ایندیپندنت: در حمله اسرائیل به ایران بیش از ۲۰ نفر جان باختند، هک رادارها پنج دقیقه قبل از حمله

ایندیپندنت فارسی: براساس اطلاعاتی که از طریق چند منبع مطلع در خوزستان و تهران به ایندیپندنت فارسی رسیده تعداد جان‌باختگان حمله اسرائیل به ایران را بیش از ۲۰ نفر است.

یکی از منابع (که از وضعیت رینگ پدافندی خوزستان پس از حمله مطلع بود) به ایندیپندنت فارسی گفت که ۲۶ نفر در نقاط هدف قرار گرفته در سراسر ایران جان باختند. منبع دیگر تعداد جان‌باختگان را ۲۷ نفر اعلام کرد.


مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون تعداد جان‌باختگان حمله بامداد شنبه ۵ آبان اسرائیل به ایران را چهار نیروی ارتش و یک غیرنظامی اعلام کرده‌اند. در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی یا قرارگاه پدافند کشوری به تعداد مجروحان، نقاطی که هدف قرار گرفته‌اند و میزان خسارات اشاره‌ای نشده است. منابع غیررسمی داخلی تنها اعلام کرده‌اند که این حملات مجروحانی داشته است و احتمال افزایش شمار جان‌باختگان وجود دارد.

اطلاعاتی که ایندیپندنت فارسی از منابعش به دست آورده نشان می‌دهد که سامانه‌های پدافند هوایی پالایشگاه آبادان هم در حمله اسرائیل هدف قرار گرفته و به شکل گسترده‌ای تخریب شده است.

پیش از این منابع مطلع و تصاویر ماهواره‌ای از حمله به سامانه‌های پدافندی، کارخانه تولید پهپاد و میکسرهای سوخت موشک خبر داده بودند. گفته می‌شود در مجموع به ۲۰ نقطه در بامداد شنبه حمله شده است. بزرگ‌ترین اهداف در ایلام، غرب، شرق و جنوب تهران، ماهشهر و طالقان بوده‌اند هرچند منابع ایندیپندنت هدف قرار گرفتن سامانه پدافندی در آبادان را هم تأیید کرده است.

اطلاعات دیگری از منابع ایندیپندنت فارسی، جزئیاتی از دقایق منتهی به اصابت موشک‌های اسرائیلی را افشا کرده است. بر اساس این اطلاعات، پنج دقیقه پیش از موج اول حمله، سیستم‌های راداری پدافندها در چند نقطه ایران هک شده است. صفحه نمایش این رادارها فریز شده و امکان رهگیری اهداف مهاجم از رادارهای پیشرفته‌تر در برخی از سامانه‌های پدافندی سلب شده بود.

در این فاصله از قرارگاه پدافند کشوری به کاربران سامانه‌های پدافندی این اختیار داده می‌شود که با استفاده از اطلاعات دیگر سامانه‌های راداری به هر هدف پرنده‌ نزدیک‌شونده در محدوده عملیاتی‌شان حمله شود. عموم این اقدامات پدافندی با استفاده از سامانه‌های قدیمی‌تر انجام شده است. سامانه‌های پدافندی پیشرفته از جمله سامانه اس‌-۳۰۰ و نمونه‌های مشابه بومی از اهدافی بوده‌اند که از بین رفته‌اند یا خسارت شدیدی دیده‌اند.

در روز شنبه ستادکل نیروهای مسلح با انتشار یک بیانیه مدعی شد که حملات با استفاده از موشک‌های هوا به زمین از جنگنده‌های اسرائیلی در حریم هوایی عراق انجام شده است. در این بیانیه آمده است که هیچ هواپیمای اسرائیلی به حریم هوایی ایران وارد نشده است.

با توجه به هک سیستم‌های راداری پیشرفته در غرب کشور ممکن است هواپیماهای اسرائیلی به حریم هوایی ایران وارد شده ولی رهگیری یا شناسایی نشده باشند.

