حمله به ایران یک واقعیت یا یک تاکتیک سیاسی

حمله به ایران یک واقعیت یا یک تاکتیک سیاسی


حملات بی سابقه راکتی به منطقه سبز در عراق که به کشته شدن ١۵ نفر منجر گردیده است موقعیت ممتازی را در اختیار ژنرال دیود پتراوس(David Petraeus) قرار داده است که جوّ را علیه ایران تحریک کند. آدمیرال ویلیام فالون از زمانی که به فرماندهی CentCom که اداره کننده تمامی عملیات نظامی آمریکا در منطقه است برگزیده شد مکررا گفته بود که تا زمانی که من در قدرت هستم حمله به ایران صورت نخواهد گرفت. مطلب مهم تری که ویلیام فالون در زمان تصدی فرماندهی مرکزی خود به آن اشاره کرده بود و کمتر مورد توجه قرار گرفته بود این بود که: "تعداد زیادی از ما سعی بر آن دارند که دیوانگان را به قفس شان بازگردانند".


مجله اسکوایر که با خروج فالون از صحنه مقاله مفصلی با عنوان "مردی بین جنگ و صلح" را به تحلیل شرایط و وضعیت موجود اختصاص داده بود از رقیب اصلی فالون و یکی از مدافعین سرسخت حمله به ایران یعنی ژنرال دیوید پتراوس که فرماندهی نیروهای آمریکائی در عراق را بر عهده دارد و زیر نظر فالون کار می کرده است نقل می کند که "ما نمی توانیم جنگ عراق را تنها با ادامه آن در عراق با پیروزی به پایان آوریم."


ژنرال پتراوس در مصاحبه ای با BBC گفت راکت هائی که به منطقه سبز شلیک شد ساخت ایران بوده و توسط ایران در اختیار کسانی که دست به این حمله زدند قرار گرفته است. او اضافه کرد که سپاه قدس مسئولیت تامین مالی و نیز آموزش افراد مزبور را بر عهده داشته است. جریان این حمله ما را به یاد سخنان برژینسکی در برابر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می اندازد که گفت بعید نیست که حمله ای علیه نیروهای آمریکائی در عراق صورت گیرد و به این ترتیب زمینه حمله به ایران فراهم گردد.


در کنار مسائل فوق نباید از یک تحلیل دیگر که این روزها در بین آنالیست ها قوت می گیرد نیز غافل شد. برخی را عقیده بر آن است که یکی از هدفهای آمریکا در مقطع کنونی دامن زدن به شایعه حمله به ایران برای بی ثبات کردنوضعیت آینده سیاسی این کشور است. با پراکندن این تصور که ایران در آستانه روبرو شدن با یک حمله بزرگ نظامی است قدرت های غربی به اضافه چین و شوروی از سرمایه گذاری های دراز مدت و نیز روابطی که در چارچوب قراردادهای طولانی مدت شکل گرفته باشند سر باز خواهند زد. از سوی دیگر با متشنج کردن اوضاع، سرمایه گذاری در داخل ایران توسط ایرانیان نیز به رکود کشانده شده و چرخ اقتصاد ایران کندتر خواهد شد. از آنجا که اقتصاد پاشنه آشیل حکومت ایران به شمار می رود عدم ثبات سیاسی تاثیر مستقیم و بلافاصله ای برای ایجاد عدم ثبات اقتصادی خواهد داشت. پدیده هایی چون تورم و گرانی و بیکاری از نتایج بلافصل مبهم بودن وضعیت آینده کشور به شمار می روند.

king_irooni - ایران - سربندر
به نظر من تحرکات اخیر ، مخصوصا" سفر دوره ای دیک چنی به منطقه فقط یک حرکت سیاسی جهت تهدید دولت ایرانه و هیچ هدف دیگه ای در پس پرده نیست و امریکا و برخی کشورها و سیاسیون سعی می کنن با القاء این فکر که این تحرکات میتونه پیش زمینه حمله به ایران باشه ، سعی در آروم کردن ایران در سیاستهای خارجی بویژه مسئله هسته ای دارن .به نظر من هنگامی خطر حمله به ایران جدی خواهد بود که آمریکا بتونه گروه های وابسته به ایران در کشورهای لبنان و عراق رو سرکوب کنه و اگر این اتفاق بیافته مطمئنا" امریکا گزینه نظامی علیه ایران رو در دستور کار قرار خواهد داد در غیر اینصورت احتمال اقدام نظامی علیه ایران در حد صفر خواهد بود.
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

