شیرینی کشمشی

 
شیرینی کشمشی

مواد لازم:

خاکه قند       400گرم

روغن جامد      200 گرم

تخم مرغ      3 عدد

کشمش     100 گرم

آرد             300 گرم

وانیل     به مقدار کم

روش تهیه:

پودر قند و روغن را مخلوط نموده و می زنیم تا سفید شود . سپس تخم مرغ ها را شکسته ، جدا می کنیم و وانیل را با زرده می زنیم .

سفیده آنها را هم جدا می زنیم و سپس تمامی مواد را خوب با هم مخلوط کرده ودرپایان ، آرد و کشمش را اضافه می کنیم. یک سینی با کاغذ روغنی آماده نموده ، مواد را در قیف ریخته ، بر روی کاغذ قرار می دهیم و در فری که قبلاً با حرارت 180 – 200 درجه گرم شده ، به مدت 5 دقیقه می گذاریم.

نکته:

دو نکته ای که وجود دارد این است که چون شیرینی درحین پختن ، پف می کند خمیرها را باید با فاصله روی سینی بگذاریم و دیگر اینکه درجه حرارت فر نباید خیلی بالا باشد.

نکات تغذیه ای:

نکته جالبی که می توان درباره این شیرینی به آن اشاره کرد این است که کشمش دارای میزان قابل توجهی کلسیم است . کلسیم بالای موجود در کشمش، برای افراد مسن و کودکان در حال رشد بسیارمفید است ،  پس توصیه می کنیم این شیرینی را تهیه کنید و از فوائد کشمش موجود در آن سود ببرید.

کل مواد شیرینی دارای 4هزارکالری انرژی می باشد ، یعنی اگرازکل مواد 40 عدد شیرینی تهیه کنید ، هر کدام دارای 100 کالری انرژی خواهد بود .

cat - اتریش - وین
جونمی جون باز عید نزدیکه و طرز تهیه ی شیرینیهای خوشمزه و خوشگل شروع شد
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

panjere - سوئد - گوتنبرگ
سفیده رو چقدر میزنیم?اخه چرا شفاف توضیح نمیدین ?سوئد گوتنبرگ
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

atish pare - امریکا - نیویورک
سلام دوستان عزیزم.atish pare این روزها خیلی غمگین و ناراحته.درد غربت وبی کسی هم بدترش کرده.نمیدونم چطور شد تصمیم گرفتم امشب بیام توuk و باهاتون درددل کنم.شاید هیچکومتون مثل من تک و تنها نباشین.احساس میکنم یه چیزی تو گلوومه.میدونم بغضه اما چشمام کمکم نمی کنن و نمیبارن.حاله بدیه.دلم گرفته.از زمین و زمان.خسته ام بچه ها.امریکا
پنج‌شنبه 19 اسفند 1389

feminism - انگلستان - لندن
atish pare جون عزیزم نبینم غمگین باشی ! خیلی ها در غربت زندگی میکنن و از این خیلی ها نصفشون هم تنها هستند. حتمأ یک مسئله ائی دلخور و غمگینت کرده و یا مشکل ِ احساسی عاطفی داری ! خیلی کار خوبی کردی که غمت رو در خودت پنهان نکردی من ایملم رو برات میفرستم که اگر دوست داشتی گپی بزنیم . .
جمعه 20 اسفند 1389

homa-ir - المان - هامبورگ
atish pare - امریکا - نیویورک. اتیش پاره خانم - ترابخدا دست ازشیطنتت بردار - راستی اینهمه مدت کجا. بودی . حالا هم که امدی شب عیدی میخواهی ماروسیاه کنی - مگر میشه. ادم توی نیویورگ به اون زیبائی زندگی کند و بنویسد بغض توی گلومه - . راستی ایران خوش گذشت .
جمعه 20 اسفند 1389

wildpiony - ایران - تهران
atish pare- آمریکا. عزیزم من ازتو بدترم!!! هم تنهام! هم درسام فشار زیادی بهم میاره...همه باهم قروقاطی شده...ازاون ور پدرم سکته کرده ایران!!! خلاصه اصلا حال خوبی ندارم!! اصلااااااا...امیدوارم که این دلتنگی تو مثل مال من انقدر طولانی نشه!! برات شادی آرزو میکنم
جمعه 20 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
atish pare - امریکا - نیویورک سلام به شما هموطن من. اخی نازی چرا ؟؟ توروخدا اینقدر غصه نخور من اگه از ناراحتی خودم بگم چی. اما اینو بدون مهم دله که باید خوش باشه ..به جای غصه خوردن شاد باش بیخیال دنیا ..دنیا 2 روزه. مگه عمر یک ادمیزاد چقدر که بخواد نصفش با غصه گذارا شه .. گاهی اوقات گریه میتونه به ادم کمک کنه و یک جورای خالیش کنه . از شما دور از انتظار ها ..نبینم دیگه اینطوری باشی دلبرم . موفق و شاد باشی
جمعه 20 اسفند 1389

helema - امریکا - سان دیگو
سلام.پنجره از سوئد به قدری میزنی که کمی سفت بشه.سخت نگیر وقتی میزنی خودت متوجه میشی کی کافیه حالا میرسیم به روانشناسی بچه ها. من روانشناسی خوندم شاید بتونم کمکی باشم.اتیش پاره خانوم یا اقا گاهی اوقات تنهایی لازمه باعث خود شناسیه بیشتری میشه. غصه دردبیکسی همه جزئی از زندگییه. میگذره.شاد باشین.
جمعه 20 اسفند 1389

cat - اتریش - وین
atish pare jan _ سلام عزیزم منم مثل تو تنهام تو غربت و هر وقت عید میاد دلم میگیره الان هم که کامنتتو خوندم و بیشتر دلم گرفت
جمعه 20 اسفند 1389

shiva safapour - ایران - تهران
همین که یاد من کردی تشکر ...همین که مرهم دردی تشکر .. در این دنیا که مردم بی وفایند ...همین که باوفا هستی تشکر . .روز جمعه خوبی رو داشته باشی عزیزم ...ایران تهران
جمعه 20 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
wildpiony - ایران - تهران سلام خوبی؟. خیلی متاثر شدم از خبرتون..امیدوارم هر چه زودتر سلامتیش رو بد دست بیارن . پدر گرامی شما که سنی ندارن میتونم بپرسم علتش چی بوده؟؟.
جمعه 20 اسفند 1389

wildpiony - ایران - تهران
Fanoos* - ایران - خرم آباد ممنون از همدردیت!! آره پدر من سنش خیلی زیاد نیست!! متاسفانه به خاطر استرس بیش از حد موقع کار اینجوری شده!!:(.
شنبه 21 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
wildpiony - ایران - تهران خواهش میکنم . انشاالله که خوب خوب میشن ..الهی امین . در کل اکثرا مردمهای ایران این بیماری رو دارن بخصوص مشکل قلبی که خیلی شایعه است .. به امید سلامتی همه مریضان
یکشنبه 22 اسفند 1389

Royan - المان - المان
من درست کردم حرف نداشت مرسی
دوشنبه 23 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +515شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +374پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +318یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +246سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +220نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +176«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد
  • +176حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله