قحطی نان در غزه؛ تصاویر هجوم زنان و کودکان گرسنه به نانوایی‌ها

یورونیوز: ساکنان خان یونس، در جنوب نوار غزه همزمان با قحطی نان در این منطقه به نانوایی‌ها هجوم بردند.

با گذشت بیش از یکسال از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه، که تاکنون به کشته شدن بیش از ۴۲ هزار و ۸۰۰ فلسطینی انجامیده است، قحطی همچنان گریبان‌گیر ساکنان این باریکه است و کمک‌های بشردوستانه کفایت نمی‌کند و به میزان نیاز به غزه نمی‌رسد.


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پی تهدید دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ممنوعیت ارسال مهمات به ارتش اسرائیل،‌ اجازه ورود تعداد بیشتری کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه صادر کرد.

با این وجود، سازمان‌های بین‌المللی اسرائیل را متهم می‌کنند که مانع ورود کمک‌ها برای تامین نیازهای اولیه ساکنان غزه می شود. آنچه مشهود است این است که مردم جنگ‌زده غزه از کمبود نان، غذا و امکانات بهداشتی شدیدا رنج می‌برند.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

سرباز رهبر، این اقتداری که تو دائما و زیر هر مطلبی بهش اشاره میکنی‌ نان خالی‌ یا آرد هم نمیتونه برای این قحطی زده‌ها تامین کنه؟ ما جمیعا باید ادرار کنیم به این اقتدار!
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
۸۱
گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا

ای کشته که را کشتی تا کشته شدی زار. برای این ها سنوار سردار ملی بود. با دکترین غلط از شر پیروی کردند و البته شعله های شرر دامن خودشان را هم گرفته است. سعدی پیامبر ایرانی می فرماید: قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار اید.
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
۵۵
همینطوری - جنوب آلمان، آلمان

حالا چرا یکی از این معجزاتی که این آخوندا تعریف میکنند در اینجا رخ نمی دهد؟ مگر اینها مسلمان نیستند؟
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲
۲۵
romano - تهران، ایران
جدای از ایران این یک تراژدی انسانی است. درد کشیدن انسانها به هر آیین و مسلک و دلیلی در این سطح یک جنایت شنیع است. چیزی که برای پدران ما شرم بود الان مانند جرمنهای دهه ۴۰ میلادی تماشایش میکنیم حتی برای آن شادی میکنیم. اینها رفتار مردمان بدوی با همنوع خود است. چون میدانم اینجا چند افسر اسرائیلی کامنت میگذارند برای آن ایرانیانی که دلی در ایرانیت دارند چند کلام از پدرمان زرتشت میگذارم بخوان و فکرکن. خوشبخت کسی است که خوشبختی دیگران را فراهم سازد. شریف ترین دل ها دلی است که اندیشه آزار کسان در آن نباشد. نیکی و سود خویش را در زیان دیگری مخواه. دلیل شادی کسی باش نه قسمتی از آنو همیشه قسمتی از غم دیگران باش نه دلیل آن. خوشبختی از آن کسانیست که خواهان خوشبختی دیگران باشند. نیکی و سود خویش را در زیان دیگران مخواه. عاشق عاشقی باش و دوست داشتن را دوست بدار، از تنفر متنفر باش و به مهربانی مهر بورز، با آشتی آشتی کن و از جدایی جدا باش.
جمعه ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.