basiji - ایران - تهران
به نامه او خوب خواههشا نمیخواد شما نظر بدین کی از این مملکت دفاع خواهد کرد مگه شما ها بودین که با صدام جنگیدین هنوزم بگم تا امثال ما هستن اجازه به هیچ کس داده نمیشه به انقلاب و آرمان هایش دهن کجی کنن امثال ما عمل میکنن چون اینجا میدانه عمله نه حرف به امیده روزی که آقا امام زمان این انقلاب و جهان رو از دسته ظالم ها نجات بده.
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

morteza70 - فرانسه - پاریس
امریکا تو عراقی که بعد از جنگ کویت چندین سال تحت سخت ترین تحریمهای جهانی بود مثل خر تو گل مونده .چطور میتونه با وجود دو جبهه که شکست خورده وارد جبهه سوم بشه اون از بن لادن که راست راست میچرخه اونم از عراق که شده ویتنام دوم .این حرفها بیشتر مانور سیاسی بنظرم اینو هر بچه ابتدایی هم میفهمه.
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

مومنتمومنت شلنگ اباد - سوئد - لینکشوپینگ
king_irooni - ایران - سربندر اتفاقا برعکس امریکایها خودشونه با نوچه درگیر نمی کنن. اونها اصلا ارزشی ندارن. به هر حال ارزومون از بین رفتنه این رجاله سفله که مثله زالو ول کن نیست. ملت رسیده به جای که به تب رضا میده. امریکا خودش ملارو اورد خودشم ورش میداره. مرگ بر تمامه گروههای سیاسی .همشون نوکر و خائن. ایرانه بدونه اسلام یعنی ایرانی ازادو سربلند. نوروز بر همه مبارک..............!
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
ریشه تمام گرفتاریها و بدبختیهای ایران از اسلام است تا زمانی که سیاستمداران و احزاب سیاسی و روشنفکران نخستین بند ازآرمانهایشان بیرون آمدن ایران از جرگه کشورهای اسلامی نباشد هیچگونه امیدی به هیچگونه آرزویی برای ایران نیست و تمام هدر دادن عمر وزندگی مردم است
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

shanul - المان - هامبورگ
من با حمله امریکا به ایران موافقم و امیدوارم زودتر انجام بشه مگر اینکه ملت ایران خود فکری بحال خود بکنند و یک کودتا از درون کشور انجام بشه البته نارضایتی مردم ایران از رژیم تروریست جمهوری اسلامی بینهایت بالا رفته و با کوجکترین جرقه اعتراضی که در هر نقطه کشور انجام میشود مردم ایران از ان حمایت میکنند شواهد نشان از این دارد که عمر رژیم عربی ایران رو به پایان هست.امروز اگر در ایران جنگی صورت بگیرد دیگر جوانی وجود ندارد که روی مین برود ان جوانهای که در زمان جنگ از ایران دفاع کردند تامین فکری و روحی روانی بودند که ناشی بود از تفکری که شاهنشاه ایران محمد رضا پهلوی به انها در مورد وطن پرستی در طی سالیان دراز اموخته بود روحش شاد.به امید نابودی رژیم عربی ایران
چهار‌شنبه 7 فروردین 1387

mahdi_dannte - ایران - تهران
حمله کیلویی چنده اگه یکی عرضه داشت حرفشو هم بزنه
پنج‌شنبه 8 فروردین 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
خدایا امثال این بسیجی باسواد «نامه» نگار را به «امیده» جای گیری در صفوف ارتش اقا امام زمان از شر آمریکا در پناه خویش گیر.آمین (البته شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی انشاالله پس از برقراری عدل فراگیر مهدوی)
پنج‌شنبه 8 فروردین 1387

king_irooni - ایران - سربندر
آقای basij از تهران از اسم مورد استفاده شما پیداس که فقط می خواید احساسات بقیه رو تحریک کنید اون هم با ساز مخالف زدن ، به هر حال هر کسی می تونه نظر شخصی خودش رو بگه اما لطف شما جواب کسی رو ندید چون بیشتر کسانی که اینجا نظر میدن نتونستن از دولت حاکم ایران نفعی مث شما ببرن.
پنج‌شنبه 8 فروردین 1387

basiji - ایران - تهران
به نام او آره خوب شما ها فقط ما رو برای کشته شدن دوست دارین و اما علیرضا به حرمت اسمت که علی هست بهت توهین نمیکننم و البته من از خدام هست که ما رو در صف امام عصر قرار بده و میبینم که برات مثل نام میمونه چون نظرم رو به نام حق شروع کردم عزیزم من هر کاری رو با نام خدا شروع میکنم نامه نیست.فکر میکردم اینقدر میفهمی که از برنامه کامپیوتری استفاده کردم تا بتونم فارسی type کنم چون فونت فارسی ندارم و اما برادر king مگه به ما چی رسیده؟ میخوای بیایی وضع ما رو ببینی تا به اون چیزی که داری قانع باشی؟؟؟ تهران ایران
پنج‌شنبه 8 فروردین 1387

