سه تن از کارکنان صدای آمریکا: علی جوانمردی پخش تصویر یا صدای شعار با نام رضا پهلوی را منع کرده است

نشریه هیل: گویا نیوز: سرویس فارسی صدای آمریکا که پس از بازنگری ساختاری در دوره دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ فعالیت خود را از سر گرفته، متهم شده است که عمداً پوشش خبری مربوط به رضا پهلوی، ولیعهد تبعیدی ایران، را سانسور می‌کند؛ شخصیتی که در هفته‌های اخیر نقشی محوری در فراخوان و الهام‌بخشی به اعتراضات ضدحکومتی در ایران داشته است.

سه تن از کارکنان صدای آمریکا به روزنامه «هیل» گفته‌اند که علی جوانمردی، مشاور ارشد ناظر بر بخش فارسی، از پخش هرگونه تصویر یا صدای شعاردهندگان نام رضا پهلوی جلوگیری کرده و حتی مهمانان برنامه‌ها را از اشاره به او منع می‌کند.


به گفته این منابع، این رویکرد باعث تحریف واقعیت میدانی اعتراضات و حتی بازنمایی گزینشی مواضع دونالد ترامپ درباره رضا پهلوی شده است؛ اقدامی که یکی از کارکنان آن را «سانسوری شبیه رسانه‌های کشورهای استبدادی» توصیف کرده است.

علی جوانمردی و کاری لیک، رئیس آژانس رسانه‌های جهانی آمریکا و ناظر بر صدای آمریکا، در مواضع علنی خود از این تصمیم دفاع کرده‌اند و گفته‌اند وظیفه این رسانه «برجسته‌سازی چهره‌های خاص اپوزیسیون» نیست.
جوانمردی در واکنش به انتقادها در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نه سخنگوی اپوزیسیون است و نه دشمن آن، و تأکید کرد تعهدش نه به اشخاص، بلکه به «مردم ایران» و آنچه «حقیقت نوشته‌شده با خون و شجاعت در خیابان‌ها» می‌نامد، است.

با این حال، کارکنان صدای آمریکا که به دلیل نگرانی از پیامدهای حقوقی و شغلی خواستار ناشناس‌ماندن شده‌اند، تصویری کاملاً متفاوت ارائه می‌دهند و از آنچه «نقض بی‌سابقه اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری» می‌خوانند، سخن می‌گویند.

به گفته آنان، جوانمردی با پیشینه سیاسی مشخص و مخالفت دیرینه با رضا پهلوی، از موقعیت خود برای اعمال دیدگاه‌های شخصی استفاده می‌کند؛ اتهامی که شامل جانبداری سیاسی و تحریف آگاهانه اخبار است.

رضا پهلوی، فرزند آخرین شاه ایران، خود را به‌عنوان گزینه‌ای برای رهبری موقت کشور در صورت فروپاشی جمهوری اسلامی مطرح کرده و هم‌زمان در تلاش است حمایت سیاسی در واشنگتن را افزایش دهد.

یکی از کارکنان صدای آمریکا گفته است مخالفت جوانمردی با پهلوی به حدی است که حتی عنوان شغلی او به‌عنوان «مشاور ارشد ناظر بر بخش‌های فارسی، کردی و افغانی» نیز در ساختار رسمی این رسانه سابقه‌ای ندارد و «عنوانی ابداعی» به نظر می‌رسد.

فعالیت‌های جوانمردی توجه «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» (NUFDI) را نیز جلب کرده؛ نهادی غیرحزبی در آمریکا که حامی رضا پهلوی است و شکایتی رسمی درباره رفتار «غیرحرفه‌ای» او به قانون‌گذاران کنگره ارائه داده است.

در این شکایت آمده که جوانمردی بارها ایران را نه به‌عنوان یک کشور، بلکه به‌مثابه «دشمن» معرفی کرده و میان حکومت و ملت تمایزی قائل نشده؛ رویکردی که از نظر این نهاد، مصداق کنش سیاسی و نه روزنامه‌نگاری است.

این نهاد همچنین به انتشار اطلاعات نادرست از سوی جوانمردی اشاره کرده، از جمله ادعای کذب جدایی ارتش ایران در سال ۲۰۲۲ و اتهام همکاری رضا پهلوی با سپاه پاسداران.

منابع داخلی صدای آمریکا می‌گویند جوانمردی ابتدا مانع پوشش دیدار رضا پهلوی با سناتور لیندزی گراهام شد و همچنین کنفرانس خبری اخیر او در واشنگتن تقریباً به‌طور کامل نادیده گرفته شد.

در پوشش مصاحبه ترامپ با رویترز نیز، سرویس فارسی صدای آمریکا بخش‌هایی از سخنان رئیس‌جمهور را حذف کرد که در آن گفته بود اگر ایرانیان رضا پهلوی را بپذیرند، او مخالفتی ندارد؛ در حالی که بی‌بی‌سی فارسی این اظهارات را به‌طور کامل منتشر کرد.

در همین حال، کارشناسان می‌گویند رضا پهلوی برای بخشی از معترضان نماد گسست از جمهوری اسلامی و یادآور دوره‌ای از توسعه اقتصادی و آزادی‌های اجتماعی پیش از انقلاب است، هرچند میزان حمایت واقعی او در داخل کشور دقیقاً قابل سنجش نیست.

با وجود سرکوب اعتراضات خیابانی، رضا پهلوی همچنان مردم را به اشکال نافرمانی مدنی، از جمله اعتصاب و اعتراض خانگی، فرا می‌خواند و نام او در شعارها و تصاویر معترضان دیده می‌شود.

اتهام سانسور تنها به خبرها محدود نمانده و به کارشناسان دعوت‌شده نیز رسیده است؛ از جمله سحر تحویلی که می‌گوید به‌دلیل ذکر نام رضا پهلوی در برنامه، توبیخ و تهدید به حذف از فهرست مهمانان شده است.

تحویلی، که از مخاطبان قدیمی صدای آمریکا بوده، می‌گوید این رسانه زمانی «صدای آزادی» برای ایرانیان تحت دیکتاتوری بود، اما امروز به‌طرز دردناکی از آن مأموریت فاصله گرفته است.

منتقدان معتقدند در شرایطی که اعتراضات اخیر یکی از جدی‌ترین تهدیدها علیه بقای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، سانسور یک چهره تأثیرگذار اپوزیسیون در رسانه‌ای با بودجه عمومی آمریکا، پرسش‌های جدی درباره استقلال حرفه‌ای و جهت‌گیری سیاسی آن ایجاد کرده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۸
ایران، وطنم - لوون، بلژیک

آخه جوانمردی .. کیه دیگه؟ مرتیکه الاغ فراموش کرده که وقتی مردم نخواهند خیلی گنده تر هاش را به خاک میزنند، مرتیکه الدنگ
جمعه ۰۳ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۵
۴۷
Ali Nazari - میامی، ایالات متحده امریکا

علی جوانمردی یک پفیوز نامرد دروغگو و جدایی طلب است . افکار کثیفش هم مثل مسعود گمشده رجوی است.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۰:۰۲
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

علی ناجوانمرد یا علی چاخان که تهمت جنسی به همسر شاهزاده رو شایع کرد و یا در خیزش مهسا با تاکید میگفت خامنه‌ای مرده و جسدش رو بردند در عراق، هنوز دستش بجای مهمی بند نیست سانسورچی شده، خدا به داد زمانی برسه که یک موقعیت حساس دست همچین آدمهایی بیفته. این رو باید به کسانی گفت که میگن طرفداران رضا پهلوی فاشیست هستند. طرفداران شاهزاده فاشیست نیستند ولی چه خوشمون بیاد و چه بدمون بیاد در همین اعتراضات دیدیم در اکثریت هستند حالا هر کی از بغض اش و حسادت اش هر کار میخواد بکنه و هر چه میخواد بگه در حقیقت موضوع که فرقی نمیکنه
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۰:۰۲
۴۶
Momijii - توکیو، ژاپن

یه آشغال به تمام معنا ! موندم این تجزیه طلب و خالیبند ، چطور پاش باز شده تو صدای آمریکا !؟
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۰:۳۴
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان

علی جوانمردی کار خوبی میکنه هر چند ازش خوشم نمیاد.رضا ایرانی که از چاه توالت امده بیرن شاه بنده و حتی ۴۰ م ترک و یا ۲۰ م کرد نیست. حتی همه اقلیت فارس زبان هم او را قبول ندارند. اینا تبلیغات است. مگر ایرانیانی که کشته شدند همه طرفدار شاه بودن؟؟؟ مگر زندانیان سیاسی که سالهاست در زندان هستن طرفدار حاجی رضای شیعه هستن؟؟؟!!!، اگر خیلی طرفدار داره تا الان ایران را بایستی ازاد میکرد. نمیدانم چرا طرفدارهای عصبی و بی سواد او فقط در خارج به خیابانها میان! اگر این شهروند بیاد سر عقل و دست از تاسیس دولت فارس محور بردارد و با ترکها ی شجاع و و کردهای قدرتمند و نترس متحد شود این اشغالهای مذهبی نابود میشوند ولی حاجی اینکار را نمیکنه چونکه مثل الشرع میخواهد دولت را تصاحب کند و یه حکومت فارس محور ایجاد کنه و حق اقوام بزرگی مثل ترک و کرد را نادیده بگیره. نفهم هم که دورو برش خیلی زیاده چونکه رهبرشان هم یکی از خودشان است. بعد از نابودی رژیم، نباید فقط زبان فارسی عربی که از هندی، افغانی، کردی و عربی تشکیل شده اموخته شود بلکه ترکی و کردی هم باید اموخته شود.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۷
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان

