شرکت تیم فوتبال ایران در بازی های آسیایی دوحه

دبیر فدراسیون فوتبال ایران گفته است که این کشور حاضر است تا برای لغو محرومیت از بازی های بین المللی، خواسته های فدراسیون بین الملللی فوتبال، فیفا را بپذیرد. این در حالی است که سازمان تربیت بدنی ایران از حضور تیم امید این کشور در بازی های آسیایی دوحه خبر داده است.

داریوش مصطفوی، دبیر موقت فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است که ایران خواهان حضور در بازی های آسیایی دوحه قطر است .

فیفا، همه تیمهای باشگاهی، ملی و بازیکنان ایران را به دلیل آنچه دخالت دولت در امور فوتبال دانسته، از بازی های بین المللی محروم کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال طی بیانیه ای که روز پنجشنبه 23 نوامبر منتشر شد، اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران در روند تصمیم گیریها، انتخاب اعضای فدراسیون و تعیین رئیس فدراسیون، استقلال خود را از دولت حفظ نکرده و بدین ترتیب ناقض بند هفده اساسنامه فیفا شناخته شده است.

آقای مصطفوی افزوده است که انتخابات جدیدی برای انتخاب رییس جدید فدراسیون با حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برپا می شود.

این در حالی است که سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی با صدور بیانیه ای که خبرگزاری ایرنا آن را منتشر کرده، خبر از شرکت تیم ملی امید ایران در بازی های آسیایی دوحه قطر داده و گفته است که با رایزنی های وزارت امور خارجه مشکل موجود بر سر اعزام تیم امید به صورت موقت حل شده است.

پیش از این اعلام شده بود که تیم عراق در این بازی ها جانشین ایران شده است. سایت اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز اخباری در زمینه گروه بندی این رقابت ها منتشر نکرده است.

به دنبال اقدام فیفا، فدراسیون فوتبال ایران طی بیانیه ای برخی افراد را به خیانت به فوتبال ایران و ارائه اطلاعات نادرست به فیفا متهم کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که ایران با انجام خواسته های فدراسیون بین المللی، محرومیت خود را لغو کند.

محمد بن همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا،خاطر نشان کرده بود که " ما امیدواریم ایران آنچه را که فیفا خواسته انجام دهد تا آنها بتوانند در مسابقات آسیایی شرکت کنند."

شرایط فیفا

طبق درخواست فدراسیون بین المللی فوتبال، باید هیاتی برای ساماندهی فدراسیون فوتبال ایران تشکیل شود که اعضای آن را فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کنند و فدراسیون فوتبال ایران نیز اساسنامه خود را بر اساس اساسنامه فیفا اصلاح کند.

پس از تأیید نهایی اساسنامه در فیفا، انتخابات تازه ای باید زیر نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزار شود.

پیش از این اعلام شده بود که تیم عراق در بازی های دوحه، جانشین ایران شده است

اختلاف میان فیفا و فدراسیون فوتبال ایران ساعاتی پس از تساوی تیم ملی فوتبال ایران با تیم آنگولا در جام جهانی فوتبال و حذف ایران از رقابتهای جام آغاز شد که رئیس سازمان تربیت بدنی ایران، محمد دادکان را از ریاست فدراسیون فوتبال ایران برکنار و کیومرث هاشمی را به جای وی منصوب کرد.

فیفا طی نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران در مورد دلایل برکناری آقای دادکان توضیح خواست و سپس اعلام کرد که توضیحی که دریافت کرده را قانع کننده نمی داند و تنها محمد دادکان را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به رسمیت می شناسد.

دو روز پیش از آنکه ضرب الاجل فیفا در پانزدهم نوامبر (24 آبان) بسر برسد، آقای دادکان رسماً از ریاست فدراسیون فوتبال ایران استعفا کرد اما این استعفا تغییری در تصمیم فیفا نداد و این نهاد بین المللی سرانجام حکم به تعلیق فدراسیون فوتبال ایران داد.

رأی دهید
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.
  • فرمانده پیشین سنتکام: ایران در میانه درگیری با اسرائیل،‌ دست پائین را دارد
  • ۷ اکتبر سالگرد حمله حماس به اسرائیل؛ تشدید بمباران‌های هوایی اسرائیل در جنوب لبنان و غزه
  • بیرانوند: نه تنها ۲۰ میلیارد تومان جریمه را نمیدم،بلکه آن ۵ میلیاردی که شیرینی ازم گرفتند، پس می‌گیرم
  • جزئیاتی جدید از انفجار پیجر‌ها در لبنان؛ موساد از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کرده بود
  • ایهود المرت: اسرائیل نمی‌تواند بدون کمک آمریکا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کند
  • «اسراییل بزن» و «نه به جنگ»؛ نبرد کاربران درباره حمله احتمالی اسراییل
  • نماینده مجلس ملی فلسطین: پول ایران را نمی‌خواهیم ما را رها کنید، ما را نابود و دیوانه کردید
  • یک مقام آمریکایی: اسرائیل تضمین نکرده که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد
  • (تصاویر) خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران
  • فاکس: می‌دانیم شما با بمباران مردم مخالفید، شاهزاده رضا: نمی‌خواهم هموطنانم بار دیگر رنج بکشند