جای چماق ده‌نمکی برسر جوانان ما به روایت پرستویی

جای چماق ده‌نمکی برسر جوانان ما به روایت پرستویی

آفتاب : اگر کلمه ده‌نمکی را در گوگل سرچ کنیددر اولین جستجوهایی که می‌آید نقل قول جالبی از پرویز پرستویی درباره مسعود ده‌نمکی است که در آن پرویز پرستویی درباره ده‌نمکی گفته است جای چماق ده‌نمکی برسر جوانان ما هنوز باقی مانده است و به همین خاطر تا به حال پیشنهادات بازی دراخراجی‌ها را رد کرده است و.... 

به گزارش پارس‌توریسم، البته چندان نمی‌‌توان به این نقل قول اطمینان داشت. معلوم نیست که آقای پرستویی واقعا چنین اظهارنظری درباره ده‌نمکی کرده و یا نه؟ شاید هم واقعا چنین چیزی گفته باشد ولی آنچه که مشخص است پرستویی در مصاحبه‌ای رسمی هیچ‌گاه چنین چیزی نگفته. مثل نقل قولی که حدود 5سال پیش به نقل از حاتمی‌کیا درباره شمقدری منتشر شده بود نقل قولی که حاتمی‌کیا درباره شمقدری گفته بود که اگر او معاون سینمایی شود او به شغل پدری‌اش باز خواهد گشت و.... این نقل قول پرستویی در واقع واکنش جالبی درباره اقدامات منتسب به آقای ده‌نمکی و همفکرانش دردهه 70 است و مخالفان آقای ده‌نمکی معتقدند که او و همفکرانش نقش بسیاری در به هم زدن تجمعات و حمله به سینماها در دهه هفتاد داشته‌اند. به تازگی اکبر عبدی در پاسخ به سوالی درباره نقش ده‌نمکی در حمله به تجمع‌ها و حمله سینماها در زمان اکران فیلم آدم برفی گفته: شاید اگر از ده‌نمکی سئوال کنید خیلی کارها را با قبول ندارد و بگوید اصلا من نبودم یا اینکه بگوید اشتباه کردم. البته تا آنجایی که نگارنده می‌دانم برای ساخت قسمت اول اخراجی‌ها، به پرستویی برای بازی در فیلم ده‌نمکی تا مبلغ 200میلیون تومان پیشنهاد داده شده بود. رقم بسیار نجومی که تازه متعلق به 5-6سال پیش است. البته پرستویی از همان زمان ساخت فیلم اخراجی‌ها، بارها انتقادات تندی را از ده‌نمکی مطرح کرده است چه در برنامه صندلی داغ و چه در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها داشت. پرستویی بیشتر به خاطر واکنش‌های ده‌نمکی در اختتامیه جشنواره فجر در زمان اخراجی‌ها  1از او شاکی بود. پرستویی در آن زمان در گفت‌وگویی که با نگارنده در یکی از روزنامه‌ها داشت می‌گفت امثال ده‌‌نمکی برای او او مثل موتورسوارهایی هستند که دود موتورشان امثال حاج کاظم‌ها را آزار می‌دهد. اخراجی‌ها 3 قرار است در ایام نوروز اکران شود فیلمی که قطعا بحث‌برانگیز و جنجالی خواهد بود. اخراجی‌ها مخالفان و موافقان زیادی دارد. از موافقان مشهور اخراجی‌ها می‌توان به ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی، سمان مقدم، محسن رضایی و از مخالفان مشهور ده‌نمکی می‌توان به پرستویی، کمال تبریزی، مجید مجیدی، محمد باقر قالیباف، غلامحسین کرباسچی، رضاایرانمنش و....اشاره کرد .

خرمگس سبز - ایران - تبریز
پرویز خان پرستوئی را بهترین بازیگر سینمای بعد از انقلاب می دانستیم ، ارادتمان صد چندان شد. امیدوارم مردم و علی الخصوص پایتخت نشین ها این بار روی این ده نمکی چماقدار رو کم کنند تا برگرده به همون شغل شریف چماقداری...
شنبه 21 اسفند 1389

ضد خ.ر - ایران - تهران
جای چماق ده نمکی هنوز درد می کند آیا دانشجو بودن جرمی است که باید شبانگاهان به خوابگاه دانشجویان حمله شود و در سر آنها چماق فرود آید ؟ننگ بر اینچنین ننگ آورانی و نفرین بر طرفداران این ننگ آفرین.
شنبه 21 اسفند 1389

سمانه خانم - ایران - تهران
اقای ده نمکی به حق از شایسته ترین و کارامد ترین کارگردانان ایرانیست که هنوز هیچ فیلمی در ایران نتوانسته رکورد اخراجیهای ایشون رو بشکنه.امیدوارم هر چه زودتر اخراجیهای3 اکران شودو برگ زرین دیگری در کارنامه هنری ایشان ورق بخورد.البته من به خاطر حمایت همیشگی اقای پرستویی از اقای احمدی نژاد و شرکتشون در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری خیلی به ایشون ارادت دارم و مطمینم که ایشون چنین چبزهایی نگفتن.
یکشنبه 22 اسفند 1389

ekman - ‫ایران شیراز - شیراز
‫قیافه اش واقعأ به نمکی ها میخوره (آی نون خشک داری بیار!!نمکیه نمیکیه)،این بابا رو چی به سینما و کارگردانی،این چماق به دست باید برگرده به ده و نمکشو بفروشه.
یکشنبه 22 اسفند 1389

red.boy - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران _ اخراجی ها قشنگ شده بود قبول. ولی قشنگی اخراجی هیچ دخلی به کارگردانی ده نمکی نداره. بازیگران اخراجی ها همه سوپر استار سینما بودن. و اصلا بدون کارگراد هم خودشون اتوماتیک فیلم بازی میکردن. وقتی امین حیایی و شیلا خداداد و اکبر عبدی توی فیلم باشن میخوای اون فیلم قشنگ نباشه؟
یکشنبه 22 اسفند 1389

esterak - ترکیه - ازمیر
سمانه خانم - خاک تو سرت کنن.24 ساعته نشستی پشت سیستم از وزارت اطلاعات پول میگیری این اراجیفو بنویسی
یکشنبه 22 اسفند 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
سمانه خانم - ایران - تهران جایی که به چماقدار هنرمند گویند، خاک عالم به سر مردم صاحب هنر است! (باعرض پوزش از هنرمندان عالیقدر ایران) این یارو به خاک پای هنرمندانی مثل جعفر پناهی هم نمیرسه.
یکشنبه 22 اسفند 1389

طاطا - ایران - تهران
سمانه برو سماق بمک بابا چرت وپرت نگو.
یکشنبه 22 اسفند 1389

مشتعل - سوئد - استکهلم
آه آه از دست صرافان گوهر ناشناس هر زمان خر مهره را با دُر برابر میکنند
یکشنبه 22 اسفند 1389

ugh2008 - ایران - تهران
90درصد بلیطهای اخراجیهای 2 رادولت خرید وباتخفیفهای 50تا100درصد به مدارس واداره هاداد برای همین فیلم پر فروشی شد
دوشنبه 23 اسفند 1389

دستان - ایران - تهران
دو کلام از ننه عروس(ugh2008-ایران -تهران)چند میگیری پاچه خواری کنی .البته برای عقده گشایی بد نیست .
دوشنبه 23 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله