احمدی نژاد: با ۱۰۰ هزار قطعنامه هم برنامه هسته ای متوقف نمی شود

احمدی نژاد: با ۱۰۰ هزار قطعنامه هم برنامه هسته ای متوقف نمی شود

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران

محمود احمدی نژاد می گوید که تحریم ها نمی تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و اظهار داشت: «مستکبران با ۱۰۰ هزار قطعنامه هم نمی توانند پیشرفت هسته ای ایران را متوقف کنند.» همزمان سعید جلیلی مسئولیت حملات اینترنتی به تاسیسات ایران را متوجه آمریکا دانست.
رییس جمهور اسلامی ایران در جمع کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته است که «ما در موضوع هسته ای جلو می رویم و آنها قطعنامه می دهند. مهم نیست هزار تا قطعنامه بدهند مهم این است که ایران هسته ای شد حالا بگویند ایران می خواهد بمب اتم بسازد خوب بگویند مهم نیست.»اظهارات وی در حالی بیان می شود که قرار است نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک در روزهای ۲۱ و ۲۲ ژانویه در استانبول ترکیه گردهم آیند و درباره پرونده هسته ای تهران مذاکره کنند.ایران که از سوی شورای امنیت سازمان ملل با چهار قطعنامه تحریمی روبرو شده است گفته که حاضر نیست در زمینه حقوق هسته ای خود عقب نشینی کند.یک تحلیلگر موسسه تحقیقاتی «لگاتوم» لندن در گزارشی تاکید کرده است که بعید است تحریم ها تغییری در موضع رهبران جمهوری اسلامی ایجاد کند.جاناتان پاریس در این گزارش نوشته است: «واقعیت این است که حتی اگر اقتصاد (ایران) دچار آسیب شود، این موضوع جای کمی در محاسبات خامنه ای و احمدی نژاد دارد.»وی افزوده است: «در صورتی که تحریم ها شدت پیدا نکند، غیر محتمل است که رهبران ایران به تحریم به عنوان یک تهدید داخلی علیه قدرت خود نگاه کنند.»این تحلیلگر سیاسی گفته است: «فشارهای فزاینده ای مورد نیاز است تا رهبران ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور دست به مصالحه بزنند.»«مسئولیت حملات اینترنتی با آمریکاست»سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت و گو با یک شبکه تلویزیونی، آمریکا را درحملات اینترنتی علیه تاسیسات هسته ای تهران مقصر دانست و همزمان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که اطلاعات کمی درباره کرم استاکس نت دارد.آقای جلیلی در گفت و گو با شبکه آمریکایی «ان بی سی» گفته است: «تحقیقات ایران نشان می دهد که ایالات متحده در پشت حمله اینترنتی به تاسیسات هسته ایش است.»بر اساس گزارشی که
روزنامه نیویورک تایمز در روز یکشنبه منتشر کرد، تاخیر بوجود آمده در برنامه هسته ای ایران، نتیجه آزمایش مشترک اسرائیلی- آمریکایی است، زیرا کرم اینترنتی «استاکس نت»، که به روند غنی سازی اورانیوم در ایران ضربه زده است، ابتدا در کوره هسته ای دیمونای اسرائیل آزمایش شده بود.این روزنامه افزوده است که در جریان حمله اینترنتی یاد شده، یک پنجم از سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم در ایران از کار افتاده اند.این در حالی است که سعید جلیلی می گوید که برخلاف گزارش های منتشره، این حملات خسارت چندانی وارد نکرده است.وی با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی آمریکا، اظهار داشت: «آنهایی که این کار را انجام داده اند می توانند مشاهده کنند که در این زمینه موفق نبوده اند و ما پیشرفت های خود را ادامه می دهیم.»دبیر شورای عالی امنیتی ملی ایران، آمریکا را نیز در برابر حملات اینترنتی «ضعیف و آسیب پذیر» توصیف کرد.روزنامه نیویورک تایمز به نقل از کسانی که آنها را مقامات امنیتی و کارشناسان اطلاعاتی معرفی کرده ولی نام شان را ذکر نکرده است، نوشت: «اسرائیل در تاسیسات دیمونا، سانتریفوژهایی مشابه با دستگاه های گریز از مرکز ایران را که در تاسیسات غنی سازی نطنز نصب شده‌اند، تولید کرده بود.»یک «کارشناس اطلاعات هسته ای» آمریکایی نیز به نیویورک تایمز گفته است دلیل این که کرم رایانه ای استاکس نت، موثر واقع شد، نتیجه موفق آزمایش ها بر روی همان نوع سانتریفوژها بود.در همین حال، یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به هند سفر کرده است در یک کنفرانس خبری گفت که «اطلاعات کمی درباره استاکس نت دارد». وی در این زمینه توضیح بیشتری نداد.مقام های ایرانی علاوه بر متهم کردن غرب در ماجرای استاکس نت همچنین عوامل خارجی و به طور مشخص اسرائیل را متهم کرده اند که در ترور سه متخصص هسته ای ایران که طی یکسال گذشته به وقوع پیوسته، دست داشته اند. تهران روز دوشنبه اعلام کرد که از اسرائیل به دلیل آنچه که دست داشتن در ترورمسعود علی‌محمدی خواند، به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.آقای جلیلی در گفت و گو با شکبه ان بی سی آمریکا اظهار داشت: «ما معتقدیم که رابطه معناداری میان قطعنامه های شورای امنیت (برای تحریم ایران) و چنین اقدام هایی وجود دارد.»وی افزود: «سوال بزرگی پیش روی جامعه بین المللی است و آن اینکه، نام دانشمندان یک کشور در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می آید و به دنبال آن، تروریست ها این افراد را به قتل می رسانند.»دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در عین حال نسبت به نتایج گفت و گوهای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان بر سر پرونده هسته ای تهران ابراز خوشبینی کرد.در همین حال، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران، روز سه شنبه بار دیگر بر ادامه مسیر هسته ای ایران تاکید کرد و گفت: «ما در موضوع هسته ای جلو می رویم و آنها قطعنامه می دهند. مهم نیست هزار تا قطعنامه بدهند مهم این است که ایران هسته ای شد حالا بگویند ایران می خواهد بمب اتم بسازد، خوب بگویند، مهم نیست.»جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی متهم شده که در پی دستیابی به دانش ساخت سلاح هسته ای است ولی تهران این اتهام‌ها را تکذیب می کند.
khosh bavar - ایران - یزد
ادکلن نژاد: با ۱۰۰ هزار قطعنامه هم برنامه هسته ای متوقف نمی شود, ولی با یک کرم اسرائیلی / امریکایی برنامه هسته ای کرمکی شد و از کار افتاد !? .
چهار‌شنبه 29 دی 1389

