و عدالت تهدید به قتل کرده بود.بعد از ترور ابراهیم تاتلیسس، 16 نفر بازداشت شدند. که یکی از آنها اوچماک بود. داستانهای ضد و نقیضی درباره وی و اظهاراتش در اداره پلیس به گوش رسیده است. وی ظاهرا پذیرفته که اتومبیلی که از ان در ترور تاتلیسس استفاده شده است را وی کرایه کرده بود اما نقش خود را در ترور رد کرده و کلا تکذیب کرده که ضارب و راننده اتومبیل را می شناسد و اینک با انتشار تصویر هر سه نفر کنار هم، وی (اوچماک) تحت فشار قرار گرفته تا اعتراف نماید. وی در اظهارات اولیه گفته ساعت 9:45 شب ترور در خانه خود بوده است. وی گفته یکی از مشتریان دائمی موسسه کرایه اتومبیل کردکوی بوده است. وی گفته اتومبیل را کرایه کرده اما به هیچ احدی آنرا نداده است.بازپرسان از روی رایانه خانگی اوچماک نیز ایمیلی پیدا کردند که متعلق به وکیلی است که با حزب پ.ک.ک ارتباط مستقیم دارد. در این ایمیل اشاره به انجام کار ناتمامی شده که باید انجام شود که بازپرسان حدس می زنند ممکن است منظور ترور ابراهیم تاتلیسس باشد.ابراهیم تاتلیسس روز 14 مارس هنگام خروج از استودیو تلویزیونی ترور شد. چهار گلوله به تایید پزشکان بر بدن وی اصابت کرده که یکی از آنها به سر وی خورده است. ابراهیم تاتلیسس هنوز در بیمارستان استانبول به سر می برد و علی رغم اینکه به هوش آمده پزشکان معتقدند وی دچار آسیب دائمی از ناحیه مغز شده و ممکن است قسمت چپ بدن وی برای همیشه فلج بماند.

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
به نظرم نسبت دادن ترور ابراهیم تاتلیس به حزب پ.ک.ک. دور از واقعیت و دسیسه ای بیش نیست. مگر نمیگن مظنون "عبدالله اوچماک" و "ارسین آلتون"ضارب هست حالا سلاح رو از هر جایی تهیه کرده باشند دلیل نمی شه که اونها هم در این عملیات تروریستی دخالت داشته باشند. اگر چه خرید و فروش اسلحه خودش جرم بزرگی ست. به هر روی امیدوارم که عاملین ترور به جزای کردارشون برسند. حال ابراهیم تاتلیس عزیز هم هر چه زودتر بهبود پیدا کنه.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

فدایی موسوی - ایران - همدان
خوب شد گونل جونو ترور نکردن، آخه خیلی دوسش دارم!
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

dkdk - دانمارک - اسلیس
اخه اون کثافتیکه ابراهیم را ترور کرده فکر نکرده که 75 درصد ترک زبانها عاشق او هستند و بالاخره انتقامش را میگیرند.حال که با 4 گلوله در سر و بدنش به زندگیش هنوز ادامه داده بدان معناست که خواست خداوند است که او زنده بماند و الا تنها یک گلوله برای مردنش کافی بود.یادتون نره که انچه خداوند بخواهد همان شود.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

ehsan_14 - اتریش - وین
خاک بر سرت و ننگ بر پ ک ک.....وحشیها
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

ss19862000 - کوردستان - هولیر
نشاالله هیچیش شه ولی این که بگی دست کردها توی این ترور بوده درست نیست چون خود وکیکش کفت مشکلی با کردا نداره
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

شاهنامه - ایران - ایران
بعد از احمد کایا که اون هم کرد بود نوبت تاتلیس شد خواننده های معروف ترکیه که اکثرا کرد هستند به محض اینکه میان کردی بخونن یا ترور میشن یا مثل احمد کایا آواره. .. چند سال قبل تاتلیس به جرم کمک مالی به پ ک ک دادگاهی شد اما تبرئه شد بنابراین دلیلی نمی بینم کردها این کارو کرده باشن مخصوصا" که در دو سال اخیر خیلی با کردها بود.
چهار‌شنبه 3 فروردین 1390

