«اسرائیل به حکومت ایران امکان داد تا وقوع خسارات سنگین را کتمان و اوضاع را مهار کند»

رادیو فردا: یک منبع اسرائیلی که با روزنامه واشینگتن‌پست در خصوص عملیات هوایی بامداد شنبه اسرائیل در ایران گفت‌وگو کرده، گفته است کشورش عملیات را به نحوی برنامه‌ریزی کرد که کمترین شمار تلفات را در پی داشته باشد و به حکومت ایران امکان دهد وقوع «خسارات سنگین» را «کتمان» کرده و اوضاع را «مهار» کند.

وبسایت اکسیوس نوشته است اسرائیل از جمله از طریق هلند از ایران خواست از گسترش درگیری دوری کرده و از سومین حمله به اسرائیل خودداری کند. هلند ارسال پیام اسرائیل به ایران را را تأیید یا رد نکرده است.


اکسیوس نوشته بود از قبل از عملیات اسرائیلی‌ها روشن کرده بودند که به چه نوع اماکنی در ایران حمله خواهند کرد و از کدام نوع اماکن به عنوان یک هدف دوری خواهند کرد اما در هر حال در هشدار روز جمعه به ایران پیام دادند که اگر تهران دوباره در مسیر تشدید تنش باشد، دور بعدی تلافی اسرائیل، «قدرتمندتر» خواهد بود.

اسکای‌نیوز عربی نیز شنبه به نقل از یک منبع مطلع نوشت روسیه هم ساعاتی قبل از عملیات اسرائیلی به ایران در خصوص وجود تحرکات نظامی اسرائیل و آمریکا در منطقه هشدار داده بود. این شبکه بریتانیایی افزود اقدام مسکو با هدف «کاهش تنش در منطقه» انجام شد.

رسانه‌های اسرائیل در روزهای گذشته خبر داده بودند که یک هیئت روسی از سوی ولادیمیر پوتین در آغاز این هفته در اسرائیل بود. گزارش رسانه‌های اسرائیل همچنین حاکی بود که بنیامین نتانیاهو در روزهایی که کشورش آماده عملیات هوایی در ایران می‌شد، یک نماینده ویژه را برای گفت‎‌وگو با مسکو راهی روسیه کرده بود.
انتقاد اپوزیسیون دولت اسرائیل: باید ضربات بیشتری به ایران می‌زدیم
رهبران اپوزیسیون اسرائیل ارتش کشورشان را به خاطر پاسخ نظامی «پرقدرت» و «دقیق» به حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل، مورد ستایش قرار دادند، اما از بنیامین نتانیاهو شدیداً انتقاد کردند که چرا تنها اهداف نظامی جمهوری اسلامی ایران را برای این عملیات انتخاب کرد.  یائیر لاپید، رهبر اصلی جناح مخالفان سیاسی بنیامین نتانیاهو در کنست (پارلمان اسرائیل)، شنبه در شبکه ایکس نوشت خودداری از حمله به اهداف راهبردی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران رفتاری اشتباه و قابل انتقاد است.
 
آقای لاپید که دوره‌ای کوتاه در دو سال پیش نخست‌وزیر کشورش هم بود، افزود «ما می‌توانستیم به ایران ضربات زیادی وارد کنیم و از حکومتی که سرِ محور شرارت است، بهای سنگینی بگیریم. ایران باید بابت تجاوزهای خود تاوان سنگینی بپردازد».  نفتالی بنت، آویگدور لیبرمن و تقریباً تمامی رهبران دیگر جناح اپوزیسیون اسرائیل، از بعد از حمله موشکی ایران به کشورشان در دهم مهر، بنیامین نتانیاهو را برای حملات گسترده به اهداف راهبردی اقتصادی و هسته‌ای ایران زیر فشار سنگین قرار داده و گفته بودند ارتش دارای توانمندی بالا برای ضربه زدن به هر هدفی است و بنیامین نتانیاهو نباید ارتش را محدود کند.  آقای بنت گفته بود ضربه زدن به سایت‌های اتمی ایران فرصتی است که ممکن است تنها یک بار در هر ۵۰ سال فراهم شود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۳
rood120 - منچستر، انگلستان

