کشته شدن «۱۰ پلیس و سرباز» در یک حمله مسلحانه در گوهرکوه شهرستان تفتان


بی بی سی: وزارت کشور ایران می‌گوید در حمله افراد مسلح به یک واحد گشت انتظامی پلیس در گوهرکوه شهرستان تفتان در استان سیسان و بلوچستان «۱۰ سرباز و کادر» نیروهای انتظامی (فراجا) کشته شدند.


اسکندر مومنی، وزیر کشور ایران این حمله را «تروریستی» خوانده و دستور فوری بررسی را صادر کرده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان روز شنبه در اطلاعیه‌ای گفت ۱۰ نفر از کارکنان دو واحد گشت پاسگاه انتظامی گوهر کوه شهرستان تفتان کشته شدند.

جیش‌العدل در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در بیانیه این گروه آمده است: «یک واحد گشتی نیروهای سرکوبگر فراجا در گوهرکوه شهرستان تفتان مورد هدف قرار گرفت» و گزئیات بیشتر بعدا اعلام می‌شود.

‌‌به گفته مرکز اطلاع‌رسانی وزرات کشور، پس از «تماس‌های تلفنیِ مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، دو واحد گشت انتظامی» به «محل‌هایِ مورد نظر» اعزام شدند که در «مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین» قرارگرفتند.

وزارت کشور اسامی ۱۰ سرباز و کادر نیروی انتظامی را اعلام کرده است.

شهرستان تفتان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان و مرکز آن شهر نوک‌آباد است.

سازمان «جیش العدل ایران» یک گروه اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت ایران است که خود را مدافع حقوق سنی‌ها به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان ایران می‌داند.

این گروه در سال‌های گذشته فعالیتش در موارد متعدد، درگیری‌های مسلحانه و خونینی با نیروهای نظامی و امنیتی ایران داشته و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را به عهده گرفته است. ترور مقامات و ربودن مرزبانان و نیروهای مسلح ایرانی هم از جمله فعالیت‌های جیش‌العدل است.

جیش العدل، متشکل از شبه نظامیان سنی بلوچ، چند ماه پس از آن به وجود آمد که در سال ۱۳۸۹ عبدالمالک ریگی رهبر «جندالله» به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق فعالیت مسلحانه اعدام شد.

صلاح‌الدین فاروقی از سال ۱۳۹۱ رهبر جیش العدل شناخته می‌شود و جیش‌‌العدل از او به عنوان «امیر» و «رهبر جهاد بلوچستان» یاد می‌کند.

حکومت ایران این گروه را تروریستی و وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و آمریکا می‌داند و آن را «جیش الظلم» می‌خواند.

آمریکا، ژاپن و نیوزلند هم این گروه را تروریستی می‌شناسند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۶
ماینر - اسن، آلمان
آخه با این همه مراکز کوفت زهرماری که در کشور وجود دارند و ماهیانه میلیاردها تومان بوجه برای دله دزدی دریافت میکنن دیگه پولی باقی نمی‌ماند برای تجهیزات این بدبخت ها 'اگه تجهیزات قوی و مدرنی وجود میداشت چرا باید به این نحوه این سربازان که از مرزهای ایران دفاع میکنن که تو آخوندک حرامی ویا آون رئیس مجلس دزد راحت بخوان هوای ایران را با نفس های کثیفشان آلوده کنن. کشته شن .باید بچه‌های حرانی خودشان اگه جرات و چیزی به اسم مردانگی وسط لاپاشون باشه بیان جلو .لعنت به این نظان فاسد
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
۸۴
siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
این از همان جاست که بهت گفته بود ، میخوری ولی نمیدونی از کجا خوردی . سازمان‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و آمریکا کجا بود ؟ این باید از طرف حضرت موسی باشد .
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.