کروبی: اگر کاندیدا شدم، نمی خوابم!

کروبی: هاشمی و ناطق هم از پس مدیریت مجلس ششم بر نمی آمدند

 سنگ صبور اصلاح طلبان هستم

اگر کاندیدا شدم، نمی خوابم!

حجت الاسلام مهدی کروبی با حضور در برنامه تلیوزیونی «شب شیشه ای» به سوالات رضا رشیدپور پاسخ گفت.

 کروبی در پاسخ به این سوال که هزینه حزب اعتماد ملی از چه طریق به دست می آید، گفت: من خودم هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارم ، اما برخی از دوستان در این مورد به ما کمک می کنند.

رشید پور در ادامه برنامه از کروبی پرسید: به نظر می رسد شما شخصیتی باشید که دوست دارید همیشه در هر جا ، نفر اول باشید و حرف آخر رو بزنید.

کروبی گفت: طبیعی است که اینطوری نیست من به شدت معتقد به خرد جمعی هستم اما یک روحیه مستقلی هم دارم و نمی خوام ابزار جمعیت های سیاسی باشم.

وی ادامه داد: من قبل و بعد انقلاب، عضو جامعه روحانیت بودم ، پس از انقلاب در یکی از انتخابات ها، علاقمند بودیم عده ای در لیست ما باشند که دوستان ما مخالفت کردند و ما مجبور به انشعاب شدیم.

کروبی اضافه کرد: امام هم پذیرفتند و به از این اتفاق استقبال کردند و گفتند که باید روحانیت نیز، دارای دو سلیقه مختلف باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری «انتخاب»، کروبی در مورد تعداد نفرات حزب اعتماد ملی حاضر در مجلس گفت: 10 نفر عضو حزب در مجلس هستند که اگر محبت شورای نگهبان نبود، بیش از این در مجلس بودند.

وی همچنین گفت که «توضیه کرده تا اعضای حزبش به علی لاریجانی در انتخاب رییس مجلس رای بدهند، چرا که وی  را در شرایط فعلی قدرتمندتر می داند.

کروبی در پاسخ به این سوال که «چرا روزنامه شما بیش از بقیه عکس شما را در صفحه نخست منتشر می کند»، گفت: البته این مسئله طبیعی است، اگر دوستان ما نگذارند چه کسانی منتشر کنند، اما بنده بارها گفته ام که تمایل به انتشار این عکس ها ندارم، هر چند دوستان باز هم محبت دارند.

کروبی در پاسخ به اصرار رشید پور که پرسید «در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنید»، گفت: به احتمال بیش از 50 درصد در انتخابات شرکت می کنم.

کروبی افزود: البته باید دید نیروهای غیبی در انتخابات چه خواهند کرد!

رییس مجلس ششم در ادامه برنامه در مورد مدیریت خود در مجلس ششم گفت: اگر من در مجلس ششم نبودم، مشکلات بسیار بیشتر بود و حضور من در این مجلس، باعث مهار بسیاری از مشکلات شد.

کروبی اضافه کرد: در مجلس ششم، هاشمی و ناطق هم از پس مدیریت  این مجلس بر نمی آمدند، نه به این معنا که مدیریت من خاص است، بلکه به این دلیل که من سنگ صبور اصلاح طلبان بودم.

کروبی با بیان این مطلب که «من ادمی هستم که ریسک می کنم و محافظه کاری نمی کنم»، گفت: متاسفانه در تنها جایی که مدیریت نکردم، در تحصن بود، و رفتم دیدم فضایی بدی درست شده است.

کروبی در ادامه برنامه به شوخی، رشیدپور مجری برنامه را از نیروهای غیبی خواند که با واکنش رشید پور مواجه شد. رشید پور گفت: ما خیلی هم شفاف هستیم.

کروبی پاسخ گفت: از سخنان من  نرنجید، ناراخت نشوید دفاع هم نکنید!

رشید پور نیز گفت: چشم، من تسلیم هستم.

 کروبی با تاکید بر این اظهار نظر امام که فرمودند «میزان رای ملت است و مجلس در راس امور است»، گفت: یقیناً شبهه ندارم که امام مجلس نیرومند می خواست و میران را هم رای مردم می دانست.

