قاتلان خانواده امیدی به قصاص نفس محکوم شدند

قاتلان خانواده امیدی به قصاص نفس محکوم شدند

در پی صدور حکم دادگاه کیفری گیلان، قاتلان خانواده امیدی در رشت به قصاص نفس و معاونان در این قتل به مجازات حبس ابد و حبس موقت محکوم شدند.

به گزارش  فارس از رشت، سرانجام پس از حدود 10 روز از برگزاری نخستین محاکمه قاتلان خانواده باغدار امیدی در رشت، دادگاه کیفری گیلان رأی به قصاص قاتلان داد.

یک مقام مسئول در دادگستری استان که خواست نامش محفوظ بماند لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: طبق رأی دادگاه کیفری گیلان، قاتلان به قصاص نفس و معاونان به مجازات حبس ابد و حبس موقت محکوم شدند.
وی افزود: همچنین رأی صادره از طرف دادگاه کیفری گیلان در مدت 20 روز پس از ابلاغ این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است. ماحصل جریان پرونده قتل خانواده باغدار امیدی طبق اعتراف تکاندهنده قاتلان در دادگاه به این شرح است که در پنجشنبه شب 15 مهر امسال متهمان با تصمیم و نقشه از پیش طراحی شده به گلسار محل سکونت باغدار امیدی رفتند و زنگ را زده و وارد شدند. مقتوله ساریه داداش‌زاده لیسانس پرستاری و مادر خانواده به همراه پسر 18 ساله‌اش سجاد «فرهام» امیدی در منزل بودند و شایان (قاتل) دوست خود سجاد حسین‌زاده را به فرهام معرفی کرد و به او گفت که سجاد با او کار دارد و می‌خواهد درباره وجه درخواستی صحبت کند. متهمان فرهام را به اتاق برده و با سیم تلفن و کابل برق دهان و دست و پای فرهام را می‌بندند و مادر فرهام نیز به همین روش دست و پا و دهانش بسته می‌شود و آنها را وارد اتاقی کرده و منتظر پدر خانواده فرزاد باغدار امیدی می‌مانند. پدر خانواده حدود ساعت 21 همان شب و در حالی که جعبه شیرینی و نان در دستش بود وارد منزل خود می‌شود و دلیل حضور شایان را می‌پرسد که متهمان دست و پای او را نیز گرفته و از او درخواست پول می‌کنند. فرزاد امیدی به متهمان گفت که پولی در منزل ندارد، ولی 8 میلیون تومان در انبار محل کارش دارد که می‌تواند آن را به متهمان بدهد و در همین لحظه مشاجره بین متهمان و پدرخانواده بالا گرفت و متهمان با عصبانیت قلیان شیشه‌ای را به سر فرزاد زدند و او را به حمام برده و داخل وان می‌اندازند. متهمان سر فرزاد را در زیر آب نگه می‌دارند و سپس با فرض اینکه فرزاد مرده است، به داخل هال برمی‌گردند و به سراغ مادر خانواده می‌روند و با انداختن پلاستیک روی سر مقتوله سیم کابل را در دو طرف گلوی او انداخته و می‌کشند تا جایی که ساریه از پا درمی‌آید. فرهام نیز به سرنوشت مادرش دچار شده و توسط پسرعمو و دوستان او به قتل می‌رسد و متهمان با مشارکت یکدیگر اجساد را به داخل حمام می‌برند و شایان در آخرین لحظه با چاقوی آشپزخانه گلوی فرزاد را می‌برد که طبق اعلام دادگاه و نظریه پزشکی قانونی دلیل مرگ فرزاد قطع عناصر حیاتی گردن بوده، یعنی اینکه زمانی که شایان اقدام به بریدن گلوی عمویش کرد علائم حیاتی هنوز در عمویش وجود داشت.

ghafas - ایران - مشهد
اعدام
شنبه 14 اسفند 1389

*Fanoos* - ایران - خرم آباد
خوب حقشونه هر کی ستم میکنه باید تاواانش رو پس بده. مردم چرا اینقدر بی رحم و وحشی شدن ...من موندم
شنبه 14 اسفند 1389

anty mola - عراق - اربیل
این نوع کشتارهای بیرحمانه مخصوص ایران اسلامی میباشد و از نظر کمیت و کیفیت میتوان گفت کم نظیرند در هر صورت برکات اسلام ناب محمدی بر ایرانیان مسلمان مبارک باد آنان که اسلام بکارند ترور ، ارتجاع، عقب ماندگی،جنایت ،وحشت ،بیبندوباری ،فساد و فجایع انسانی را درو مکنند،،،،،
شنبه 14 اسفند 1389

ایران بانو - ایران - تهران
امثال این حرام لقمه های این جوری را باید از پا اویزان کرد و اول با یک شلاق تر به جانش افتاد حسابی بدنشان که خونی مالی شد یک کم نمک و فلفل رو زخمشان بریزی که حال بیاند تا دیگه برای پول جان سه ادم بیگناه را نگیرند .حیف اسم انسان که بشود روی این جور حیوانات ناطق گزاشت
یکشنبه 15 اسفند 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
مرگ بر عنقلاب اخوندی 57 که از انسانهای معمولی با اختناق فقر اعتیاد قاتلان حرفه ای ساخت ای ننگ به شیاد و قاتل کبیر خمینی وایل و تبارش .
یکشنبه 15 اسفند 1389

mersede - انگلستان - منچستر
خیلی تکان دهنده و وحشتناک بود
یکشنبه 15 اسفند 1389

م ر - ایران - تهران
اعدام بهترین نوازش برای این کثافتها هست قصاص یعنی مثل خودشان رفتار کردن است
یکشنبه 15 اسفند 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • +517شاهزاده رضا پهلوی: به عنوان ایرانی میهن پرست و ملی گرا با اقدام نظامی علیه کشورم مخالفم!
  • +377پیام رضا پهلوی: اجازه نمیدهیم بعد از سقوط جمهوری اسلامی در ایران خلاء قدرت ایجاد شود
  • +322یک طرفدار حزب‌الله: دیگر نمی‌خواهم از ایران و عمامه و دین دفاع کنم. این همه دروغگویی بس است
  • +297رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: ما توانایی رسیدن و حمله به هر نقطه از خاورمیانه را داریم
  • +247سعید عطاالله، از فرماندهان نظامی حماس، به همراه سه عضو خانواده‌اش کشته شد
  • +232‌تلویزیون اسرائیل: هاشم صفی‌الدین «جانشین احتمالی» نصرالله در بیروت کشته شد
  • +223نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • +208کانال ۱۲ اسرائیل: قاآنی، فرمانده نیروی قدس، «احتمالا» در حمله اسرائیل به بیروت «زخمی» شده
  • +182حمله اسرائیل به ساختمانی نزدیک سفارت ایران در دمشق؛ محل ملاقات فرماندهان سپاه و حزب‌الله
  • +178«حسن جعفر قصیر» داماد حسن نصر‌الله در حمله هوایی اسرائیل به دمشق کشته شد