خداداد: من سواره‌ام و دنیزلی پیاده

خداداد مثل زمان بازیگری غیرقابل پیش‌بینی و جنجالی کار مربیگری را شروع کرد. تیم او مثل خودش روحیات تهاجمی دارد و در دو بازی پیاپی با چهار گل زده حریفان سرشناسی مثل پرسپولیس و ذوب‌آهن را در هم شکسته است.

خداداد هر چیزی از مربیگری نداند نحوهء برخورد با حاشیه‌سازان و جمع‌کردن این جنجال‌ها را خوب بلد است بالاخره زمانی خود او ... بماند. او حالا سرمربی ابومسلم است.

از وقتی روی نیمکت ابومسلم نشسته‌اید برای آن‌ها خوش یمن بودید و به همهء حریفان چهار تا چهار تا گل می‌زنید.

راستش خودم هم فکر نمی‌کردم این نتایج را بدست آوریم شروع رویایی بود و غیرقابل پیش‌بینی.

می‌گویند یکی از دلایل،10 نفره شدن حریفانتان در این دو بازی اخیر بوده است.

نه، این را قبول ندارم، خودتان دیدید که سایپا و سپاهان وقتی 10 نفره شدند بازی‌هایشان را بردند اصلاً تیم‌هایی که بازیکن کم‌تری دارند خطرناک‌تر هستند خیلی‌ها شروع کردند به حرف درآوردن برای تیم ما اما من فقط به سه امتیاز مسابقاتمان فکر می‌کنم.

یکی از این حرف‌ها شایعات در مورد دوپینگ تیم شماست.

خدا را شکر که کنار تیم ما یکی از سه پزشک سرشناس در کل فوتبال ایران است و او بچه‌های تیم را زیر ذره‌بین دارد و مکمل‌های غذایی که استفاده می‌کنند کاملاً زیر نظر اوست حتی شنیدم گفتند که تیم ما جادوگر دارد مشکلی نیست اگر جادوگری باشد که حتماً موثر باشد و برایمان امتیاز بیاورد او را استخدام می‌کنیم.

دو هفته از عمر سرمربیگری شما می‌گذرد. چطور تجربه‌ای است؟

من زمان بازیگری باید گلیم خودم را از آب بیرون می‌کشیدم اما حالا وظیفهء 25 بازیکن با من است. سعی می‌کنم با صداقت با آن‌ها برخورد کنم آن‌ها هم می‌دانند که نمی‌توانند من را دور بزنند چون فقط کافی است که بگویند ف تا من تا فرحزاد برایشان بروم کسی نمی‌تواند تیم من را بهم بریزد.

می‌گویند به خاطر چشم و هم چشمی با علی دایی و جا نماندن از او مربیگری را شروع کردید.

اصلاً این طور نیست. من از مدت‌ها قبل تصمیم به ورود به عرصهء مربیگری گرفتم و بعد از مشورت با دوستانم به این نتیجه رسیدم که این موقعیت و تیم ابومسلم بهترین فرصت است.

فوتبال هجومی که تیم‌تان بازی می‌کند متاثر از خصوصیات اخلاقی و روحیات خود خداداد عزیزی است؟

من فوتبال هجومی را دوست دارم. اما حالا هر چند به نفع من است اولروم در بازی‌های قبل با پای راست موقعیت تک به تک را می‌زد بیرون اما حالا خیلی راحت تمام آن‌ها را گل می‌کند.

اولروم در یک برنامهء تلویزیونی گفت 25 گل خواهد زد.

من از کسانی که بدون فکر حرف می‌زنند خوشم نمی‌آید. اگر او چنین ادعایی کرده من هم می‌توانم بگویم سه امتیاز بازی بعد در جیبم است. شاید او توانایی انجام این کار را داشته باشد اما این اظهارنظرها منطقی نیست.

گویا نمی‌خواهد برای تیم ملی ایران هم بازی کند.

پاسپورت ایرانی گرفته اما اگر قرار باشد او برای تیم ملی ایران بازی کند باید در این فوتبال را گل گرفت. به خود او هم گفتم که آیندهء تو در نیجریه است و باید به تیم ملی این کشور فکر کنی.

می‌گویند در ابومسلم خداداد در تمام امور حتی مسایل مالی دخالت می‌کند.

اول می‌‌خواستند بین من و شفق را خراب کنند موفق نشدند حالا دنبال اختلاف بین من و عزتی قائم مقام باشگاه هستند. ما مسایل مربوط به فوتبال را پیگیری می‌کنیم و آن‌ها مسایل اداری و مالی آن را، هیچ‌کس هم در کار دیگری دخالت نمی‌کند.

از همبازی‌های قدیمی در تیم ملی کسی را به عنوان دستیار انتخاب نمی‌کنید؟

معجونی که در ابومسلم داریم کامل است و مشکل از این بابت نداریم.   

کلاس مربیگری خواهید رفت تا روی کارتتان هم سمت سرمربی نوشته شود و نه سرپرست.

حتماً می‌روم. در اولین فرصت اما خوشحالم که با همین شرایط هم منتقدان ابومسلم مجبور به سکوت شده‌اند.

ماجرای دعوای شما و دنیزلی تمام شد؟ او مدعی بود که شما را از پاس اخراج کرد.

دنیزلی در حد و قواره‌ای نیست که بخواهد من را اخراج کند. حالا این حرف‌ها را می‌زند چون ما سواریم و او پیاده. من فقط می‌گویم اگر قرار است یک میلیون دلار به او بدهیم 500 تا دیگر رویش بگذاریم و امثال گویست و ویالی را به ایران بیاوریم.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.