محمداصلی - ایران - تهران
بدیهی است که دلیل اصلی صدور قطعنامه های تحریم اقتصادی علیه ایران به رهبری غرب عکس العمل منطقی و طبیعی جهان پیشرفته و ثروتمند در قبال رفتار آخوندهای حاکم بر ایران است که با سیاست های عقب مانده و افراطی منافع اقتصادی و امنیت ایران و باقی دنیا را با چالش روبرو کرده و بزرگترین دشمن دستاوردهای بشری است . بزرگترین مخالف سلطه و تقویت آخوندها هم اکثریت ملت ایران است که طعم تلخ نتایج اسف بار حاصل از سلطه آخوندها را با پوست و گوشت خود لمس کرده است . قدرت آخوندها در ایران موجب رواج دروغ ، شکنجه ، زندان ، اعدام ، فقر ، بیکاری و افسردگی شده و به تناسب افزایش قدرت اقتصادی و نظامی این نظام ، فساد و نابسامانی حاصل از آن نیز گسترش خواهد یافت. تحریم های جهانی باعث تضعیف این نظام قرون وسطایی بوده و در نهایت نابودی آن را تسریع خواهد کرد هرچند که متأسفانه هزینه آن را مردم ایران باید بپردازند .
چهار‌شنبه 29 دی 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
فقط یک حمله چریکی اسراییل کافیه که تمام نیروه گاهها را بر سرتان خراب کند, خدا نشناس فقط تو و اون نیروی نظامی جنایتکارت از این تحریمها نفع میبری چون وقتیکه خارجیها در پروژه های عظیم.نفت و گاز, راه آهن ,راهسازی ,سرمایه گذاری نکنند قرارگاه تروریستهای خاتم ا...همگی را تو گلوی گشادش میریزد لقمه حرامها کوفت و زهرمار بخورید
چهار‌شنبه 29 دی 1389

فضول معرکه - کانادا - ونکور
خیلی خبرش طولانی بود .اصلا معلوم نشد چی شد .این که حرف همیشگی احمدیه دیگه نیاز به این همه اب و تاب نبود.
چهار‌شنبه 29 دی 1389

kasra75 - المان - دورتموند
از براد پیت خواستن که در یک فیلم نقش احمدی نژاد بازی کنه بعد براورد کردند دیدن هزینه گریم گرانتره هزینه کل فیلم می افته برا همین دست به دامن تارزان شدند چیتا رو قرض گرفتند. نقل از مجله هالیوود.
چهار‌شنبه 29 دی 1389

marsel - ایران - تهران
کوتوله از تو گنده تر ها رو همین قطعنامه ها فلج کرده! از صدام گنده تر نیستی!
چهار‌شنبه 29 دی 1389

haghighatgo - آلمان - برلین
چی خیال کردی میمون زشت کسی میزاره که تو و اون کثافت ها تو تاریخ اسلام و اون اراذل ها ضحاک صفت ریشو بال و پر دربیارن و تو کره زمین پرواز کنن و تو خونه های مردم بیا پائین و اونجا قتل و غارت کنید!! تو که یه عوعو کن و هرزه گو و دروغگو و خالی بند ارزون قیمت کوچکی بیش نیستی...از تو بزرگتر و بزرگترهاش که خدا بیامرز محمد رضا شاه با اون یال و کوپالش و اسم و رسم بین المللی بود که وقتی گفت نیروگاه اتمی بسازند پاهاش رفت رو پوست موز اسرائیل و انگلیس ها و پرت شد تو مصر و اونجا شد قبرش ..چه برسه بتو که باد تو روده شکم شاه هم نیستی !!
چهار‌شنبه 29 دی 1389

