ایران: هر کسی که بداند چگونه و چه زمانی اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد، مسئولیت تلفات احتمالی را برعهده بگیرد

العربیه: عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، روز شنبه هشدار داد هر کسی که از «چگونگی و زمان حمله اسرائیل به ایران» اطلاع داشته باشد، پاسخگو خواهد بود. او در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «هر کسی که بداند چگونه و چه زمانی اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد، و یا وسیله و حمایت لازم برای چنین اقدام نابخردانه‌ای را فراهم کند، منطقی است که مسئولیت هرگونه تلفات احتمالی را بر عهده بگیرد.»

این اظهارات عراقچی یک روز پس از آن بیان شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز جمعه اعلام کرد که از نحوه پاسخگویی اسرائیل به حملات موشکی ایران و زمان آن اطلاع دارد، اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.


بایدن این سخنان را در جریان سفر به برلین، پایتخت آلمان، بیان کرد و تأکید داشت که امکان تلاش برای دستیابی به آتش‌بس در لبنان وجود دارد، اما این کار در غزه دشوارتر خواهد بود.

همچنین، ایلی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل، در مصاحبه با وب‌سایت «والانیوز» امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را به‌عنوان پاسخی به شلیک موشک‌های ایران به تل‌آویو مطرح کرد.

او تأکید کرد که اسرائیل توانایی خود را در بازدارندگی هرگونه تهدیدی که علیه این کشور انجام شود، به اثبات رسانده و هنوز حتی از 10 درصد از توان تسلیحاتی و اطلاعاتی خود استفاده نکرده است. کوهن افزود که همه گزینه‌ها برای پاسخ به ایران روی میز قرار دارد.
رأی دهید
دیدگاه خوانندگان
۶۳
mina minavand - هانور، آلمان

امیدوارم نفر بعدی خامنه ای باشه و توله سگهاش باشند.
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.