فواید نارنج

فواید نارنج

پوست نارنج ، داخل نارنج دارای فواید بسیار زیادی می باشد ، آیا از این فواید اطلاعی دارید؟

امروزه قسمت‌های مختلف درخت نارنج مصارف فراوانی در پزشکی یا علم تغذیه دارد. به علاوه، استفاده از آن در زیبایی نیز جایگاه ویژه‌ای یافته است.

دکتر مهرانگیز توتونچی عضو گروه درد جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در پوست نارنج انواع ویتامین‌های A ،B ،C و کاروتنوئید و پکتین و مواد دیگر وجود دارد و از پوست تازه آن اسانس نارنج به دست می‌آورند. به علاوه نارنج تقویت کننده بدن و معده، اشتها آور، ضد سوء هاضمه، ضد سرفه و ضد خونریزی است و حتی خاصیت ضد سرطانی دارد که برای مصرف می‌توان در وعده‌های صبح، ظهر و شب، هر بار یک قاشق چایخوری از پودر آن را با کمی شکر یا دم کرده پوست آن، مصرف کرد.

وی افزود: برگ نارنج عطر مطبوع و طعم تلخ دارد، آرام کننده و ضد تشنج بوده و در درمان سوء هاضمه موثر است. ضمن این که برگهای جوان خشک را می‌توان با 2 برابر وزن معادل پوست بیرونی نارنج مخلوط و دم کرده که اثر نیرودهنده قوای عضلانی داشته و حافظه را تقویت می‌کند.

این پزشک عمومی تصریح کرد:‌ عرق بهار نارنج یا دم کرده غنچه‌های ناشکفته و خشک شده آن را به عنوان داروی ضد تشنج در بیماری‌های عصبی و بی‌خوابی‌های عصبی و همچنین رفع سکسکه به کار می‌برند. ضمن این که دارای اثر خواب آور، اشتهاآور و رفع تپش قلب است.

دکتر توتونچی ادامه داد: از نارنج نه تنها در طب بلکه در زیبایی نیز استفاده می‌شود و اگر ورقه‌های نازک نارنج را تقریبا 20 دقیقه روی پوست قرار دهید، برای جمع شدن منافذ پوست و تامین لطافت و نرمی آن در افرادی که پوست چرب دارند، مفید است. همچنین از مخلوط آب نارنج و گلاب (به نسبت 1 به 3) لوسیون مناسبی برای پوست دست و صورت می‌توان تهیه کرد. آب نارنج در تغذیه به عنوان چاشنی استفاده می‌شود و نیز دانه خشک و آسیاب شده آن اثر ملین دارد.

sargalesh - ایران - شیراز
اب نارنج + لوبیا چیتی + نون بربری + سبزی خوردن ( ریحان, گیشنیز, جعفری, نعنا و و و ), غذای سالم, ارزان و پرخوشمزه من. خدایا, دوست دارم , که به سرزمین مقدسم همه نعمتها را اعطا نمودی.
دوشنبه 21 تیر 1389

manly boy - استرالیا - سیدنی
sargalesh - ایران - شیراز : میشه بگی این غذا چطوری درست میکنی؟
دوشنبه 21 تیر 1389

tara26 - آلمان - فرانکفورت
آب نارنج فقط با ماهی سرخ شدهٔ قباد جنوب معرکه هست..آخ یادش بخیر. .
دوشنبه 21 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
از دوستان خواهش میکنم اگر میدانند اسم علمی نارنج چیست.
دوشنبه 21 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
manly boy - استرالیا - سیدنی: . انگار شوخیت گرفته که اینو سوال کردی, بهرحال: لوبیا کنسرو / تازه را باید گرم کرد / یا پخت, + بقیه این مخلفات گفته شده. mimik - ایتالیا - رم:Citrus aurantium
دوشنبه 21 تیر 1389

فرهاد V - سوییس - تبریز
دوستان هیچ میدانید در شهر اتن یونان نارنج روی درختان میماند و مردم ان را نمیچینند ؟؟؟ علت ان این هست که میگند این درخت عیسی است یعنی 2000 سال پیش عیسی را روی درخت نارنج صلیب کرده اند .
دوشنبه 21 تیر 1389

