ایران «کشته شدن پزشک ایرانی در حمله اسرائیل در لبنان» را محکوم کرد

علی حیدری، پزشک ایرانی کشته شده در لبنانبی بی سی: وزارت امورخارجه ایران کشته شدن یک پزشک ایرانی در لبنان را تایید و گفته است که او در حمله اسرائیل کشته شده است.

وزارت خارجه ایران هویت این پزشک را علی حیدری اعلام کرده است و افزوده است که او از مدتی قبل «بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت.»


رسانه‌های ایرانی می‌گویند آقای حیدری در حمله‌ای پهپادی به خودرویش کشته شده است. او در برخی رسانه‌های ایرانی به عنوان فردی معرفی شده که سابقه حضور در جنگ ایران و عراق را هم داشت.

در بیانیه وزارت خارجه ایران، کشته شدن این پزشک «نقض آشکار» کنوانسیون‌ ژنو دانسته شده و آمده است که این کنوانسیون «در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.»

پیش از این سفارت ایران در بیروت کشته شدن یک زن ایرانی به نام معصومه کرباسی (کرباسچی) و همسرش در حملات پهپادی روز شنبه ۲۸ مهر اسرائیل به منطقه جونیه در شمال بیروت را تایید کرده بود.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۳۶
Munchen - مونیخ، آلمان
خب پس پزشک "ایرانی" در واقع یک حزب اللهی طرفدار حکومت بوده که رفته بوده تروریستهای تنه لش حزب الله که لت و پار میشن را احیا کنه دوباره بندازه به جان اسرائیل؟ اونهم وقتی مردم ایران از بی درمانی و نبود امکانات پزشکی و دارو در حال مرگ تدریجی هستند؟ پس ای به درک!
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
۴۴
Ginger - چگو، اسپانیا
قیافه اش بیشتر می خورد لبنانی باشد با شناسنامه ایرانی یا یک دکتر سهمیه ای که به شکنجه وکشتن جوانان ایرانی توسط رژیم اسلامی کمک کرد و پول گرفت در هر صورت به جزای اعمالش رسید
‌پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.