مشاور خامنه‌ای: ایران آماده بهبود روابط با غرب است

العربیه: علی اکبر ولایتی، مشاور سیاست خارجی رهبر جمهوری اسلامی در اظهاراتی گفت تهران در حال تغییر سیاست خارجی خود برای تقویت مناسبات دیپلماتیک و آماده برقراری روابط بهتر با غرب است.

ولایتی، در گفت‌وگو با «فایننشال تایمز» گفت با وجود «حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از اسرائیل» ایران آماده است تا روابط خود را با غرب از جمله اروپا بهبود بخشد.


او حمله اسرائیل به ایران را «هیاهوی توخالی» خواند و گفت: «جنگ‌افروزی اسرائیل می‌تواند منطقه را به آتش بکشد.»

به نوشته «فایننشال تایمز»، مشاور سیاست خارجی خامنه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است: «ما تجربه برخورد با روسای جمهور از هر دو حزب را داشته و در مذاکره با آمریکا به نتایج خوبی نرسیده‌ایم. به حسن نیت مقامات آمریکایی اعتمادی نداریم، حمایت مستقیم و بی‌قید و شرط آمریکا از اسرائیل و تقاضایش برای کاهش تنش در منطقه، دو روی یک سکه است.»

او همچنین درباره رابطه با آمریکا، سیاست جمهوری اسلامی را باز نگه داشتن کانالهای ارتباطی اعلام کرده و می‌گوید: «کانال‌های ارتباطی همیشه وجود داشته، ولی آمریکا نشان داده که تمایلی به کاهش تنش ندارد.»

ولایتی با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران با آمریکا و کودتای 28 مرداد، همچنین گفته است: روسای جمهور آمریکا «هیچ گاه علی رغم فرصت‌های مختلف در مقاطع گوناگون، حسن عمل و وفای به تعهدات نداشته‌اند.»

به گفته ولایتی سیاست ایران همچنان «نگاه به شرق» را دنبال می‌کند اما به دنبال «موازنه با کشورهای غربی، شرقی و جهان سوم» هم هستیم. او عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس را نشانه‌ای از موفقیت سیاست خارجی ایران دانسته و می‌گوید: «قطب جدیدی بین روسیه و چین تشکیل شده و هر دو با قوت معتقد به دوستی و همکاری با ایران هستند. هر کشور غربی هم اگر بخواهد با ایران تعامل درست و بدون مداخله در امور داخلی و با حقوق برابر داشته باشد در‌های جمهوری اسلامی ایران به روی آن‌ها باز است.»
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۴
مساوات - مساوات، ایتالیا

اسرائیل چهار تا بمب تو ایران زد و چند تا ارتشی را هم کشت حالا سیدعلی گدا به این نتیجه رسیده که باید قمبل قهرمانانه بکنه واسه غرب
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
۶۳
vg2000 - اسلو، نروژ

تو یکی خفه و کاخ زندگی می‌کنی و پسراتم که دارن تو دبی پول چاپ می‌کنن خفه شید مزدورا
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
۴۴
Rasta - تورنتو، کانادا
واااا تو هنوز مگه نفس می کشی؟🥴دفعه آخر که دیدمت که هیچیت سر جای خودش نبود ؟والا ۱۰۰۰ تا جون دارید انکار جون های را که می گیرد به عمر شما اضافه می سه انگار ،تف توی روح و روان و ذات پستتون
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
۶۴
Rosha50 - لانسینگ، انگلستان
نه شرقی نه غربی ما ....خوردیم دو دستی : ما منظور دولت یا گویندگان شعار است .
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
از انجا که مغزهای فسیلی بصورت مذهبی یا چپولیسم (بهشت خیالی بدون خدا) در راس رژیم اخوندی قابلیت تغییر ندارند این را یک عقب نشینی تاکتیکی بپندارید که اگر تمام تیرهایشان در محاصره ی یهودیان شکست خورده است حالا دنبال زمان میگردند تا به زعم خودشان این بار بصورتی بمب اتم را تکمیل کنند و زمینه ی ظهور آقا یعنی حرضت امام جهل و نکبت و خرافات از ته چاه بلاهت فراهم اید. این مغزهای اکبند مانده از 1400 سال قبل قابل درمان نیستند چون باید در مغزی رشد ذهنی وجود داشته باشد تا پتانسیل تغییر و استنباط منطقی را پیدا کند. مغزهائی که در قرن 21 سنگ وسط عربستان را می بینند و شعور و رشد مغزی لازم را نیافته اند تا فرق سنگ و خالقی احتمالی را بفهمند قابل درمان نیستند. بحث بر سر خلقت و بود و نبود خالق نیست چون هنوز کسی دقیقا پاسخ این سوال را نمیداند اما صحبت بر سر اینست که گاو هندی و سنگ الله هرگز نمیتوانند خالق احتمالی کائنات و هستی باشند
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
۳۴
Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل
اگه گفتین چرا این حرف رو میزنه در این مقطع زمانی. ببینیم دوراندیش در این بخش داریم
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
۳۲
فرید1614 - بروکسل، بلژیک
بجز غلط کردن راه دیگری ندارید پس قیافه مظلوها رو نگیرید و بگید اشتباه کردیم غلط کردیم و اگر گفتید گو..ه خوردیم شاید غرب کمی انحطاف بخرج بده در ضمن ترامپ هم تو راهه پس زودتر بخورید.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
۵۶
Azadi hame - تهران، ایران
این مرتیکه وافوری دزد بیشرف۰۰ برو لونگ بکش به اون هیکل نجس بیقواره ات۰دهن کثیفت را باز نکن۰۰ بوی گندش خیلی زیاده
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
۳۹
iran1 - آرلون، بلژیک
تجربه با سیستم خامنه ای نشون داده نه سیاستمداران و نه قابل اطمینان، اگه اینو ماها فهمیدیم پس اونی که کارش تحلیل سیاسته، باید یه قدم از عوام جلوتر باشه
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.