تور دو فرانس از لندن شروع شد

تور دو فرانس از لندن شروع شد

شهر لندن روزهای شنبه و یکشنبه میزبان تور دو فرانس، مسابقات تور دوچرخه سواری فرانسه، است.
مراسم افتتاحیه نود و چهارمین دوره تور دو فرانس عصر جمعه در میدان ترافالگار لندن برگزار شد

این نخستین بار است که این مسابقات از لندن آغاز می شود. گرچه پیش از این دو بار دیگر بخشی از مسیر تور دو فرانس در لندن طی شده بود.

عصر جمعه جشن افتتاح این دوره از رقابتها در میدان ترافالگار در مرکز لندن برگزار شد.

کن لیونیگستون، شهردار لندن، گفت این بزرگترین اتفاق ورزشی در لندن پیش از برگزاری رقابتهای المپیک سال 2012 در لندن است.

مرحله مقدماتی این رقابتها روز شنبه با طی مسیر 7.9 ‬کیلومتری از خیابان وایت هال در کنار میدان ترافالگار آغاز و پس از گذشتن از مقابل پارلمان، کاخ باکینگهام و هاید پارک، در بلوار مال در حد فاصل کاخ باکینگهام و میدان ترافالگار پایان می یابد.

در نود و چهارمین رقابتهای تور دو فرانس ‪ ۱۸۹‬دوچرخه سوار مسیر ‪۳۵۷۰‬ کیلومتری آن را در ‪ ۲۰‬ مرحله رکاب می زنند.

روز یکشنبه نیز مرحله اول این رقابتها از بلوار مال در لندن آغاز شده و با گذشتن از محله گرینویچ با طی مسافت ‪ ۲۰۳‬کیلومتری در کانتربوری در استان کنت خاتمه می یابد.

در ادامه، دوچرخه سواران از بندر دوور و با کشتی از طریق کانال مانش عازم بلژیک شده و از آنجا تا روز ‪ ۲۹‬ژوئیه (‪ ۷‬مرداد) برای رسیدن به مقصد نهایی این رقابتها در پاریس مسابقه می دهند.

حدود ‪ ۵‬هزار پلیس در انگلیس مراقبت و نظارت بر مسیر این مسابقه را، که همزمان با دومین سالگرد انفجارهای تروریستی متروی لندن آغاز می شود، برعهده خواهند داشت.

هر سال حدود 15 میلیون نفر با حضور در کنار جاده های مسیر مسابقات، تور دو فرانس را از نزدیک تماشا می کنند و نزدیک دو میلیارد نفر نیز این مسابقات را از طریق تلویزیون دنبال می کنند.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.