کاهش میل جنسی در زنان باردار

کاهش میل جنسی در زنان باردار

به گزارش سلامت نیوزدکتر محمد والی پور,  متخصص روانپزشکی گفت : عموما تمایل جنسی زنان باردار از یکی از دو الگوی زیر پیروی می کند:

1. کاهش میل جنسی در سه ماهه اول و سوم بارداری و افزایش آن در سه ماهه دوم
2. کاهش تدریجی میل جنسی با پیشرفت بارداری

وی همچنین افزود :بارداری در بعضی زنان باعث افزایش میل جنسی می شود. فارغ شدن از نگرانی در مورد احتمال بارداری به برخی از زنان احساس رهایی می بخشد. در برخی موارد، یک زن در دوران بارداری است که برای اولین بار به اوج لذت جنسی می رسد و یا چند بار اوج لذت را تجربه می کند. این موضوع به دلیل افزایش فعالیت هومورنی و بیشتر شدن گردش خون لگن است.

وی با بیان اینکه برخی زنان فکر می کنند که بدلیل افزایش اندازه و تغییرات جسمانی ناشی از بارداری، جذابیت خود را از دست داده اند , افزود:  ممکن است بعد از مقاربت احساس گرفتگی در شکم یا حساس شدن ناراحت کننده در سینه ها داشته باشند. در مورد این احساسات خود با همسرتان صحبت کنید، درک متقابل و محبت می تواند به هر دوی شما کمک کند.

دکتر محمد والی پور اظهار داشت : بارداری می تواند موجب تغییر در میل جنسی همسر شود. بعضی از مردان خانم باردار خود را جذابتر از هر وقت دیگر می بینند و گروهی دیگر از شدت نگرانی برای سلامت مادر و جنین تمایلات جنسی خود را سرکوب کرده یا اصلا آنرا احساس نمی کنند. در هر صورت صحبت کردن می تواند باعث شود تا تغییر در رفتارها برای طرف مقابل قابل درک شود.

این متخص روانپزشکی در پایان گفت : ممکن است با پیشرفت بارداری متوجه شوید که انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است. ممکن است شکم شما باعث شود انتخاب برخی وضعیت ها برای شما ناراحت کننده باشد. به علاوه، توصیه می کنیم که حدود 16 هفتگی به پشت نخوابید چرا که وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن ممکن است گردش خون این ناحیه را مختل کند. بهتر است برای آمیزش جنسی یا به پهلوی خود بخوابید و یا رو قرار گیرید.


اتیلا - ژاپن - توکیو
بسیار عالی بود متشکرم از مسئولین سایت . بدرود
یکشنبه 19 دی 1389

iranazadiran - ایران - تهران
اظهارات دکتر مخصوصا از جنبه روان پزشکی جالب است اما ای کاش یک خانم دکتر هم در این مورد نظر میداد که حداقل درکی واقعی و تجربی از این دوران و شرایط خاص زن باردار بدهد. این موارد در مورد زنان غیر ایرانی که در شرایط امنیت روانی روحی و اعتماد به نفس از آینده خود و نوزاد بسر میبرد صدق میکند. نه در شرایط عمومی که در ایران در جریان است که یک مادر علاوه بر وضعیت دشوار حمل تغییر هورمون دونفسه شدن علاوه بر آن نگرانی های بیشمار در مورد آینده طفلی که با خود هزاران مشکل به همراه میاورد و از سویی ویار که تقریبا زن باردار را از زنده بودن پشیمان میکند. البته امثال این مقاله ها برای آگاهی زنان و مردان بسیار خوب است. اما بهترین روش و درک برای آقایان یا پدران آینده اختیار دادن صد در صد به زنان در این مورد است که انتخاب با آنها باشد. چون اکثر آقایان ایرانی متاسفانه رابطه جنسی را حق قطعی خود دانسته و همیشه خود را طلبکار زن در این مورد می دانند و حداقل در این دوران سعه صدر و بزرگواری از خود نشان داده تا مادر و جنین بحران و شرایط دشوار این دوران را با سلامت جسم و روان بگذرانند.
یکشنبه 19 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.