ذکر تاریخ هجری قمری هنگام طرح تعویض شناسنامه برای نوزادان الزامی است

ذکر تاریخ هجری قمری هنگام طرح تعویض شناسنامه

برای نوزادان الزامی است

طبق تبصره ماده 36 قانون ثبت احوال، ذکر تاریخ هجری قمری از هنگام اجرای طرح تعویض شناسنامه برای نوزادان الزامی است.

به گزارش  فارس ، طبق ‌ماده 33 قانون ثبت احوال، تمام وقایع ازدواج و طلاق، مرگ زوج یا زوجه، رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح باید در دفاتر ثبت کل وقایع ثبت شود ولی در ‌شناسنامه به شرح زیر انعکاس خواهد یافت.

‌ در المثنای شناسنامه مرد یا زن آخرین نکاح و طلاق یا بذل مدت و در صورت تعدد زوجات، آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی است، منعکس خواهد‌ شد؛ ‌ازدواج و طلاق غیر مدخوله در المثنای شناسنامه درج نخواهد شد. بر اساس ‌ماده 34 این قانون، افشای اطلاعات مذکور در دفاتر ثبت کل وقایع و اسناد سجلی جز برای صاحب سند و مقامات قضایی و دولتی ذی‌صلاح ممنوع است. طبق ماده 35 قانون ثبت احوال، صدور شناسنامه و سایر خدمات سجلی در مقابل دریافت وجه انجام خواهد شد که نحوه اخذ وجوه و میزان و نوع این خدمات به موجب ‌آیین‌نامه اجرایی این قانون خواهد بود. بر اساس ماده 36 این قانون، شناسنامه از روی دفاتر ثبت کل وقایع صادر و دارای این مشخصات و اطلاعاتی شامل آرم جمهوری اسلامی ایران، محل مخصوص انگشت‌نگاری و شماره کلاسمان آن، محل الصاق عکس، شماره شناسنامه، نام و نام‌خانوادگی و جنس دارنده آن، تاریخ تولد به ترتیب روز، ماه و سال هجری شمسی و قمری، محل تولد به ترتیب شهرستان، بخش، دهستان (‌شهر و روستا)، نام و شماره شناسنامه و محل صدور شناسنامه ابوین، تاریخ تنظیم سند به ترتیب روز، ماه و سال هجری شمسی،‌ محل تنظیم سند به ترتیب حوزه، شهرستان، بخش، دهستان (‌شهر و روستا)، نام و نام خانوادگی مأمور تنظیم‌کننده سند و امضاء مأمور صدور و مهر اداره، شماره مسلسل و سری مخصوص شناسنامه، محل مخصوص ثبت ازدواج، طلاق، وفات همسر، ولادت فرزندان و وفات صاحب شناسنامه، محل توضیحات ‌‌و محل مخصوص مهر انتخابات است. در تبصره این ماده آمده است که ذکر تاریخ هجری قمری از هنگام اجرای طرح تعویض شناسنامه برای نوزادان الزامی است همچنین در تبصره یک گفته شده است که شناسنامه‌های نمونه جدید افرادی که به سن 15 سال تمام می‌رسند باید ملصق به عکس همان سال و اثر انگشت و کلاسمان انگشت‌نگاری ‌صاحب آن باشد. طبق ‌تبصره 2 ماده 36 قانون ثبت احوال، شناسنامه اولیه باید در 30 سالگی تمام با عکس همان سال صاحب آن تجدید شود؛ ‌صاحب شناسنامه پس از رسیدن به سن 30 سال مکلف است ظرف یک سال برای تجدید آن مراجعه کند ‌همچنین در تبصره 3 این ماده آمده است که صدور شناسنامه مجدد یا گواهی ولادت اتباع خارجه مطابق مقررات آیین‌نامه اجرایی این قانون خواهد بود. بر اساس ‌تبصره 4 این ماده، به استثنای سازمان ثبت احوال کشور، دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق، نمایندگی‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، ‌اداره تشخیص هویت و پلیس بین‌المللی و اداره کل انتخابات، هیچ‌یک از ارگان‌ها، نهادها و مؤسسات دولتی و بخش خصوصی حق نقش مهر و درج ‌هیچ‌گونه مطلب یا آثار دیگری بر روی شناسنامه را ندارند و متخلف از این امر تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. بر اساس ‌ماده 37 قانون ثبت احوال، این سازمان مکلف است به مجرد وصول اعلام ترک تابعیت یا اخراج از تابعیت اشخاص از طرف وزارت امور خارجه، ‌ترک تابعیت یا اخراج تابعیت را در دفاتر و اسناد مربوط منعکس کرده و برگ ولادت یا شناسنامه را معدوم کند.

