دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۶ می ۲۰۰۸
معصومه ابتکار پخت میرزاقاسمی را به ولیعهد رومانی یاد داد
معصومه ابتکار در سایت خود نوشت: وقتی چند پدیده که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، در کنار هم قرار می گیرند، می شود گفت یک اتفاق جالب رخ داده است؛ مثلا پدیده هایی مانند ولیعهد رومانی، میرزا قاسمی و قطب شمال.سال گذشته که «اجلاس دین، علم و محیط زیست» در سفری با کشتی به سوی قطب شمال برگزار می شد، چنین اتفاقی رخ داد.یک روز ظهر، بر سر میز ناهار با تعدادی از مهمانان بحثی در مورد عادت های غذایی وآثار آن بر روح و روان انسان ها در گرفت؛ اینکه شیوه های مختلف غذا خوردن یا پخت آن و یا آداب ادیان مختلف هنگام غذا چه اثراتی را می تواند در روحیات و خلقیات انسان بگذارد و تاریخ و سنت جوامع گوناگون در این زمینه چگونه است.ولیعهد کشور رومانی هم در میان مهمانان بود. او در مورد عادات غذایی مردمش توضیحاتی داد که برای من نقاط تشابه و اشتراک زیادی با عادات غذایی خودمان داشت. شاید اشاره ام به این تشابه، باعث شد که وی از من بخواهد تا دستور نوعی غذای ایرانی را که با بادنجان درست می شود به او بدهم. فوری میرزا قاسمی به ذهنم رسید.پس از توضیحات شفاهی کوتاه در مورد میرزا قاسمی و استقبال ولیعهد رومانی، دستور کتبی آن را هم به انگلیسی برایش روی یک کاغذ نوشتم:بادنجان 4 عددسیر 4 حبهگوجه فرنگی متوسط 3 عددتخم مرغ 3 عددمقداری نمکطریقه پخت: بادنجان ها را کباب کرده و پس از پوست کندن می کوبیم. بعد آن را با سیر خرد شده تفت می دهیم و گوجه فرنگی خرد شده را هم اضافه می کنیم. وقتی این مواد پخت، تخم مرغ ها را بر روی آن می شکنیم.بعد هم در توضیحات تکمیلی، به او گفتم: این غذای محلی شمال ایران است که البته در میان مردم اکثر نقاط کشور محبوبیت دارد.ولیعهد رومانی همان طور که شیوه طبخ میرزا قاسمی را می خواند و سر تکان می داد، گفت: غذاهای مشابهی در رومانی و کشورهای اروپای شرقی وجود دارد، در فرصتی این غذا را آماده می کنم و از سفیر ایران دعوت و او را غافلگیر می کنم.او که یک وبلاگ شخصی هم دارد، تاکید کرد که دستور پخت میرزا قاسمی را در وبلاگش هم قرار می دهد.شما هم اگر دوست داشتید مشغول تهیه میرزا قاسمی شوید. فقط یادتان باشد میرزا قاسمی و نرگسی را با هم در یخچال نگذارید، چون اگر در یخچال بسته شود، بعضی اشکال می گیرند.
bluestar - ایران - تهران |
اکثر افراد کابینه رییس جمهور خاتمی انسانهای روشنفکری بوده اند.فرض کنید اگر فاطمه رجبی به جای خانم ابتکار تو کشتی بود چه اتفاقی میفتاد؟ |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
آسودگی - ایران - تهران |
یادش بخیر یه استاد داشتیم همیشه به شوخی می گفت : تنها ابتکار آقای خاتمی تو این 8 سال ، معصومه ابتکار بود ! |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
ashka - فرانسه - پاریس |
در اینکه ایشان آشپز قابلی هستند هیچ شکی نیست. یکی از آش هایی که ایشان پختند و سه وجب هم روغن داشت، اجازه به آقازاده یزدی بود که با طیب خاطر و آرامش خیال جنگل گلستان را صاف کنند و یک لیوان آب هم رویش نوش جان کنند. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
Black Chador - امزیکا - ولدن |
وبلاگ ابتکار اسمش هست/ پرژن پرداکس / البته به انگلیسی. وبلاگ خوبی هست. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
looti - فرانسه - پاریس |
کاشکی یکی هم پیدا میشد یک هنری به این رضا پهلوی یاد بدهد. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
آسودگی - ایران - تهران |
bluestar - ایران - تهران
مگه فاطمه رجبی در کابینه احمدی نژاد است ؟ سایت شخصی فاطمه رجبی توسط وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد فیلتر شده . تمام نظراتی هم که فاطمه رجبی تا حالا داده، نظرات شخصیش بوده و هیچ شخصی در دولت احمدی نژاد از نظرات فاطمه رجبی تا حالا حمایت نکرده . ابتکار چون زبان انگلیسی بلده میگی روشنفکره ؟ وگرنه علت روشنفکر نامیدن ایشان برای چی بود ؟ |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
sarab22 - المان - دوسلدورف |
اش پختن تنها ابتکار این حکومت مندراوردیست.
