ابهام در گزارش حادثه کوی دانشگاه

ابهام در گزارش حادثه کوی دانشگاه

کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد حوادث کوی دانشگاه تهران اعلام کرده که بنا به محتوای گزارش حمله به کوی دانشگاه این گزارش به احتمال زیاد در جلسه غیر علنی خوانده می شود. پس از حمله لباس شخصی ها به کوی دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان ساکن کوی پس از اعلام نتیجه انتخابات در ایران، کمیته حقیقت یاب مجلس مسئولیت رسیدگی به این پرونده را عهده دار شد.

سه روز پس از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیروهای موسوم به لباس شخصی به کوی دانشگاه و مجتمع مسکونی به نام سبحان حمله کردند. در حمله به کوی تعداد زیادی از دانشجویان زخمی شدند و اموال عمومی تخریب شد. مجلس در پی این حادثه کمیته حقیقت یاب را تشکیل داد که ارائه نخستین گزارش از این حمله، انتقاد نمایندگان اصولگرای طرفدار محمود احمدی نژاد را به همراه داشت. منتقدان اجازه قرائت گزارش در صحن علنی مجلس را ندادند.

مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات تحکیم وحدت با اشاره به اینکه کوی دانشگاه تهران و دانشجویان بارها مورد تعرض قرار گرفته اند، حمله به کوی دانشگاه پس از انتخابات ۸۸ را شدید ترین مورد این اتفاقات دانست.

آقای عربشاهی با اشاره به اینکه پیشتر نیز در برخورد با دانشجویان کمیته های حقیقت یاب برای بررسی ریشه های مسئله تشکیل می شد افزود:" اما به نتیجه روشنی نرسیده است. خیلی از کسانیکه به عنوان لباس شخصی به کوی حمله می کنند، دارای هماهنگی هایی با برخی از مراکز قدرت هستند. تصورم این است این بار هم به جایی نخواهد رسید. "

همچنین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در نامه ای به محمود شاهرودی رئیس قوه قضائیه برخورد با دانشجویان را حادثه تلخی عنوان کرده که در ذهن دانشجویان حک شده است .


آقای محمدیان در این نامه پیگیری جدی و برخورد قاطع با خاطیان این حادثه را خواستار شد. قانون منع ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در مجلس ششم و پس از وقایع کوی دانشگاه تصویب شد. اما نعمت احمدی، وکیل دادگستری در ایران، در گفتگو با بی بی سی تاکید می کند که "این قانون درست اجرا نشده است." به گفته او به همین دلیل است که این اتفاق تکرار شده است.

دانشجویان متاسفانه همیشه در معرض اتهام قرار داشته اند، از طرفی افرادی که به کوی حمله می کنند ، عمدتا قابل تشخیص نیستند. انگیزه ای هم در دادگستری برای برخورد با اینها نمی بینم. این جرم جنبه عمومی دارد و باید دادستان وارد این قضیه شود و جلوی آن را بگیرد.

نعمت احمدی

در حمله به کوی دانشگاه، هیچ کدام از مسئولان دانشگاهی و انتظامی دستور صدور ورود به کوی را تائید نمی کنند. دانشجویان نیز به دلیل وضعیت کوی و شروع تعطیلات تابستانی کوی دانشگاه را ترک کرده اند.

به گفته دبیر تشکیلات تحکیم وحدت دانشجویان آسیب دیده فرصتی برای پیگیری به دست نیاوردند.

مهدی عربشاهی اضافه کرد:" دانشجویان معتمد دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تهران به اتفاقات آن شب شهادت دادند. این قبیل شکایت ها ممکن است برای برخی از دانشجویان ناامیدانه باشد اما گروهی از دانشجویان در مهر ماه شکایت می کنند. "

