نامه محمود احمدی نژاد به پاپ بندیکت شانزدهم

 
نامه محمود احمدی نژاد به پاپ بندیکت شانزدهم

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران،  نامه ای به پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان نوشته و در آن بر لزوم تعامل ادیان آسمانی به منظور جلوگیری از انحطاط جوامع بشری تاکید کرده است.

این دومین نامه ای است که محمود احمدی نژاد برای پاپ بندیکت شانزدهم می نویسد. نامه قبلی آقای احمدی نژاد به رهبر کاتولیک های جهان، بدون پاسخ ماند.آقای احمدی نژاد در اولین سال ریاست جمهوری خود برای چند تن از رهبران جهان از جمله جورج بوش، رییس جمهوری وقت ایالات متحده، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، رومانو پرودی، نخست وزیر وقت ایتالیا، و ژاک شیراک، رییس جمهوری وقت فرانسه، نوشت.         محمود احمدی نژاد، ایران را برخوردار از «نظام دینی و مردمسالار» خوانده و خواستار همکاری بهتر با واتیکان شده است. وی در این نامه به پاپ گفته است: « این جانب آمادگی جمهوری اسلامی برای مساعی مشترک در جهت تغییر ساختار ظالمانه حاکم بر جهان را اعلام می دارم.»هرچند فرستادن پیام های تبریک و تسلیت، عرف روابط دیپلماتیک محسوب می شود اما نامه های آقای احمدی نژاد مناسبت خاصی نداشت. تمامی این نامه ها هم بدون پاسخ ماند و هیچ یک از رهبران یاد شده به آن پاسخ نداد.از سال ۱۳۸۵ به بعد محمود احمدی نژاد فرستادن نامه به رهبران جهان را متوقف کرد تا این که در زمان پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامه ای به عنوان پیام تبریک برای او فرستاد. محمود احمدی نژاد در بخشی از نامه خود به مناسبت پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشته بود:«از اینکه توانستید آراء اکثریت شرکت‌ کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنید، تبریک می گویم.»آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرده بودباراک اوباما «پاسخگویی سریع و روشن به مطالبه تحول صحیح و اساسی در سیاست‌ های داخلی و خارجی دولت آمریکا» را در صدر و محور همه برنامه ‌ها و اقدامات دولت خود قرار دهد.این نامه  محمود احمدی نژآد هم هیچ پاسخی در پی نداشت. وی یک بار هم برای مردم آمریکا، نامه ای نوشت. در عوض آیت الله خامنه ای بعدها در سخنان خود اشاره کرد که گویا دو بار آقای اوباما برای او نامه نوشته است. به جزییات این نامه ها و پیام های حامل آن هم اشاره ای نشد. به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، آقای احمدی نژاد در نامه دوم خود به رهبر کاتولیک های جهان، آمادگی جمهوری اسلامی برای مساعی مشترک در جهت «تغییر ساختار ظالمانه حاکم بر جهان» تاکید کرده است. آقای احمدی نژاد در این نامه از «کم توجهی بشر به ادیان که متاثر از سکولاریسم و اومانیسم افراطی غرب» خوانده، انتقاد کرده و خواهان تعامل ادیان برای مقابله با آن شده است. وی از «ظلم ستیزی» به عنوان عالی ترین رسالت پیامبران نامبرده و خواهان این شده که «پیروان ادیان ابراهیمی» برای تحکیم عدالت و رفع ظلم و ستم پیشگام باشند. به گزارش ایرنا، این نامه روز چهارشنبه توسط معاون حقوقی و پارلمانی دفتر ریاست جمهوری، تسلیم پاپ بندیکت شانزدهم شده است.

پاندورا - آلمان - ان ار و
رو که رو نیست,روی احمدی نژاده(روی سنگ پای قزوین سابق) !!
جمعه 16 مهر 1389

togyan - انگلیس - لندن
اوس محمود کجایی? بیا اینجا راستشو بگو برای چی نامه نوشتی شیطون!.
جمعه 16 مهر 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
این ابله مگه نامه هم میتونه بنویسه.
جمعه 16 مهر 1389

