ویدیوی طنز‌آمیز «تمسخر کردن ارتش اسرائیل» خشم هاگاری را برانگیخت

العربیه: دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل با کلماتی نظیر «تحریک‌آمیز و تحقیر‌آمیز»، خشم خود را نسبت به ویدیوی طنزی که آن را «توهین‌» به ارتش دانست، ابراز کرد.

هاگاری همچنین معتقد است که این کلیپ ویدیویی که توسط «شبکه 14» اسرائیل در پلتفرم‌هایی مانند «ایکس» منتشر شده، به روحیه و وجه ارتش اسرائیل آسیب‌زده است و آن را عبور از خطوط قرمزها عنوان کرد.


رسانه‌های محلی اسرائیلی گزارش دادند که سخنگوی ارتش این کشور در پیامی شدیداللحنی که به این شبکه راست‌گرای اسرائیلی فرستاده تاکید کرده است که این ویدیو به روحیه ارتش آسیب می‌زند و وجه آن را خدشه‌دار می‌کند.
تحریک عمدی
هاگارای انتشار چنین ویدیویی را «تحریک عمدی و تمسخری نسبت به ارتش اسرائیل و فرماندهان آن در زمان جنگ» دانست.
سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین افزود: «این اولین بار نیست که «شبکه 14» به این شکل در قبال ارتش اسرائیل رفتار می‌کند»، و از مسئولان این رسانه خواست تا فوراً ویدیو را حذف کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد که این شبکه پاسخی نداده است، چرا که این ویدیو همچنان در حساب کاربری آن‌ها در پلتفرم ایکس منتشر شده است.

اما این ویدیو چه محتوایی داشت که باعث خشم هاگاری شد؟

این ویدیو به سادگی تصویری از هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل را نشان می‌دهد که به‌طور معمول بین سربازان خود قدم می‌زند، تا اینکه متوجه برچسبی روی بازوی یکی از سربازان می‌شود که عبارت «مسیح» روی آن نوشته شده است.

در این لحظه چهره‌اش به شکلی عجیب تغییر می‌کند و چشمانش از حدقه بیرون می‌زند. سپس به‌طوری که گویا در حال فروپاشی است، شروع به فریاد کشیدن می‌کند.

این ویدیو در پاسخ به گزارش‌هایی منتشر شد که پیشتر ادعا کرده بودند هرتزی هالوی به یک سرباز که در مرز جنوب لبنان می‌جنگید، دستور داده بود تا برچسبی که روی آن کلمه «مسیح» نوشته شده بود را بردارد.
این عبارت در باور یهودی به معنای آمدن «مسیح» است که طبق اعتقاد آن‌ها، دولت عادلانه یهودیان را برقرار خواهد کرد. با این حال، اخیراً این عبارت به شکلی غیرمعمول در میان سربازان رواج یافته است، که نشان‌دهنده باورها، انگیزه‌ها و «زمینه مذهبی» حضور برخی از آن‌ها در جنگ است.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن

این بیچاره ها ، نجست ‌وزیرشون ادعا میکنه که جنگ امروز ، جنگ بین بربریت و تمدنه ، ولی این بظاهر متمدنین هم غرق در خرافات هستند مثل مسلمونها و پیروان ادیان دیگر !!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۱
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
یعنی حماس و حززبالله آنها را محاصره نکرده اند و با خرافه، آنها بیش از یک سال است با دشمن فرضی میجنگند؟ شوخی میکنی؟ یا جدا اینطوری فکر میکنی؟ جل الخالق عجب ملتی هستین شماها!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
شما اصل مطلب رو نگرفتی ، ضمن اینکه بر خلاف اکثر کامنتهات ، کمی هم دچار پرت و پلا شدی ! اولاً نمیدونم که جغرافیای جنوب لبنان و غزه و اسرائیل رو میدونی به چه شکل هست یا نه و اینکه معنی محاصره رو ! باریکه غزه که کاملاً در محاصره اسرائیله و جنوب لبنان هم که میشه شمال اسرائیل و ارتباطی به محاصره نداره !! دوماً اینجا صحبت تمدن و خرافات هست ! این آرم مسیح رو شانه بعضی از ارتشیان اسرائیل و عصبانیت ژنرال اسرائیلی و طنز ویدئویی کانال اسرائیلی و سر آخر این سخنگوی ارتش که اون هم عصبانی شده و صحبت از نادیده گرفتن خطوط قرمز کرده ( این عصبانی بر میگرده به یهودیت و مسیحیت و خرافات دینی که اسرائیلی ها هم کم اسیرش نیستند ) و نهایتاً صحبت نتانیاهو که میگه این جنگ ، جنگی بین تمدن و وحشیگریست ! یقیناً تمدن با خرافات و تعصبات دینی مغایر هست ! وقت کردی یکبار دیگه بدقت متن خبر رو بخون !!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸
۶۰
گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه
عزیز من تمام اینها را میدانم، فعلا با توسل به قدرت هوش مصنوعی ، فیلمهای تخ می تخیلی زیادی ترند میشود و خوراک خبری درست میکنند، اونی که اینها منتظرش هستند خود ماییم ولی فعلا شرایط سیاسی دنیا طوری ست که همه میتازانند، یکی با اسب و یکی با الاغ، بگذار پولها را خرج جنگ و تسلیحات بکنند، بعد که خاک سم اسبانشان فرو نشست میآیند سر حساب. حال یک نکته مهم بهت بگویم: هدف این ملایان حرام نطفه صدمه زدن به عبادتگاه ما در بندر حیفاست و چون یهودیان بشدت از آن محافظت میکنند، این حرامیان دشمن یهودیان شده اند! Bahai shrine Haifa را سرچ کن جریان دستت میآید! این سری تو صحبت‌های این ملایان شکمباره دقت کن، میگویند بهاییان باعث شدند ظهور عقب بیفتد! چرا ادیان و اقوام دیگر را تا این حد دشمنی نمیکنند؟ بعدها چیزهایی دیگری برایت نقل خواهم کرد که کف کنی!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
۴۴
Momijii - توکیو، ژاپن
من هیچ اعتقادی به هیچیک از ادیان ندارم ، چون معتقدم ادیان همه و همه دکان و بیزینس یک مشت شارلاتان و فریبکار برای سواری گرفتن از مردم ساده لوح و زود فریبخور بوجود آمده اند ! من معتقدم بهترین دین ، برای هر کس این هست که انسان خاطره و نام بد از خودش در اذهان بجا نذاره ! ظهور و این چرندیات و داستان‌هایی که در رابطه با ادیان گفته میشه ، همه و همه بازارگرمی برای پیشبرد اهداف رذیلانه است ! در بین ادیان هم ، از اسلام شیعه ، کثافت تر و متعفن تر و فریبکارتر و رذل تر نداریم !! ختم کلام .
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.