پیروزی تیم کشتی فرنگی ایران بر آمریکا

یک پیروزی و یک شکست برای ایران در جام جهانی کشتی فرنگی

مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی روز شنبه در بندر آنتالیا در ترکیه آغاز شد. در این مسابقات که به صورت تیمی برگزار می شود، کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، اوکراین و گرجستان حضور دارند. این ۶ تیم در قالب دو گروه سه تیمی با هم رقابت می کنند که تیم ایران با تیم های آمریکا و روسیه هم گروه است.

تیم ایران موفق شد تیم آمریکا را با حساب ۴ بر ۳ شکست دهد

ایران در اولین دیدار خود برابر تیم روسیه با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد. یاسین بهرامی پور در وزن ۵۵ کیلوگرم و علی محمدی در ۶۶ کیلوگر تنها فرنگی کاران پیروز ایران بودند. دو تیم ایران و روسیه اکثر کشتی گیران نامدار و اصلی خود را در ترکیب نداشتند.

اما تیم ایران در دومین دیدار خود موفق شد تیم آمریکا را با حساب ۴ بر ۳ شکست دهد. تیم آمریکا در اولین دیدار خود تیم روسیه را با حساب ۵ بر ۲ شکست داده بود.

به این ترتیب هر سه تیم در این گروه دارای یک برد و یک باخت شدند که اگر بردهای انفرادی را احتساب کنند، تیم آمریکا فینالیست می شود اما اگر امتیازهای فنی شمارش شود، تیم ایران بخاطر داشتن دو پیروزی با ضربه فنی مقابل روسیه فینالیست خواهد شد. هنوز تصمیمی در این مور گرفته نشده است.

در گروه دیگر نیز ترکیه، تیم میزبان، با نتیجه ۳ بر ۴ مغلوب اوکراین شد. اوکراین تیم گرجستان را نیز ۵ بر ۲ شکست داد.

هنین ومارسمو در فینال تنیس دوبی

جاستین هنین از بلژیک و امیلی مارسمو از فرانسه با شکست حریفان خود به دیدار فینال رقابتهای تنیس زنان دوبی راه یافتند. جایزه این مسابقات یک و نیم میلیون دلار است.

جاستین هنین بلژیکی در فینال حضور خواهد داشت

در مرحله نیمه نهایی این رقابتها که جمعه شب برگزار شد ، هنین توانست با نتیجه دو بر یک اسوتلانا کوزنتسووا از روسیه را شکست دهد و مارسمو با پیروزی بر یلنا یانکوویچ از صربستان پس از مصدومیت در ست نخست به دیدار فینال رسید.

در تورنمنت تنیس ممفیس نیز در بخش زنان ونوس ویلیامز آمریکایی به دیدار فینال رسید تا در این مرحله با شارا پیر از اسرائیل روبرو شود. در بخش مردان هم اندی رادیک از آمریکا، اندی مورای از بریتانیا، تامی هاس از آلمان و ماردی فیش از آمریکا با شکست دادن حریفان خود به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

انصراف یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی

در فاصله یک روز به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ایران، یکی از کاندیداها به نفع محمدرضا یزدانی خرم، سرپرست فعلی فدراسیون، انصراف داد. حمیدرضا کلهر با ارسال نامه ای به سازمان تربیت بدنی انصراف خود را اعلام کرد تا تعداد کاندیداها به ۱۱ نفر برسد.

محمدرضا یزدانی خرم، علیرضا دبیر، امیرعفراتی، جواد رفوگر، عباس نمازیان، خسرو زمانی، اکبر ایرانمنش، صادق محبوبی، منصور زیادی، احمد دامغانی نژاد و مرتضی فرجی ۱۱ کاندیدای باقی مانده هستند.

پیش بینی می شود تعدادی از این کاندیداها تا قبل از انتخابات به نفع دیگران انصراف دهند. تعدادی از کاندیداها، که تقریبا همه آنها بجز یزدانی خرم را شامل می شود، ائتلافی علیه یزدانی خرم تشکیل داده اند و اعلام کرده اند که در آخرین لحظات پیش از انتخابات به نفع یک نفر کنار خواهند رفت تا او به تنهایی با یزدانی خرم رقابت کند.

هنوز نام این فرد اعلام نشده است، اما گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که مرتضی فرجی رقیب اصلی یزدانی خرم خواهد بود. اعضای ائتلاف سازمان تربیت بدنی را متهم می کنند که از یزدانی خرم حمایت می کند.

قرار است ریاست مجمع فدراسیون کشتی برای انتخاب رئیس فدراسیون را که روز یکشنبه برگزار می شود، محمد علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی برعهده داشته باشد.

پیروزی بایرن مونیخ، هانوفر و هامبورگ در بوندس لیگا

هفته بیست و سوم فوتبال باشگاههای آلمان با پیروزی باشگاه هایی که بازیکنان ایرانی در آنها مشغول بازی هستند همراه بود.

تیم بایرن مونیخ بعد از چند هفته ناکامی موفق شد در زمین خود با نتیجه ۲ بر یک وولفسبورگ را شکست دهد تا فاصله اش با صدر جدول بیشتر از پیش نشود.

علی کریمی، هافبک ایرانی تیم بایرن مونیخ در این دیدار روی نیمکت نشسته بود.
تیم هانوفر نیز در حالی که وحید هاشمیان را ۹۰ دقیقه در ترکیب داشت موفق شد با نتیجه ۴ بر دو بر بورسیا دورتموند غلبه کند. هاشمیان در این بازی نیز گلی به ثمر نرساند.