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
معلومه خوب خطر رو حس کرده که دست به دامن پاپ کافر شده! هاهاها
جمعه 16 مهر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
من با شهرت بیشتر و بیشتر احمق شدم.البته این یک پدیده نسبی است.البرت انشتین.
جمعه 16 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
از پاپ دعوت به اسلام نکرده?
جمعه 16 مهر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
iranazadiran - ایران - تهران . . ولد چموش چیه?
جمعه 16 مهر 1389

zari goli - ایران - کرمانشاه
محمود جان! «کاف» مثلِ... دِ بگو عزیز جان «کاف» مثلللللللللل «کشک» آفرین ننه، «کاف» مثل «کشک». آ باریکلا ننه قربونت بره برو کشکتو بساب، مامانی قول میده در فرصت مناسب خوندن و نوشتن رو بهت یاد بده!!!
جمعه 16 مهر 1389

ab55 - فنلاند - هلسینکی
نامه محمود احمدی نژاد فقط ارزش کاغذ توالت را دارد.
جمعه 16 مهر 1389

Danilprimmer - بریتانیا - لندن
ادم احمق تو رو چه به نصیحت دیگران زشت بد ترکیب. هر چند که رهبر کاتولیک های جهان هم یک شیاد مثل خود إز خدا بی خبرته.
جمعه 16 مهر 1389

omid norway - نروژ - اسلو
پاپ اگه میفهمید نمیذاشت همجنسگرا ها در کلیسا عقد کنند!!!???,به بهانه ازادی وحقوق بشر مردم را به سوی حیوانیت سوق میدهند
جمعه 16 مهر 1389

markopolo vic - استرالیا - ملبورن
مردیکه دلقک...
جمعه 16 مهر 1389

yasamangoleziba - ایران - تهران
تو که می گی ادیان دیگه نجس هستند فقط اسهال ناب محمدی دینه پس چرا به التماس پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان افتادی بدبخت.
جمعه 16 مهر 1389

ali bidin - ایران - تهران
خجالت آور است. حاصل 5 سال بی کفایتی این نامرد این وضع و حال و بیکاری و گرانی و اعتیاد جوانها و فساد لجام گسیخته شده است که امروز هیچ زن خارجی حتی با بیشترین پوشش ممکن هم به خاطر هرزگی جوانها جرات ندارد در خیابانهای ایران قدم بزند آنوقت دنبال نظم جهانی هستند. شرم شرم شرم شرم بر این شوم سرشتان ناپاک زاده
جمعه 16 مهر 1389

rioter - ایران - ارومیه
حرفها و ادعاهای بالا از جانب شخصی مطرح می شود که جای هیچ نقدی و نظری باقی نمی گذارد . اما در اوج حیرت و تعجب شبیه به این ادعا ها را می توان در بیانات دوستان تحصیل کرده و عنوان داری دید که ادعای اصلاح جهان از طریق مجرای دین داشته و خواستار تعریف تازه و جدیدی از دین و مذهب می باشند . در واقع دوستانی که این ادعاها را مطرح می کنند لطف کرده سری به تاریخ بزنند و میزان کشته ها و جنگ ها و غارت ها و زیان هایی که همین ادیان ( مخصوصا ً ادیان آسمانی و ابراهیمی ) بر پیکر نحیف تمدن و جامعه بشری وارد کرده اند را نگاهی باندازند . یا به نزدیکترین پایگاه خبری و روزنامه یا مجله نگاهی انداخته و متوجه باشند که همین اکنون هم کسانی در راه خدا دست به کشتار می زنند یا نقشه های شومی در سر می پرورانند . ادامه دارد ...
جمعه 16 مهر 1389

rioter - ایران - ارومیه
(2). به راستی وقتی با دیدی واقع بینانه و منطقی به مسئله دین و زندگی کنونی نوع بشر نگاه می کنیم و انسانی را می بینیم مجهز به علم و مطلع از فلسفه (علمی با عمر واقعی شاید 300 سال و فلسفه ای عاری از مغلطه و سفسطه ) می توان با این فکر مواجه شد که اکنون (همانند دوران گذشته اما شدیدتر و حیاتی تر ) ما با مسئله ی دین مواجه نیستیم . ما با معظلی به نام دین و مذهب رودرو ایستاده ایم . دینی که 11 سپتامبر به راه می اندازد، در راه خشنودی الله در لندن بمب گذاری می کند ، در زاهدان کودک 12 ساله ای را به عملیات انتحاری وا می دارد ، در عراق شیعیان را بی جان سنی ها و بر عکس ترغیب می کند و .. به واقع انسان امروزی باید جرعت نگاهی دوباره به میراث گذتگان خود بیاندازد . میراثی که گاه کوله بار سنگین حماقت ها و سفاهت هاست .
جمعه 16 مهر 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
با اینکه از نظام ج. اسلامی و اوباشانش متنفرم, ولی, جواب ندادن به نامه احمدینژاد, حماقت محضه و نشانی از ضعف طرف مقابل هست. ایا در زمان " جنگ سرد " سران دشمن (usa با شوروی و usa با چین ) ارتباط سیاسی نداشتند ? که از طریق مذاکرات و ارتباط سیاسی, باعث شکست شوروی و باز شدن چین شدند ?! پس, نتیجه میگیریم, که جنگ طلبان ( کارخانه های اسلحه فروشی ) خواهان صلح و از بین رفتن این رژیم نیستند, همانطوریکه یکی از مشاوران بوش ( Richard Pearl ) هم اقرار کرده, که ما خواهان شکست شوروی نبودیم بخاطر فروش اسلحه و اقتصاد !
جمعه 16 مهر 1389

pelle - سوئد - استکهلم
به نظر شما؛ علت نامه نگاری محمود احمدی نژاد به پاپ چیست؟!. چرا تا اخبار بچه بازی کشیش ها به بیرون درز می کند، احمدی نژاد شروع به نامه نگاری به پاپ می کند ؟!جواب پاپ به احمدی نژآد ، بی خود پا پی ما نشو ، درست است که ما در پرونده مان ، بچه بازی به کرات وجود دارد، اما اگر مجبور شویم سراغ بز هم برویم ، سراغ تو موجود بد ترکیب نخواهیم آمد.
جمعه 16 مهر 1389

ciooc20 - ایران - تهران
خودش عمل به دین اسلام نمی کنه و درکشور خودش مرتب دروغ و تهمت می زنه وحالا دست به این کارشده که جهان را اصلاح کنه همینجوری که ایران را داره اصلاح میکنه یعنی جوانان ایران را بادستورخامنه ای به زندان کهریزک انداخته و بعد توسط شکنجه این عزیزان را از پا درآورد و بعد تعدادی از روزنامه هارا بسته و دستور سانسور می دهد و سایتهایی که مورد علاقه اونیست مخصوصا سایت آیت الله صانعی و آیت الله دستغیب و سایت کلمه و جرس و خیلی از وبلاگها را فیلترکرده بعد چشم درچشم خبرنگاران خارجی می گوید در کشورما آزادی و دموکراسی وجود دارد
جمعه 16 مهر 1389

esi2092 - ایران - اهواز
اوس محمود انشاء الله تو بین این نامه ها وصیت نامه ات رو بنویسی. همه بگن آمین
جمعه 16 مهر 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
omid norway - نروژ - اسلو . تو به بچه بازی و دستور قتل دگر اندیش و حرمسرای دین ..ت بپرداز جاسوس دو زاری در نروژ--- فضولی همجنسگرا را نکن..انها دستور کشتن نمی دهند بلکه رهبر پدوفیل دینت است که تشنه ی خوووووووووووون است.
جمعه 16 مهر 1389

porharfi - هلند - آرنم
نامه ایی از خود به خود بنویس ..!!
جمعه 16 مهر 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
یکی هم پیدا نمیشه به این جانور تیر خلاص زن جواب بده!!!
جمعه 16 مهر 1389

esi2092 - ایران - اهواز
یاد نامه پیامبر به خسرو پرویز افتادم....
شنبه 17 مهر 1389

alexxx - اتریش - وین
ای بابا دوباره محمود رو ناراحتش کردنا , ببین چهرشو توی این عکس. درست نیست به خدا. خشم محمود رو انگولک نکنید که پاپ که سهله خود حضرت مسیح هم جلو دارش نیستا. محمودجون بیخیال, ولشون کن اینا نمیفهمن. باز کن اون اخمتو , کمی لبخند بزن. ( نمیاد? ).
شنبه 17 مهر 1389

kharabati انگلیس بیرمئگام - انکلیس - بیرمنگام
رییس جمهور هم اینقدر کثیف میشه فکر کنم 10 سالی هست حمام نرفته.
شنبه 17 مهر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.