استقلال در صدر؛ قطع انگشت موتورسوار

اخبار ورزشی روز

صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر

تیم استقلال تهران بعد از چند ماه به صدر جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد.

استقلال روز چهارشنبه در شهر مشهد به دیدار تیم ابومسلم رفت و در نهایت با نتیجه مساوی یک بر یک متوقف شد. گل ابومسلم را مرتضی برگی زر در دقیقه ۲ و گل استقلال را میثم بائو در دقیقه ۳۱ به ثمر رساندند.

در دیگر دیدار حساس روز سه شنبه تیم سایپا که ماهها رد صدر جدول لیگ برتر ایران قرار داشت، در شهر اصفهان به دیدار سپاهان اصفهان رفت و با یک گل مغلوب میزبان خود شد.

تک گل سپاهان را عبدالوهاب ابوالهیل در دقیقه ۸۶ به ثمر رساند.

در دیگر دیدارهای هفته بیست و چهارم که روز چهار شنبه برگزار شد، برق شیراز در زمین خود با یک گل پاس را شکست داد و استقلال اهواز هم در زمین خود با یک گل بر پیکان تهران غلبه کرد.

جدول رده بندی لیگ برتر ایران تا پایان بازیهای روز چهارشنبه به شرح زیر است:


۱- استقلال تهران (۲۴ بازی، ۴۷ امتیاز)

۲- سایپا (۲۴ بازی، ۴۶ امتیاز)
۳- استقلال اهواز(۲۳بازی،۴۲ امتیاز)


۴-سپاهان اصفهان(۲۳بازی، ۳۸ امتیاز)۵- ابومسلم مشهد (۲۴ بازی، ۳۵ امتیاز)۶- پرسپولیس (۲۳ بازی، ۳۴ امتیاز)

پیروزی مقتدرانه لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا

دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا سه شنبه شب آغاز شد و در دو بازی برگزار شده تیمهای لیورپول انگلستان و بایرن مونیخ آلمان به نتایج مطلوبی رسیدند.

لیورپول در زمین آیندهوون هلند به میدان رفت و موفق شد با نتیجه پرگل ۳ بر صفر به پیروزی برسد و خیال خود را از صعود به جمع چهار تیم تا حدود زیادی راحت کند. برای لیورپول در این دیدار استیون جرارد و پیتر کراوچ گلزنی کردند.

رونالد کومان مربی هلندی آیندهوون که تیمش در مرحله قبل موفق شده بود آرسنال را حذف کند، بعد از این شکست سنگین در خانه در مقابل لیورپول اعلام کرد که امیدی به صعود تیمش ندارد.

در دیگر دیدار سه شنبه شب تیم بایرن مونیخ در زمین تیم آث میلان به تساوی دو بر دو رسید تا با توجه به میزبانی در دیدار برگشت، شانس بیشتری برای صعود داشته باشد.

گلهای میلان را پیرلو در دقیقه ۴۳ و کاکا در دقیقه ۸۴ و هر دو گل بایرن را فان بویتن در دقایق ۷۸ و ۹۳ به ثمر رساند.

در دیگر دیدارهای این مرحله چهارشنبه آاس رم با منچستر یونایتد و والنسیا با چلسی بازی می کنند.

قهرمان موتورسواری انگشت دستش را از دست داد

تیم پزشکی بیمارستان رویال دربی شایر در بریتانیا، پس از معاینه کامل تروی بیلیس راننده استرالیایی تیم دوکاتی و قهرمان مسابقات موتورسواری جهانی سوپر بایک،، تصمیم گرفتند تا دو بند انگشت دست او را قطع کنند.

این قهرمان موتورسواری روز یکشنبه در سومین مرحله از مسابقات موتورسواری فصل جدید سوپربایک که در پیست دانینگتون پارک، برتانیا برگزار شد، در مسابقه صبح با از دست دادن کنترل موتورش، زمین خورد و از ناحیه دست مصدوم شد که احتیاج به عمل جراحی سریع داشت.

هر مرحله از مسابقات سوپربایک در دو قسمت صبح و بعد از ظهر انجام می گیرد و مجموع امتیازات آن برای قهرمانی کل به حساب می آید.

او در حال حاضر در مونت کارلو زیر نظر مراقبت های پزشکی است و به گفته خودش حالش رو به بهبودی است و امید دارد تا بتواند در مسابقه مرحله چهارم که در والنسیا برگزار خواهد شد حضور پیدا کند.

تروی گفت:"تصادف خیلی سریع اتفاق افتاد و من ذره ای از آن یادم نمی آید."

این تصادف باعث شد تا او در جدول قهرمانی این مسابقات به مقام ششم نزول کند.

یک پیروزی و یک شکست برای نمایندگان ایران در بسکتبال غرب آسیا

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام ایران سه شنبه شب در دومین دیدار خود در چارچوب رقابتهای بسکتبال قهرمانی باشگاههای غرب آسیا در سوریه، با نتیجه قاطع ۷۹ بر ۴۹ بر التلال یمن پیروز شد.

