نیویورک تایمز: ایران خود را برای حمله اسرائیل آماده کرده است؛ شاید یک هزار موشک بالستیک شلیک کند

تصویر از یک پرتابگر موشک‌ ارتش اسرائیلدویچه وله: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ایرانی از جمله دو مقام سپاه پاسداران گزارش داده که جمهوری اسلامی خود را برای سناریوهای مختلف حمله تلافی‌جویانه اسرائیل آماده می‌کند.
به گزارش برخی رسانه‌ها، جمهوری اسلامی با توجه به برنامه‌های اسرائیل برای حمله‌ای تلافی‌جویانه، خود را برای مقابله با سناریوهای مختلف آماده می‌کند.


نشریه نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام ایرانی از جمله دو مقام سپاه پاسداران گزارش داد که اگر نیروهای اسرائیلی مثلا تأسیسات نفتی و هسته‌ای ایران را به شدت مورد هدف قرار دهند، پاسخ جمهوری اسلامی نیز شدید خواهند بود.

به نوشته این نشریه آمریکایی در این چنین صورتی جمهوری اسلامی ممکن است تا یک‌هزار موشک بالیستیک به اسرائیل شلیک کند، حملات شبه‌نظامیان و نیروهای نیابتی خود در منطقه را گسترش دهد و در امور کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز اختلال به وجود آورد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این در حالی است که اگر تلافی‌جویی اسرائیل به تنها چند تأسیسات نظامی و انبارهای اسلحه محدود باشد، احتمال دارد که ایران از واکنش به این حملات چشم‌پوشی کند.

در روزهای گذشته تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره چگونگی و گستردگی حملات احتمالی اسرائیل به ایران و پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی منتشر شده است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۵۴
به امید فردایی بهتر - تهران، ایران

خواهیم دید، مثل همیشه زر الکی. هزارتا فشفشه هم بگه، اینها وابت کنند بعد از حمله اسرائیل زنده هستند، بر مسند حکومت هستند، باشه، دو هزار تا فشفشه بزنند. مردم منتظرند تا اسرائیل حمله کنه بیان کف خیابان شلوار و شورت از ملا تا پیغمبرشون رو بکشند پائین
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
۵۱
اخوند شیپیشو - اندیمشک، استرالیا
همه دنیا میدونن اینا هیچ .. نیستند خودشونم میدونن ١٠٠٠ تا ابگرمکن ارج میفرستن . اسراییل اینقد که نگران کشورهای اطرافش از جمله مصر و اردن که این لوله بخاریایی که ابلهان ج ا میفرستند انجا ها نیافته نگران کشور خودش نیست.😂😂😂😂
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
۵۶
کهنه سرباز - بروکسل، بلژیک

پزشکیان در سازمان ملل گفت حتما باید بزنیم تا قدرت نظامی مشخص شود اینبار هم هر دو طرف تبانی کرده و شاید چند نقطه کوچک را اسراییل بزند این همه پول ملت را خرج فلسطین لبنان میکنند را اگر یک سوم را خرج ملت میکردند هیچ قدرتی به خودش اجا،ه نمیداد به ایران چپ نگاه کند با وجود اینکه مردم دل پرخونی از اخوند جماعت دارند ولی حاطر نیستند هیچ دشمنی به خاک ایران تعدی کند پاینده باد ایران و ایرانی
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
فکر نمیکنم اصلا تعداد سکوی کافی برای پرتاب همزمان ۱۰۰۰ موشک داشته باشند نهایت همون ۳۰۰-۴۰۰ تا که البته در هر صورت به محض شلیک مجدد اسرائیل هم حمله ای جدید و شدیدتر میکنه و درنهایت این رژیم هست که دندانهایش خرد میشه و متلاشی میشه چون نه هیچ پدافند بدرد بخوری داره و نه هیچ نیروی هوایی کارآمد.اینها فقط موشک و پهباد (آنهم نادقیق ) دارند و بس!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
۵۶
مهدی52 - روتردام، هلند
از آنجا که این روزنامه در اصل صدای حزب دموکرات آمریکا است اکثر اخبارش در رابطه با ایران از منابع داخل و به نوعی منابعش از وزارت اطلاعات طبعیت میکنند
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
خطاب به طرفداران رژیم جایتکار اسلامی : اسرائیل با رژیمی که علنا خواستار نابودی اش هست و بهش حمله مستقیم کرده هیچ تعارف و تبانی ای نداره.این حرف نهایت بی عقلی و چرند محض هست که فقط از بی سواد ترین و ناآگاه ترین اقشار ممکنه شنیده بشه.رزیم تعدی کرده و مردم چه خاضر باشند چه نباشند اسرائیل جواب خواهد داد.اسرائیل بعد از ۷ اکتبر تصمیم به تضعیف و ساقط کردن این رژیم برای بقا و اسایش مردم خودش گرفته را گرفته و هرچه دموکارتهای آمریکا و اروپاییان منفعت طلب هم ناراضی باشند،بی فایده هست.
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
هرچه حزب اللهی و سایبری و بسیجی و ۵۷ تی و دیگر سیاه ذهنان بوده به یکباره تغییر تاکتیک دادند و تو کامنتهاشون پاینده ایران و این حرفهایی که ۱۸۰ درجه برخلاف ایدئولوژی شون هست را میزنند تا بلکه عده ای ایرانی ساده را گمراه و با خود برای حفظ تاخ و تخت ضد ایرانی ترین قوم و رژیم دنیا یعنی جمهوری اسلامی همراه کنند.😂
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.