مگر فقط فارس زبان سواد دارد؟؟؟ همه میتوانند پیشرفت کنند.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۱۹
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان

شاه من نیست ولی شاید مال تو باشه! دفترچه اظطرابی که بدون موافقت اقوام بزرگ ایران همچون ترک و کرد تهیه شده ارزشی نداره چونکه اشاره‌ای به دیگر اقوام ندارد و گفته ساواک باید تحت کنترل‌ خودش باشه. میدونی این یعنی چه؟ این به معنی سرکوب‌ و دیکتاتوری است. حالا با این وصف شما میگی تمام ایران اعم از ترک و کرد شاه فارس زبان را قبول دارند؟ یعنی تمام کشته شدگان بخاطر شاه کشته شدن و تما م زندانیان سیاسی که سالها در بند هستند شاه پرستند و به همین سادگی شاه را قبول خواهند کرد؟ حاجی رضای شیعه مکه رفته میخواهد دولت فارس محور تشکیل دهد ولی این کار تو این قرن شدنی نیست.مردم ایران باهوشند و اجازه چنین کاری را نخواهند داد.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۱:۲۹
۵۰
شایعه - سیدنی، استرالیا

لطفا طرفدارهای رضا پهلوی، یک بار راه جمهوری اسلامی را نزد. ،وجود داشته باشند بحث کنند. ،دلیل بیارند، که چرا رضا پهلوی گزینه خوبی، فقط بخاطر اینکه پدرش آدم بزرگی بوده؟ حتی زمان خمینی هم قبل از به قدرت رسیدن اینقدر دیکتاتور نبودند،که طرفدارهای پهلوی هنوز به قدرت نرسیده اینجوری میکنند،در ضمن این جوانمردی یه تجزیه طلبه مزدور
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۲:۱۴
۴۶
Momijii - توکیو، ژاپن

با این اظهار نظرت نشون دادی که اتحاد اقوام در ایران یکپارچه و بزرگ برات بی اهمیت و بی معناست و خط فکری و اعتقادیت مثل همین زباله خالیبند ، ناجوانمردیست ! اینجا صحبت از فارس و آذری و کُرد و بلوچ و لُر وووو نیست ، صحبت از تفرقه در اپوزیسیونیست که بر محوریت رضا پهلوی و برای گذار از رژیم اهریمنی ملاها ، میگرده ( بر اساس شعارهای مردم در قیام ملی اخیر که خواستار بازگشت پهلوی بودند ) . تو هم یقیناً سرخورده از محوریت فارس در ایران هستی و سازت ، ساز تجزیه طلبیست ! البته راه بجایی هم ندارید ، چرا که اکثریت قریب به اتفاق ، آذری‌ها و تُرک زبانان که بزرگ‌ترین قوم در بین اقوام ایرانی هستند هم اعتقادشون به ایرانی یکپارچه و متحد هست . یادم هست که یکی دو نفر از کاربران سایت ، تو را افغانی خطاب میکردند ، البته افاغنه شریف هم بسیار زیادند ، تو رو نمیدونم !
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۲:۳۷
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

آخ آخ آخ!! حالا چکار کنه که تایید توی پان تورک گیج و منگ رو نداره؟؟ اینقدر خشن نباش 😁. ببین نیمچه قارداش! هر وقت ایرانی بودی حق انتخاب داری. فعلا برو به زبان مادریت ریاضی فیزیک بخون ببینیم سر کجا میشینی ناقاره می‌زنی. این من توی اون تورک تورکتون. اخه بیسواد یاردانقلی. ما اصلا مگه قوم فارس داریم؟ کجان اینا که میگی؟ قوم کرد داریم قوم آذری داریم، عرب داریم، بلوچ داریم گیلک و لر و مازنی داریم. قوم فارس دقیقا کجاست؟؟ اخه ......! اگر منظورت تهرانه که بیشتر از تبریز ترک داره. دو تا جمله یاد گرفتی فکر کردی ایدئولوژی اختراع کردی. دو طبقه تی بی تی! فرق زبان فارسی رو با قوم فارس نمیدونی اخه چی جلوت غیر از ......ریخت؟
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۵:۲۳
۴۶
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