نعمت احمدی با اشاره به اینکه به دلیل برخی مسائل در حمله به کوی شاکیان کمتر وارد میدان می شوند، می گوید: "دانشجویان متاسفانه همیشه در معرض اتهام قرار داشته اند، از طرفی افرادی که به کوی حمله می کنند ، عمدتا در شب این کار ار انجام می دهند و بیشتر لباس شخصی تن دارند و قابل تشخیص نیستند. انگیزه ای هم در دادگستری برای برخورد با اینها نمی بینم. این جرم جنبه عمومی دارد و باید دادستان وارد این قضیه شود و جلوی آن را بگیرد. "

حمله به کوی دانشگاه برای نخستین بار در سال ۷۸ پس از توقیف روزنامه سلام اتفاق افتاد. رسیدگی به پرونده آن حمله در آن زمان انتقاد بسیاری از دانشجویان و فعالان حوزه دانشجویی را در بر داشت. اما در حمله امسال به کوی دانشگاه، گفته می شود، افراد موسوم به لباس شخصی‌ها از سلاح‌های جدید برای حمله به دانشجویان استفاده کردند.

سلاح جدید حاوی گلوله‌هایی بود که سوختگی‌هایی بر بدن دانشجویان ایجاد می‌کند. براساس قانون نیروهای انتظامی اجازه ورود به دانشگاه ها را ندارند. اما به گفته برخی از صاحبنظران این قانون بارها از سوی نیروهای نظامی و لباس شخصی هایی که گفته می شود تحت نظارت نیروهای نظامی عمل می کنند، نقض شده و همچنان کسی پاسخگوی حمله به دانشجویان نیست.

makan-d - ایتالیا - سیسیل
آقا راست می گن غلط می کنید گزارش تهیه می کنید مملکت مال ایناست اینا می تونند از بین معترضان خوشگل ترین شون (ترانه موسوی )‌ رو نشون کنند و بعد از دستگیری و چند روز تجاوز بسوزانند و بیاندازند توی بیابون بعد هم یه حواله بدهند دست پدر مادرش بگن برو از فلان سردخانه جسد دخترت رو تحویل بگیر یا توی خیابون با هم مسابقه نشونه گیری بدهند سیبل هم مردم معترض هر کی بهتر زد مخ طرف رو متلاشی کرد یا به قلب طرف برنده است یا مثلا برای مانور آزمایشی همین طوری به یک خوابگاه حمله کنند تا نیروهای خونخوار و بی رحم رو از بین بقیه دستچین کنند حالا شما جرات دارید توی مملکتی که قاتل رو با امکانات آزمایشگاه پلیس مثل گلوله شناسی و غیره می توانند ظرف سه روز شناسایی می کنند بپرسید گلوله ای که به قلب ندا خورد کجاست و نوع آن چی بود ؟ یا کسی جرات دارد از عباس کارگر جاوید قاتل ندا سوال کند کارت شناسایی تو چرا و کجا و چگونه به دست مردم افتاد؟ یا کسی جرات دارد درباره کهریزک و هجده و نیم میلیارد دلار و ...
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

elektris - فرانسه - پا ر یس
می گوید. میرسد مجموعه یوسف به پایان غم مخور. می شود سیمای ما روزی گلستان غم مخور. ای زلیخا ! جعفر دهقان اگر شوهر نشد. میرسد بهرام رادان غم مخور. مدرک زیبایی یوسف اگر قلابی است. اصل آنرا می دهد آقای کردان غم مخور. کاهن اعظم اگر گندم ندارد بی خیال. میکند اسکندری گندم فراوان غم مخور.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

elektris - فرانسه - پا ر یس
این شعر توسط میرزاده عشقی‌ از شعرای دوران مشروطیت سروده شده ولی‌ این روزها خود حقیقت نقد حال ماست. ناگفته نماند که عشقی، زبانی آتشین و نیش‌دار داشت.یادش گرامی‌ باد. بعد از این بر وطن و بوم و برش باید ر..د به چنین مجلس و بر کر و فرش باید ر..د به حقیقت در عدل، ار در این بام و درست به چنین عدل و به دیوار و درش باید ر..د آن که بگرفته از او تا کمر ایران گ.. به مکافات، الا تا کمرش باید ر..د پدر ملت ایران، اگر این بی پدر است به چنین ملت و گور پدرش باید ر..د به مدرس نتوان کرد جسارت اما آنقدر هست که بر ریش خرش باید ر..د این حرارت که به خود احمد آذر دارد تا که خاموش شود بر شررش باید ر..د شفق سرخ نوشت آصف کرمانی مرد غفر اله کنون بر اثرش باید ر..د آن دهستانی تحمیلی بی مدرک و لر بهر این ملک، به نفع و ضررش باید ر..د گر ندارد ضرر و نفع مشیرالدوله از نوک پاش الی فرق سرش باید ر..د گر رود موتمن الملک به مجلس گاهی احتراماْ به سر رهگذرش باید ر..د
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

