تاکیدات مهم خاتمی در بحران اتمی

سید محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین در دیدار با یکصد نماینده مجلس شورای اسلامی به بحران اتمی کشور اشاره کرد و خواستار آن شد که با اعتمادسازی و رفع بهانه جویی‌ها، هزینه تحقق آرزوهای ملت بزرگ ایران به حداقل رسانیده شود. خاتمی با تاکید بر این که «نباید مصالح و منافع ملی نظام را دستخوش غرض‌ها و مرض‌های دشمنان قرار داد» تاکید کرد: باید با تدبیر و درایت حساب شده به گونه‌ای برخورد کنیم تا منافع ملی و مصالح نظام به شیوه‌ای مناسب حفظ شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران در این دیدار که به دعوت فراکسیون خط امام (ره)برگزارشد و دو ساعت به طول انجامید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس موسسه بین الملی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به تشریح وضعیت خارجی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و با توجه به حضورش در نشست‌های بین‌المللی، بر علاقه‌مندی توده‌های مردم به انقلاب اسلامی و ایران تاکید کرد.

وی در ادامه به دسیسه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی در طول پیروزی انقلاب و پس از آن اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی و به خصوص در طول چند ماه گذشته حجم تبلیغات دشمنان به نحو چشمگیری گسترش یافته و به نوعی تلاش می‌شود تا منطقه را نسبت به ایران بدبین کند.

رئیس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها اضافه کرد: بر این اساس هم اینک سیاست دامن زدن به اختلافات دینی و مذهبی و القاء اینکه ایران در این اختلافات نقش دارد، فعال است.

خاتمی همچنین تاکید کرد: انسجام اسلامی که بدرستی در سال 86 مورد توجه قرار گرفته است، باید سرلوحه تمامی گروه‌ها و فرقه‌ها نه تنها در ایران بلکه درتمام جهان اسلام قرار گیرد تا نقشه های خطرناکی که وجود دارد، خنثی یا کم اثر شود.

رئیس جمهورسابق کشورمان ادامه داد: در عرصه داخلی نیز ضروری است تا اتحاد ملی به معنی واقعی مورد توجه و درک حاکمیت و نیز تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی قرار گیرد تا زمینه مشارکت و حضور گسترده مردم بیشتر از گذشته فراهم شود.

خاتمی همچنین اظهارداشت : مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه‌ای مؤثر و تاثیر گذار که جایگاهی والا در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور دارد، می‌بایست با توجه به وضعیت کنونی کشور در عین اعمال وظیفه نظارتی، ارشادی و هدایتی خود، به تحقق شعار امسال کمک کند و آنرا به فعلیت در آورد.

در ادامه این نشست مسائل گوناگون از جمله دستاوردهای هسته‌ای کشور و قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت و تأثیر آن برسرنوشت کشور مورد توجه نمایندگان قرار گرفت .

رئیس جمهورسابق کشورمان در این خصوص گفت: دستاوردهای ملی و بومی انرژی هسته‌ای حاصل تلاش‌ها و مساعدت های جوانان این مرز و بوم بوده و همیشه مورد حمایت ملت است و باید آنرا حفظ کرد.

خاتمی در ادامه با اشاره به مواضع مستقلانه و هوشمندانه نمایندگان مجلس هفتم شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا این روش به حل هر چه بیشتر مشکلات پیش روی کشور منجر شود.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.