از این جور فاحشه ها مردانه هم هستند روز به روز دستشان رو میشه. ایوالله ملت هوشمند ایران که این اتگل ها را رسوا میکنند.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۶:۵۶
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان

خوب جنابعالی یک حق رای داری و فقط به این دلیل که کردی نماینده مردم کردستان هم نیستی. همانطور که ناجوانمردی نماینده مردم کرد نیست. اما اینجا بحث سانسور بود صرفه نظر از اینکه اون شخص چه کسی هست
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۵
۲۶
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش

بابا برین جمع کنیم ......... همین سایت فخیم را بررسی کنیم. نیمی از نوشته های مخالفین پهلوی ..........حذف می‌شود. فحش‌های جنسی و رکیک نوکران پهلوی درج می‌شود. ما همانا تکرار میکنیم درج نمی‌شود. بعد به یک ایرانی میهن پرست جناب آقای جوانمردی توهین میکنید که چرا سخنان بی سر و ته این تجزیه طلب را 24 ساعت درج نمی‌کند؟؟
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۵۷
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
1-آقای جوانمردی:تو یقین می‌دان که هرشاه و شیخی که هست--. هم سواری می‌کند بر شیر مست.آقای جوانمردی:گذر پوست به دباغ خانه می افتد!!به زودی که کودک موسفید است که به تخت سطلعت می نشیند،بعدخواهی فهمید،که یک من ماست چقدر کره می دهد!وقتی که شاهین لاته رییس رادیوتلویزیون بشودج.جوانمردی ات راهم می زنند!چه فکرکردی آقای جوانمردی مگه آقای پهلوی نمیتونه دستورحذف نام شما ازتلویزیون خودش اَنترآشغال رابدهد؟یادرتلویزیون من فقط من؟
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۱
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۲-حالااوباشان شاه الهی دردشون اومده:میگن هنوزکاره ای نیستی تیغ سانسوررابلندکرده ای! درصورتی که به طرفداران این فرقه زمین وزمان گفته شده ای کورذهنان:شماعربده کشان پهلوی هنوزعددی نیستید مخالف راقبول ندارید.ترورشخصیتی میکنید.شاهین لاته میگه دمکراسی فقط جاویدشاه!شعارتان مرگ براین وآن است. حالااینجا به دروغ یا راست تهمت می زنید؟دراین سایت هم حتی دهقان فداکارهم میداند که ادمین به سمت پهلوی ی ها غش میکند.حرفهای زشت لات های همایونی ردمیشوند،ولی بقیه ولغات معمولی نقطه چین میشوند.بعدادعا هم میکنیم که باج.ا.فرق داریم.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۳
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
چرا چرند میگی سانسور، سانسور ه امروز صدای این رو خفه میکنه فردا صدای تو رو. اگر طرفدار رضا پهلوی میگن فعلا از کسی که طرفدار بیشتر داره حمایت کنید به این دلیل هست که الان غرب دوباره بهانه آورده که همه طرفدار یک جریان نیستند پس باید فعلا اوضاع به این روال بگذره. آخه چپول مگه شما ها برا اتحاد سال پنجاه و هفت نرفتید زیر عبای ملا. اون موقع وحدت با فاشیست مذهبی خمینی ملعون بد نبود الان اتحاد بده. تو که نمیتونی جواب من رو بدی پس حداقل بشین گوش کن شاید آخر عمری آدم بشی
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۲
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
.. کدام صندوق رای ؟ کجاست این صندوق رای ؟ ادرسش را بده من هم رای خود را به رضا گاو بدهم ! به شرفم قسم همین الان به تو .. اینجا وکالت دهم تا بجای من هم پالان بر تن کنی ! به ما گفتند «شاهنامه آخرش خوشه». اما نگفتند راه را آن‌قدر خونین می‌کنند که بسیاری هرگز به آخرش نخواهند رسید. و تاریخ گواه است ٬هر چیزی که با شاه شروع شد اخرش خوش نیست و به صندوق رای و دمکراسی بازی به سبک رضا گاو ختم نمی شود . فعلا جواب این همه خون های ریخته شده را بده تاج بخوره به ان سرت
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
اوباش بت پرست شعبان بی مخ،ای سیخ ٭رغ!بیفت دنبالم چون دینگو وپاس بکن جوابت رونمیدم.چونکه بحث باآدمهای لمپن وبی شخصیتی چون تو،کسرشان است.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۴
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان
پس شما هویتتان معلوم نیست و درسته میگن زبان فارسی از زبان هندی، افغانی کردی هورامی و بخصوص عربی درست شده. حالا اشتباه میکنی چونکه به زبان ترکی در آذربایجان فیزیک میخوانند و در کردستان عراق هم همچنین. اگه نمیدانستی بدان. دیگر اقوام باید و بدون چون و چرا زبان مادری خود را بیاموزند تا از درگیری و تفرقه بدور باشیم و عظمت تاریخی فلات ایران بدون سلطه گری یه شاه از اقلیت خاص را به ایرانیان باز گردانیم. شماها از رو ناچاری شاه را قبول کردید در حالیکه از کامنتهایتان میشه فهمید که اطلاعات کافی درباره دفترچه اضطرار بی این شهروند ایرانی امریکایی ندارید. درک نمیکنید که او حق اقوام بزرگ ایران را نادیده میگیرد.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۶
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان
میشه اول بری زبان فارسی عربی را که از هندی، افغانی، کردی هورامی و بخصوص عربی تشکیل شده را درست کنی بعد بیایی کامنت بنویسی؟ شاه تو اقوام بزرگ ایران را نادیده میگیرد و بدون مشورت اینها واسه ۸۰ م تعیین تکلیف میکنه. ایران چند قومیتی است و اگه راست میگه اول باید اختلافات خود را با مخالفان رژیم حل کنه بعد دم از رهبری بزنه. شما ها اطلاعات کافی درباره دفترچه اظطرابی او ندارید.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
کسی که دارای شخصیت وشعوراست،بدون تردیدازفهم واخلاق درست برخوردارمیباشد!اجازه نمیدهدمورد بی حرمتی ونادیده گرفتن قراربگیرد.ولی متاسفانه یک فقره آدمک پلاسیده شاه الهی سیخ مرغی افتاده دنبالم میگه چراجواب منونمیدی ومینویسه:تو که نمیتونی جواب من رو بدی پس حداقل بشین گوش کن!آخه ابله من وقتی توروقبول ندارم ودرحدجوجه تیغی هم حسابت نمیکنم چه انتظارجوابی ازبنده داری؟مگه اجباره؟بگذارحکومت فرقه پهلوی حاکم بشود بعد توزوربگو!لوبیاچیتی😏
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۶
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
ببین! فسیل!! اگر فکر میکنی با این کلمات کلیشه ای نیم قرن پیش ات میتونی زری زده باشی بدون کلا رد دادی. اوباشان شاه الهی! 😂😂😂😂😂 سر تا ته انقلاب ملی داد زدن پهلوی. هر وقت اسم مریم ج... و رجوی مفعول رو صدا زدن تو بیا بگو منهم یه ..ی هستم. شماها رو هیچکس گردن نمیگیره
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۶
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
آدرس دقیق صندوق رای رو میخوای؟ برای تو دقیقا محل......... است. اخه مونگول ایکیو جلبکی. هنوز چهارستون خونه نرفته بالا داری سراغ پریز یخچال اش میگردی؟ واقعا مقاومت سخت در برابر شعور هم کار آسونی نیست. باید بهت برای اینهمه ......بودن تبریک گفت
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۹
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
شما کیه؟؟ چرا طفره میری...؟ گفتم مکان قوم فارس کجاست. برو بشین اینقدر با خودت ترکی زر بزن که جون از هتک ات بزنه بیرون. یعنی جوری خودتون رو نشون میدین که باید همون خ... رو بدرقه راهتون کرد
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
توی ... فعلا بشین و رضا گاو گاو کن دنیا هم به بهانه شما ها چسبیده به همین ملاهای آدمکش چون معتقدند که ایرانیان خودشون به اجماع نرسیدند. ... کجا دنبال صندوق رای میگردی رای گیری بعد از سرنگونی هست. البته ... که من به تو میگم رو میدونم ایران یوکی نقطه چین میکنه اما روزی ده ها با توی کامنت تو رضا گاو رو سانسور نمیکنه. اما مطمئن باش صندوق رای هم باشه از تو اون صندوق رای مریم لچک در نمیاد
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۲
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
اولا جرات نداری چون منطق من بر چرندیات تو میچربه ثانیا حرف حساب جواب نداره. همینکه جواب رو برای من نمیدی و یواشکی کامنت میزاری و در میری که من نبینم معلومه چند مرده حلاجی
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۵
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اورین! اورین! ما هم کلا به کارخانه چپمون نیست که شما قبول نداری. بعد نوشتی بذار حکومت فرقه پهلوی نمی‌دونم چی چی! تا دیروز میگفتین ۱۰ هزار نفر هم طرفدار نداره ولی چشم باز کردین دیدین دهنتون رو پر از … کردن مردم. حالا بشین سوسیال بمک تا صبح دولت ات بدمد گلابی گندیده