kooye daneshgah - ایران - تهران
اینها هم بازی خودشونه. چرا یه لباس شخصی بازداشت نشده ؟ اصلا وقتی لباس شخصی ها از در دانشکده فنی وارد می شن و اتاقهای ساختمون 23 رو آتیش میزنن چرا نیروی انتظامی از در اصلی که 200 متر بالاتره میاد تو و به دانشجوها حمله میکنه ؟ قبل از شروع حمله با هم توی چهارراهامیرآباد هماهنگ شدند. نمایندگان مجلس هم ناراحت ما نیستند به فکر خودشونند اگه همون موقع به مجتمع مسکونی اونها هم حمله نشده بود اصلا مسئله رو مطرح نمی کردند . دو تا از دانشجوها رو بهشون مصونیت بدین بیان همه چیز رو تعریف کنن ، حقیقت گم نشده که بخواین پیداش کنین !!!؟؟؟ حقیقت رو به زور تعطیل کردین به بهانه تعمیرات و وقتی برگشتیم دیدیم تعمیر نشده هیچ بلکه کولرها هم از کار انداختند و فقط برای نگهبانها دارن یه قلعه می سازن تا دفعات بعد راحتتر بچه ها رو سرکوب کنند !!! اعضای این کمیته بگند چند بار اومدند توی کوی و با جند نفر صحبت کردند ؟؟ اون افرادی که می اومدند تو ساختمون فریاد میزدند "اینجا به آقا فحش دادند هر کاری دوست دارین بکنین" ما همه آقا !! رو می شناسیم. ما حقیقت رو پیدا کردیم حالا شما بگرد شاید پیدا کردی !!! البته من امیدی ندارم.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این جانیهای بیناموس دزد پست فطرت30سال است دارن دروغ میگن و قکر نمیکنن ملت را با این چرندیات و دروغها و.....گول زد. ملت عوام هم دستتانرا خواندند و حنایتان دیگر رنگی ندارد چه رسد به قشر تحصیکرده و دانشگاهیان و نسل جوان که امروزه اکثریت جامعه ایرانیان را تشکیل داده و ملا و انتر و مزدوران بیناموس حرامزاده های جنایتکار و.........خوب شناخته و روز انتقام از چلاقعلی و انتر و ........نزدیک است.لازم نیست مجلس مزدور و ......خود را بزحمت بیندازد. ملت مبارز خود این بیناموسها و هر کسیکه در جنایات و.....سهمی داشته را بسزای اعمال ننگینیکه حیوانات خونخوار ودرنده گان وحشی هم انجام نداده میرسانند.فیلمها موجود و افراد شناخته شده اند.
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

garfild - ایران - تهران
اینها خودشون قاتلن بعد می یان دنبالش بگردن ؟ پس باید همشون یه راست قصاص شن این کاراها الافیه می گن که یعنی ما هم آره گشتیم نبود
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

punisher - ایران - شیراز
چرا تا حالا یه تنبون شخصی دستگیر نشده ......؟؟؟. بنا به گزارشهایی تعدادی از ارازل و اوباشی رو که تو زندانها بودند رو آوردند و با تنبون شخصی ها قاطی کردند تا ملت رو سرکوب کنند....... چطور میت.نید از روی فیلمها معترضین رو شناسایی کنین / نمیتونین تنبون شخصی ها رو شناسایی کنین .......؟!!!!!!!
چهار‌شنبه 14 مرداد 1388

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.