aghakian - ایران - یزد
با سلام از نظرات بعضیها آدم خنده اش می گیره از بعضی دیگه متاسف میشه وقتی آدم میبینه چقدر بعضیها دید ودرکشون از اسلام و ایران ضعیفه...فکر کنم اینجور آدمها فقط خودشون ودور وبر خودشونو میبینم لذا از این نظر همیشه خدا رو شکر میکنم که در قلب ایران زندگی میکنم و هیچ چیز نتونسته تا حالا دین ومذهبم روازم بگیره و بعضی وقتها افتخار هم میکنم که در ایران ودر خدمت جمهوری پاک و زلال اسلامی هستم ...حالا شما میخواهید هر فحشی بدهید من و امثال من که در دنیا کم هم نیستند با این کارها به هیچ قیمتی نه دینمون نه خودمون ونه مملکتمون رو نمیفروشیم به هیچ قیمتی...ضمنا همه اقشار مردم خوب و بد داره برای من آدمیت مهمه و در این بین با اینکه چند سال هم در دو سه کشور اروپایی زندگی کردم بازم معتقدم اسلام بهترین و کاملترین دین خداست...به شرط اینکه خوب درک شود ...بازم معتقدم اگه چند تا آدم از هر قشری به من معرفی شود بازم بیشتر از همه به روحانی اعتماد دارم چون با همه جور آدمی از لات بی سر و پا آدم فرهنگی ....و....تا روحانی نماز شب خون گشته ام...ضمنا بدونید ایران فقط تهران نیست...البته مردم تهران بسیار شریفند و فقط تعداد بسیار کمی در هر شهری خود فروخته هستند که خدا رو شکر از کمترین اراده ای بر خوردار هستند چون ادم خود فرخته از خودش اراده ندارد....خب بگذریم ...آمریکا در مقابل ایران هیچ غلطی نمی تونه بکنه اینو بارها و بارها خودش ثابت کرده ضمنا رهبران ایران در دنیا بسیار بسیار از رهبران آمریکا بیشتر مورد استقبال قرار دارن نمونش سفر احمدی نژاد به خیلی از کشور ها بود با هجوم تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی نتونستن از محبوبیتش کم کنن ونمونه دیگه که خودم بارها شاهد بودم استقبال بسیار بسیار خوب مردم از سفر رهبران کشور به شهرها که نمونشو من توی شهر یزد هنگام سفر رهبر ی به یزد دیدم اصلا عجیب استقال شد خدا شاهده تا کیلومترها خیابان های اطراف پر از جمعیت بود مردم واقعا طرفدار رهبر و کشورشون هستند حالا تعدا د کم در همه جای دنیا هستند که ساز مخالف میزنند اینم بیشتر کسانی هستند که منافعشون در خطر افتاده خداییش دعای مردمه که کشورو نظام مقدس جمهوری اسلامی رو روی پا نگهداشته وگرنه ما دشمن قدار زیاد داریم که خوشبختانه هیچ غلطی نمی تونن بکنن
پنج‌شنبه 8 فروردین 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
1400 سال تجربه کردیم اسلام در ایران کار نمیکند . چند هزارسال دیگر این آزمایش و نمایش را باید ادامه بدهیم آیا نسل ما این دلیری را دارد که خود را از این رنج تاریخی و مصیبت ملی نجات دهد؟ آدم عاقل نیازی به دین ندارد دین انسان همان عقل و درک و فهم اوست دینی که بزور شمشیر تحمیل شود نه قانونی است - نه عرفی و از دیدگاه مذهبی هم مشروعیت ندارد اسلام را به عربستان باز گردانیم نه تنها اسلام بلکه تمام ادیان از پایه دروغ و خرافاتند
جمعه 9 فروردین 1387

محمدیاسر - ایران - تهران
آره منم دوست دارم حمله کنه اونوقت منم یه دولول برمیدارم میرم شکار .... هرچی آخوند تو خیابون ببینم مثل سگ شکار میکنم
شنبه 10 فروردین 1387

kotlet - ایران - تهران
تمومه ما میمیریم وای من غش کردم یکی اب قند بیاره_(محمدیاسر - ایران - تهران منم باهات میام)
یکشنبه 11 فروردین 1387

kotlet - ایران - تهران
aghakian - ایران - یزد لیاقتت همینا است
یکشنبه 11 فروردین 1387

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.