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۵
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
باز هم جرات نکردی مستقیم به خودم جواب بدی 😜
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۶
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اختیار دارین عقده ای جون. وقتی پوفیوز پوفیوز مینویسی و رد میشه اونجا خوبه؟ ولی وقتی ما که شغل آبا و اجدادی است مینویسیم براتون خار داره؟ 😂😂😂😂😂😂 بسوز جییییییگگگگگگگگر! واسه ات پماد سوختگی با امکانات نصب در محل با وسیله مقتضی گذاشتیم کنار
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۹
۴۴
universe123 - لندن، انگلستان
در افغانستان، تاجیکستان و یه عده در ازبکستان. متعجب هستم که شماها حتی از هم زبانان خودتان هم خبر ندارید! چرا زور میگویید؟ تکرار میکنم زبان فارسی عربی در کار نیست چونکه از زبانهای هندی، افغانی، کردی و بخصوص عربی تشکیل شده و حتی هویت فارس زبانها هم معلوم نیست! سوالی دیگه درباره فارس زبانها داری بپرس در خدمتم
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۹
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
«جواب ابلهان خاموشی است» یعنی باافراد نادان سخن نگو!
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۴
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
پاچه بگیر!من وقتی توروقبول ندارم ودرحدجوجه تیغی هم حسابت نمیکنم چه انتظارجوابی ازبنده داری؟مگه اجباره؟بگذارحکومت فرقه پهلوی حاکم بشود بعد توزوربگو!لوبیاچیتی😏
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۶
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
خوب اینو به رضا گاو بگید که هنوز چهار ستون نرفته بالا سراغ پریز برق را می گیرد و دارد از صندوق رای مایه می گذارد اخر شما سطلی ها چرا این قدر ..تشریف دارید ؟.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۲
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
اخر .. اینو به رضا گاو بگو که هنوز چهار ستون نرفته بالا سراغ پریز برق را می گیرد و وعده صندوق رای از جنس همان حمایت های ترامپ و ۵۰ هزار سپاهی میدهد ! هنوز شیخ ها نرفتند از صندوق رای مایه می گذارد اخر شما سطلی ها چرا این قدر..تشریف دارید ؟.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۵
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
نه جانم اونجا که کم میاری میگی به تو جواب نمیدم اون هم نه مستقیم به خودم بلکه مثل یک ترسو میایی یک وز وزی میکنی و میری.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۵
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
مجددا! زبان فارسی با قوم فارس فرق میکنه. یعنی واقعا اینقدر بیشعوری؟؟ برو همون حیدرت رو بذار بابا. خدا شفات نده ما یه خورده بیشتر بخندیم.
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۳
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
برای همین برات نیم خط بیشتر نمینویسم! بیشعوری ات خارج از منظومه شمسی است
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۳
۵۶
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
اخه اشوگول وارداتی...!! زبان فارسی خار داره ... اذیت میکنه؟ پس ... کل زبانی رو که حرف می‌زنی به اندازه یه شاهنامه سروده نداره. اندازه موهای سرت شاعر و نویسنده داریم، اونوقت توی... پاپتی میای میگی زبان فارسی ریشه نداره؟ واقعا ... براتون مارالاگو محسوب میشه
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۹
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
آی کیو چرا حرفت رو عوض میکنی این تو هستی که گفتی صندوق رای کو. ضمنا تو که دائم داری از فحاشی طرفداران شاهزاده انتقاد میکنی چرا لقب خودت رو دائم به رضا پهلوی میدی. گفته بودم بهت از بچگی حتمآ بهت این لقب رو دادند تو هم عادت کردی
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۳
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
«جواب ابلهان خاموشی است» یعنی باافراد نادان سخن نگو!