واقعا خیلی مسخره هستید و خودتان را خار و ذلیل کردید لعنت بر اشغالگران و درود و جاوید میهن عزیز
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
۵۷
دلاور - استهکلم، سوئد

همانطور که گروهای تروریستی عرب در کشورهای عراق یمن سوریه لبنان و فلسطین بازیچه دست اخوندهای حاکم بر ایران شدن همینطور هم اسرائیلی‌ها مسخره دست حکام ایران هستند. حالا به این باور میرسم همه آن کشتوکشتاری که در هفت اکتبر شد و تمامی آن کشتارها و ویران کردنهای غزه و لبنان همه نقشه و طرحهای بوده که در بین رژیم ایران و اسرائیل از پیش کشیده شده بوده، هم وطنان باید آگاه باشند که دولت اسرائیل و دولت نظام اخوندی ایران هدفشان نبودی هم نیست بلکه هدفشان از بین بردن مردم بدبخت بیچاره غزه و لبنان است تا اسرائیلی‌ها بتوانند زمینهای بیشتری در فلسطین به اشغال خود در آورند .
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
۳۷
Persian-turk - استکهلم، سوئد
قمبل قهرمانانه اینبار از نوع اسراییلی. بیچاره اون هایی‌که فکر می کردن اسراییل ملا ها رو‌نابود می کنه بی خبر از این که اسراییل لات کوچه خلوته و زورش به زن و بچه توی غزه می رسه و‌ بخاطر ترس از ملای موشکی آدرس و ساعت حمله رو اعلام کرده.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
۴۹
Nagonsar - مونیخ ، آلمان
رفیق نه همه حمله ها از ۷ اکتبر بلکه هم دلغکبازیها از سال ۵۷. من بارها نوشتم روی کار اوردن سیکزاده خمینی ملعون فقط برای پیشبرد طرح از نیل تا فرات اسراییل بزرگ بود و هست و به قمت نابودی ایران و عراق و سوریه و لبنان و یمن
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
اینها همه اش به قول قدیمیها، دعوای زرگری هست و بس. نه اسرائیل دلش بحال مردم ایران سوخته(چون .... بد ترین ذاتها را دارند) و نه آخوند ها، که هزاران مرتبه از ....بد ترند و این بدی اشان حداقل در این چهل و چند سال به مادمردم ایران ثابت شده. فقط این وسط ما مردم هستیم که داریم روز به روز بدبخت تر و نسل جوان و آینده امان نا امید تر میشوند. همین و بس. اگر بخود نیائیم روزگارمان از سیاه، سیاهتر و از تباه هم تباهتر خواهد شد.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
1-اوضاع مهارشده نیست.آخوندها چمدانهای خودشان رابسته اند،دارند به سوریه فرارمیکنند! داده ها حکایت دارد که حکومت انتصاب شده پهلوی وطرفداران سامانه شاهی که خواهان بمباران وکشتارونابودی ایران بودند،باهمه کاستی های این حمله اسراییل به ایران هم چمدانهای خودشان رامرتب کرده اند که به ایران بروند وقدرت را دردست بگیرند.ولی متاسفانه شاه الهی ها ازاین حمله اسراییل خوشحال نیستند وترش کرده اند!چون اسراییل زیربناها وپالایشگاها را هدف قرارنداده است.تعدادکشته ها هم کم است.
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
۱۸
pirzan e irani - استکهلم، سوئد
۲-این سوال پیش می آید!اسراییل یعنی باهمین وعده بمباران میخواست ایران راآزاد بکند،وحکومت بعدی را به پهلوی بدهد؟ازبی بی بایدپرسید چرا اسراییل مثل آخوندها ازقبل مکانهای تعیین شده برای بمباران رااعلام میکند؟پس شاه الهی های عربده کش:بیداربشویدچون فضای هوایی ایران برای مسافرت شما خودشیفتگان برای تحویل قدرت بازشده است.رقص شادی بکنید چون ۲نفرکشته شدند.سفربخیر .
شنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.