khosh bavar - ایران - یزد
ایا عربها تاریخ شمسی در شناسنامه شان دارند, خوشرقصان اسلامی ?! 2 روز دیگر بخاطر " مصلحت " کشور قانون به تصویب میرساند که باید اول هر اسم فامیلی کلمه " ال " یا " بن " ذکر شود, مثلا اسم کاربری اینده من : ال خوش باور یا بن خوش باور ! وگرنه مصلحت اسلام و ایران بخطر میافتد, شاد و ال و بن نباشید °(>⌡<)°
شنبه 25 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
جل الخالق! تعویغ شناسنامه برای نوزادان! قبلا برای نوزادان شمناسنامه صادر می شد اما ظاهرا حالا هر نوزادی وقتی به دنیا می آید شناسنامه اش به بند نافش متصل است و بعد ثبت احوال آن را تعویض می کند. ضمنا تمام آنچه در اینجا خواندیم مواد قانون ثبت احوال مصوت دوران رضاشاه خدابیامرز است که هنوز اجرا می شود.
شنبه 25 دی 1389

محمداصلی - ایران - تهران
سال قمری مربوط به عربها در هزار و چهارصد سال پیش است و مبنای خوبی برای ثبت وقایع تاریخی به شمار نمیرود زیرا از طرفی تعداد روزهای هر ماه در سالهای مختلف یکسان نیست و از طرف دیگر زمان وقایع در طول زمان نسبت به فصل تغییر میکند از آنجا که عربها محاسبات تقویم بر پایه گردش زمین به دور خورشید را بلد نبودند سال را قمری حساب میکردند و چون دین اسلام در شبه جزیره عربستان پیدا شد تمامی مناسبت ها مانند رمضان و حج و غیره بر همین پایه محاسبه میشود . اصرار آخوندهای عربزده ایرانی برای تعمیم این نحوه محاسبه سال به تمام ارکان جامعه و رسوخ آن در مناسبتهایی که هیچ ربطی به دین و مذهب ندارد نشان از تحجر و دگم اندیشی آنان و فاصله زیاد آنها از تعقل و خردورزی دارد و میخواهند به همه چیز نوعی رنگ اسلامی و عربی بزنند تا از این رهگذر کاری را که عربها در جهت نابودی تاریخ و تمدن پرشیا نتوانستند انجام دهند اجرا نمایند
شنبه 25 دی 1389

iranesabz - هلند - امستردام
کم کم ایران هم الایران می نامند و زبان شیرین پارسی هم با عربی عوض می کنند. ننگ بر این حکومت طرفدار بیگانه.
شنبه 25 دی 1389

red.boy - ایران - تهران
تو خود عربستان و کشورهای دیگر عربی از سال میلادی استفاده میکنن و سال قمری فقط برای مناسبتهای مذهبی استفاده میشه سال رسمیشون میلادیه. اینجا میخوان یواش یواش سال شمسی رو حذف کنن. محمداصلی - ایران - تهران _ سال هجری شمسی و هجری قمری از یک مبدا شروع شد هر دوی سال شمسی و قمری بر اساس هجرت رسول خدا(ص) از مکه به مدینه تشکیل شد. پس فکر نکن سال شمسی که الان داریم سال و تقویم ایرانیه.
شنبه 25 دی 1389

