دیوید بکام به لس آنجلس گالاکسی پیوست

دیوید بکام به لس آنجلس گالاکسی پیوست
دیوید بکام کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلستان و ستاره پیشین باشگاه رئال مادرید اسپانیا، روز سیزدهم ژوئیه رسما به تیم گالاکسی لس آنجلس پیوست.

این باشگاه آمریکایی مموافقت کرده در پنج سال آینده حدود ۲۵۰ میلیون دلار به دیوید بکام بپردازد که رقمی بی سابقه در تاریخ لیگ حرفه ای فوتبال ایالات متحده به شمار می رود.

در آمریکا تا سال پیش حقوق سالانه تمام بازیکنان یک تیم باشگاهی نباید از ۲ میلیون دلار بالاتر می رفت.

کارشناسان می گویند ستاره فوتبال انگلستان درآمدهای جانبی دیگری هم خواهد داشت. شرکت آدیداس از هم اکنون برای تبلیغ محصولات ورزشی اش در شبکه های تلویزیونی آمریکا به دیوید بکام روی آورده است.

 ورزش فوتبال در آمریکا زمینه رشد خیلی بالایی دارد. من اگر فکر می کردم که نمی توانم سطح فوتبال آمریکا را بالا ببرم هیچوقت به این کشور نمی آمدم و برای پنج سال با ال ای گالکسی قرار داد نمی بستم
 
دیوید بکام

برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود نیمی از آمریکایی ها نام دیوید بکام را شنیده اند. اما آشنایی بسیاری از این افراد با نام وی به خاطر همسرش ویکتوریا، عضو پیشین گروه پاپ "اسپایس گرلز" می شناسند.

آمریکایی ها عموما به ورزش هایی مانند بسکتبال و بیسبال خیلی بیشتر از فوتبال علاقه دارند و مشخص نیست که این بازیکن سرشناس بریتانیایی بتواند مردم آمریکا را به ورزش فوتبال علاقه مند کند.

خود بکام اذعان می کند که رقابت با بسکتبال و بیسبال یا فوتبال آمریکایی کار آسانی نیست، اما می گوید: "ورزش فوتبال در آمریکا زمینه رشد خیلی بالایی دارد. من اگر فکر می کردم که نمی توانم سطح فوتبال آمریکا را بالا ببرم هیچوقت به این کشور نمی آمدم و برای پنج سال با ال ای گالکسی قرار داد نمی بستم."

موقعیت تجاری خانواده بکام

برخی کارشناسان هم پیوستن دیوید بکام به لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا را به ورود مجدد پله به آمریکا تشبیه کرده اند. ادسون آرانتس دو نا سیمنتو، ملقب به پله، که عموما وی را برترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان می نامند، در دهه ۱۹۷۰ میلادی چند سال برای تیم نیویورک کازموز آمریکا بازی کرد.

شبکه ان بی سی آمریکا به زودی برنامه تلویزیونی را درباره همسر دیوید بکام تحت عنوان "ویکتوریا بکام به آمریکا می آید"‌ پخش خواهد کرد

این اسطوره فوتبال برزیل معتقد است شهرت و مهارت دیوید بکام می تواند تاثیر مثبتی بر فوتبال در آمریکا داشته باشد.

وی در مورد انتقال بکام به لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا می گوید: "زمان من وضعیت فرق داشت و پیچیده تر بود. آن موقع تازه فوتبال در آمریکا شروع شده بود و حرفه ای نبود. اما فوتبال آنها الان خیلی پیشرفت کرده است. توصیه من به بکام این است که آماده باش. بازی در تیم های آمریکایی دیگز آسان نیست."

جدای از مسئله فوتبال، تردیدی نیست که نفس اقامت دیوید بکام و همسرش در کالیفرنیا در یک قدمی هالیوود فرصت های زیادی را برای بازیکن ۳۲ ساله که با بازنشستگی از فوتبال فاصله زیادی ندارد فراهم خواهد کرد.

شبکه ان بی سی آمریکا به زودی برنامه تلویزیونی را درباره همسر دیوید بکام تحت عنوان "ویکتوریا بکام به آمریکا می آید"‌ پخش خواهد کرد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.