30 سال انواع اشها را برای ملت پختند
جوجه کبابها سرخ کردند
گوشت تو سیخ کردند
حکومت فاسد فاشیستی اسلامی ایران اول شکم بعدش زیز شکم هنر خاصی دارد |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
rastad - ایران - تهران |
سرکار خانم ابتکار این چه میرزاقاسمی بود که یاد دادی برو بابا تو هم با این دستور غذایی
دوستان اصلا طرز تهیه این غذا اینجوری نیست . حالا من یادتون میدم
اول اینکه بادنجان ها رو کبابی میکنیم و پوست آنها را می کنیم بعد آنها را کوبیده و گوجه داخل آن میریزیم و میگذاریم با حرارت ملایم بپزد تا جا بیفته و روغن و ادویه هم میریزیم بعد سیر را می کوبیم ( هر چه سیر بیشتر باشه بهتره ) و در روغن تفت داده کمی رنگ اون برگرده بعد 3 یا 4 تا تخم مرغ در آن میشکنیم و بهم میزنیم تا سفت شود . بعد میریزیم در مواد بادنجان و بهم میزنیم و 5 دقیقه بعد میبریم سر سفره با کته و ماهی شور آخ جون . نوش جونتون بشه واقعا که خیلی خوشمزه است . قابل توجه سرکار خانم ابتکار |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
ss.sorakh - ایران - بندرعباس |
آسودگی - ایران - تهران
علت روشنفکری میرزا قاسمی بود. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران |
کسیکه روشنفکر اصلا پاشو تو کابینه جمهوری اسلامی نباید بذاره !!! |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
parastoo06 - استرالیا - سیدنی |
چیز دیگه ای یادش نداده!؟ |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
از کی تا حالا رومانی ولیعهد داره رومانی رئیس جمهور داره و نخست وزیر شاید منظورش از ولیعهد دختر خراب و معروف رئیس جمهور رومانیه که اونهم غیر از پسر بازی کاره دیگه ای بلد نیست |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
آنتی اسلام - ایران - اهواز |
این خانم ابتکار از زنان کذب اللهی بود که در اول انقلاب در سفارت آمریکا کارمنداها و دیگر اعضای سفارت را به گروگان گرفت؛ جای این لوس بازی ها بهتر است راجع به گذشته اش کمی صحبت کند! |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
omidam - امریکا - کالیفرنیا |
looti - فرانسه - پاریس
کاشکی یکی هم پیدا میشد یک هنری به این رضا پهلوی یاد بدهد. دوست عزیز شاهزاده رضا پهلوی منظورتون بود؟به احساسات ما احترام بذارین لطفا |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
pokalu - المان - دورتموند |
looti - فرانسه - پاریس
اب بکش!! |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
escortboy - هلند - امستردام |
دیگه چب هش یاد دادی بلا |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ |
bluestar - ایران - تهران
دوست عزیزم در مورد سوالی که پرسیدی در مورد سال ازدواج امام حسین و شهربانو! شما فرمودی که همه میدانیم که 9 نفر از امامان از نسل یزد گرد هستند. رجوع کنید به کتاب (امام حسین و ایران) نوشته کورت فریشلر یکی از بزرگترین شرق شناسان و اسلام شناسان غرب. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
rezanl - هلند - امستردام |
میگن ولیعهد رومانی هر روز صبح بعد از نماز میرزا قاسمی میزنه و بخاطر بوی سیر هر روز از مردم دور و به خدا نزدیکتر میشه. از مردم رومانی بپرسید |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
velayat - ایران - شیراز |
کاش می رفت تو خونه همون میرزا قاسمی برای خانواده درست میکرد و برای مملکت آش نمی پخت. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
venoosi - بلژپک - ورویرس |
هنر کرد. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
Iraninam - ایران - تهران |
rezanl - هلند - امستردام
:-)) ممنون |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
آسودگی - ایران - تهران
دانستن زبان خارجی یکی از فاکتورهاست. خانم ابتکار ارتباط عمومی خوبی داره. اگر فاطمه رجبی و امثالهم بودند از ترس اینکه مبادا ولیعهد رومانی بینی آنها را که از زیر چادر بیرون آمده ببینند اصلا سر میز شام حاضر نمیشدند. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
درود!