شاهسون300 - ایران - تهران
از اول هم مشخص بود کار پ ک ک و وحشی های تروریست این سازمان جنایتکار است
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
ss19862000- دوست خوب, ببخشید ها من منظورتون رو از کامنتتون متوجه نشدم ! "وکیکش" منظورتون وکیلش است ؟؟ منهم امیدوارم که او هر چه زودتر بهبودیش را بدست بیاره .در ضمن من احتمال زیاد میدهم که شما (عزیز ویسی ) خوانندۀ کُرد زبان را میشناسید !! ایشون هم در جمع کُردها بسیار طرفدار داره !
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zardast01 - انگلستان - لیورپول
موسیقی ترکیه توسط کردها اوج گرفت و معروف شد انوقت دارند تک تک این خواننده های کرد بعد از احمد کایا و تاتلیسس احتمالا نوبت مهسون قرمزگول است وبعد میگویند کردها انها را کشتند
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
شاهسون300 - ایران - تهران . پان ترک متعصب این ترکهای آتاتورک پرستن که جنایتکارند و هیچ کس رو قبول ندارند . این پاپوشی بیش نیست ترکهای متعصی و نژاد پرست نمیتوانند ببینند که امپراطور کردی میخواند.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

ss19862000 - - هولیر
feminism-درست فهمیدی دوست عزیز ولی من نمیدونم که کشورهائ همسایه کردستان چه دشمنی با کردها دارند در صورتی که این حق کردهاست که واسه خودشون تشکیل دولت بدن چه در ایران چه در ترکیه و سوریه وعراق اینا با این کارا فقط میخوان چهره کردهارو بد نشون بدن.این مسئله واسه همه معلومه که حدود 50 میلیون کرد تو دنیا هست در صورتى که حتى از کمترین حق و حقوقى توى کشورشون برخوردار نیستند بعدشم در رابطه با ابراهیم همه میدوونند که ایشون کرده و رابطه خوبى با کردها چه تو ترکیه چه تو اقلیم کردستان داره حتی حاضر شده سرمایشو تو کردستان بزاره نه ترکیه اونوقت بازم میگن کار کردها بوده درضمن عزیز ویسى چه ربطى به موضوع داشتز ------------------- کاربر گرامی لطفا نام کشور محل زندگی خود را بنویسید. با تشکر
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
کمونیست = حرام لقمه
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
ss19862000- درسته دوست خوب, متأسفانه عزیزان کُرد همیشه مورد ظلم و بی حقوقی واقع شدند ولی انسانهای مصمم و پُر اراده ای هستند و یگانگی را در بطنشون میبینی . اشاره کردن به عزیز ویسی به دلیل این بود که ایشون در عین حالی که کردِ ایرانی هستند ولی به نظر من در میان کُردهای عراق از محبوبیت خاصی برخوردار هستند خود من در چند تا از بر نامه هاش بعنوان مهمان دعوت بودم و اشتیاق مردم رو در مقابل او میدیدم ! شاد باشی .
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
شاهسون300 ...پانترک تو از کجا میدانی که کار کردهای جدایی خواه بوده این اندازه با اطمینان سخن میگویی؟ اصلا اینکه در ترکیه کرد جدایی خواه باشد به تو چه ارتباطی دارد؟ هروقت برگشتی به میهنت نیاکانت ترکیه در اینباره نظر بده.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

khosrow60 - سوئد - سوئد
ترور کاره کثیف وضد بشریست .بااین ترور امدن ترکیه به eu مشگل میشه .هنوز منطق وجود ندارد ومبارزه سیاسی مثل ایران باترور وکشتار انجام میشه.ارزو میکنم ابراهیم زودتر خوب وسلامت بشه.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

h.k - دانمارک - اودا
دوستان تروریست نهایتاپیدامیشه.دعوانکنید.وترکهای ناسیونالیست هم کاری باابراهیم تاتلیس ندارند.وتاتلیس مادرش ,,کرد,,وپدرش عرب وخودش ترک واهل کشورترکیه هست.مسئله غیرازاینهاست که حدس میزنید.بزودی مشخص خواهدشد.وتروریست همیشه محکوم بوده وهست.هرکسی که باشه کاراحمقانه ای کرده.وپلیس ترک دستگیرش خواهدکرد.
پنج‌شنبه 4 فروردین 1390

zardast01 - انگلستان - لیورپول
جناب h kدانمارک تاتلیسس اهل ترکیه هست ولی هیچ وقت ترک نبوده و نیست
جمعه 5 فروردین 1390

شاهسون300 - ایران - تهران
زاگرس و آرش شما از تروریست پ ک ک حمایت می کنید پس در جنایت های آنها شریک هستید
یکشنبه 7 فروردین 1390

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +503شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +361پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +314یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +296رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +243سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +218نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +175«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +164حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله