نتانیاهو خطاب به ایرانیان: نبرد ما علیه رژیم خودکامه است نه شما

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیلدویچه وله: به گفته بنیامین نتایاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حمله تلافی‌جویانه این کشور به جمهوری اسلامی "دقیق و پرقدرت" بوده است. او روز یکشنبه ۲۷ اکتبر (۶ آبان) در یک مراسم گرامیداشت قربانیان حمله مرگبار حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تصریح کرد که اسرائیل در این حمله "به تمامی اهداف خود دست یافته است".

نتانیاهو افزود، اسرائیل برای برای حفظ موجودیت خود "در نبردی با محور شرارت تحت رهبری ایران" به سر می‌برد. او افزود که "دشمنان اسرائیل بهایی سنگین خواهد پرداخت".


نخست وزیر اسرائیل با اشاره به حمله اخیر جمهوری اسلامی به این کشور "با پرتاب صدها موشک بالسیتیک" گفت که این حمله "ناکام ماند". او افزود: «ما وعده دادیم که به حمله ایران واکنش نشان می‌دهیم و روز شنبه ضربه خود را وارد کردیم.»

به گفته او نیروی هوایی اسرائیل به اهداف متعددی در ایران حمله کرده است. نتانیاهو در این رابطه اضافه کرد: «ما به توانایی دفاعی ایران به‌شدت آسیب رساندیم و همچنین به توانایی این کشور در تولید موشک‌هایی که علیه ما استفاده می‌شوند.»

نتانیاهو از آمریکا به خاطر پشتیبانی این کشور و هماهنگی‌های انجام شده تشکر کرد. نخست‌وزیر اسرائیل مردم ایران را به طور مستقیم خطاب قرار داد و گفت: «نبرد ما علیه شما نیست، بلکه رژیمی خودکامه که شمار را سرکوب کرده و کل منطقه را تهدید می‌کند.»

نشریه وال‌استریت ژورنال پس از حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به جزییات این پاسخ پرداخته و از جمله به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت که "جمهوری اسلامی پیش از حمله اسرائیل چهار سامانه موشکی اس‌۳۰۰ در اختیار داشت که همگی آنها منهدم شده‌اند".

این نشریه همچنین به نقل از مقامات ایالات متحده گزارش داد که در حمله تلافی‌جویانه اسرائیل تأسیسات موشک‌های بالیستیک جمهوری اسلامی هدف قرار گرفته و "خساراتی به توانایی تولید آن‌ها وارد شد که برای بازیابی آن ممکن است سال‌ها زمان ببرد".
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۵
amirHassna - سیدنی، استرالیا

شوربختانه گوسفند انسان نما تو ایران کم نداریم وگرنه آخوندا تاالان رفته بوده زباله دونی تاریخ. تمام.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
۵۰
دو کلمه حرف حساب - حصارک، ایران

۴۵ سال این رو میگویید، ولی در جلسه مجارستان با آخوندها سناریو نمایش مسخره تان مینویسید که کی چکار بکند. ارباب بایدن دستور داده حتی نباید یک مو از سر این رژیم کم بشود. خر خودتون تشریف دارد، ملت دانا گول شما را دیگر نخواهد خورد.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
۱۰۳
خداوند - آسمان، ایران

بهتره بگی نبرد من و کشتن زنان و کودکان بیگناه به خاطر فرار از دادگاه و چند روز زندان هست نتان یابو
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

قابل قبول می نماید که برای زمین زدن یک دیو اول باید دندان ها و ناخن هایش را کشید
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
۴۲
universe123 - لندن، انگلستان

نه دروغ میگی. تا الان فقط ملت عذاب کشیده. واسه دولت که شمال ملاهاو سپاهیان و غیره فرقی نکرده. اقتصاد ایران در دست مافیای ملا و سپاه است و فقط و فقط مردم و کشور ثروتمند ما نابود میشه. یعنی میشه گفت توی جلاد همراه امریکا فقط مردم ایران و کشور ما را نابود میکنید. الکی این حرفها رو میزنی و فکر میکنی ایرانیان مثل قدیم ساده و زود بلور هستند. تغیر رژیمی در کار نیست همانطور که امریکا دو سه روز پیش اذعان کرد. شماها فقط رژیم رو تقویت میکنید و مردم ما را بدبخت میکنید. ایرانیان باید مثل همان کسی که امام جمعه کازرون را کشت اینها رو یک به یک بکشند تا پیروز میشویم. این یهودیان ثروتمند و با نفوذ همراه امریکا دلشون واسه من وتو نمیسوزه. به امید اسراییلها که خودشان قوم برگزیده خداوند میدانمد، دل نبندید. اینها توی عالم دیگه هستند و میخواهند سرزمین موعود را احیا کنند و کسی دیگر برایشان مهم نیست. البته شاید من اشتباه میکنم ولی به بهانه همین سرزمین موعود میخواهند امپراتوری اسراییلی تشکیل بدهند. پس به این یهودیها نمیشه دل بست. مردم خودشان باید این ملاها و سپاهیها را بکشند که از دست این جلادها خلاص بشیم.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
۴۳
ماهی جان - لندن ، انگلستان
گر خدا خواهد عدو شود سبب خیر 🎀🎀
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

