دعوت شدگان به تیم فوتبال ایران و پیروزی پرسپولیس

پیروزی پرسپولیس و تساوی استقلال و سایپا

هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با توقف تیم های صدرنشین و پیروزی پرسپولیس همراه بود.

تیم پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی موفق شد تیم برق شیراز را در ورزشگاه حافظیه این شهر با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد

تیم فوتبال سایپا صدرنشین لیگ برتر در زمین خود با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ برابر تیم قعرنشین فولاد خوزستان متوقف شد. سایپا تا دقیقه ۷۰ با دو گل از میهمان خود عقب بود.

تیم استقلال نیز در ورزشگاه آزادی با تیم مس کرمان بدون گل مساوی کرد تا فاصله اش با سایپا همان ۶ امتیاز باقی بماند.

اما تیم پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی موفق شد تیم برق شیراز را در ورزشگاه حافظیه این شهر با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. گل پیروزی بخش این تیم را فراز فاطمی در وقتهای اضافی بازی به ثمر رساند تا فاصله این تیم با صدر جدول کمتر شود.

در شهر مشهد نیز تیم ابومسلم که هفته گذشته پرسپولیس را در تهران شکست داده بود، موفق شد تیم ذوب آهن اصفهان را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد. این دومین بازی ابومسلم تحت هدایت خداداد عزیزی بود.

در دیگر دیدارها سپاهان اصفهان در ورزشگاه خانگی خود یک بر صفر تیم ته جدولی راه آهن تهران را شکست داد. سه مسابقه استقلال اهواز با ملوان بندرانزلی، پیکان با صباباتری و پاس با فجر سپاسی شیراز نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید.

۱- سایپا، ۳۸ امتیاز۲- استقلال، ۳۲ امتیاز

۳- سپاهان، ۲۹ امتیاز
۴- پرسپولیس، ۲۸ امتیاز۵- ابومسلم، ۲۸ امتیاز

دعوت ۲۵ بازیکن به تیم ملی فوتبال ایران

 رودباریان، طالب‌لو، زارع، رضایی، عقیلی، صادقی، قربانی، حسینی، واحدی نیکبخت، اسدی، نکونام، کاظمی، مهدوی کیا، کعبی، کاظمیان، تیموریان، بادامکی، عنایتی، خطیبی، رجب زاده، صادقی، شکوری، نوری، معدنچی و منتظری
 

فدراسیون فوتبال ایران اسامی ۲۵ بازیکن دعوت شده به تیم ملی این کشور برای دیدار دوستانه مقابل بلاروس را اعلام کرد.

دیدار تیمهای ایران و بلاروس روز هجدهم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.نفرات دعوت شده به شرح زیر هستند:

دروازه بانان: رودباریان، طالب‌لومدافعان: زارع، رضایی، عقیلی، صادقی، قربانی، حسینی، واحدی نیکبخت، اسدیهافبکها: نکونام، کاظمی، مهدوی کیا، کعبی، کاظمیان، تیموریانمهاجمان: بادامکی، عنایتی، خطیبی، رجب زاده، صادقی، شکوری، نوری، معدنچی و منتظری.

امیر قلعه ‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دلیل دعوت نکردن از محمد نصرتی و علی کریمی را مصدومیت این دو بازیکن اعلام و اضافه کرد وحید هاشمیان نیز باهماهنگی کادر فنی در این اردو حضور نخواهد داشت.

آلمان و لهستان در فینال جام جهانی هندبال

تیمهای آلمان و لهستان به فینال جام جهانی هندبال راه یافتند.

آلمان، میزبان بازیها که پیش از این مقامهای درخور توجهی در هندبال نداشته است، موفق شد در دیدار نیمه نهایی تیم قدرتمند فرانسه، قهرمان اروپا را با نتیجه ۳۲ بر ۳۱ شکست دهد و به فینال راه یابد.

در دیگر دیدار نیمه نهایی نیز تیم لهستان موفق شد با نتیجه ۳۶ بر ۳۳ بر تیم دانمارک پیروز شود و حریف آلمان در دیدار فینال این رقابتها شود.