مطلب زیر از کتابی که شما فرمودید ترجمه ذبیح الله منصوری نقل می شود:
((علی (ع) زبان پهلوی ساسانی را بخوبی میدانست و در سال 19 هجری که مدائن سقوط کرد و خانواده سلطنتی ایران را اسیر کردند و به مدینه بردند علی بن ابیطالب اعضای آن خانواده را از سایر اسیران جدا کرد و آنها را با احترام مورد پذیرایی قرار داد و در تمام مدتی که در مدینه بودند خرج آنها را از جیب خود می پرداخت. در بین اسیران دو دختر جوان از دختران یزدگرد سوم بنام شهربانو و کیهان بانو وجود داشتند و علی بن ابیطالب شهربانو را به پسرش حسین که تا آن تاریخ زن نگرفته بود داد و کیهان بانو را به عقد محمد بن ابوبکر درآورد.))
فصل (نماینده امام در ایران) صفحه 3
==========
((می دانیم که حسین بن علی در آغاز جوانی با شهربانو دختر یزدگرد ازدواج کرد از تاریخ حقیقی ازدواج او با شهربانو اطلاع نداریم ولی میدانیم بعد از اینکه شهربانو را از تیسفون به مدینه بردند با حسین ازدواج کرد. در مدینه علی بن ابیطالب که علاقه زیادی به ایرانیان داشت اسرای مدائن را که از خانواده سلطنتی ایران بودند تحت حمایت قرار داد و هم او وسیله ازدواج پسرش حسین(ع) با شهربانو را فراهم نمود))
فصل (مساله امامت زین العابدین(ع)) صفحه 269
|
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
peyman19872000 - هلند - امستردام |
با این قیافه مسخرت همه جا خودتو باید نشون بدی ابرو ما ایرانیا رو ببری |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
سلمک - ایران - تهران |
زحمت کشید به نظر من این خانم فقط به درد اشغال سفارتخونه میخوره البته خودشونم دیگه این کارشونو گردن نمیگیرن هی پاس میدن به همدیگه
|
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ |
bluestar - ایران - تهران
من نمیدونم شما چطور نتیجه گرفتید امام حسین و شهربانو در سال 15 هجری ازدواج کردند؟؟
این سوالی بود که شما ازمن پرسیده بودی.به دلیل همانها که رفتی و مطالعه کردی(و ایکاش همه کتاب را هم فرصت بکنی وبخوانی) واینکه این اتفاق در زمان عمـر افتاده ودر سال 30 هجری عمر زنده نبوده چنین نتیجه گرفته بودم! ضمنا بعید بنظر میرسد که امام حسین با یک زن نامسلمان که اسیر شده وقرار است بعنوان کنیز فروخته شود ازدواج کرده باشد. این افسانه ها را ایرانیان ساخته اند تا مردم باستان با اسلام و خصوصا شیعه ارتباط برقرار کنند و آنرا بپذیرند. در ضمن امام زمان کذائی ما نیز یک رگش به هارون الرشید میرسد.(امام جواد داماد مامون است)
|
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
samani - ایران - تهران |
leila58-رومانی-بخارست
لیلا خانم که در رومانی زندگی میکنید وادعا میکنید که خیلی از فرهنگ مردم رومانی میدانید.بنده به عنوان توریست سفری به رومانی داشتم و اینطور که میگوئید نیست در ضمن بدانید که رومانی ولیعهد دارد و اسمش پائول میباشد ودر 13 آگوست 1948 درپاریس بدنیا آمده است و نوه پائول دوم میباشد که با شاهزاده لیا ازدواج کرده است و همچنین در روز سوگند رئیس جمهور آمریکا اوباما نیز دعوت شده بود.همچنین خواهشن اینقدر از مردم ومخصوصا از زنهای زحمت کش رومانی بهتر است چیزی نگوئید آیا میشود که در کشوری که به گفته شما همه زنها خراب هستن شخصی مثل شما ( زن ) سالم باشد؟ الله اعلم. |
سهشنبه 29 بهمن 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
1 چرا جاده فرعی میزنی برادر من؟ بحث ما چه ربطی به امام زمان داشت؟ خواستید نام امام زمان را بیاورید تا به دنبال آن کلمه کذایی را ذکر کنید که مثلا احساسات مذهبی را تحریک کرده باشید؟ به هر حال من ترججیح میدم فعلا فقط راجع به بحث اصلیمون(شهربانو) صحبت کنیم و به نتیجه برسیم.