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۱:۳۶
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
من به خمینی میگویم عمام اما به طرفدارش نمی گویم مادر فلان ، به رضا گاو می گویم گاو ، چون گاوی بیش نیست اما به تو نمی گویم ... ، فرق این را با ان اگر ندانی ، الحق که باید بستت به در دروازه پالانی !
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۶
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
بیش از این هم اگر خودت را به خریت بزنی ، مجبورم مثل رفیق عزیزم دیگر جواب مزخرفاتت را ندهم ،
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۲:۳۷
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
معلومه همتون کم میاری پس خفه خون عین همون رفیق پیره زن چپول عجوزه هر چرندی بگی جوابت رو میدم
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۱
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
دیدی مرتب به طرفداران شاهزاده میگی فحاش، دیدی که فقط زر زر میکنید پاش بیوفته از همه فحاش ترید
شنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۳
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
ادمین این سایت یا فارسی بلد نیست که بجای ما در قهوه خانه چای خوردیم فحش خوار مادر نیست یا با زبان طنز و اشاره اشنا نیست که مطمعنا به هر دوی این موارد اشنا اما تمایل عجیبی به سانسور منتقدین پهلوی دلرد ، و از سانسور انها حتی اگر اشکارا مخاطبانشان را خطاب قرار دهند ممانعت می کند ، با گذاشتن نقطه چین در مواردی مثل استفاده از واژه بی شرف از جانب بنده ، این توهم دا به مخاطبان محترم می قبولاند که بنده هم از قماش بی ادبان و لمپنانی از جنس پالانی ها میباشم ، لذا از ایشان تقاضا می کنم از گزینه سانسور اکیدا استفاده نکنند در غیر این صورت برای اخرین بار اعلان می کنم از حضور در این سایت خود داری خواهم کرد ، لذا خواهشمندم این کامنت بنده را تا اخر بدون سانسور ثبت نماید ،
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۵
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
رفیق:بایدآشکارا گفت:متاسفانه تیغ سانسورادمین به صورت یکجانبه برگردن منتقدین سلطنت طلب ها می افتد.بارها وبارها وبارها دریک بحث نوشتاری کلمات وفحاشی هایی ازجانب سلطنت طلبان بدون هیچ گونه سانسور ونقطه چینی عبور میکنند.ولی وقتی مثلا بنده هیچگونه نامی ازکسی نمی برم ومثلا می نویسم!آدمهای شارلاتان وفحاش احمق هستند.آدمین احمق را سانسورمیکند.ولی سلطنت طلب ها به مخالفین زن می گویند فاحشه وغیره مشکلی نیست.بنده باشماموافقم اگربراین منوال پیش برود بایدازاین سایت کوچ کرد و واقعیت هاراگفت.آنوقت این سایت یک دست دراختیارسلطنت طلب هاقراربگیرد.
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۰
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
ای وای چه فاجعه ای سانسور چی های ایران یوکی از این که جنابعالی با این سایت قهر کنی حالا از این به بعد باید بدون کفش بخوابند🤣 ......تو که مرتب گاو گاو میکنی که هیچ کدوم رو حذف نمی‌کنند اما من که کلمه گاو رو برا تو که لایقش هستی مینویسم نقطه چین میکنند
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۸:۲۷
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
دقیقا درست می فرمایید ، بنده بارها باید به ایشان ذکر دهم تا دوباره این عمل زشت را انجام ندهند ، خود بهتر می داند که وجود بزرگوارانی چون تو و راستگو و بقیه منتقدین نظام استبدادی پهلوی و خامنه ای است که با استدلال ای خودشان و کامنت های عقل گرایانه و مطابق با واقعیت های جامعه است که به این سایت وجهه می دهد ، وگرنه داشتن سایتی بدون موافق و مخالف ، میشود همان ....پالانی های من و فقط تو و اینتر و شبانه روز تبلیغ قداست یک گاو ، درود بر تو
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۶
۲۶
zan,zendgi,azadi - کلن، آلمان
در ظمن این .........که در ادامه کامنت شما کامنت گذاشته و دارد با زبان بی زبانی و طنز از سانسور دفاع می کند و شما بدرستی جواب این احمق را نمی دهید ! ملاحظه بفرمایید ! چماغ در دست و با فحش و انگشت ‌و البته سانسور و مونتاژ صدا می خواهند همان جاوید شاه شاهین لاته را بجای دمکراسی برای ما به ارمغان بیاورند