رالف شوماخر سریعترین راننده روز

رالف شوماخر گفته با وجود رفتن برادرش، مایکل، از مسابقات فرمول یک مردم آلمان همچنان این رقابت ها را دنبال می کنند

در سومین روز از تمرینات تیم های فرمول یک پیست ریکاردو تورمو در والنسیای اسپانیا، رالف شوماخر راننده آلمانی تیم تویوتا، برادر مایکل شوماخر، قهرمان هفت دوره این مسابقات، با کمترین زمان یک دقیقه و ۱۱ ثانیه و ۲۹۷ صدم ثانیه سریعترین راننده روز شد.

مانند روزهای قبل دومین و سومین رانندگان سریع این تمرینات، رانندگان تیم رنو، ژان کارلو فیسیکلا از ایتالیا و هیکی کوالاینن راننده تازه وارد فنلاندی این تیم بودند.

رالف گفته با وجود رفتن برادرش از این مسابقات، آلمانی ها همچنان مسابقات فرمول یک را مشتاقانه دنبال می کنند و افزوده: "الان با وجود چهار راننده آلمانی در فرمول یک، مردم بیشتر مشتاق هستن که ما برنده این مسابقات شویم. آلمانی ها پیش از وجود برادرم (مایکل شوماخر) در این مسابقات هم از طرفداران این ورزش بودند."

فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم مکلارن بنز و دو بار قهرمان جهانی این مسابقات با این که در دو روز گذشته صدر نشین جدول تمرینات بود ولی در این روز از تمرینات چهارم شد.

خداحافظی کاستاکورتا از جهان فوتبال

کاستاکورتا که سه ماه دیگر ۴۱ ساله می شود، بیست سال برای آث میلان بازی کرده است

الساندرو کاستاکورتا، مدافع سرشناس تیم های آث میلان و ملی ایتالیا، اعلام کرد در پایان رقابت های این فصل از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

کاستاکورتا که سه ماه دیگر ۴۱ ساله می شود، بیست سال برای آث میلان بازی کرده است.

مدافع پیشین تیم ملی ایتالیا که ۵۹ بار برای این تیم بازی کرده و در جام های جهانی ۹۴ و ۹۸ حضور داشته، تصمیم داشت دو سال پیش این کار را انجام دهد اما، آدریانو گالیانی نایب رییس میلان متقاعدش کرد تا در این باشگاه بماند.

کاستاکورتا در مدت طولانی بازی اش هفت قهرمانی سری آ و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده است و همچنین یک بار قهرمان جام حذفی و پنج بار قهرمان سوپر جام ایتالیا شده است.

صدرنشینی دوباره هیدن

نیکی هیدن، راننده آمریکایی تیم رپسول هوندا و قهرمان فصل گذشته رقابت های موتورگراندپری، در آخرین روز از تمرینات تیمهای موتوجی پی در فیلیپ آیلند استرالیا، با کمترین زمان یک دقیقه و ۲۹ ثانیه ۵۶ صدم ثانیه سریعترین راننده روز شد.

نیکی هیدن، راننده آمریکایی تیم رپسول هوندا و قهرمان فصل گذشته رقابت های موتورگراندپری

او فصل گذشته به پنج بار قهرمانی پیاپی والنتینو راسی ایتالیایی در مسابقات گراندپری پایان داد.

رانندگان تیمهای دیگر از جمله دوکاتی، کی آر، سوزوکی و هوندا موتورهای جدید خود را که حجم موتورهای آن از سوی فدراسیون موتورسواری از ۹۹۰ سی سی به ۸۰۰ سی سی تبدیل شده، را تست می کردند.

با این که تیم دوکاتی در دو روز گذشته این تمرینات، با رانندگی آلکس باروس راننده برزیلی تیم Pramac d'Antin و لوریس کپراسی از ایتالیا و کیسی استونر از استرالیا از تیم Ducati MotoGP، دومین و سومین راننده سریع روز بودند، اما جدول برای روز نهایی به کل عوض شد و دو راننده هوندا صدر نشین شدند.

هم تیمی هیدن، دنی پدروسا از اسپانیا دیگر راننده تیم هوندا بود که دومین راننده روز شد.