2 شما خودتون نگفتید به کتاب کورت فریشلر رجوع کنم؟ نگفتید کورت فریشلر یکی از بزرگترین شرق شناسان و اسلام شناسانه؟ من هم به سفارش شما رجوع کردم و دیدم آقای کورت فریشلر ازدواج امام حسین و شهربانو را تایید کرده. آن هم بعد از سال 19 هجری. آدرس را هم برای شما نوشتم. یعنی شما منبعی را که خودتان معرفی کردید قبول ندارید؟
3 در مورد ازدواج امام حسین با زن اسیر نامسلمان :
اول اینکه اگر از قوانین فقه شیعه اطلاع داشتید میدانستید که ازدواج موقت مرد مسلمان با زن غیر مسلمان یکتا پرست آزاد است.شاید امام حسین و شهربانو ازدواج موقت کرده و سپس شهربانو اسلام آورده و آن دو ازدواج دائم کرده اند.
دوم اینکه موارد بسیاری حتی امروزه هم سراغ داریم که به خاطر ازدواج مذهب خود را تغییر میدهند. مثلا دختر یکی از همسایگان ارمنی ما به خاطر ازدواج با یک پسر مسلمان تغییر دین داد و مسلمان شد.
علاوه بر اینها اگر از جزئیات تاریخ اسلام آگاه بودید میدانستید که ازدواج پیشوایان دینی با کنیز غیر مسلمان بارها اتفاق افتاده. مثلا پیامبر اسلام با ماریه که کنیزی غیر مسلمان بود ازدواج کرد و یا امام حسن عسگری با نرگس که اسیری رومی بود ازدواج کرد.
واقعا برای من خیلی عجیبه که منبعی را معرفی کردید و بعد از اینکه از منبع خودتان دلیل آوردم این موضوع را افسانه مینامید. آن هم بدون دلیل و مدرک. فکر نمیکنید با تعصب با این قضیه برخورد میکنید؟ |
چهارشنبه 30 بهمن 1387 |
|
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ |
bluestar - ایران - تهران
دوست عزیز من خودم هم مسلمان هستم وهم شیعه.البته اینطوری به دنیا آمده ام ونقشی در انتخاب دینم نداشته ام ولی تغییرش هم نداده ام. در مورد آن کتاب باید بگویم که خود نویسنده اش هم در مورد ازدواج شهربانو مطمئن نیست. من فقط برای یادآوری تاریخ ثبت شده آن ازدواج فرضی که اکثرا در منابع شیعه درج شده شما را به کتاب رجوع دادم. ضمنا اسلام من تسلیم در برابر خالق واقعیست.بین من وخدا هیچ امام و کتابی واسطه نیست و بهمین دلیل است که بی پروا مقدسات کـذائی را به چالش میکشم. راه خدا از هیچ انسانی نمیگذرد.اعتقاد من اینست. |
چهارشنبه 30 بهمن 1387 |
|
bluestar - ایران - تهران |
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
1 من هنوز جایی از کتاب ندیدم که نویسنده از اصل ازدواج شهربانو و امام حسین ابراز تردید کرده باشه.
2 بدون تردید بین خالق و مخلوق واسطه ای وجود نداره و پیامبران هم انسانهایی مثل ما بوده اند. ولی این به آن معنا نیست که انسانها نیازی به دین و پیامبر و امام ندارند. بطور یقین انسانها نیاز دارند که از طریق زبان بشری با خدا گفتگو کنند. با او حرف بزنند و حرفهای او را گوش کنند. بدون پیامبران معمولا میل خداجویی انسانها به انحراف کشیده شده . به طور مسلم مسیح نقش بسیار مثبتی روی زندگی مسیحیان داشته است. همانطور که محمد و امامان پس از او نقش مثبت داشته اند. محمد از یک سری اعراب گرسنه وحشی و بدوی تمدن بسیار بزرگی ساخت. ایراد اصلی اینست که پس از مدتی که از مرگ پیامبر میگذرد انسانهای سودجو دین و مذهب را وسیله بهره کشی از دیگران میکنند. مثل کاهنان یهود. مثل کشیشهای مسیحیت- مثل موبدان زرتشت که طبقه دهقانان را در ضعف نگه داشته بودند. مثل خلفای پس از پیامبر که دین را ابزار تجاوز به کشورهای همسایه کردند. پس برای جلوگیری از این سواستفاده ها به امام نیاز است. در محدوده اعتقادات فردی من با شما موافقم که راه خدا از هیچ فردی نمیگذرد. ولی وقتی دین در جامعه کاربردی میشود نیاز به انسان احساس می شود.
