متن چت دو نفر مذهبی و تحلیل آن

 متن چت دو تا بچه مثلا مذهبی

نورا_555: سلاممجاهد_598:سلام

مجاهد_598:چطوری؟
نوراـ555:خوبم تو خوبی؟مجاهد_598:خوبم ممنونمجاهد_598:چه خبر تازه داری؟نورا_555:هیچینورا_555:سرم خیلی شلوغ شده. نمی دونم چی کار کنمنورا_555:دیگه قاطی کردممجاهد_598:ای وایمجاهد_598:چه بد! مگه چی شده؟نورا_555: هیچی بابانورا_555:مهم نیستمجاهد_598:نه باید بگی چی شده؟نورا_555:هیچ چینورا_555:درسای حوزه از یه طرف درسای دانشگاه هم بدجوری مشغولم کردهنورا_555:چند تا کار هم بسیج به من داده که تا فردا باید تحویلشون بدممجاهد_598:بابا تو دیگه کی هستی؟مجاهد_598:چقدر سرتو شلوغ کردیمجاهد_598:بی خیال شو یه کم به خودت برسنورا_555:چی کار میشه کرد یه جوری تحملش می کنممجاهد_598: امتحانای حوزه من هم شروع شدهنورا_555:خبمجاهد_598:دعا کن قبول شمنورا_555:باشه به شرطی که تو هم برام دعا کنیمجاهد_598:......نورا_555:........

شخصیت دوگانه و رفتار متفاوت در عالم حقیقی و مجازی از مشکلات بعضی بچه مذهبی هاست.این پسر و دخترا خیلی وقتا تو عالم مجازی اینترنت و چت حرفایی می زنند و خودشونو تو کلوب های مختلف به گونه ای معرفی می کنند که هیچ تشابهی به شخصیتشون تو عالم ملموس بیرون نداره.خیلی ساده اندیشیه اگه اینو به حساب جذب افراد و در نتیجه القاء یه سری از مسائل معمولی شرعی و مذهبی بذاریم، در حالیکه اگه کسی نیتش برای این جور مسائل خالص باشه، با ارائه چهره اصیل دینی خودش و به کار بردن ترفندهای زیرکانه تبلیغی می تونه بهترین بازده رو داشته باشه.این فاجعه بزرگیه که کسی به بچه مثبتی و خوبی مشهور بشه ولی خودش بدونه اینجوری نیست و چون نمی تونه در عالم خارج به کام دل خودش برسه، ناچار این عقده رو با سبُک حرف زدن با نامحرم توی چت یا معرفی کردن خودش به عنوان یه پسر یا دختر آن چنانی باز می کنه!غافل از این که داره چه گوهر گرانبهایی رو از دست می ده! گوهری که خیلی از همون دختر پسرای اونچنانی حسرتش رو می خورن! یک محیط معنوی، کم گناه و شرایطی حاکم بر اساس شرع! به جای اینکه از این شرایط به نفع خودش استفاده کنه، ناشکری می کنه و پشت پا به سعادتش می زنه. درسته که اون اقا پسر و دختر خانم دارن تو عالم مجازی بی پروا و راحت با هم گپ می زنن و خوش و بش می کنن ولی در اثر تداوم، این فرهنگ مکالمه مجازی به فرهنگ گفت و گوی حقیقیشون هم سرایت می کنه و حیا و متانتی که تا پیش از این تو حرف زدنشون با نامحرم خودنمایی می کرد کم کم کمرنگ و بی روح می شه و جاشو به همون خوش و بش ها می ده و این بار به جای آیکون لبخند، این خنده با صداست که گوش رو خراش می ده!می شه رفتار اینترنتی مون رو هم بازنگری کنیم و برای هر آف، پی ام یا آیکون از خودمون حساب بکشیم!

منبع: وبلاگ نرگسدان

شیدا - ایران - تهران
سلام :به نظر من اگر دختر یا پسری به خودشون به بودن یا نبودنشون فکر کنن و دلیل اصلی آفرینش خودشون رو بدونن هیچ وقت بر ضد درونشون صحبت نمی کنن.وقتی کسی به خودش ایمان داشته باشه شخصیت اصلیش رو بروز میده حتی اگه بدونه کاراش بر خلاف شرع و قانونه .خیلی از بچه مذهبی های ما بدون فکر سراغ مذهب می رن و نمی تونن خلا درونی شون رو پر کنن پس شخصیت دوگانه پیدا می کنن تا خودشون رو تو دل بنده های خدا که مهم نیستن جا کنن .
شنبه 12 آبان 1386

الناز - ایران - تهران
بانظر شیدا موافقم
سه‌شنبه 22 آبان 1386

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.