خبرهای کوتاه از ورزش ایران و جهان

  • کاروان ورزشی چین با کسب ۱۵ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۸ مدال برنز همچنان در صدر جدول رده‌بندی ششمین دوره بازیهای آسیایی زمستانی قرار دارد. بعد از چین، کره جنوبی با ۹ طلا و ‍ژاپن با ۸ طلا دوم و سوم هستند. کاروان‌اعزامی ایران به این رقابتها شامل ۱۴ ورزشکار در سه رشته آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد و در دو بخش زنان و مردان شرکت کرده است.
  • تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت جایزه بزرگ روسیه شرکت می کند. در این تورنمنت علاوه بر تیم های ایران و روسیه تاکنون حضور تیم های اسپانیا، ایتالیا، برزیل و اوکراین قطعی شده است و جایزه در نظر گرفته شده برای قهرمان این مسابقات یکصد هزار دلار اعلام شده است . تیم روسیه اخیرا به تهران سفر کرد و بازیهایی با تیم ملی بزرگسالان و امید فوتسال ایران انجام داد.

گاردین از قول مارچلو لیپی که تیم ملی ایتالیا را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ رساند، خبر داده که باشگاه چلسی به او پیشنهاد همکاری داده است
  • به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین مارچلو لیپی که تیم ملی ایتالیا را به قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۶ رساند، خبر داده که باشگاه چلسی به او پیشنهاد همکاری داده است. البته لیپی گفته هنوز در این باره تصمیمی نگرفته است. مورینیو مربی فعلی چلسی به دلیل اختلاف با رومن آبراموویچ مالک باشگاه به احتمال زیاد در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.
  • بیش از ۳۲۰ هزار نفر برای ارایه خدمات و کمک به امر برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۰۸ پکن داوطلب شده اند که سه برابر عده مورد نیاز برای خدمات رسانی است. کمیته میزبانی این مسابقات اعلام کرد بیش از نیمی از داوطلبان دانشجویان و استادان دانشگاه های پکن هستند. این کمیته تنها به ۷۰ هزار داوطلب برای ارایه خدمات در طول بازیهای المپیک نیاز دارد.
  • شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی بعد از قهرمانی تیم ملی این کشور در جام کشورهای حاشیه خلیج فارس، به هرکدام از بازیکنان معادل ۱۳۶ هزار دلار اهدا کرد. اسماعیل مطر که دو گل حساس در بازی نیمه نهایی و فینال زد و بهترین گلزن و بهترین بازیکن جام شد نیز معادل ۱۳۶ هزار دلار جداگانه گرفت. شرکتهای مختلف نیز هدایای گرانبهایی به بازیکنان اماراتی اهدا کردند.
  • آری هان سرمربی هلندی تیم ملی فوتبال کامرون از مربیگری این تیم کناره گیری کرد. مدیربرنامه های آری هان بی برنامگی فدراسیون فوتبال کامرون را دلیل این کناره گیری اعلام کرده است. آری هان پیش از این تیم ملی کامرون سرمربی پرسپولیس تهران بود.

نیستلروی مهاجم هلندی تیم رئال مادرید، هفته گذشته گفت تمایلی برای بازی در تیم ملی کشورش ندارد چون به فان باستن، سرمربی تیم، اعتقاد ندارد
  • گزارشها حاکی است فیلیکس ماگات، سرمربی برکنار شده بایرن مونیخ، پیشنهاد مربیگری تیم هامبورگ را نپذیرفته است. هامبورگ یک روز پس از اخراج ماگات از بایرن مونیخ، توامس دال سرمربی خود را اخراج کرد. گفته می شود هوب استیونز جانشین دال خواهد شد.
  • مارکو فان باستن سرمربی تیم ملی فوتبال هلند اعلام کرد از این پس توجهی به نام رود فان نیستلروی نخواهد کرد چراکه مهاجم باشگاه رئال مادرید عملا از تیم ملی کشورش خداحافظی کرده است. نیستلروی هفته گذشته گفت تمایلی برای بازی در تیم ملی کشورش ندارد چون به فان باستن اعتقاد ندارد.
  • لارس کریستر اولسن، دبیرکل اتحادیه فوتبال اروپا، روز پنجشنبه و کمتر از یک هفته پس از انتخاب میشل پلاتینی به سمت ریاست این اتحادیه از مقام خود استعفا داد. اولسن از دوستان نزدیک لنارت یوهانسون رییس سوئدی یوفا بود که روز جمعه هفته گذشته در انتخابات، مغلوب پلاتینی شد. پلاتینی با استعفای اولسن موافقت کرده و جانی اینفانتینو از ایتالیا را به مقامی دبیر کلی یوفا منصوب کرد.
رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.