3 نوجوان که بودم چند سالی به تغییر دین فکر کردم. انجیل و تورات خریدم و مطالعه کردم. با همسایه مان که مسیحی بود بارها بحث می کردم. با سنی ها حرف میزدم و به تنها نتیجه ای که رسیدم این بود که درون تمام ادیان و مذاهب الهی یکیست و همه یک راه را میروند. یک روز که قرآن را مطالعه میکردم به آیه 67 یا 69 سوره بقره رسیدم که میگفت: ((هر انسانی چه یهودی چه مسیحی چه صابپی چه مسلمان که به خدا و آخرت باور داشته باشد و کار نیک انجام دهد هیچ اندوهی بر آنها نیست و از خدا پاداش میگیرند)) برای من جالب بود که چیزی را که خودم به آن فکر میکردم در قرآن پیدا کردم. برای تمام مذاهب و ادیان هم احترام قائل هستم. در مقابل هم انتظار دارم دیگران هم به مذهب و من احترام بگذارند. مطرح کردن شک و شبهه با توهین خیلی فرق داره. من ناراحت میشم کسی بیاد و پیشوای دینی من رو کذایی و دروغین خطاب کنه. اون هم بدون دلیل.مثلا شما میتونید برای ادعای خودتون دلیل بیارید ولی وقتی بدون دلیل میگید کذایی من فکر میکنم قصد تحریک احساسات دارید.
پیروز باشید. |
چهارشنبه 30 بهمن 1387 |
|
kamangir - نروژ - اسلو |
بابا بی خیال.حوصله دارین شما هم به خدا.فردا نهار یه میرزا قاسمی اصیل درست میکنم هر کس هوس کرده بگه جاشو خالی کنم.ای ول.ماشالا پدرجان.یه روبوسی اینترنتی بکنید و خلاص.اره پدرجان |
پنجشنبه 1 اسفند 1387 |
|
sara1355 - دانمارک - کپنهاگ |
looti - فرانسه - پاریس
احسنت بر تو که گل گفتی ! |
پنجشنبه 1 اسفند 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
samani - ایران - تهران
شما بهتره همون تو تهران بشینی و میرزا قاسمیتو بخوری و در مورد جایی که بهت مربوط نمیشه حرف نزنی البته به احتمال زیاد تو برادری یا فامیلی اینجا داری و اون هم یک زن رومان داره که اینجور اتیش گرفتی و یه شبه زنهای رومان رو (که احتیاجی نداره من بگم وتمام دنیا میدونند) تبدیل کردی به زنان زحمتکش ببین این حرفو جای دیگه نزن بهت میخندند دوما لزومی نداره هر کی هرجا زندگی میکنه مثل مردم اونجا بشه شاید تو اونقدر شلی که اگه جای دیگه باشی فرهنگ و منش خودت یادت میره در ضمن الان حدود 60 ساله دیگه توی رومانی پادشاهی وجود نداره کسی که قبلا شاه بوده با خانوادش خارج از رومانی زندگی میکنه اما کسی به پسرش ولیعهد نمیگه و مسئولیتیم نداره که بخواد از طرف رومانی تو اجلاس رسمی شرکت کنه مگر اینکه غیر رسمی بوده باشه و باهم دیگه رفته باشند گردش راستی یه چیز دیگه من این کامنت تورو برای شوهرم خوندم از اون موقع تا الان که نوشته من داره تموم میشه همینطوری یک بند داره به اون قسمت زنهای زحمتکش میخنده و میگه خنده دارترین جوکی بود که امسال شنیدم باید برای بقیه هم تعریف کنم |
پنجشنبه 1 اسفند 1387 |
|
samani - ایران - تهران |
leila58-رومانی-بخارست
متاسفم فکر میکردم در اروپا زندگی میکنید و باید از شما چیزی یاد گرفت ولی متوجه شدم که اشتباه مکنم.بلاخره فهمیدم که شوهر هم داری. فکر کنم شما دچار ضربه روحی شدید.نمیدونم این رومانی ها چطور تو رو سوزوندن که اینقدر ناراحتی.راستی بدون که شوهرت به تو میخنده که خودش با خوشکلهای رومانی.....و تو رو با اینترنت سرگرم کرده.راستی این رو هم بگو ......بهرحال سعی کن به هیچکس تهمت بیهوده نزنی.بهرحال در آن کشور زنگی میکنی وداری از آنها بد میگی.آیا تو ایران هم میتونستی این کار رو بکنی؟خیلی مثل من تو ایران هستن وآرزوی زندگی در رومانی رو دارن.بگزریم شنیدم که قانون جدید اومده وتمام ایمیل ومساژ ها رو کنترل مکنن.مواظب باش دیپرت نشی. |
پنجشنبه 1 اسفند 1387 |
|
saeed1 - کانادا - تورنتو |
eila58-رومانی-بخارست
باید بگم که رومانی ولیعهد داره اسمش هم پرنس رادو هست. اینم آدرس وبلاگش و عکسهای اون سمپوزیوم که در سپتامبر 2007 برگزار شده اتفاقا عکس ایشون به اتفاق خانم ابتکار هست.
