کپی برابر اصل است

در حساس ترین فصول تاریخ باشگاه استقلال ، زمانی که هیچ کس تصور نمی کرد صمد سرمربی این تیم شود او را به این سمت منتصب کردند .

صمد با پروازهای بلند و ضربات سر فراموش نشدنی خود بارها در دهه های گذشته دل هواداران استقلال را شاد کرد پس از او در سمت بازیکن به نیکی یاد می کنیم اما در سمت جدید چطور ؟ این مهاجم گذشته و سرمربی فعلی استقلال دوستی دارد که فصل قبل با مهلت سه ساله ای که از مدیران سابق گرفت به عهد خود وفا و استقلال را قهرمان کرد . در حال حاضر که نوبت به صمد رسیده همه از او توقع قهرمانی فی البداهه می کنند . در صورتی که باید به صمد وقت داد ، وقت داد تا ریسک کند و از این ریسک ها تجربه و از تجربه قهرمانی را به طرفداران این تیم هدیه دهد .

مفید بودن با وجود خلاء مدیریتی ،
ازاین قضیه به را حتی نگذریم که قلعه نوعی از هم پاشیدگی و کم کاری مدیران و هرروز تغییر مدیریت را به چشم ندید . صمد با وجود خلاء مدیریتی در این تیم همچنان نتیجه های مطلوبی می گیرد که تا حال با فاصله کمی که با سایپا داشته امید زیادی برای قهرمانی دارد ، پس اگر استقلال قهرمان این فصل باشگاه های ایران شد ، می دانیم که از طرف مدیریتی هیچ کمکی نگرفته و هیچ پشتیبانی از آن نشده است . او یکه و تنها استقلال بی مدیریت را تا اینجا کشانده و اگر قهرمان شود یک ابرمربی است . تشابه صمد با امیر امیر و صمد سه سال با هم همکار بودند و در این بین صمد توانست سه سال از اندوخته های امیر را به چشم ببیند و آنها را به تجربه کاری تبدیل کند . روش کاری مرفاوی تقریبا به شکل امیر قلعه نوعی است . استفاده از همان بازیکنان که معمولا قلعه توعی آنها را برای ثابت بازی کردن بر می گزید ، زمان تعویض ها و بازیکنانی که با هم تعویض می شوند ، روش چیدمان بازیکنان همه و همه تقریبا مشابه کار قلعه نوعی است و تا به حال با این روش کاری بهترین نتیجه را گرفته ( قابل تکرار است بدون پشتیبانی مدیریتی). صمد ، امیراستقلال می شود البته قلعه نوعی حرکات صمد را از دور زیر نظر دارد و با نفوذی که همواره در استقلال داشته ، چه با سمت و چه بی سمت مدیریتی کج روی های صمد را به او گوش زد می کند تا با همکاری او و تصمیم گیری صمد استقلال را یکدست کرده و آن را قهرمان کنند . صمد می خواهد امیر دوم یا به عبارتی بهتر خود ، امیر استقلال شود و تا به حال با 45 امتیازی که گرفته توانسته آن را محقق کند . سال گذشته را یادآوری می کنیم ؛ زمانی که استقلال در بازی با فجر سپاسی یک بازی بسان اروپایی ها انجام داد نتوانست نتیجه ای بهتر از تساوی به دست آورد . قلعه نوعی هم که آن زمان سرمربی بود از بازی زیبای تیمش قدردانی کرد ولی منتقدان فوتبال که خود را پدری دلسوز می نامند به امیر توصیه کردند . که از بازی فاکتور بگیرد و فقط دنبال نتیجه باشد که صرفا همان سه امتیاز کامل منظور آنها بود . اما این فصل همین پدران ، صمد را متهم می کنند به بازی غیر ورزشی که هیچ زیبایی و تماشاگر پسندی درآن دیده نمی شود و به او توصیه می کنند که در صدد باشد تا بازی زیبا ارایه کند نه نتیجه زیبا . یعنی منظورشان را می توان این گونه تلقی کرد که این 45 امتیاز شما هیچ ارزشی ندارد اما این انتظار بی جایی است . روند صعودی تا قهرمانی فراموش نکنیم استقلال در فصلی به صمد سپرده شد که درآن از آقای گل خبری نیست ، بهترین هافبک هایش را در اختیار ندارد و با بازیکنان تازه واردی که دارد این نتایج فوق العاده ، به حساب می آید به این مشکلات بی پولی ، چالش های شدید مدیریتی ، فشار روحی و روانی ناشی ازآن ، مسوولیت سنگین صمد ، فقدان امکاناتی مانند زمین مناسب و... را اضافه کنید تا ارزش این 45 امتیاز جلوه کند . امیر شدن ، بدون امیر شدن توصیه یک منتقد ورزشی این است که مرفاوی برای اینکه امیر تیم شود نیازی نیست که امیر قلعه نوعی شود . او باید ریسک کند ، شجاعت به خرج دهد و نیازی به کپی برداری ندارد با عمین روند می تواند قهرمان لیگ شود . در پایان نتیجه ای که می توان گرفت این است که صمد تا اینجا کار بزرگی کرده ، استقلال را به اینجا رسانده و هیچ کس نمی تواند کار بزرگ او را کوچک به شمار آورد چون او هوادارای در خود باشگاه استقلال نداشت فقط او بود و بازیکنانش و لاغیر .

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.