وی اضافه کرد: امام معتقد بود در هر شرایطی میزان رای ملت بود: شما قانون اساسی رو ببینید، این ها همه بر گرفته از اندیشه های امام است. اما معتقد بود که پشتیبانی مردم، باعث حفظ انقلاب و حکومت خواهد شد. امام خیلی توجه داشت که مردم سهیم و شریک در حکومت باشند.

کروبی در ادامه با بیان ای که 4 فرزند پسر دارد گفت: فرزند دوم من، پایش در جنگ تحمیلی قطع شده. وی دکترای روابط بین الملل از انگستان دارد ودوره ای نیز، مشاور وزیر بازرگانی دولت خاتمی بود.

رشیدپور در پایان برنامه خطاب به کروبی گفت: اگر کاندیدا شدید، به موقع بخوابید که کروبی پاسخ گفت: من اصلا نمی خوابم و توصیه می کنم دوستانم هم نخوابند

شیخ پشم الدین کشکولی - یمن - توی برهوت زیر چادر
السلام علیکم یا شیخ الکروبی بهتر است بخوابی زیرا دوستان بیدارند و هواتو دارن.
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

maryam97 - مالزی - پنانگ
خواب وبیدارت فرقی نداره .......
شیخ پشم الدین کشکولی - یمن - توی برهوت زیر چادر چه اسم زشتی برای خودت انتخاب کردی؟
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

omidezendegy - ایران - مشهد
یه 10 یا 20 نفر بیشتر نیستند که مقام ها بینشون میچرخه
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

rusvadek - روسیه - روسیه
مردم اسوده بخوابید که داروعه (احمقی نژاد ) بیدار است اصلا اگه بمیرید هم مانعی ندارد
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

soheil 1pa - انگلیس - پلیموت
این هم مثل بقبه اخوندهاست الان که از بخور بخور ملاهاکمتر گیرش میاد شده اصلاح طلب انموقع که مثلا رییس بنیاد شهید بود را یادش رفته.این قدرت چیه حالا خوب است همه این ملاهاشیفتگان خدمتند نه تشنگان قدرت.
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

bijana - المان - هانوفر
کلا در سیاست ایران. برای موفقیت باید از تعداد اخوندها کم کرد و قشر جوان وفهمیده را جایگزین کرد.این اخوندها برسر مقام وقدرت بودن را حق مسلم خویش میدانند. و این بد روزگار است.همه ی اخوندها مثل هم فکر و عمل میکنندمجلس ششم وهفتم هم نداره.
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

mahkame - اتریش - وین
ای شیطون پس تا حالا خواب بودی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :)
سه‌شنبه 14 خرداد 1387

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
این کفتار پیر همیشه دنبال ته مونده غذای لاشخوراست ای دریغاکه ایران شده طعمه ددان و لاشخوران
چهار‌شنبه 15 خرداد 1387

mamalporru - ایران - شیراز
آقای کروبی بهتر نیست که شما و دوستانتان کمی فکر کنید و تفاسیر ی که از قرآن در خصوص حق الناس به خورد عوام میدهید و همیشه آخرت و روز جزا را گوشزد میکنی خود نیز بکار بندی .قطعآ خداوند عادل است و عدل او استثناء ندارد. تا دیر نشده است این آخر عمری توبه کن و سیاست ظلم وچپاول و قتل خونریزی برای قدرت را رها کن- باشد که انشاا.... خداوند از سر تقصیراتت بگذرد.
چهار‌شنبه 15 خرداد 1387

shekamo - نورو - اوسلو
اسوده بخواب زیرا که ما بیداریم
چهار‌شنبه 15 خرداد 1387

Tina jOon - آلمان - ماینز
تو یه لطفی کن بمیر
چهار‌شنبه 15 خرداد 1387

ramtin_driver2008 - ایران - تهران
کاندید شو . یک ملت منتظرن دوباره پای صندوق های رای جمع بشن و این وظیفه ی الهی رو به جا بیارن و برای چندمین بار گول حرفهای شما واطرافیانتون رو بخورن ملت ایران عادت کردن دیگه... آخه ه ه ه ه ه ه
شنبه 18 خرداد 1387

rastad - ایران - تهران
جناب کروبی چه حرفا میزنی بابا شما خیلی وقته که خوابین و خبر از هیچی ندارین حالا میخوای نخوابی بخواب بابا حال داری مرتیکه دیونه
یکشنبه 19 خرداد 1387

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.