فیس بوک بالاتر از بوئینگ

فیس بوک بالاتر از بوئینگ

تهران امروز , آرش پور ابراهیمی : پیش بینی می‌شود که سال 2011 یک اتفاق قابل توجه در اقتصاد جهان رخ دهد و آن اینکه بعد از 110 سال پیشتازی ایالات متحده آمریکا، این کشور چین باشد که بیشترین سهم تولیدات صنعتی جهان را به خود اختصاص دهد. می‌توان خیلی سریع این رخداد را یک شکست برای آمریکا و نشانه‌ای دیگر از افول این ابرقدرت اقتصادی به حساب آورد اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که در حالی که شرکت‌های صنعتی آمریکایی مانند جنرال موتورز که زمانی نماد موفقیت و کامیابی آمریکا محسوب می‌شدند تنها با کمک‌های دولتی سرپا مانده اند، شرکت‌های دیگری در حال قد علم کردن هستند. شرکت‌هایی که اگرچه به تولید صنعتی آمریکا کمکی نمی‌کنند اما جهان نرم افزار و تکنولوژی را تسخیر کرده اند. یکی از این شرکت‌ها فیس‌بوک است که سال 2010 میلادی برای آن همراه بود با موفقیت‌های گوناگون. تعداد کاربران این شرکت در این سال از مرز 500 میلیون نفر گذشت و همچنین بنیانگذار آن به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد. اخیرا شرکت مالی گلدمن ساکس مجموع ارزش سهام شرکت فیس بوک را معادل 50 میلیارد دلار برآورد کرده است، با این حساب این شبکه اجتماعی بالاتر از بسیاری از شرکت‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال مجموع ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی یونایتد، امریکن، دلتا، جت بلو و ساوث‌وست تنها به 32 میلیارد دلار می‌رسد که کمتر از ارزش فیس بوک است و یا ارزش سهام شرکت وایاکوم که شبکه‌های تلویزیونی ام تی وی و کمدی سنترال متعلق به آن است معادل 28 میلیارد دلار است، یعنی تقریبا نصف ارزش فیس بوک. اما در میان اسامی شرکت‌هایی که فیس‌بوک از آن‌ها پیشی گرفته است به نام‌های پرآوازه‌ای هم برخورد می‌کنیم، مانند شرکت هواپیماسازی بوئینگ، شرکت تولید تلفن همراه نوکیا، رستوران‌های زنجیره‌ای استارباکس، روزنامه نیویورک تایمز و شرکت تولید رایانه دل. (مجموع ارزش سهام فیس بوک و این پنج شرکت در جدول زیر قابل مشاهده است.) رونق گرفتن شرکت‌های نرم افزاری و در کنار آن افول صنایع آمریکا این پرسش را ایجاد می‌کند که آیا دوران ایالات متحده آمریکا به سر آمده است یا دوران تولیدات صنعتی؟

ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
خوب حقش هست باید بالاتر هم باشه فیس بوک من چون باعث شد من با خیلی ها ارتباط بر قرار کنم
جمعه 17 دی 1389

siah76 - امریکا - لوس انجلس
دنیا خیلی به امریکایی ها بدهکاره...پیشرفتهای صد سال اhttps://iranianuk.com/pic/keyboard2.gifخیر دردنیا مانند صنعت اتومبیل سازی هواپیماسازی پزشکی و...اخیرا تکنولوژی اطلاعات همه بخاطر سخت کوشی ودادن اختیار ازادی فکر به این مردمان بوده بعضی ازاین مخترعین حتی مهاجرین بوده اند ولی در امریکا دارای همان مقدار ازادی واختیار هستند...وبخاطر همین موضوع این کشور که 300 ساله هم نشده خیلی جلوتر از دیگر کشورهاست.
جمعه 17 دی 1389

fariba82 - رومانی - بخارست
این جور مقایسه کردن ها به درد اقتصاد فوق پیشرفته ایران میخوره !. شرکت بوئینگ بیش از 170 هزار نفر در استخدام مستقیم خودش هست و بیش از 1 میلیون نفر دیگه بطور غیر مستقیم دارند ازش نون میخورند ! تازه اینها به غیر از میلیونهای نفری است که در استخدام شرکت های هواپیمایی هستنند که این نوع هواپیما رو به کار میگیرند !
جمعه 17 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.