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۵
۲۰
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
رفیق:شخصیت واخلاق ارثی نیست.بایدباداشته ها وزیربنای تربیت واخلاق وفهم این پروسه راساخت.بزبان ساده کسی که دیگران رادراینجا تعقیب میکند وجوابی نمی گیرد،یعنی فاقدشخصیت وعقل است!یعنی بی محلی برایش آسیب پذیرنیست.نمونه اون حمیدلاته هست،که این فضارا با زورخانه اشتباه گرفته است.یا اون کرکس که نه کاری دارد ونه آینده ای.زوزه میکشدو به بنده التماس میکندچراجوابم رانمیدهی!یاآن سبک مغز سبکحال! اینهایک مشت پیروپاتال پوشکپوش هستندکه چیزی برای از دست دادن ندارند.داشته یک فردشخصیت وسوادوعقل است،که متاسفانه این چندفقره ندارند.
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۰
۴۷
سیمرغ ایران - برلین، آلمان
آخ چه شود دوباره پیره زن چپول عجوزه دست انداخت گردن منافق چه ماچ و بوسه هایی چه نون بهم قرض دادن هایی
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۱
۵۹
دلاور - استهکلم، سوئد
این کامنت دو قسمت است ! علی جوانمردی تاریخ حدود 100 سال پیش جنگهای داخلی در ایران را نخوانده است یا انقدر کوتاه فکر است که فکر اینرا نمیکند که دارد تفرقه اندازی در بین کردها و کسانی که قرار است بعداز نظام جنایتکار اخوندی قدرت کشور ایران را بعهده بگیرند رااز حالا مدیریت میکند. زمانیکه رضا شاه کبیر بقدرت رسید کسانی از سوئدیها در ایران بودن که داشتن نیروهای نظامی حکومت ان زمان را اموزش میدادن . رضا شاه تمام این کسان را که از سوئد برای اموزش نیروهای نظامی یا ارتش ایران امده بودن را از ایران اخراجشان کرد. خود رضا شاه سپاهی را از نیروهای ایران درست کرد و این سپاه را به سلماس برد تا با کسی یاغی از سرکردگان کورد عشایر شکاک که نامش اسماعیل شکاک بود بجنگند این سپاه توانستن عشایر اسماعیل شکاک را شکست بدهند و اسماعیل را هم بکشن . انچه از سپاه رضا شاه کشته شد , شد! و انکه از سپاه باقی مانده بود و مورد اطمینان و اعتماد رضا شاه هم شده بودن را در پادگانهای ایران جای گزین کرد تا مسئولیت اموزش نیروها تازه وارد پادگانها را بعهده بگیرند.
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۸
۵۹
دلاور - استهکلم، سوئد
قسمت دوم ! در سال 57 که خمینی دجال برسرکار امد او که اعتمادی به نیروهای ارتش و ساوک نداشت با هر تدبیر و هر زیرکی که بود دستور درست شدن نیروهای به نام سپاه پاسدران و نیروی بسیج را داد و خمینی هم برای اموزش دادن و پخته شدن نیروهای سپاه و بسیج انها را به جنگ به مناطق کورد نشین ایران اعزام کرد تا با کوردهای مسلح که خواهان خودمختاری برای کردستان بودن بجنگند انچه از این نیروهای بسیج و سپاه بدست کوردها کشته شد, شد! و انچه که زنده ماند را برای پاسداری از نظام اخوندی و جنگ با عراق و سرکوب و از بین بردن مخالفان نظام اخوندی استفاده کرد! نتیجه اینکه هم در زمان بقدرت رسیدن رضا شاه پهلوی و هم در زمان بقدرت رسیدن خمینی دجال از کردستان بعنوان یک اردوگاه اموزش نظامی استفاده شد از علی جوانمردی باید خواست که دست از دشمنی و مخالفت با شاهزاده رضا پهلوی بردارد تا باری دیگر کردستان به جولانگاه اموزش نیروهای نظامی و امنیتی حکومت اینده در نیاد!
یکشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۹
۲۶
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
باید اعتراف کنم که تحقیقات من در اینترنت مشخص کرد که تو واقعا درباری هستی دربار جمشید.🤣🤣.
‌سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۴۰۴ - ۰۷:۴۶
۲۴
حسنلو - باکو، آذربایجان
هر حیوان درازگوشبی بته ایی که فریادهای جاوید شاه و پهلوی برمیگرده رو ازنای وگلوی جوانان گلگون شده وشهید وطن نشنید یا شنید ونفهمید یا نخواست بشنوه قطعا ویقینا وعمیقا حـ... و نطفه نادرسته تمام سی هزار شهید انقلاب ملی ایرانیان بلااستثنا سلطنت طلب و خواهان پهلوی بودن جدای ازمیلیون ها ادمی که توخیابون اسم پهلوی روفریادزدن...
‌چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.