sara.las vegas - امریکا - لاس وگاس
سلامmimik - ایتالیا -رم انگلیسی بهش میگن souer orange امید وارم کمک کنه نام علمی اش رو بیدا کنی.
سه‌شنبه 22 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
ممنونم از کمک دوستان.sargolesh. دوست عزیز اسم علمی لیمو شیرین را هم میدانید?تشکر میکنم!!
سه‌شنبه 22 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
mimik - ایتالیا - رم: Citrus limetta , چون شیرین هست از گونه dulcis, نام دیگرش:Citrus limonum Risso. var. dulcis Moris. چون اسم دوم من " فرهاد کنجکاو " هستش, میتونم, سوال کنم, واسه چی این " اسمها " را میخوای?
سه‌شنبه 22 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
با عرض تشکر فراوان از شمااقا یا خانمsargolesh چون باغی در جنوب ایتالیا دارم برای خرید این درختان بسیار اسانتر است اگر اسم علمی این کیاهها ودرختان را بدانم.مثلا سالهاست دنبال لیمو شیرین هستم حال با کمک شما شاید موفق بشوم پیدا کنم.باز هم یکدنیا متشکرم!!تندرست باشید.
سه‌شنبه 22 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
mimik - ایتالیا - رم: سلام, دوست کاربریم mimik عزیز, امیدوارم که بشما کمک کوچکی کرده باشم و حدس میزدم که باید با مرکبات سر و کار داشته باشی, مثل خود من که دیوانه باغ و طبیعت هستم و مدتی در شمال عزیز و با صفا زندگی کردم که میدونم چقدر باغات مرکبات زیبا و پر از نشاط هستند.پس یک نهال را به نیت اسم کاربریم sargalesh=سرگالش ( شما 2 بار اشتباه نوشتید ) بکار, که شاید یکروزی گذرم به جنوب ایتالیا خورد و شما هم از این میوه خوشمزه واسمان میارید. معلوم که من " مرد " هستم و سرگالش در ایران شغل مردهاست, شما چطور اقا / خانم ? معلومه اقا , زیرا کشاورز هستید. اگه اطلاعات دیگه راجع به نگهداری باغ مرکبات لازم داری, شاید بتونم بهت کمک کنم, زیرا ما هم زمانی صاحب این " تفریح " بودیم. شیرین باشید
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
sargalesh عزیز.اولا معذرت میخواهم کهnick name شما را دوباراشتاه نوشتم.نمیدانم چه شغلی سرگالش است .شاید زبان تازه فارسی است چون من خیلی لغتها را نمیفهمم.حتما اسم شما را روی درختان تازه ام خواهم گذاشت و اگر اجازه بدهید باز مزاحمتان خواهم شد.من کشاورز نیستم فقط علاقه بیاندازه به طبیعت و حیوانات دارم.من زن هستم!ciao دوست عزیز.
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
mimik - ایتالیا - رم: خواهش میکنم mimik خانم, همانطوری گفتم من عاشق ایران و شمال ایران, بدینخاطر برای اینکه یک کم فرهنگ شمالی را زنده کنم, اسمم رو " سرگالش " = گالش یعنی چوپان گاوها در کوهستان شمال ایران, Cowboy , و سر یعنی رئیس گالشها, گذاشتم . و از جهتی یک نوع اعتراض به سواد خودم و دیگر کاربران در اینجا, که ادعا سواد و اگاهیشون گوش بقیه را پر کرده, !! پس تا بعد دوست نارنجی من !
چهار‌شنبه 23 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
دوست عزیزsargalesh چقدر از شما دارم چیز یاد میگیرم!! متاسفانه بسیاری از هموطنان ایرانی عقده خود بزرگ بینی دارند و شاید به همین خاطر طی این سالهای مدید نتوانستم حتی با یک ایرانی دوستی بر قرار کنم.خدا را شکر شما را پیدا کردم.من بعد از سی سال شاید امسال در اخر پاییز بتوانم به ایران مسافرت کنم.تندرست و شاد باشید!!
پنج‌شنبه 24 تیر 1389

sargalesh - ایران - شیراز
mimik - ایتالیا - رم: من متاسفانه بلد نیستم با تعارفهای ایرانی جوابگوی ابراز محبتتون بشم, فقط میگم: خواهش میکنم, و من کوچکتر از انم که شما این نظر را در مورد من دارید. سفر بسیار خوشی واستون ارزو میکنم, و میدونم که وقتی وارد محل و کوچه خونه ات شدی, چه احساس غیرقابل توصیفی بهتون دست خواهد داد , ولی اینو را بدان که از احساسات پاکت خجالت نکش, زیرا " همه " این تجربه بیاد ماندنی و غیر قابل وصف را کردند و و و.....منم مدتی از زادگاهم دور بودم .............. و منم این را یقین بدانید بدون پشتوانه تعدادی از کاربران این نبودم که هستم و امثالی مثل شماها بمن زندگی و نیرو میده.راستی: چون من خیلی کنجکاو هستم, میتونم بپرسم معنی اسم شما mimik = چهره هست یا نه ? پس تا بعد دوست نارنجی من, فرهاد کنجکاو !
پنج‌شنبه 24 تیر 1389

mimik - ایتالیا - رم
فرهاد کنجکاو چون در خانواده مرا می می صدا میزنند و اول اسم فامیلم هم ک است پس بدون اینکه بخواهم شد میمیک.راستش نمیدانم اگر به ایران برگردم چه احساسی خواهم داشت.امیدوارم احساس ترس نباشد چون تقریبا هیچ چیز یادم نیست.شما برای جستجوی یک واژه یا هر چیز دیگر روی موتور گوگل به فارسی مینویسید.مثلا اگر من یک گل را به فارسی بدانم اما در دیکشنریهای متعدد پیدا نکنم شما میتوانیدresearch بکنید??ببخشید دارم پررو میشوم!!تا دفعه بعد دوست عزیز!!ciao
جمعه 25 تیر 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.