آزادی بدهکار ۳ میلیون تومانی پس از ۱۴ سال


آزادی بدهکار 3 میلیون تومانی پس از 14 سال


مرد زندانی که به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه 3 میلیون تومانی 14 سال را پشت میله های زندان گذرانده بود با  کمک یک نیکوکار آزاد شد.سرگذشت غم‌انگیز زندگی این مرد روز شنبه در صفحه حوادث «ایران» منتشر شد. احمد - 41 ساله - که هفته گذشته از زندان قزل‌حصار به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران منتقل شده بود از بلاتکلیفی‌اش شکایت داشت.او به قاضی جابری - سرپرست شعبه اجرای احکام - گفت: به خدا دیگر خسته شده‌ام چرا که 14 سال در زندان بلاتکیلف مانده‌ام. با اینکه سال‌ها از پایان دوران محکومیتم می‌گذرد، اما هنوز آزاد نشده‌ام زیرا نه پول دارم و نه خانواده‌ای که کمکم کنند و...وی که اهل شهرستان الیگودرز و بزرگ شده تهران است درباره علت محکومیتش گفت: 14 سال قبل با خودروی دوستم همراه او در خیابان رانندگی می‌کردم که ناگهان با یک عابر پیاده تصادف کردم. در کلانتری متوجه شدم خودروی دوستم مسروقه بوده است به همین خاطر بازداشت شدیم و پس از محاکمه به 18 ماه زندان محکوم شدیم. اما به دلیل اینکه راننده بودم علاوه بر حبس به پرداخت دیه نیز محکوم شدم هر چند که مرد مجروح پیگیر شکایتش نشد با این حال نتوانستم دیه را پرداخت کنم و همچنان در زندان ماندم.وی در ادامه گفت: در سال‌های زندان از صبح تا شب قدم می‌زنم و بی‌هدف راه می‌روم. ‌گاهی اوقات هم کتاب می‌خوانم، هر چند می‌دانم هیچ کس بیرون دیوارهای سرد زندان منتظرم نیست. اما دلم می‌خواهد آزاد زندگی کنم و ای کاش کسی پیدا شود و کمکم کند. در زندان بارها شنیده‌ام گروه جویندگان عاطفه روزنامه ایران به زندانیان گرفتار کمک کرده است. دلم می‌خواهد من هم مورد محبت مردم نیکوکار قرار گیرم و طعم آزادی را بچشم. با اینکه نمی‌دانم چند سال دیگر زنده خواهم ماند، اما دلم می‌خواهد حتی برای چند روز هم که شده بیرون زندان و در آزادی نفس بکشم. به خدا نمی‌خواهم پشت میله‌های زندان بمیرم و...بدین ترتیب نماینده نیکوکار ناشناس صبح دیروز با سه میلیون تومان پول نقد همراه خبرنگار «ایران» راهی دادسرای جنایی تهران شد و پس از هماهنگی‌های لازم قضایی و واریز پول به حساب دادگستری نامه آزادی مرد زندانی از سوی قاضی عصمت‌الله جابری - سرپرست اجرای احکام - صادر و بلافاصله برای مسئولان زندان قزل‌حصار کرج ارسال شد.سرانجام پس از هماهنگی‌های لازم احمد که از سال 76 زندانی بود عصر دیروز آزاد شد.
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ
واقعا کجاست ان خدا وپیغمبراینها که می گویند مگر نشنیده اید می گویند ظلم بر مظلوم روزی جواب داره بله این انسان به خاطری خطایش ونداشتن پول آن هم فقط به مقدار 3 ملیون تومان وای باید 14 سال از عمرش را توی زندان بمانه خدای من کجایی جواب اینها را بدهی البته از این اسلام ... هر چه بگوید بر می آید لعنت بر تو ای خامنه ای ... وسران جنایتکار ایران
دوشنبه 13 دی 1389

hafeze shirazi - ایران - تهران
خدا خیرت بده آدم نیکوکار
دوشنبه 13 دی 1389

گل دختر عاشق رهبر - ایران - اهواز
خداوند به تمام نیکوکاران وعده اجری عظیم داده است.مرحبا بر تو ای نیکوکار
دوشنبه 13 دی 1389

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
هم طبق قانون اسلام و هم طبق قانون رسمی ایران اگر بدهکار پولی نداشته باشد ولو اینکه میلیاردها تومان هم بدهکار باشد نمی توان او را در زندان نگه داشت. اما روال جاری این است که به طرف می گویند بیا ثابت کن که پول نداری و خب هیچکس نمی تواند چنین چیزی را ثابت کند. این اشکال از حماقت قانون گذارانی است که مفت میخورند و در مجلس شورا نشسته اند و حداقل نگاه نمی کنند که بقیه کشور ها در این مورد چه کار می کنند. مثلا هر سال زندان به مبلغی از بدهی طرف باشد یا یک بانک اطلاعاتی درست شود که اگر کسی ورشکسته شد و نه بتواند حساب در بانک باز کند، نه ملکی بخرد و نه پاسپورت بگیرد.
دوشنبه 13 دی 1389

mad158 - ایران - تهران
گل دختر عاشق رگبر - ایران - اهواز چرا اون رگبر چلاقت کار خیر نمیکنه از 1 ماه جیره مواجب جوجه بسیجی مثل تو کم میکرد این بنده خدا 14 سال عمرش تلف نمیشد علی گالیله اگه حق پول بیت المالی که طبق قانون باید به این مرد تعلق میگرفت بهش میداد الان حداقش 30 میلیون بود
سه‌شنبه 14 دی 1389

dkdk - دانمارک - اسلیس
ابوالفضل جعفری امریکایی - سوئیس - زوریخ . ببین مغزت چقدر کوچک است که بزرگی خداوند را زیر سئوال میبری.متاسفم که اینقدر ابلهانه فکر میکنی که خداوند را تنها متعلق مسلمانان میدانی.
سه‌شنبه 14 دی 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
اگر هزینه نگهداری یک زندانی را 10 دلار در روز فرض کنیم که خیلی کمتر از واقعیت است مبلغ 51 ملیون تومان برای نگهداری او هزینه شده است انهم در مقابل 3 ملیون تومان. ایا یکنفر در این رژیم پیدا میشود که بتواند الف را از .. . تشخیص دهد.
سه‌شنبه 14 دی 1389

DAVTALABD - ایران - مشهد
امان از سرنوشت بد
پنج‌شنبه 16 دی 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.