waahed - بحرین - منامه
آیا فقط باید جلوی غرب تعظیم کرد تا آقایان اجازه دهند ایران باید چه کند؟. امید است این آرزو را بگور ببرند !!. تأسف از بعضی بأصطلاح ایرانیها است که جانب غرب را در این پرونده میگیرند.
چهار‌شنبه 29 دی 1389

avareh swed - سوئد - بوروس
اغای احمدی نژاد .مردم که حقی ندارند .جز حکومت دروغ وتزویر .نیروی هسته ای حق مسلم ماست .پس چرا سر میز مذاکره می نشیند .تو در کاخ زندگی کن که حسرت بدل نشوی .اگر شاه نشدی حداقل خانه شاه را نشستی .حتما میگوئی این هم دروغ است .
چهار‌شنبه 29 دی 1389

اتیلا - ژاپن - توکیو
از سال چند منتظر من هستید؟ 88؟ 80؟ 68؟ 57؟ لابد خسته شدید. خسته نشدید؟ سال 85 بنزین لیتری 50 خوب بود؟ خوب نبود؟ سهمیه‌ای چند لیتر خوبه؟ 120؟ 100؟ 60؟ 50؟ خسته نشدید؟ مطمئن باشم. 32 سال است پای انقلاب وایسادید نفت‌وگاز مجانی شود؟ خس و خاشاکتان کرده‌ایم، هدفمندتان کرده‌ایم، خسته نشدید؟ پس کی خسته است؟ عمه‌ت دلقک! مملکته داریم؟
چهار‌شنبه 29 دی 1389

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
خوانندگان عزیز،. جامعه جهانی در مقابل برنامه مشکوک اتمی ایران متحد و یکپارچه است. حکومت ایران باید مسیر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را برگزیند و از گفتار و اعمال تحریک آمیز دست بکشد. آمریکا را مسوول مشکل ویروسی کامپیوترهای تاسیسات اتمی بوشهر دانشتن مضحک است. تنها چند ماه پیش بود که مقامات ایرانی کشوری دیگر را مسوول این حادثه معرفی کرده بودند. به نظر می آید مقامات ایرانی فهرستی از کشورها را در دست دارند و هر روز یکی از آنها را متهم می کنند! تنها خدا می داند کشور بعدی کدام است! .
چهار‌شنبه 29 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
لطفا اول همه یه اسپند برا این چشم و ابروی شهلا و مهوش و نگاهی که تا عمق وجود را از شدت انسانیت و خوش ذاتی و عاطفه میلرزاند دود کنیم. آقای جلیلی بلاخره کار امریکا بود یا هیچ تخریبی نبود. دروغگو کم حافظه است. حالا که دیدند این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست کم کم دستشونو رو میکنن ( خوب بگن اتمی شده بمب هم داره ) مشکل سر حاشای شماهاست مانند هر چیز وگرنه دیگه الاغ مش رجب هم میدونه کار و بار شما رو. آره بترسن چون شما بمب اتمی دارن و اونا اصلا ندارن اما کور خوندین که تا آخرش باز هم اگه بخواین به درک برین از مردم دوباره مایه بذارین این فتیله رو خوب هم شما ها هم اون خرس الله از گوشتون بیرون بکشین.
چهار‌شنبه 29 دی 1389

فرارسی دیجیتال - ایالات متحده آمریکا - واشینگتن دی سی
خوانندگان عزیز،. جامعه جهانی در مقابل برنامه مشکوک اتمی ایران متحد و یکپارچه است. حکومت ایران باید مسیر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمان ملل متحد و جامعه جهانی را برگزیند و از گفتار و اعمال تحریک آمیز دست بکشد. آمریکا را مسوول مشکل ویروسی کامپیوترهای تاسیسات اتمی بوشهر دانشتن مضحک است. تنها چند ماه پیش بود که مقامات ایرانی کشوری دیگر را مسوول این حادثه معرفی کرده بودند. به نظر می آید مقامات ایرانی فهرستی از کشورها را در دست دارند و هر روز یکی از آنها را متهم می کنند! تنها خدا می داند کشور بعدی کدام است! .
چهار‌شنبه 29 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
waahed - بحرین - منامه . تاسف که تو خود را ایرانی می دانی که نیستی.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
اقای جلیلی خودت را اماده کن هفته دیگه برات دارند. فقط مواظب باش مثل دفعه قبل که با یک چشم قره همه چیز را پذیرفتی بر گشتی تهران همه زدند تو سرت و زدند زیر همه چیز نشه. معنی اتفاقی که افتاد اینست که تو فقط وقف مسجدی برای تو سری خوردن. اقلا انقدر شعور از خودت نشان بده که قبل از اینکه قولی بدی یا امضائی بکنی یک تلفن به اربابت بکن تا دوباره سنگ رو یخ نشی.
پنج‌شنبه 30 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.