اسرائیل در بامداد شنبه در سه موج به اهدافش در غرب و عمق خاک ایران از جمله تهران حمله کرد. ارتش اسرائیل هیچ جزئیاتی از نحوه انجام این سه حمله ارائه نکرده است.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مدعی است که «تعداد قابل توجهی» از موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کرده است. آن‌ها همچنین می‌گویند که خسارات «محدود و کم‌اثر» بوده است.

حمله اسرائیل به ایران در پاسخ به عملیات موشکی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل در روز ۱۰ مهر انجام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل امروز گفت که توانسته به «سر اختاپوس» ضربه بزند. سر اختاپوس اصطلاحی است در توصیف جمهوری اسلامی. اختاپوسی که بازوهای آن نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه هستند.

پیش از این حمله، اسرائیل توانسته ضربات مهلکی به ساختار فرماندهی و بدنه حزب‌الله لبنان و حماس وارد کند. حوثی‌های یمن هم در هفته گذشته هدف حمله قرار گرفتند و گفته می‌شود بخش مهمی از زرادخانه موشکی و امکاناتشان را از دست داده‌اند
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

گفته بودن فقط نفر۲ کشته شدن، گفتم دوباره بشمارید . مرسی از اینکه شمردید
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

در هر جنگ و درگیری نیروهای نظامی بطور اجتناب ناپذیر کشته میشوند.اگر نیروهای وفادار به این رژیم (که دشمن بزرگ مردم و کشور ایران است) باشند که به درک.و اگر هم نیروهایی باشند که نظامی عادی و احیانا مخالف رژیم باشند، جای تاسف داره ولی خدمت نظامی کردن برای رژیمی متجاوز و شرور این ریسک اجنتناب ناپذیر را خواهد داشت و مسئول مرگ اینها رژیم جنگ طلب خامنه ای هست.تمام شد و رفت.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
۴۹
kurosh-h - لوند، سوئد

در فیلم مافیایی »پدر خانه « شاهکار اسکوریزی ، سکانس جالبی است ، سر اسب رقیب را بریدند و طرف وقتی بیدار شد سر اسب را تو تخت خواب دید ، هشداری دردناک از توانایی مافیا از حذف فیزیکی او ، اسراییل با پاکسازی پدافندها خصوصا در کنار تاسیسات انرژی و‌نفت ، نشان داد که‌حتی یک پدافند اس ۳۰۰ که اندازه یک تریلی است قابل نابودی است چه برسد به کل تاسیسات ،
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
۴۶
ماینر - اسن، آلمان

فارق از هرگونه جانبداری یکطرفه خب این معلومه که تمام این عملیات و اهداف تمامی از طرف آمریکا اجرا و انجام شده و اسراییل تنها این وسط نامی بوده .
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
۴۶
خردگرا - برن، سوییس

میدونم که نوشته من شاید به مذاق خیلیها خوش نیاد، در شرایطی که گرگهای گرسنه در کنار مرزهای ایران به کمین نشسته اتد، خوشهالی از تضعیف پدافندهای دفاعی ایران خشنود کننده نیست، همه میدونیم که تهاجمی که به تضعیف شدن ایران بیانجامد(نه جمهوری مفعول پرور اسلامی)هدف و خواسته ما ایرانیهایی که از جمهوری اسلامی متنفریم، نخواهد بود، چاره درد همان اتحاد ملی ، دست دست هم دادن با یک همدلی ملی میهنی هست. پاینده ایران و سرزمین زیبای ایرانزمین.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

این نظر را کجای دلمان بگذاریم؟ حالا چطور به این نتیجه رسیدی؟ چون آمریکا در واقع هیچکاره بود.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

خب مقصرش این رژیم و خامنه ای کینه توز هست.شما واقعا انتظار داری اسرائیل چکار کنه؟ بشینه تماشا کنه خامنه ای و سپاه هر چند ماه ۲۰۰-۳۰۰ موشک شلیک کنند به خاکش چون فلان عرب تروریست لبنانی در جنگ کشته شده؟ یا فکر میکنی مردم ایران با دست خالی و اون خلق و خوی سازشکار و عادت کننده به هر وضع،میتونند جلوی جانورهای وحشی و درنده سرکوبگر سپاه و بسیج پیروز بشن؟ قضیه مثل وقتی هست که یک لات آدمکش زورگو وارد خانه شما شده و نشسته و بعد به همسایه شما هم سنگ پراکنی میکنه،حال آن همسایه آمده با آن آدمکش زورگو روبرو بشه.در ای شرایط شما نمیتونی از آن آدمکش اشغاگر حمایت کنی به صرف اینکه در خانه شما نشسته.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان

یک نکته دیگه که کمتر بهش توجه میشه،چرا کشته شدگان ارتشی هستند؟ البته درسته نظامی هستنداما چرا سپاهی بینشان نیست،اصولا این مراکز موشکی و نظامی حساس دست سپاه هست نه ارتش.بنظر میرسه رژیم از قصد ارتشیها را در مراکزی که احتمال حمله داشته گذاشته تا بلکه احساسات مردم را تحریک کنه و رویش موج سواری کنه.من حتی این احتمال را میدادم که این رژیم وحشی و ضد ایرانی برای کشته سازی و تحیک مردم بر علیه اسرائیل،عمدا دست به انفجار اماکن غیرنظامی بزنه تا تقصیر آنرا گردن اسرائیل بیاندازه.همونطور که هواپیمای اوکراینی را عمدا زدن.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
۲۵
romano - تهران، ایران
موشه جان افسر سایبری اسرائیل (نوشتار مشخصه) اگر اینطوری میگی که در هر جنگ و درگیری نیروهای نظامی بطور اجتناب ناپذیر کشته میشوند. اینشالا ۱۰۰ اسرائیلی فدای موی یک سگ ایرانی. البته در درگیری نظامی منظورمه‌ها چون خودت گفتی که عادیه.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۲
۲۵
romano - تهران، ایران
الهی قربان ایرانی‌ها برید دوتا مرغ میشماری بیوطن مزدور؟
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۴
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
صحیح!! اولا که فارغ، دوما خوب اومدی نرم از بغل عرزشی مخفی
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۰
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
کسی که باعث شده این مسئله اتفاق بیوفته اونوقت چی هست؟ اون گرگها دور ایران نشسته ان. توی ایران هستن
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۲
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
دقیقا دوست عزیز. اکثر اس ٣٠٠ ها دست سپاه هست غیر از خوزستان اونوقت همه رو زده هیچ سپاهی کشته نشده. ولی ظاهرا یه ٢٠ تایی زخمی شدن منتها ساس نگذاشته خبری منتشر بشه
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴
۵۴
hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
خیلی سوختی؟ میلیاردها دلار خرج عطینا کردین پدافند از خودش هم نتونسته دفاع کنه. گه زدین به مملکت دست هم برنمیدارین.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۶
۴۷
maradona - براتیسلاوا، اسلوواکی
پریروز اداره ثبت احوال و سرشماری عزراعیل اعلام کرد. جمعیت این کشور به 10 میلیون نفر رسید خخخخخ. واقعا احمقانه نیست 10 ملیون وسط پونصد ملیون عرب زامبی افسردگی نمیگیرید واقعا میشه یه فیلم ترسناک ازش ساخت
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
۴۶
ماینر - اسن، آلمان
این چرندیات چیه که بلغور میکنی؟خب بفرما فیلسوف دهر اگر آمریکا نیاد وسط اروپایی ها نیان وسط مرحوم ...جانت میخواد از اسرائیل دفاع کنه؟منظور من دفاع از نظام آخوندها نیست .چیزهایی که رؤسای جمهور آمریکا هر بار میگن حتی روسیه‌ هم در جنگ ایران و اسراییل دوپهلو میزنه اابته شاید تو این چیزها رو نفهمی مثل لرزشی ها سر بزمین ....به هوا و دعا کنی.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
۴۶
ماینر - اسن، آلمان
اینو بزار وسط دلت 'بعدش همین هواپیمای F-35که خودت ظاهرا باهاش پرواز کردی سوخت کافی برای این رفت و برگشت داشته؟همنجوری که میگن رو آسمان تهران پرواز کرده؟خب اینا به یه فضایی احتیاج دارن؟از آسمان خانه شما که پرواز نکردن؟
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
این ۲۰نفرفدای زلف شاه الهی ها وسلطنت طلبهای مزدور!همان مزدورانی که خواهان بمباران ایران توسط رژیم جنایتکاراسراییل بودند وهستند!حالا جنگ طلبها ترش کرده اند که چرا تعدادکشته ها بیشترنیست.چرا پالایشگاها وزیربنا های کشوربمباران نشده است.ازاین فرقه خودشیفته باید پرسید:۴۰سال تحریم اثرش روی مردم بوده یامجتبی؟توی جنگ مجتبی کشته میشود یا مردم عام؟تازه مگرناتانیاهووعده آزادی ایران رانداد؟خب بمباران شد حالا مردم هم درخیابانها وفرودگاه منتظر فرود و ورود آقای پهلوی هستند!پس چرا رهبرمعنوی این پاچه بگیران به تهران برنمی گردد وحکومت را دردست نمی گیرد؟(خمینی با ارفرانس آمد،آقای پهلوی با اِل عال אל עלتشریف بیاورد)نقطه مشترک رژیم سرکش آخوندی با سرسپردگان فرقه همایونی دراین است،که هردوخواهان جنگ ونابودی کشور وتفرقه دراتحاد اپوزیسیون مردمی هستند.(توان🐕ولگرد پاس کردن وپاچه گرفتن است).
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
آقا جان. شما احساسی تنظیم شده نظر می‌دهی. کجا جمهوری اسلامی از مرزها دفاع کرده یا منافع ملی را در نُر گرفته که حالا این اس 300 جایی بکارش بیاید. تحلیل و درک قصایا خود نشان از هوش و ذکاوت است
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
۲۴
راستگوی بی طرفدار - سالزبورگ، اتریش
من هیچوقت امثال تو را شایسته نمی‌دانم کامنت برایشان بگذارم مثل اینکه بروی در .....گوش کنی و آنرا تحلیل کنی. ارزش تو و و آخوندها همینقدر است. تو که خودت را برای غزه و لبنان و عراق جز می‌دهی حتما چیزی در باره اجداد میدانی. و از آنها حمایت میکنی ولی چرا . ایرانیان را بی وطن مینامی.؟؟؟؟ بنظرم تو خوشحال باش که کشور مارا اشغال کردین و به اقوام واقعیت سود میرسانی.هم میهنان ما را میکشی و منتظر 72 خوری هستی. اگر یک گرم شرف داری خودت را ایرانی معرفی نکن.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
1: خوب دو روز گذشت. سایبری‌ها حوزه علمیه. مرید ریش. چپ نما حوزه علمیه , خارش نشست.؟ تز‌ها دایی جان ناپلئون تمام شد ؟ شما چی‌ ۵۷تی ؟ عقده‌ها را ریختید؟ به اندازه کافی‌ فحش به رضا پهلوی دادید ؟ معمولا بعد از مستی سردرد می‌‌یاد. حالا چند جمله بعد از مستی. چه شد ؟ چه دیدیم ؟ شاید دو جمله قبل از حمله و بعد از جمله ما را بیدار کند. قبل از حمله. "اگر اسرائیل حمله کند. دیگر هواپیما‌ها اسرائیل راه باز گشت ندارند. چون قبل از باز گشت دیگر فرودگاه وجود ندارد که بنشینند. چون ما آن را با خاک یک سان کرده." بیانه رسمی سپاه. خوب می‌‌شود گفت. بغل منقل آقا گنده گوزی ثواب دارد. بعد از حمله سخنگو سپاه. " ما ۵ عدد ف‌۳۵ را زدیم." حالا لاشه این ۵ عدد کجاست ؟ هنوز پاسخ به ما بدهکار هستند. ولی‌ جالب تر بیانه سپاه روز بعد." اگر کسی‌ بگوید اسرائیل کجا را زده ۵ سال مجازات زندان دارد. "همین دو جمله عمق حقارت را نشان می‌‌دهد. بگذریم که اگر مثنوی هم در اینجا نویسید.فایده ندارد. این امت آقا اینجوری هستند.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