pelle - سوئد - استکهلم
تاریخ عربی بقدری قاراشمیش است و حساب ماهها و سالها از دست آدم در میرود که خود کشورهای عربی هم از تاریخ میلادی استفاده میکنند که دقیق و حساب شده است. ولی خوب جمهوری اسلامی کاسه داغتر از آش است و از هرچیزی که خرتوخرتر باشد وامور مملکت را بیشتر بهم بریزد بیشتر خوشش میآید.
شنبه 25 دی 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ای پفیوزها که از هیچ اقدامی برای عربیزه کردن ایران کوتاهی نمی کنید تا ایران را///....الایران// نکتید دست بردار تیستید ننگ بر بی رگهای طرفدار رژیم و دینش در این سایت.سال قمری بخورد به فرق سر بی مغزتان .
شنبه 25 دی 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
واپسگرایی اینها پایان ندارد، خاک بر سرتان دنیا در چه سویی پیش میرود و شما در چه سوی پس! دیوانگان زنجیری هنوز نمیدانند گاهنامه خورشیدی از قمری درست تر است و در بیشتر کشورهای دنیا استفاده میشود. از سویی، این شناسنامه های تکه پاره ای که شما صادر میکنید در دنیا چه ارزشی دارد؟! هر کسی پایش آنور برسد یا پناهنده میشود یا پس از سالها شهروند، و به این آشغال پاره های شما نیازی ندارد. نه پاسپورتتان بدرد میخورد، نه ریختش به پاسپورتهای دنیا میخورد و نه نوشته هایش مفهوم است.
شنبه 25 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
خوبه که اعراب به سرتا پای وجود منحوس این دزدان جانی فاتحه خوانده اند وگرنه چه دستمالی برایشان بر می داشتند. عجیب است ظهور اسلام عرب جاهل و ستیزه گر را به جایی رسانده که امروزه می بینیم و برای خود صاحب فرهنگ و تمدن کرده. بعد طرفداران ضد ایرانی و دشمن ایرانیان را از کشوری که مهد مهر و نیکی و راستی بوده تبدیل به افعی های سمی و اژدهای چند سر آتش خوار کرده. جای تامل است.
شنبه 25 دی 1389

shirin** - کانادا - اتاوا
khosh bavar - ایران - یزد. همینو می خواستم بگم من. یک مشت کله پوک متاسفانه برای ایرانمون تصمیم می گیرند.مرسی از شما دوست خوبم
یکشنبه 26 دی 1389

Nani2008 - انگلستان - لندن
این خبر که جای خود دارد، شایعاتی هست مبنی بر تغییر نام کشورمان ایران به "اسلامستان". امیدوارم اشتباه باشد هرچند که با تغییر نام هم تقی به توقی نخواهد خورد. واقعاً که از ریشه بی‌غیرت شدیم، به شما دوستان بر نخوره چون واقعاً از ریشه دارند کار می‌کنند.
یکشنبه 26 دی 1389

khosh bavar - ایران - یزد
shirin** - کانادا - اتاوا : شیرین عزیز, به اخوند جماعت نمیشه اعتماد کرد و باید منتظر قدم بعدی انها در جهت سوق دادن فرهنگ باقی مانده نیمه فارسی ما در جهت بیشتر عربی کردن فرهنگ ما باشیم. باز هم مرسی از تشویقتون به من, که باعث انرژی گرفتنم میشه, شاد و مثل همیشه شیرین باشید °°
یکشنبه 26 دی 1389

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
خاک بر سرتون که جز دزدی و آدمکشی هیچی حالیتون نیست. حالا با این تاریخ قمری چه غلطی میخواین بکنین؟!!! برای اثبات بیشعوری و حماقت تون نیازی نیست اصرار کنید چون از ورود خمینی بیسواد و عصر حجری به ایران برای همه آگاهان سیاسی روشن شد که با چه موجودات عقب افتاده و پستی روبرو هستیم. نابود باد حکومت جهل و جنایت ولی وقیح.
یکشنبه 26 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.