ما ایرانیها هم با کسی جنگ و دعوا نداریم.این رژیمی که خودشو به ایران تحمیل کرده یک رژیم عربی هستش.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
۷۰
senator x - تهران، ایران
قابل توجه شدید برای اسرائیل برای حملات آینده بایران:مهمتر از پالایشگاهای نفتی و مراکز هسته ائی و و و و ,انهدام فرستنده های صدا و سیمای نظام است
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
۲۹
Esperanto - لندن، انگلستان
اگر بنا بر واقعیت ها قضاوت کنیم براساس منافع ملی اسراییل توانایی موشکی و تجهیزات اتمی ایران مخل امنیت ملی اسراییله.بنابراین اگر این دو مشکل اسراییل حل بشه اسراییل مشکلی با رژیم ایران نداره.بنابراین چرا بخواد توانایی های خودش رو خرج سقوط حکومت ایران بکنه؟اسراییل مگه عقد اخوت با ما بسته که بخواد به کمک ما بیاد؟بنابراین تا زمانیکه ایران امنیت اسراییل رو بخطر نندلزه اسراییلم با حکومت ایران مشکلی نداره همانطور که با خیلی از کشورهای دیکتاتوری مشکل نداره.بنابراین باید واقع بین باشیم و درک کنیم اسراییل تا کجا همراه ماست.الانم که تونسته توان موشکی ایران رو محدود کنه پس تا مدتی خیالش از ایران راحته
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
باز بعضیها احساساتی و بی منطق نظر دادند،حرف نتانیاهو ۱۰۰٪ دقیق و درسته،توجه داشته باشید که اسرائیل وظیفه ای نداره به مردم ایران در رهایی از رژیم کمک کنه،اونها به فکر دفاع از کشور و مردم خودشان هستند،اما با این وجود میبینیم اسرائیل سعی میکنه هوای مردم ایران (که با رژیم مخالفند) رو هم داشته باشه چون از کاملا مطلع هستند مردم زیادی در ایران بر خلاف اعراب و مسلمناهای منطقه دید مثبتی به اسرائیل دارند و مسایل تاریخی مذهبی و شباهتهای فرهنگی هم موثر هست .این به نفع آنها هم خواهد بود.بازی دو سر برد هم برای اسرائیل هم مردم ایران. در هر جنگ و درگیری هم نیروهای نظامی کشته خواهد شد و اجتناب ناپذیره و مسئول آن آغاز کننده جنگ (رژیم خامنه ای) است.تمام شد و رفت.
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
نکته اش در این است که دشمنی رژیم با اسرائیل ایدئولوژیکی و یکی از ستون بنیادی جمهوری اسلامی هست.اینها هرگز دشمنی با اسرائیل را رها نمیکنند حتی اگر خود فلسطینیها بخواهند مشکلشان را حل و فصل کنند.و اسرائیل هم بعد از ۷ اکتبر دیگر میخواهد جلوی تجدید قوای مجدد گروههای تروریستی عرب که رژیم خرجشان را میدهد بگیرد.برای همین اگر رژیم در ایران عوض شود،و رژیمی دموکرات و دوست با اسرائیل سرکار بیاید برای همیشه -و نه موقت برای چند ماه- خیال اسرائیل از تهدیدات راحت میشود.به این میگویند منافع مشترک.و الا یک کودک خردسال ممکنه فکر کنه اسرائیل بخاطر دل مردم ایران قصد دارد به تغییر رژیم توسط مردم کمکی کند.نه آمریکا و نه اروپا چنین خطری را از جانب رژیم حس نمیکنند.و کشورهای دیکتاتوری که مثال میزنی هم کاری به کار اسرائیل ندارند که در کارشان دخالت کنه.دنیا و حتی طبیعت هم همینطور است.
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۱
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
عزیزم چه توقع جالبی داری! یعنی اسرائیل بیاید برای ایرانیان رژیم عوض کند!؟ در دنیای سیاست واقعی نه دوست دائمی وجود دارد و نه دشمن. در این میانه گاهی منافع و برآیندها همسو میشوند و ما باید از موقعیت سود بگیریم. به اسرائیل چه مربوط است که اکثریت ملت من ا400 سال منتظر خرناس یک طفل از ته چاه هستند؟ اسرائیل فقط می خواهد دندان این دیو را بکشد تا ملتش در آسودگی زندگی کنند. دیگر علت همراهی امنیتی های نگهدار اخوند با حزب الله در اینست که اکثریت این ها در طول 50 سال اخیر همراه با فلسطینی ها دوره های چریکی دیده و ازدواج های متعددی وجود داشته است. بهمین دلایل فامیلی است که زمامداران ایران با ان ها نزدیکتر از ملت ایران هستند. این قصه ها را هم فراموش کن. اگر اسرائیل قصد تاسیس امپراطوری داشت صحرای سینا یعنی هلوی بلعیده به ان وسعت را پس نمیداد
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۰
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
امنیتی های ایران مثل سلیمانی پیوئندهای خانوادگی با فلسطینی ها پیدا کرده ان. یعنی دختر داده و دختر گرفته و یک نوع پیوند فرهنگی خانوادگی با ان ها حس میکنند. برای این ها فلسطینی ها فامیل خونی و مردم گیلان و کردستان و خوزستان در درجه سوم اهمیت قرار دارند
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۴
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.