2:امت آقا اینجوری هستند. حتا اگر بی‌ بی‌ تا دم حوزه بیاد. و همان بلا را بر سر این‌ها آورد که باجناق این‌ها بر سر آورد. این‌ها آنقدر بی‌ حیا هستند که فردا در همین سایت خواهند نوشت." ماتحت ما صیونیست را اسیر و شکست داد." بدیعی‌‌ است که انتظار ما براورده نشد. قرار هم نبود که بی‌ بی‌ به حرف ما گوش دهد ولی بعد از مستی دوباره هوشیاری می‌‌یاد و دوباره پی بردیم که بی‌ بی‌ چه سیاستمداری با تجربه و باهوش است. با قول دادن به دمکرات‌ها امریکا.که فقط سیلی‌ بزند. چند کار را نجام داد. اول اینکه خود را از انتخابات آمریکا بیرون کشید. تا فردا دمکرات و نیویورک تایمز زوزه نکشند. اگر اسرائیل به دین گونه به ایران حمله نمی‌‌کردکاملا هریس پیروز می‌‌شد. یکی‌ مثل بی‌ بی‌ هم نمی‌‌تواند صد در صد به پیروزی ترامپ اعتقاد داشته باشد.از آن طرف آنقدر امتیاز از بایدن گفت. که ما با لب و لوچه‌ آویزان و با حسودی نگاه که چرا ما نمی‌‌توانیم این همه امتیاز از روسیه بگیریم. شرت ما که همیشه در مقابل پوتین پاهین است.دیگر چه می‌‌خواهد ؟ قابل توجه که روسیه حتا محکوم هم نکرد.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
3:قابل توجه که روسیه حتا محکوم هم نکرد. دوباره تکرار ".انگار ماتحت این‌ها حتا پوتین را هم اسیر کرده ." از خود خبر‌ها که در ایران چیزی ندیدم. بجز انکار .دروغ و حمله سایبری به TikTok.twitter با فیلم‌ها جیمز باندی تخیلی‌ و به سبک میکی ماوس "کارتون" . که آخوند‌ها چگونه اسراهیل را ویران کرده.سایبری : جدی جدی خودتان هم به چیز‌ها اعتقاد دارید ؟ می‌‌دانید که کارتون است .اگر شیخ علی‌ در فیلم کارتونی شخصا با شمشیر ذولفقار بی‌ بی‌ را نابود می‌‌کند. به این می‌‌گویند. فیلم کارتونی. مثل میکی ماوس. دنالد . Simpsons. این فرق دارد با فیلم واقعی. مثلا. عکس ماواره‌ها از ساختمان‌ها ساخت سوخت جامد که نابود شده. به یکی‌ می‌‌گویند کارتون .فانتزی. به دیگری عکس. فیلم.آنچه که ما دیدیم . امدند. زدند تاسیسات سوخت جامد. می‌‌بینیم یک حمله به دقتی‌ یک جراح مغز. رادار ها. و شش عدد پدافند س۳۰۰ . یعنی‌ کل پدافند آخوند‌ها تازه در موج سوم درک کردند چه خبر است و شروع به در کردن ترقه. در این زمان همه هواپیما‌ها بر گشته و خودشان هم باورشان نمی‌‌شد که به همین آسانی باشد و فقط بلوف.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
۶۴
zarduscht1 - فرانکفورت، آلمان
4:حالا یک سخن هم با قبیله ۵۷ تی. مخالف جنگ و خواننده پا منقلی . دیدید آامد و زد و یک ایرانی معمولی‌ حتا خون دماغ هم نشد. مثل یک جراح زبده مغز. و گفتید از کوله پشتی‌ سرباز خارجی‌ آزادی بیرون نمی‌‌یاد.پس اگر اینجوری است به قول اختر خانم "پس گو می‌‌خورید از یک دولت خارجی‌ حمایت که ۴۵ سال است می‌‌خواهد قدس را آزاد کند " پاسخی دارید ؟ درسی هم از تاریخ. حالا یادتان آمده ؟ زمانی که روس‌ها به افغانستان حمله و یکی‌ از مترقی‌ترین شاه‌ها آ زمان ظاهر شاه را سرنگون و با این حرکت پایه نابودی افغانستان را آغاز کردند.چرا آن زمان نمی‌‌گفتید. آزادی از کوله پشتی‌ سرباز خارجی‌ بیرون نمی‌‌یاد؟.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.