https://www.princeradublog.ro/?p=794 |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
samani - ایران - تهران
راستی یادم رفت اینو بگم که همینطور تو حسرت حال کردن با دخترهای رومان بمون من به هرحال تا اخر عمر اینجا زندگی میکنم و هیچ کس هم منو دیپرت نمیکنه خیالت راحت باشه من حتی تو روی دوستان رومانمون میگم که زنهای رومانی ..... و جالبه که اونها اصلا اتیش نمیگیرن اینقدر که تو داری میسوزی مثل اینکه اومده بودی اینجا بهت خوب رسیدن که اینجور حسرت به دلشونی |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
samani - ایران - تهران
اونی که داره اتیش میگیره تویی نه من گفتم حتما یه زن رومان تو خانوادتون هست در ضمن من و شوهرم به دلیل اینکه باهم کار میکنیم تمام روز رو با هم هستیم اینکه زنهای رومان ..... هستند رو همه اروپایی ها میدونند تو چرا داری خودتو خفه میکنی جالبه که حتی من زنهایی رو اینجا دیدم که خودشون قبول دارن که زنهای رومان ...حالا تو چرا براشون سینه چاک میزنی الله علم در ضمن اونی که مشکل روحی روانی داره مثل اینکه تویی و شوهر من به نوشته تو میخندید
saeed1 - کانادا - تورنتو. مثل اینکه کامنت بالایی منو نخوندی |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
shahin2000 - المان - دورتموند |
samani - ایران - تهران
دوست عزیز شما به قول خودتون یه سفر توریستی به رومانی داشتی پس نمیتونید در عرض یک مدت کوتاه تشخیص داده باشید که زنهای رومانی چه جوری هستند و فقط ظاهرشون رو دیدید من هم مثل شما دو بار سفر کاری خیلی کوتاه به اونجا داشتم اما توی المان زنهای رومانی زیادی هستند که البته اینجاهم مردم میدونند که زنهای رومانی همشون تن فروشند و البته خیلی هم ارزون هستند و به دلیل اینکه مردم رومانی از نظر فرهنگی بسیار بی تربیت هستند مردم المان و تا جایی که میدونم بیشتر کشورهای اروپای غربی از اونها دوری میکنند و خوششون نمیاد حتی یکی دوسال پیش مردم ایتالیا خواستار بیرون کردن رومانیها شده بودند و میگفتن کشور ایتالیا رو به گند کشیدند از نوشته شما معلومه که قضاوتی منصفانه نداری و طرفداری الکی میکنی شما به خاطر یه عده زن خارجی به هموطنت که مطمئنن اطلاعاتش در این زمینه از منو شما بیشتره توهین میکنی پس حتما ارتباطی با اونها داری ممنون میشم کمی واقعی تر صحبت کنید و یادتون نره که ما همه هموطن هستیم |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ |
bluestar - ایران - تهران
این چند روز اینترنت نداشتم! اینکه ابراز عقیده ام باعث رنجش شما شده قابل هضم نیست. اگر نا خواسته به شخص شما توهین شده معذرت میخواهم ولی شما که وکیل پیشوایان دینی خود نیستی.هستی؟! علاوه بر چند میلیارد انسان که اصولا مسلمان نیستند حدود یک میلیارد از مسلمانان نیز کلا برای بیشتر پیشوایان ما شیعیان تره هم خورد نمیکنند.چرا چون ما از آنها بهتریم یا ما حقیقت را دریافته ایم وباقی همه معطلند؟ حتی اگر بشر نیاز به امام دارد در هرصورت امامان امروز در دنیا نیستند وکاری برای بشریت از دستشان ساخته نیست. کتابی هم برای آینده بشریت از خود بجا نگذاشته اند. در مورد پیشوای دوازدهم هم توهین نکردم بلکه طبق تمام اسناد غیر شیعه وخیلی از شیعیان که من میشناسم چنین فردی اصلا وجود ندارد. اعتقاد به چنین شخصی نه جزو اصول دین است ونه فروع دین. واگر چنین شخص مهمی که در واقع دستیار زمینی خدا(شریک او) است وجود دارد چرا در کتاب آسمانیمان از او یاد نشده؟ نه با اشاره وکنایه که باید مستقیما از او یاد میشد. ما که خیلی حساس هستیم و کوچکترین تردیدی در باره دین مبینمان به گوشه قبایمان بر میخورد وبا قلبی شکسته سفارتخانه ها را محاصره میکنیم و پرچمها آتش میزنیم! اما خیلی راحت به خلفای اسلام وحتی به همسر پیامبر توهین میکنیم.به هر سنی که خوشمان نیاید تهمت وهابی گری میزنیم وبه یهودیها میگوییم صهیونیست واین کلمات را بعنوان تحقیر آنها بکار میبریم.اصولا به هرکس میگوییم نامسلمان منظورمان اینست که او انسان معطلیست وما از او برتریم!این بحث ها طولانیست و راه بجایی نمیبرد. خدانکند که من با این کلمات به دین توهین کرده باشم وامیدوارم اگر اشتباه میکنم خداوند خود مرا به راه راست هدایت کند! اینها را ول کن و استقلالت را در یاب که دشمن شادت کرد!! |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
samani - ایران - تهران |
خانم شهین 2000
متشکرم از نظرات شما.مشخص است که با شما میشود منطقی صحبت کرد.چون این خانم تا فرصت میکند از زنهای رومانی بد میگوید.نه مثل شما که از مردها هم گفتید که با شما موافق هستم.در هر جای دنیا زنهای .. وجود دارد .حتی آمار دادند که در تهران خودمان بیش از 15 هزار زن خیابانی وجود دارد و این دلیل نمیشود که همه زنهای ایران همینطور هستند.در رومانی بر اثر آمار بیش از 90% ایرانیها با زنهای رومان زندگی کردند و اکثرا از زندگی شان راضی هستند و میگویند زنهای رومن اهل زندگی هستند.البته این زن(لیلا) تا فرصت پیدا میکند به همه هموطنان خود تهمت میزند.البته در حال شناسائی میباشد. باید از شما که در آلمان هستید یاد بگیرد که بیش از 300 هزار ایرانی با احترام به هم در حال زندکی هستند. بقول بابا طاهر
چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی
زیک سو مهربانی درد سر بی |
جمعه 2 اسفند 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
samani - ایران - تهران
دوست عزیز شماچه کاره هستی که میخوای منو شناسایی کنی وکیل زنهای رومان یا وصیشون همونطور که گفتی خیلی از ایرانیها اینجا زن رومان دارند اما اکثرا تو سر خودشون میزنند هر موقع اومدی اینجا به من بگو همدیگرو ببینیم همه حرفهامو بهت نشون میدم تا خجالت بکشی بعد در ضمن اگه نوشته شاهین 2000 رو با دقت بخونی میبینی که اونهم حرفهای منو تایید کرده ولی به هرحال من و شوهرم سالهاست که اینجا زندگی میکنیم و دوستان رومان زیادی هم داریم که من نظرمو حتی به خودشونم میگم امیدوارم شما هم به خواستت برسی و برای همیشه بیای اینجا زندگی کنی در کنار زنان زحمتکش رومان اومدن به اینجا زیاد مشکل نیست |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
samani - ایران - تهران |
leila58-رومانی-بخارست
خوب بلاخره ما رو دوست عزیز صدا کردی و حاضری با من ملاقات کنی.خدا رو شکر.
