فیگارو : با پاسخ نظامی اسرائیل به ایران، چرخشی مهم در جنگ میان دو کشور صورت گرفته است

 صحنه انفجار در یکی از تأسیسات نظامی ایران در نتیجه بمباران اسرائیلرادیو فرانسه: فیگارو روزنامه صبح پاریس حمله هوایی اسرائیل به تأسیسات نظامی حکومت ایران را چرخشی بزرگ در منازعه میان دو کشور خوانده و گفته است که با حمله بیست و شش اکتبر نیروی هوایی اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران جنگ میان دو کشور از سایه خارج شده و به جنگی علنی بدل گشته است.

به نوشته فیگارو اسرائیل با حمله محدود خود به رژیم اسلامی و با از میان بردن دفاع ضدهوایی حکومت تهران این پیام هشدار آمیز را به رژیم ایران داده که حمله بعدی ویرانگرتر خواهد بود در صورتی که حکومت تهران بار دیگر مرتکب خطا شده و به اسرائیل حمله کند.


سرهنگ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، در پی بمباران تأسیسات نظامی ایران توسط اسرائیل گفت که این کشور از این پس از آزادی عملیات هوایی بیشتری علیه جمهوری اسلامی برخوردار است. او همچنین تصریح کرد که اهداف بمباران شده توسط اسرائیل در خاک ایران از میان اهداف گسترده و متنوعی برگزیده شدند که همگی در تیررس ارتش اسرائیل هستند.

لوموند روزنامه عصر پاریس نیز در مطلب جداگانه‌ای به نقل از یک منبع نظامی ارتش اسرائیل نوشته است : حمله به پدافند هوایی رژیم ایران در کانون راهبرد اسرائیل قرار دارد و اسرائیل سال‌ها بر روی این اهداف متمرکز بوده است. همین منبع سپس تأکید کرده است که اسرائیل قادر است در عرض دو ساعت کل سامانه ضدهوایی ایران را متلاشی و این کشور را بی دفاع کند. این حملات در عین حال، به گفته مقام اسرائیلی به رژیم ایران امکان می‌دهد تا دامنه و ابعاد صدمات وارده به زیرساخت‌های نظامی این کشور را کتمان کند، زیرا هیچکس امکان راست آزمایی آنها را ندارد. به این ترتیب، رژیم اسلامی ایران می‌تواند شعارهای تُند و تیز و بی اهمیت همیشگی خود را تکرار کند، هر چند در واقعیت این پیام واضح اسرائیل را دریافت کرده است : "به نفع تان است سر به سر ما نگذارید".
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۲
paksan - ایران، ایران
مقاله های سفارشی. یعنی ج.ا دفعه قبل سامانه پدافند اسرائیل رو زده بوده که از آمریکا پدافند درخواست کرده بوده؟
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۱
۳۳
Hassan1479 - تهران، ایران
علاوه بر آنکه( بنفع تان استکه سر بسر ما نگذارید ) ، شما گاو شیرده ما هستید ، هنوز تاریخ مصرف تان تمام نشده است .
یکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.