فرمانده آمریکایی:'شمال عراق به نیروی بیشتری نیاز دارد'

فرمانده آمریکایی:'شمال عراق به نیروی بیشتری نیاز دارد'

فرمانده نیروهای آمریکایی در شمال عراق گفته است برای مقابله با خشونت های فزاینده در استان دیاله نیروی کافی در اختیار ندارد.
با گذشت بیش از چهار سال از سقوط حکومت صدام و اشغال عراق توسط نیروهای تحت رهبری آمریکا، از شدت خشونت ها در عراق کم نشده است

سرلشکر بنیامین میکسون، گفت حمایت دولت عراق از نیروها و مقام های محلی در شمال این کشور در مواردی ناکافی است.

در همین حال، جلال طالبانی، رییس جمهوری عراق گفته است نیروهای آمریکایی و عراقی باید یک یا دو سال دیگر در کشورش بمانند.

آقای طالبانی این مطلب را در سخنرانی در دانشگاه کمریج در انگلستان بیان کرد.

در جریان تازه ترین موج خشونت های عراق، 22 نفر در دو بمبگذاری انتحاری در جنوب شرق بغداد کشته شده اند. این انفجارها 60 مجروح نیز بر جای گذاشت.

در همین حال در پی انتشار نتایج تحقیقی که نشان می دهد بسیاری از نیروهای آمریکایی در عراق با توسل به شکنجه در مورد شورشیان موافقند، ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق به نیروهایش گفته است باید مقررات را رعایت کنند.

ژنرال پتریوس گفت شکنجه غیرقانونی است و تاریخ نشان داده که در اغلب موارد، تاثیر معکوس دارد.

تحقیقی که اخیرا از نیروهای آمریکایی در عراق به عمل آمد، نشان می دهد این نیروها در مواردی شکنجه عراقیان را به طور گسترده تحمل می کنند و مسائل مربوط به ضعف روحیه نیز در این سربازان همچنان ادامه دارد.

این تحقیق توسط یک گروه مشورتی بهداشت روانی ارتش آمریکا انجام شد و در آن از بیش از یک هزار و هفتصد نیروی آمریکایی در عراق در فاصله زمانی ماه های اوت تا اکتبر سال 2006 سوال شد.

تحقیق وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد کمتر از نیمی از نیروهای این کشور در عراق معتقدند که با غیرنظامیان عراقی باید با احترام رفتار کرد و برای آنان ارزش قائل بود.

نتیجه تحقیق نشان می دهد بیش از یک سوم این سربازان معتقدند اگر شکنجه در کمک به نجات جان یک سرباز دیگر آمریکایی موثر باشد، و یا آنکه در به دست آوردن اطلاعات راجع به شورشیان کمک کند، مجاز است.

ده درصد از این سربازان گفتند عملا به غیرنظامیان عراقی یورش برده یا آنها را لگد زده اند.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.