پتروشیمی بندر امام، نخستین بازی خود برابر شانتیل لبنان را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته بود.تیم صبا باتری تهران، دیگر نماینده بسکتبال ایران در این مسابقات، سومین دیدار خود در چارچوب این رقابتها را برابر ارینا از اردن با اختلاف یک امتیاز واگذار کرد. صباباتری در این بازی با نتیجه ۷۵ بر ۷۶ شکست خورد.

صبا باتری در سه بازی خود دو بار شکست خورده و یک بار پیروز شده است.

در پایان این رقابتها، چهار تیم برتر به مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا که قرار است ماه ژوئن در تهران برگزار شود، راه خواهند یافت.

درخواست ایران برای حضور در لیگ جهانی والیبال

فدراسیون والیبال ایران درخواست حضور در لیگ جهانی را به فدراسیون جهانی والیبال تحویل داده است و این فدراسیون سپتامبر ۲۰۰۷ (شهریور ۱۳۸۶) در این باره تصمیم خواهد گرفت.

به گفته مقامات فدراسیون والیبال ایران، فدراسیون جهانی والیبال باید ضوابط احراز میزبانی تیمهای بزرگ جهانی و بحثهای مالی را در مورد ایران بررسی کند.

از جمله این شرایط، پرداخت ۸۰۰ هزار دلار ودیعه، داشتن سالنهای مدرن با گنجایش ۸۰۰۰ تماشاگر و تضمین حضور تماشاگران هنگام مسابقات است.

تامین هزینه‌ ارتباط با نمایندگان رسانه های معتبر جهانی، داشتن فرودگاهها و هتلهای استاندارد، حداقل سه شهر میزبان از دیگر شرایط قبول درخواست کشورها است.

لیگ جهانی والیبال دو ماه دیگر آغاز می شود و در نتیجه حضور ایران در این دوره از رقابتها منتفی است و پیش بینی می شود در صورت تصویب، تیم ایران در لیگ سال ۲۰۰۹ شرکت کند.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • سیروس سعید، شناگر ایرانی مقیم انگلیس در مسابقات قهرمانی این کشور رکورد ۲۰۰ متر پروانه ایران را جابجا کرد. سعید ۱۷ ساله در این مسابقات که در شهر منچستر برگزار شد، رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را یک ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه بهبود بخشید. رکورد قبلی این ماده متعلق به خود سعید بود.

  • اکرم شعبانی، تیرانداز زن ایرانی، برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان در کره جنوبی راه یافت و نام خود را در رنکینگ جهانی ثبت کرد. شعبانی درپایان مرحله مقدماتی به مرحله حذفی رشته کامپوند راه یافت و در این مرحله حریفانی از روسیه، هند و فیلیپین را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با قهرمان دوم جهان از روسیه روبرو می شود. در بخش کامپوند مردان نیز رضا زمانی نژاد با شکست حریفانی از ایران، دانمارک و فرانسه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

  • پزشک معالج دیه گو مارادونا شایعه خودکشی او را تکذیب کرد. مارادونای ۴۶ ساله در حال حاضر در بیمارستان گومز بوئنس آیرس بستری است. او هفته گذشته بر اثر افراط در مصرف الکل و استعمال دخانیات در بیمارستان بستری شد. همچنین پله، اسطوره فوتبال برزیل گفت برای شفای عاجل مارادونا دعا می کند.


  • کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی منچستریونایتد، در هفته جاری بار دیگر در صدر بهترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال انگلیس قرار گرفت. رونالدو در این هفته مجددا رتبه اول را از دیدیه دروگبا مهاجم ساحل عاجی چلسی پس گرفت. لمپارد، رونی و آرتتا در رده های سوم تا پنجم هستند.


  • تیم فوتبال الوصل امارات قهرمان این فصل از مسابقات جام حذفی این کشور شد. تیم الوصل با برتری مقابل تیم العین توانست قهرمان شود. العین در دو دوره گذشته قهرمان این رقابتها شده بود. تیم الوصل در حال حاضر صدرنشین لیگ امارات نیز هست.


  • ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا گفت به دلیل رفتارهای نژادپرستانه در ورزشگاهها ترجیح می‌دهد فرزندانش را برای دیدن مسابقات به ورزشگاهها نبرد. اتوئو فصل گذشته به دلیل رفتار نژادپرستانه تماشاگران در جریان مسابقه ای در ورزشگاه رئال زاراگوزا، تهدید کرد که زمین مسابقه را ترک خواهد کرد. باشگاه فوتبال زاراگوزا پس از این اتفاق جریمه شد.

  • کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران، باشگاههای استقلال و پرسپولیس را به دلیل توهین تماشاگرانشان به داور جریمه کرد. باشگاه استقلال به پرداخت ۵۴ میلیون ریال جریمه نقدی و پرسپولیس به ۵۲ میلیون ریال محکوم شده است. همچنین تیم ملوان به دلیل رفتار نامناسب تماشاگرانش باید یک بازی خانگی را بدون حضور تماشاگر برگزار کند.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.