ولی اول عکست رو بفرست |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
peymanA1973 - رومانی - بخارست |
لیلا 58
شما که اینقدر بد میگی چرا تا اخر عمر اینجا بمونی بهتر زحمت رو کم کنی من از 1992 اینجا هستم خیلی هم راضی هستم این نظر بیشترایرانیهاست شمامواظب شوهرت باش توسرزمین کفر از راه بدر نشه مردم رومانی بسیار خون گرم هستن درسته که دخترهای بد هم داره که بیشتر کولی هستن نه رومن ولی این فقط تو رومانی نیست تمام دنیا هست فسادی که تو ایران هست کمتر از اینجانیست من سالی 2 بار میرم ایران از نزدیک یدم |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
peymanA1973 - رومانی - بخارست |
سامانی-ایران |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
peymanA1973 - رومانی - بخارست |
سامانی-ایران
اینقدر سر کار نزار صمد اقاش میزنه به چموچالت دیگه نمیتونی دخترهای خوشگل اینجا را ببینی |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
leila58 - رومانی - بخارست |
samani - ایران - تهران
شما هر چقدر دوست داری به من توهین کن اما من تمام هموطنهامو دوست دارم ولی از کار شما لجم گرفت که بیخودی طرفداری زنهای غریبه رو میکنی حتی اینقدر بهت بگم که من اینجا بهترین دوستام زنهای رومن هستند اما همیشه با خودشون هم شوخی میکنم که شما الید و بلید در کل یکسری مسائل تو فرهنگ رومانها وجود داره که تو کله ما نمیره در ضمن فکر میکنم تو ایران نیستی همینجا هستی چون اطلاعات خوبی در مورد رومانی داری اگه اینجا هستی خوشحال میشم ببینمت و یکم بیشتر باهم از نزدیک کل بندازیم این رو بدون که من اینجارو خیلی دوست دارم چون مردمش خیلی مهمون نوازند مثل ما ایرانیها وبعدش اینکه لزومی نداره عکس برات بفرستم در ضمن اسم من لیلا نیست تو کامنت بالایی نوشته بودی اسم کاربری من لیلا58 است |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
EDI 1970 - رومانی - بخارست |
لیلا 58
شما خیلی نمک نشناسی سالهاست اینجا زندگی میکنی نون اب اینجا را میخوری واین جور حرفهای بی ادبانه را در رابطه با تمام زنهای رومن میزنی این درست که تعداد زیادی از دخترهای سیگان یا کولی که اصلیت رومن ندارن ازروی فقرتن به این کارها میدن اما شما همه را به یک چشم میبینی نمدونم شما با چه قشری از جامعه در ارتباط هستید من سالها با دانشجوهای رومن زندگی کردم خیلی مهربان وپاک بودن وخبری از این حرفهای شما نبود پس کمی رعایت کنید همه را جمع نبندید در غیر این صورت باید بگم کافر همه را به کیش خود پندارد |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
EDI 1970 - رومانی - بخارست |
لیلا 58
من مهمان دارم وداشتم نظرات شما را بهشون نشون میدام یکی از اونا دکتر روان پزشک هست ازت خواهش کرد خودتو به یک دکتر نشان بدی چون از نظر روحی مشکل داری احتمالا شکست عشقی از یک دختر رومن فقط دختر ریس جمهور مانده بود براش حرف در بیاری |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
peymanA1973 - رومانی - بخارست |
عدالت 1970
من کاملا با نظرت موافقم طرف دکتر لازمه |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
EDI 1970 - رومانی - بخارست |
شهین 2000
زیاد حرف نزن برو امارات ببین ایرانی ارزونتر یا رومانی همتون دخترای پیغمبرید حداقل اینا ظاهر باطلشون یکی نه که همه کار بکنن بعد یه عمل جراحی بعد عروسی بد بخت داماد البته من مثل شما جمع نمیبندم همه جا خوب و بد داره هم تو ایران هم اینجا |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
ZIBA19800 - رومانی - بخارست |
LEILA58
لیلا خانم من هم مثل شما شوهر ایرانی دارم همچنین دوستان زیاد ایرانی که خیلی آدمهای با شخصیتی میباشند.بدانید که در رومانی بیش از دو هزار ایرانی زندگی میکنند و 90% آنها با دختران رومانی شریک زندگی هستند.این حرفهای شما بی احترامی بزرگی به همه ایرانیهای اینجاست.این چیزهایی که نوشتید یکی از دوستانم برایم فرستاد ومن برای اولین بار برای کسی مینویسم و فقط برای روشن کردن شما. وقت ما بیش از این ارزش دارد که آن را برای بی احترامی به هموطنانمان به هدر بدهیم. |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|
samani - ایران - تهران |
LEILA58-رومانی-بخارست
خودم میدونستم که اسمت لیلا نیست بر اساس تحقیقاتی که شده در رومانی 2000 ایرانی وجود دارد وبیش از 70% در بخارست زندگی میکنند و یک لیلا بیشتر وجود ندارد وآ« هم شوهر تحصیل کرده دارد وخدش هم خیلی خانم است و دو فرزند دارند پس بدان که تا چند روز آینده آمارت بدست میاد تازه متوجه میشوی من چه کسی هستم. اگه ادامه بدی یک نشانی از تو بدم تا آخر عمر یادت نره |
شنبه 3 اسفند 1387 |
|