تیم هامبورگ نیز با نتیجه ۳ بر یک اینتراخت فرانکفورت را برد تا به تدریج به ماندن در بوندس لیگا امیوارتر شود. مهدی مهدوی کیا در این بازی تا دقیقه ۷۶ در میدان حاضر بود.

پیروزی منچستریونایتد با گل رونالدو

در آغاز هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال انگلستان تیم منچستریونایتد، صدرنشین این رقابتها، با نتیجه ۲ بر یک در زمین فولام به پیروزی رسید. در این دیدار که با برتری نسبی فولام همراه بود، گل پیروزی منچستریونایتد در دقیقه ۸۶ بازی و توسط کریستیانو رونالدو به ثمر رسید.

رونالدو در دقیقه 86 به یاری منچستر آمد

در دیگر بازیهای شنبه شب تیم لیورپول با چهار گل رابی فاولر (۲ گل)، استیون جرارد و سامی هیپیا بر شفیلد یونایتد غلبه کرد و چارلتون نیز با ۴ گل وستهام را برد.

هم اکنون منچستریونایتد با ۶۹ امتیاز در صدر جدول است و چلسی با ۶۰ امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم ولیورپول با ۵۳ امتیاز در رده سوم قرار دارند.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان:

  • کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به ۱۹ عضو کمیته اجرایی این کنفدراسیون از همه اعضا جز ایران خواسته است تا دوشنبه صبح نظر خود را در مورد ماندن یا حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانا آسیا اعلام کنند. محسن صفایی فراهانی، رئیس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایران نیز با ارسال نامه جداگانه ای برای همه این اعضا از آنان خواسته به ماندن استقلال در لیگ قهرمانان رأی دهند.

یوونتوس به در اختیار گرفتن کراوچ ابراز تمایل کرده است

  • مقامات باشگاه یوونتوس طی نامه ای رسمی از مسئولان باشگاه لیورپول خواستند پیتر کراوچ را با دیوید ترزه گه تعویض کنند. ترزه گه اعلام کرده قصد دارد در پایان فصل یوونتوس را ترک کند و رافائل بنیتز، مربی لیورپول، نیز علاقه زیادی به او دارد. اما کراوچ نیز یکی از مهمترین بازیکنان لیورپول است و معلوم نیست مسئولان این تیم حاضر به از دست دادن او باشند.

  • کریم مقدم، رییس کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد اکتاویوی برزیلی رسما سرمربیی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شده است. به گفته مقدم اکتاویو تا پایان بازیهای آسیایی (اواسط خردادماه) با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد داشته و در صورت کسب یکی از سه سهمیه تیمهای آسیایی برای حضور در جام جهانی، این قرارداد تمدید خواهد شد. قرار است فرشاد فلاحت زاده و بهزاد داداش زاده دستیاران ایرانی اکتاویو باشند.

  • تیم ملی فوتبال ایران با پذیرش دعوت فدراسیون قطر روز چهارم فروردین ماه سال ۸۶ در دوحه به مصاف تیم ملی این کشور می رود.

  • الشن مرادی در پایان دور هفتم مسابقات شطرنج نانسی فرانسه برابر نیکولاس برونر از کشور میزبان به نتیجه تساوی دست یافت. مرادی در دور ششم با شطرنج باز اوکراینی هم به نتیجه مساوی رضایت داد. مرادی در حال حاضر با کسب ۴ و نیم امتیاز از هفت بازی در رده سوم جدول جای دارد. این مسابقات در نه دور برگزار می شود.

امرسون چندان از سوی کاپلو به بازی گرفته نمی شود

  • روبینیو و امرسون، دو بازیکن برزیلی رئال مادرید، رسما از مدیربرنامه مشترکشان خواسته اند به دنبال باشگاه جدیدی برای آنها باشد. فابیو کاپلو مربی رئال مادرید از هر دوی از بازیکنان استفاده چندانی نمی کند. امرسون و روبینیو این تصمیم خود را کتبا به اطلاع مقامات باشگاه نیز رسانده اند. هر دوی آنها اعلام کرده اند که ترجیح می دهند به سری آ ایتالیا بروند. احتمالا یوونتوس باشگاه بعدی این دو خواهد بود.

  • مهدی رجب زاده با گلی که در دیدار ذوب آهن اصفهان مقابل فجر سپاسی شیراز زد تعداد گلهای خود را در این فصل به عدد ۱۱ رساند تا در کنار عرفان اولروم از ابومسلم در صدر جدول گلزنان قرار گیرد. بعد از این دو علی دایی از سایپا با ۹ گل قرار دارد.

  • استبان کامبیاسو، هافبک آرژانتینی باشگاه اینترمیلان ایتالیا که در بازی تیمش مقابل والنسیا در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد، دست کم یک ماه از میادین دور خواهد بود. پاتریک ویه را هافبک فرانسوی این تیم نیز در روزهای اخیر مصدوم شده است.

  • محمدرضا کربکندی، سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان که پنجشنبه شب در بیمارستان الزهرای اصفهان بستری شد، همچنان در این بیمارستان تحت مداوا قرار دارد. کربکندی پنجشنبه شب قبل از دیدار تیمش مقابل فجر سپاسی به علت کاهش فشار و برخورد با زمین به بیمارستان منتقل شد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.