رولت مرغ با سبزیجات

رولت مرغ با سبزیجات

مواد لازم:سینه مرغ یک عدد

هویج یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی یک عددکرفس دو ساقهکدو یک عددپودرپیاز یک قاشق چایخوریپودرسیر نصف قاشق چایخوریکره، روغن، نمک، فلفل و آبلیمو به میزان لازم


طرز تهیه:سینه مرغ را نصف کرده و با بیفتک‌کوب می‌کوبیم بعد با پودر سیر و پیاز، نمک، فلفل و آبلیمو به مدت یک ‌ساعت می‌گذاریم تا مزه‌دار شود. سبزیجات (کدو، کرفس، فلفل دلمه‌ای و هویج) را به صورت خلالی خرد کرده و بخارپز می‌کنیم تا کمی نرم شوند.

سپس سینه مرغ را پهن می‌کنیم، سبزیجات را روی آن چیده و مرغ را به دور آن می‌پیچیم و دور آن را با نخ می‌بندیم، داخل تابه روغن و کمی کره ریخته مرغ را داخل آن گذاشته و در آن را می بندیم و با حرارت ملایم می‌گذاریم تا پخته شود. وقتی دو طرف مرغ پخته شد می‌گذاریم تا سرد شود و بعد آن را برش می‌زنیم.‌

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
اعزائ حزب شکم اینجا این چیزا گوشه شکمشونم نمیگیره باز سینه گوسفند بود یه چیزی!@@! :))
جمعه 24 اردیبهشت 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
Raz_uk - انگلیس - کمبریج . . لوووول.باحال گفتی...معلومه سینه خوری یا...lool
جمعه 24 اردیبهشت 1389

mashady - انگلیس - منچستر
وای چه کیفی داره سینه خوری (بابا مرغو میگم )
جمعه 24 اردیبهشت 1389

faran - کویت - کویت
اقا سراغ دارید سینه نخوره
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
وای خیلی خوشمزه است من یکبار با گوشت گوسفند بصورت برشهای نازک و مواد ذکر شده درست کردم. ولی در یک ماهیتابه جدا جدا هویج خلال شده, قارچ , دلمه های رنگی, کدو قلمی را سرخ کردم و بعد از سرخ شدن گوشتهای رول شده همه را در قابلمه گذاشتم و با کمکی اب و رب گوجه پختم. بعد از پخت رولتها را از وسط اریب بریدم در وسط بشقاب و موادسرخ و پخته شده را هم دور ان گذاشتم و در اخر سس داخل قابلمه را با کمکی سس سویا مخلوط کرده و روی غذای داخل بشقاب ریختم.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

pariha - کویت - کویت
امروز من هیچی نمیگم اخه من 18- هستم ولی من این غذا را به دستور مادر شوهری دوست دارم شاهین جونم را ببـــــــــــوس.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین. عجب دستور خوبی دادی دهان پریا جونم که آب افتاد. ببین باز دستورو ناقص دادن. قبل از اینکه با بیفتک کوب بکوبند بهتره سینه مرغ رو روی یک نایلکس تقریبا ضخیم بگذارند و بعد شروع بکوبیدن کنند حتی اگر سینه تکه هم باشد میتوان قسمتها را روی هم آورد که شکاف باز نکند و اگر ابتدا با برس زعفران آبشده روی مرغ زده شود بهتر است. چون گوشت مرغ لطیف است اگر زیرش چیزی نباشد هنگام پیچیدن مشکل دار شده از هم می پاشد. خود نایلکس کمک می کند رولت با آن پیچیده شود. وقتی مرغ آماده را به شکل مستطیل در آمد مواد را وسط آن چیده و قسمت باز را زیر رولت برده و روی آن را مجدد با زعفران آغشته کرده و محکم کرده میتوان در فر هم درست کرد که باید از کره هم داخل مواد گذاشت. و تکه هایی در روی رولت همچنین ظرف پخت گذاشت و با فویل روی تابه را پوشاند. رولت مرغ و گوشت اگر به همراه برنج باشد معمولا با یک غذای دیگر سرو می شوند مانند خورشت وگرنه جای خورشت را نمی گیرد. مگر اینکه بدون برنج سرو شود که با سبزیجات پخته یا پوره سیب زمینی و امثالهم باشد.
جمعه 24 اردیبهشت 1389

homa-ir - المان - ّهامبورک
من ازسینه مرغ خوشم نمیاد , فقط ران مرغ رادوست دارم
جمعه 24 اردیبهشت 1389

dannni - سوئد - استکهلم
هشدار به دختران مجرد : . به زودی دختران چینی با مهریه کم وارد کشور میشوند
جمعه 24 اردیبهشت 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
iranazadiran - ایران - تهران .. دقیقا من با برنج دوست دارم . یادم رفت بنویسم. در ضمن دستورت راجع به مرغ پیچیده شده لای پلاستیک کاملا درست و ضروریه. homa-ir - المان - ّهامبورک.. چون سینه یک کمی خشک و تفاله ایه ولی ران لذیذتره. pariha - کویت - کویت.. دیگه نمیشه خواهش میکنم شما هم نظری بدهید. be man megan khoda کجائیییییی?
شنبه 25 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین. رولت گوشت مخصوصا با سسش برای شوید باقالا پلو خوبه. اگه با هم امتحان نکردی امتحان کن.
شنبه 25 اردیبهشت 1389

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.